Toisen odottajat

Meille tosiaan tulosaa toinen lapsi. Esikko on nyt 13kk ja näillä näkymiin ikäeroa tulee 1v9kk. Vähäm jännittää että miltä arki tulee olemaan ja miten sukulaiset tulee reagoimaan että näinkin pian toinen tulossa.
 
Meillä esikoinen täyttää reilu kk päästä kaksi eli jotai 2v6-7kk tulee eroa siis. :)
 
Esikoinen on nyt 1v ja 2kuukautta. Mua mietityttää liikkuminen ulkona 2 pienen lapsen kanssa. Ostaakko tuplavaunut vai pystyiskö menemään kantoliina/reppu + matkarattaat. Liikutaan paljon bussilla, metrolla ja kävellen.
 
Tuplavaunut on vaan niin isot ja jotenkin näyttää hankalilta liikutella ja nostella bussiin yms.
En tiedä mahtuuko tuplavaunut edes bussiin jos siellä on jo rattaat?
 
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi pikkukakkosen odottaja! Esikoinen on nyt pari viikkoa vajaa 1,5v, joten ikäeroa taitaapi tulla semmonen 2v 1,5kk jos uusin tulokas on yhtä täsmällinen, kun isoveljensä ja syntyy laskettuna päivänä :)

Mä oon ajatellu yrittää sinnitellä ilman tuplia eli juurikin kantoreppu+ vaunut/rattaat (riippuen, kumpi on Manducassa ja kumpi pyörillä:)). Joihinkin vaunuihin/rattaisiinhan saa semmosen seisomalaudan, jossa isompi lapsi voi seisoskella, kun pienempi on muuten kyydissä. Ja onhan noita päällekkäisiäkin tuplavaunuja, silloin ei vie sivusuunnassa hirveästi tilaa. Mua ehkä vaan hirvittää noi hinnat, et mieluummin yritän sinnitellä noilla olemassa olevilla välineillä..
 
Itse oon ihastellut noita ABC designin Zoom tuplia ne vaikuttaa, että mahtuu sit kaupoiski liikkumaan. En vaan tiedä tost merkistä mitään. Crescent on mun luottomerkki vaunuissa, mut niillä ei vaan oo tuplia :/
 
Täällä kans pikku-kakkosen odottaja! Esikoinen on 1 vuosi ja 8 kk eli ikäeroa tulis 2,5 vuotta suunnilleen. En ole vielä rattaita tai muuta ehtinyt miettimään kun olen vasta muutaman päivän plussa-uutisia sulatellut!
 
Meillä tulis ikäeroa n. 2v 10kk :) Mulla itselläni on omiin sisaruksiini 6 ja 8 vuotta ikäeroa ja on kyllä itselle ollut aina selvä asia , jos vaan suinkin mahdollista niin omille lapsille ei ikäeroa noin montaa vuotta toivoisi. Miehelläni on omiin sisaruksiinsa taas 3 ja 1 vuotta. Heillä on kyllä pienestä asti ollut erittäin tiiviit jä lämpimät välit. Se on tietysti asia, mitä itsekin omille lapsilleen toivoisi :)
 
Meidän esikoinen on syntynyt syyskuussa 2015 eli ikä eroa tulee ainoastaan vuosi ja kolmisen kuukautta suurin piirtein. Halusimmekin lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla. Toki vielä en osaa iloita ja ajatella oikeasti perheemme kasvaa - tai sitä vain pelkää että onko kaikki niin kuin pitää eli ettei ole tuulimuna ym..että ekan neuvolan jälkeen varmaan uskaltaa enemmän sitten iloita tästä tai ainakin saa varmuutta tulevaan.

