Toisen kolmanneksen oireet

Tinja79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Helmimammat 2018
Osa teistä taitaa jo vähitellen siirtyä siihen seesteiseen keskiraskauteen mistä paljon huhutaan. :wink Pätkäistäänkö vähän "Oireet" ketjua ja jatketaan tämän otsikon alla kun tämä rajapyykki itse kullakin ylittyy?

Eli mille tuntuu toisella kolmanneksella?

(Itselläni vasta 9+1, ja raskauden jatkuminen selviää tänään kontrolliultrasta, mutta halusin vähän herätellä palstaa ettette täysin facebookiin karkaa. Idean kopioin joulukuisista, mielestäni kiva vähän jakaa kilometrin mittaisia ketjuja jos myöhemmin haluaa vaikka lueskella tuntemuksiaan raskauden eri vaiheissa. :) )
 
Olen mukana tuolla lokakuisten puolella, mut tuun huutelee tänne :D (la oli lokakuun lopussa, mut vaihtui marraskuun puolelle). Nyt menossa 11. raskausviikko ja olo alkaa kyl helpottaa. Väsymys vaivaa edellee, mut pahoinvointi helpottaa :) enää tulee vaan muutamia kertoja päivässä hetkeksi huono olo :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin vko 11 meneillää ja olotkin alkaa olee ihan ok! :) Välillä tulee paha-olo mut tuo ruokailun ajottaminen on kaiken A JA Ö! :wink
Enemmän ehkä tontinraivaus tuntuu :grin eli alavatsanippailu ja tuntemuksia piisaa....:eek:
 
Täällä mennään edelleen sen pahoinvoinnin kourissa. Nyt oikein rajua oksentamista, niin että ihan mahaa kouristaa ja koko vatsa tyhjäksi joka kerta. Onneks huomenna np-ultra polilla, niin samalla voi kysyä olisko niillä mitään keinoa millä hillitä sitä rajuinta purjoamista (pahoinvointilääkkeistä mulle on normaalisti ainakin tullut vaan huono olo ja en niitä haluais ottaa :grin) tai vaihtoehtosesti missä kohtaa pitäs mahdollisesti käydä ottaan vähän lisäsuoloja sisään.. Täällä myös oikein kunnon kiristelyä mahassa. Josko se kohtu siellä vaan kasvais.. :love7 Nyt menossa rv 11+4.
 
Täällä 12. viikko menossa (11+3) ja olotila energisempi kuin vähän aika sitten. Välillä väsyttää ja silloin otan aikaa lepäämiselle. Jaksan olla töissä, mutta välillä väkisinkin vaivun ajatuksiini vauvasta ja kaikesta siihen liittyen :)
Jumpassa olin eilen ja jaksoin kohtalaisesti, tein sillä temmolla mikä hyvältä tuntui. Lenkkeilystä tulee aivan huippu hyvä olo, sekin pitää pahaa oloa loitolla. Syöminen ei ole enää niin runsasta, ei tee mieli mutta ei tule myöskään huono olo jos en syö. Rintoja arastelee ja nännit on kuivat ja välillä tuntuu, että alakerrassa olisi hiiva. Vettä juon usein tosi vähän, joten sitä pitäisi lisätä. Vanhana sipsisyöppönä sipsit ei maistu ollenkaan, sen sijaan suklaata voisin syödä päivittäin! :) Alussa ajatukset oli melko negatiivisia ja mietti, että miten pärjään jne, mutta nyt jo katselen vauvan tarvikkeita ja kaikkea ihanaa odotan :)
 
Mulla on nyt rv 13 menossa (hypättiin ultran mukaan muutama pv eteenpäin), ja välillä tuntuu että pahoinvointi alkais jo vähän helpottaa. Tosin eilen tuli oksukohtaus kun tyhjensin kauppakassia jääkaappiin... Se taisi johtua kyllä ihan vaan nälästä. Väsymys iskee edelleen herkästi, ja rasituksesta toipuminen kestää kauemmin. Nännit on edelleen arat, kuivat ja hilseilevät. Alavatsaa vihlaisee kun aivastaa, yskii tai tekee jonkin muun äkkiliikkeen. Muuten ei ole hirveästi ollut vatsatuntemuksia vielä. Alaselkää vihloo ajoittain, vanha iskiasvaiva siellä kolkuttelee... Mutta se fyysisistä oireista! Henkisellä puolella voidaan jo paremmin. :) Alun pelkotilat ja epätietoisuudesta johtunut ahdistus väistyi ultran myötä kun näki, että kaikki on tällä hetkellä hyvin. Jatkoahan ei voi ikinä tietää, mutta jotenkin on nyt paljon rennompi ja luottavaisempi olo. Tajusin varmaan, että ei ne asiat stressaamalla paremmin mene, voi olla jopa päinvastoin. Nämä nyt tällä hetkellä fiilikset, mutta huomenna tai ensi viikolla voi olla jo jotain muuta.:grin Yritän kuitenkin ottaa tästä eteenpäin rennommin ja nauttia raskaudesta.
 
