Toinen tulossa

hannanna

Asioista perillä oleva
Heinäkuunmammat 2015
Kesämammat 2017
Täällä on varmaan muitakin toisen lapsen odottajia. Kuinka iso ikäero lapsille on tulossa? Mitä ajatuksia ylipäätään uuden vauvan tulo on herättänyt?

Meillä on ennestään poika, joka lasketun ajan tienoilla on hieman vajaa 2 v. Pieni ikäero ja oma jaksaminen hieman mietityttää, toisaalta taas toiveissa on ollut nimenomaan pienehkö ikäero, jotta vauva- ja taaperovuodet olisivat sitten ns. yksillä valvomisilla ohi. Jännittää kuitenkin esikoisen suhtautuminen sekä se, miten syliä riittää kummallekin, taantuuko poika kovasti uuden tulokkaan myötä, otetaanko poika pois päiväkodista (on siellä nyt 3pv/vko) vai miten arki oikein järjestetään, pitääkö hommata tuplarattaat, miten ihmeessä mahdutaan samaan perhepetiin jne... :) No, kaipa nämä asiat tästä jotenkin järjestyvät.
 
Tänne tulossa toinen ikäerolla 1,9kk. Vähän jännittää se miten syli riittää. Esikoinen on tyttö niin voi kehittyä kivat vauvanhoitoleikit. Kuitenkin esikoinen on ollut aika vaativa vauva niin mietin minkälainen toinen on. Mut oon aina halunnut useamman lapsen niin oon tosi kiitollinen tästä raskaudesta ❤
 
Meillä myös esikoinen 1v9kk. Pojan kannalta arveluttaa että onko mustasukkainen, ja oma jaksaminen lähinnä kauhistuttaa. Tämä tulokas on positiivinen yllätys, ja kyllä ajatukset on melko sekaisin vieläkin. Terkan kanssa sovin että otan neuvolapsykologiin yhteyttä ja käyn juttelemassa siellä. Vielä muutama kuukausi sitten oli epävarmaa tuleeko meille ikinä toista lasta niin kyllä tästä saa kiitollinen ja onnellinen olla :)
 
Mulle on oikeastaan tulossa kolmas, mutta esikoinen edellisestä suhteesta on jo 10v., joten tuntuu vähän niinkuin ois vasta toinen tulossa. Poika syntyi kesäkuussa ja näille tulisi tasan vuosi ikäeroa, mikäli kaikki sujuu hyvin.

Oon kanssa miettinyt noita samoja asioita ja jännittää paljon miten pärjätään kahden niin pienen kanssa...Oon vierestä seurannu, kun veljellä on pojat 1,5 vuoden ikäerolla. On se meno kyllä aikamoista :joyful::joyful:
Mutta eiköhän me kaikki pärjätä, onhan sitä muitakin joilla lapsia pienellä ikäerolla ja saavatpahan ainakin toisistaan seuraa.
 
Meillä tyttö olisi 2v 10kk toisen vauvan syntyessä. Olisin toivonut pienempää ikäeroa lapsille mutta toisaalta onpahan tyttö saanut olla kauemmin se huomion keskipiste. Eniten vaan toivon, että saadaan pikkuinen syliin asti. En osaa pelätä/jännittää esikoisen suhtautumista vauvantuloon sen enempää.
 
Meillä ikäeroa näyttäis nyt tulevan 3v 5kk.
Itse olisin toivonut lapsille pienempää ikäeroa (2-3v) mutta mies ei ollut valmis edes yrittämään aikaisemmin. Ja tämä tulokas olis nyt sit tarttunut ekasta kierrosta.
Nyt toivotaan että kaikki menee kesään asti hyvin. Olen ihan innoissani ja niin onnellinen. Eikä vielä ainakaan jännitä esikoisen reaktio, tottakai sieltä sitten jotain mustasukkaisuutta tulee mutta koen sen olevan alkuun ihan normaalia varsinkin kun on näin pitkään saanut olla ainoa.
 
Meille olisi tuloss toinen ja mikäli kaikki menee hyvin, niin ikäeroa on 2v6kk. Pienempää ikäeroa yritettiin, mutta keskenmenot ei katso suunnitelmia...en osaa jännittää mitään muuta kuin sitä pysyykö tämä plussa mukana kesäkuulle asti.
 
Meille olisi tulossa 18kk ikäero jos vaan kaikki sujuu hyvin ❤️ Siihen tähdättiin että pieni ero tulisi niin on sitten pitkään hyvät leikkikaverit toisilleen.
 
Meillä neljäs jo tulossa mutta kahden ensimmäisen ikäero on 1v3kk. Nytkin esikoinen on 5.5v, kun tämä neljäs syntyy. Eli siihen sisään 4 lasta (jos tämä lapsi syliin asti saadaan). Minä oon tykänny vaikka rankkaa välillä on. Kyllä te pärjäätte! Ihan varmasti. smiley-chores003:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020
 
Muokattu viimeksi:
Sulle täytyy kyllä talitintti nostaa hattua, aikamoinen saavutus Mutta kyllähän tuo valaa uskoa, että pärjää kahden pienen kanssa.

Misulle tulee aika samalla ikäerolla, kuin meille. Poitsu ihan koht 4kk :happy:
 
Mun esikoinen täytti just 2 vuotta, eli ikäeroa tulee se 2v8kk suurinpiirtein. Puoli vuotta sitten annettiin toiselle lupa tulla ja nyt tärppäsi, ihan hyvältä tuntuu mahdollinen tuleva ikäero. Rahallisesti alle 3 vuottan on kiva, koska en ole tehnyt 100 % työaikaa ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen.
 
Mulle olikin uusi juttu tuo, että saa saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä, jos laskettujen aikojen välissä on alle 3 v. Hyvä niin, koska teen itsekin vajaata työviikkoa ja ehdin jo vähän murehtia rahojen riittävyyttä :)
 
Meillä esikoinen on reilu 4v kun toinen syntyy. Meille sopiva ikäero, olen ollut töissä ja saanut hengähtää nyt pari vuotta. Ihanaa kun toinen osaa jo leikkiä itsekseen ja on varmasti apuakin pienen kanssa. Myös parisuhde on saanut palautua :happy:
 
Eilen plussattu! Tosin en voi uskoa todeksi, täytyypi huomenna hakea vielä yks testijos kaikki menee hyvin niin ikäeroa tulee vähän alle 2v. Meillä siis ennestään yks poika☺
 
Viime tiistaina tehty plussa. Esikoinen, tyttö, täyttää jolukuussa 3 v. Ikäero passaa meidän perheelle oikein hyvin. Voipi olla, että hermot kestää meikäläisellä paremmin :)
 
Meillä tulis tytöt olemaan 6v. ja 5,5v. Loistava ikäero niin saan olla kotona kun tytöt käy eskarin ja aloittaa koulun ☺
Meillä siis tälläinen uusperhe, vanhempi tytär minun ja nuorempi mieheni. Kesäkuinen on siis meidän ensimmäinen yhteinen ❤
 
Takaisin
Top