Mä olen jo aikoja sitten katsellut noita emmaljungan yhdistelmä vaunuja..on vaan kivan kapeat että mahtuu hyvin oviaukoista ym..ku osa halvemmista on todella leveitä..mutta toki noi maksaa sen 1000€ eikä näin vanhempain vapaalle ole riskastumaan päässyt. Itsellä vielä vaihtuu parin kuukauden päästä hoitovapaa rahoille..saa nähdä millä ne vaunut saa hommattua :D
 
Itse asiassa itsekin huomasin eilen instassa jollain Emmaljungan Viking duot. Ne vaikutti tosi jeessiltä! Mulla on nyt Zoomit ja Vikingit mietinnässä. Alun perin oli, etten ota peräkkäin olevia, mut noi Zoomit on niin näppärän oloset. :) Eikä sinällää hinnalla pilatut.
 
Meillä kanssa kakkonen tulossa. Meil poitsu täyttää 6v helmikuussa joten ikäeroa tulee melkeinpä tasan tuon 6 vuotta :) Ihan kiva, kun on jo niin omatoiminen ja muutenkin sen oloinen että tykkää varmasti touhuta vauvan kanssa. En malta et päästäisiin kertomaan et hänestä tulee ISOVELI, on varmasti onnensa kukkuloilla :)
 
Meillä myös kakkonen tulossa :) noin 3 v 1 kk tulee lapsille ikäeroa. Vähän se jänskättää että miten nukkumaanmenot järjestyy, ykkösen kanssa ollaan nyt unihommat saatu aika kivalle mallille että nukahtaa nätisti omaan sänkyyn kun jompikumpi vanhemmista on vieressä. Nyt seuraava "vaihe" oiskin sitten että jäis sinne sänkyyn ettei meän tarttis lattialla maata nukahtamiskaverina :D Mutta onhan tässä aikaa :wink Mustasukkaisuutta en osaa vielä ainakaan pelätä, meillä tyttö on niin kaikkia rakastava ja monta serkusta on, ei ole mustis kun osoitetaan muille huomiota. Enemmänkin itse olen joskus mustis kun tyttö tykkää niin kaikista hahaha ;D Mutta saattaahan se kelkka kääntyä ja mustasukkaisuus iskeä, toivottavasti ei pahasti :)
Vaunuihin meinasin hankkia sitten sen seisomalaudan, meillä ei tupliksille olis mitään käyttöä kun tyttö ei ole rattaissa viihtynyt sen jälkeen kun on itse oppinut kunnolla kävelemään, kävelee mieluummin.
 
Itse jännitän kauheasti esikoiselle kertomista. Herra nyt jo höpöttää kuinka haluaa sisaruksen,mieluiten pikkusiskon jolle opettaa miten sukat puetaan :D

Ajattelin kertoa vasta lähempänä syksyä tai jos itse kysyy/ihmettelee mahaa.

Esikoinen on jo neljä kun pikkuinen syntyy,mutta noita kävelylenkkejä olen pohtinut että kuinkahan saisi hoidettua. Vauva tietty vaunuissa,mutta ulkona on mukana koira joka on rodultaan aktiivinen eli meidän lenkit on pitkiä ja ainakaan tällä hetkellä herra ei jaksa kävellä itse koko lenkkiä ja siksi pidän rattaita mukana. Kun vauva tulee niin en oikein tiedä kuinka lenkit hoituu ja onko olemassa vaunuja joissa on seisomalauta vai saako semmoisen vain rattaisiin ? :)
 
Meillekkin toinen tulossa, noin 3v3kk tulee ikäeroa. Ja oon ehkä hullu, mutta kerroin jo tulevalle isosiskolle vauvasta. :D On pikku-siskoveikkaa niin hartaasti odotellut (,niin kuin me vanhemmatkin).
 
Täällä kans toista odottava mamma. Esikoinen on 2v 9kk, joten ikäeroa tulisi 3v5kk:tta.
Esikoiselta kysyin, mitä ajattelisi jos meillä olisi vauva. Kuulemma olisi kivaa, kun saisi hoitaa ja antaa maitoa tuttipullosta.:)
Ite oon aatellut ostaa seisomalaudan vaunuihin, niin on mukava mennää lähipuistoon.
 
Takaisin
Top