Täälki helpottanu :) rv 11 tasan.. jänskään np ultraa kamalasti. Pahoinvointi vähentynyt huomattavasti.. oksensin n. Rv5-rv10 joka ikinen päivä moneen otteeseen :s nyt en onneksi enään..

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Autumn: Milloin sun la on nyt? Mulla ultra ens viikon pe, sitä odotellessa! Mullakin alavatsaa vihlaisee yskiessä tai aivastaessa. Mulla oli pari vk sit vatsatauti ja nyt flunssa ja poskiontelotulehdus :sad001 Mutta tosiaan henkisesti alkaa olla jo ihan hyvä fiilis :)
 
Laskettu aika on nyt 26.10. Kuukautisista laskettuna ultran aikaan oli viikkoja 12+3 mutta koko vastasi 11+6. Jos olisi ollut 11+5 niin la olisi siirtynyt myöhemmäksi. Ovulaatio oli kuitenkin ihan varmasti muutamia päiviä myöhemmin. Mullakin on ollut vähän flunssaa nyt reilun viikon. Tuntuu että vastustuskyky on mennyt tosi huonoksi ja kerää kaikki mahdolliset pöpöt...:confused:
 
Vko12 ja pissattaa kovasti :grin sekä lievää huonoa-oloa mutta alavatsa tuntemukset koventuneet.. tänäänkin herättyäni tuntui että on vatsassa yön aikana ollut "raivaustyöt" :confused: Vielä on vapaata jäljellä, se tulee tarpeeseen. Väsymys painanu nyt enemmän kuin aikaisemmilla viikoilla :rolleyes:
 
Mulla veti nyt selkä ja niskat ihan jumiin enkä tiä mitä Pitäis tehdä :/
 
Mulla selässä sellasia kipupiikkejä tuntuu välillä ja sit välillä muuten vaan etenki alaselkä niin kipee, ettei tiiä miten päin ois. Ja sit tää mun iho :sad001 ihan kauheesti kutisee ja on huonossa kunnossa. Kävin pari viikkoa sitten solkussa ja se tuntu auttavan. Kun siitä ei tutkimusten mukaan tuu sikiöön mitään ihon läpi, niin ajattelin, että voisin siellä käydä aina välillä. Eilen kävin taas uudestaan ja kutina hellittänyt ja oikeesta käsivarresta parantunu huomattavasti eiliseen verrattuna tommonen ihottuma. Eilen oli vielä kutiseva ja tänään se piinaläntti on poissa!

Tiedän toki, että solarium lisää ihosyöpäriskiä, mutta ihovaivoihin sitä (kuulemma) joskus jopa suositellaan. Vaikka tiedän, että vauva ei kärsi solkusta, niin silti on kova tarve puolustella asiaa, kun tiedän kuitenkin, että pitää elää terveellisesti. Mutta terveellisempää toi satunnaisesti solkussa käynti on, ku se, että multa lähtee järki ja nahka, ku kutiaa ja tarttee raapia koko ajan. Rasvat ei auta ja yöunet välillä kärsii, ku kiemurtelen, ku mato kutinoideni kanssa.
 
Voihan väsymys! Tää on jotain ihan älytöntä. Nyt lomalla matkan jälkeen oon saanut itseni hädintuskin kiskottua ylös n. kympin aikaan aamulla, jotain pientä jaksaa tehdä mutta sitten taas iskee väsähdys. Illalla sammun sänkyyn samantien. Hirvittää kun huomenna alkaa taas työt ja pitää herätä kuudelta, apuva! :cwm Onneksi tämä ja ensi viikko on vähän lyhyempiä töissä.

