Toinen lapsi tulossa

Meillä esikoinen tulee olemaan 2v1kk kun tää helmikuinen syntyy. Esikoinen nukkuu omassa huoneessa ja juniori sängyssä jo. Pinnasänky odottaa uutta vauvaa. :)
 
Meillä toinen on sit 3v6kk ja toinen 1v10kk kun vauvan tulisi syntyä. Tällä viikolla nuorempikin siirtyi juniorisänkyyn ja pinnasänky odottelee uutta käyttäjää. :)

Vanhempi tyttö kovasti kyselee koska vauva tulee ja on varma et se on pikkuveli. :O
 
No niin, meillä on nyt tuplarattaat! Huuto.netistä tarttui kirkkaanpunaiset Babyjogger City Selectit, eli ne luksustuplat joita oon himoinnut. Toivotaan että opitaan käyttämään niitä.
 
Meille on myös toinen tulossa, esikoinen syntynyt 06/2014 eli 1v 7kk tulee ikäeroa. Hommasin myös jo tuplarattaat kun sattui sopivat käytetyt silmiin :D täällä maalla on välimatkat sen verran pitkät etten usko eskoisen jaksavan vielä talvella seistä sisaruslaudallakaan niin pitkään.
Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä meidän huoneessa, katsotaan jos siirtyisi omaan huoneeseen ennen helmikuuta, mutta en ota siitä mitään paineita, koska vauva tulee todennäköisesti nukkumaan vieressä ensimmäiset kuukaudet ja pinnikselle tulee käyttöä vasta myöhemmin. Näin ainakin esikon kanssa oli. Tuttia hän ei ole huolinut koskaa, mutta imetyksen lopetin kokonaan vasta pari viikkoa sitten kun tyttö oli niin kova "tissilapsi" :D viimeisen kuukauden imetys oli kyllä lähinnä rauhottumista ennen nukkumaan menoa illalla. Pottailua harjoitellaan tytön tahtiin, vielä ei ole oikeen innostunut siitä. Ja syömistä harjoitelee kovasti itse, vielä menee kyllä puolet ohi, mutta kun kiinnotusta on niin täytyy vaan antaa kokeilla :) samoin vaatteet kiinnostaa, yrittää laittaa jalkaansa tai pukea päällensä kaikki vaatteet mitä sattuu löytämään ja pyykkikasa on oikea aarreaitta hänelle :D toivoa on siis että helmikuussa jo ehkä pukeutuminenkin olisi osittain omatoimista.
Ja tää maha! Mä en ymmärrä mistä se pullahti jo varmaan rv 10! Ja nyt (rv17) yhtä iso kun esikoisen kanssa kymmenen viikkoa myöhemmin :D
 
Mullakin pullahti maha tosi varhain! Mutta onneksi kasvutahti ei ole pysynyt samana, vaan pullahduksen jälkeen on ollut hitaamman kasvun kausi. Elättelen vielä toivoa, että loppuraskaudesta tää maha ei olisi isompi kuin viime kerralla... siinäkin oli kantamista.

Päätettiin että esikoinen saa nyt alkuun omaksi huoneekseen meidän makkarin yhteydessä olevan vaatehuoneen. On ihan soma ikkunallinen koppi. Luulen että se kuitenkin pysyy mieluummin hihkaisuetäisyydellä, muuttakoon varsinaiseen omaan huoneeseen sitten kun itse kaipaa omaa tilaa (tai jos tulokas huutaa öisin paljon).
 
Meillä on onneksi alakerran makkareiden välissä ovi niin toivottavasti omaan huoneeseen siirtyminen käy kivuttomammin kun voi ainakin aluksi oven pitää auki niin että tyttö kuulee meidät :) sitten kun rupeaa ysityisyyttä kaipaamaan voi siirtyä yläkertaan, mutta välissä varmaan hetken saavat lapset jakaa huoneen kun molemmat on niin pieniä ettei viitsi eri kerrokseen laittaa nukkumaan.
 
Meille kanssa tulossa toinen lapsi. esikoinen 04/2014. Tytteli nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa pinniksessä, mut tarkoitus olis nyt ennen kakkosen syntymää siirtää omaa huoneeseen ja normisänkyyn. On viel remontit kesken, joten viel se ei oo mahdollista. Tuplarattaita en oo nyt aatellu hankkia, mut katotaan miten sit käytännös onnistuu ilman niitä kun kakkonen syntyy.
 