Ainiin viikot nyt vissiin sitten 12+4. Eikä se pahoinvointi sitten helpottanut kuten luulin, edelleen kuvottaa ja yökkäyttää aika helposti.
 
Muokattu viimeksi:
Tää on nyt taas varovaista tuulettamista, koska yleensä heti kun oon sanonut asiasta ääneen, palaa oksennus kamalampana kuin koskaan, mutta täällä ei oksenneta enää kun max 1 krt/pvä! Voisiko se olla vihdoin ohi? :rolleyes: :smiley-bounce012 tai ainakin helpottamaan päin! väsymys on jotain aivan käsittämätöntä ja olo on todella todella vetelä. Tekisi vaan mieli kölliä ja torkkua läpi päivän. Lisäks mua huimaa ihan tolkuttomasti. Mulla on ollut jo 4 vuotta ajoittain rajuakin huimausta, joka alkuun invalidisoi mut täysin. Se on vuosien mittaan kuitenkin helpottanut hieman, mutta tää raskaus tuntuu nyt nostavan taas sen pintaan. Toivottavasti ei tästä enää pahene, niin jaksaa jotain touhutakin! :)

Viikot nyt rv 12+3
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on kans tuota huimausta alkanut tulla enemmän. Mulla on luonnostaan matala verenpaine, joten kaikki äkkiliikkeet, nousemiset ym. ja heti alkaa huippaamaan. Ilmeisesti raskauden aikana tuo verenpaine saattaa vielä laskeakin? Mun paineet on siinä 100/60 hujakoilla, usein allekin.
 
Huh huh mikä pääsiäinen! Poskiontelotulehdus ja flunssa :confused: Ja tosiaan sunnuntaina kyläiltiin koko päivä ja istuin paljon... Todennäköisesti paikat puutui niin paljon, että tuli kramppi. Sattui ensin yläselkään, sitten alaselkään, niskaan, palleaan ja vatsaan ja tätä rataa se kiersi muutaman kierroksen. Makasin sängyssä ja mies toi Panadolin. Sitten kun olotila helpotti (mikä oli ihmeen nopeasti) niin kävin kävelemässä kotipihalla. Kuulemma tällaisia kramppeja voi puutumisen vuoksi tulla kun paikat löystyy muutenkin.

Mulla on ollut tuota huimausta myös ennen raskautta ja nyt raskauden aikana vähemmän. Niska mulla on ilmeisesti niin jumissa, että toinen korva kohisee alituisesti. Välillä sen huomaa ja se on ärsyttävää, mutta välillä menee ohi.
 
Onko muilla ekan kolmanneksen ylittäneillä jatkuva jano? Juon yleensäkin aika paljon, mutta nyt jäänyt vähän vähemmälle ja oiskohan kroppa päässyt vähän kuivamaan, kun koko ajan janottaa..? Toivottavasti nyt ei ala sokerit heitellä..

Juon siis normaalisti sellasen 3-5 litraa vettä päivässä aterialla juotavien juomien lisäksi ja aina olleet sokerit todella hyvät. Väkisinhän se tietty käy mielessä, että oiskohan sokereissa nyt jotain heittoa.. onneksi kuitenkin päätin mennä myös rasitussokeriin, joten siellähän vastauksen sitten saa :)
 
Tänään piti taas töissä oksentaa. :sad001 Hitto, mä kun toivoin että rv 12 jälkeen alkaisi pahoinvointi jo hellittää, mutta tällä hetkellä tuntuu että se vain pahenee. Ja aina iltaa kohti olo huononee. Eilen illalla sängyssä en voinut maata oikealla kyljellä kun heti meinasi oksu tulla. On tämä merkillistä. Rv 14 taitaisi alkaa huomenna.
 
Heips kaikki. Onko kellään ollu viel tuntemuksia vauva kuperkeikoista? :)
Tai ylipäänsä liikehdinnästä?

Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kans kauhea jano koko ajan. Juon muutenkin muutaman litran vettä päivässä, nyt en ole edes laskenut mutta aika paljon sitä tulee kitattua.

Välillä tuntuu alavatsalla kutittelua tai sellaista tunnetta että joku hyrrä pyörii siellä, mutta en usko että ne ovat vielä kuitenkaan liikkeitä. Eihän se pikkuinen ole kuin vasta jotain 6 cm pitkä ja niin hentoinen. :Heartred Nyt rv 13+0.
 
Takaisin
Top