Onkos täällä toisen lapsen odottajissa muita, jotka vielä imettää? Jos on, niin kuinka usein ja ootteko ajatelleet lopettaa ennen kakkosen tuloa / missä vaiheessa ja miten? :)
 
Meillä loppui n. kuukausi sitten imetys, esikoinen oli 1v 2kk tuolloin. Oli tarkoituskin lopettaa nyt syksyn aikana viimeistään, en halua kahta imettää yhtaikaa. Imetys kertoja vaan vähensin pikkuhiljaa niin että viimeiset viikot tyttö oli tissillä vain illalla kun rauhoituttiin nukkumaan ja lopulta sekin jätettiin pois. Korvattu imetys sylittely hetkellä ennen omaan sänkyyn menoa :) helposti lopulta onnistui, vaikka keväällä jossain vaiheessa meinasi iskeä epätoivo, kun tyttö ei meinannut yösyötöistä suostua luopumaan millään, huusi vaan niin kauan että lopulta (tunnin-kahden jälkeen) annoin periksi.
 
Ootteko muuten viel miettiny synnytykseen lähtöä? Ku nyt kun tulee toinen, niin eka esikoinen tarvis viedä johonki hoitoon tai meillä hakea mummo meille kotiin. Mitäs jos syntyyki paljo nopeemmin ku esikoinen, miettii et kuinka pitkään odottaa kotona tai koska hakea mummo lapsenvahdiks. Onneks siihen on nyt viel aikaa... :)
 
Minulla on ongelma lemmikkien kanssa. Kyllä ne pari päivää selviävät sillä, että joku käy ruokkimassa ja vaihtamassa veden, mutta jos joudun jostain syystä sairaalaan pidemmäksi aikaa, voi ongelmia muodostua. Kissani kun ovat muutamaan kertaan aiemminkin meinanneet stressata itsensä hengiltä, ja valvon niitä normaalioloissa aika tarkasti, ettei stressin merkkejä näy. Yhden hyvän hoitolan olen niille löytänyt, joka on 50 km päässä, mutta en usko, että synnytyksen käynnistyessä alan ajelemaan tuollaista matkaa sinne ja takaisin. Lähempänä meitä on tietysti myös eläinsairaala, jossa minut tunnetaan jo esittelemättäkin, mutta en usko, että sinne otetaan terveitä eläimiä hoitoon...
 
Täälä on mielenkiintoisia jutunaiheita :). Meille nyt kolmas tulossa, mutta esikoisen ja kakkosen välillä ikäeroa tuli 1v.5kk. Ja meillä oli silloin vielä 2 koiraa. Meillä ei esikoinen vielä ollut kuiva, mutta nukkui jo juniorisängyssä omassa huoneessaan. Tutista luovuttiin 1,5v. Silloin kun kakkonen syntyi. Esikoinen tykkäs halia mun mahaa ja pitää päätä mun vattalla(kuunnellakseen vauvaa), mutta ei se sen kummemmin odottanut tai puhunut kovasti sisaruksesta. Nykyään ovat kuin paita ja peppu kuin mitkäkin tappelupukarit 4v ja 2,5v. :). Nukkuvat samassa huoneessa talon toisessa päädyssä niin ei mitkään pikkuäänet pääse häiritsemään puolin ja toisin. Kuopus täyttäisi 3v pari päivää lasketun ajan jälkeen niin pääsee järjestelemään tuplasynttäreitä :). Nyt rv 20+5. Minäkin mietin sitä sairaalaan lähtöä, koska esikoiseata kesti synnytys 15h. ja kuopuksesta 4h. niin koskas mun tän kolmannen kans pitäis lähtee? :) ajattelin kutsua äidin meille muutamaksi päiväksi lasketun ajan tienoilla, jos ei tarttiskaan sitten pakata tyttöjä autoon ja viedä muualle. Yleensä mulla on ollut toi yöaika aktiivisinta aikaa :P.
 
Meillä varmaan mun äiti on lähtövalmiudessa sit yötkin. Mulla kesti eka synnytys 13h ja toinen synnytys 6h. Yöllä tuli kuopuksesta lähtö ja silloin soitin äidille et tulee tänne. :)
 
Meillä on tunnin matka isovanhemmille. Vielä ei olla kysytty, mutta helpompaa olisi jos joku tulisi tänne pitämään taloa pystyssä.
 
Meilläkin mummilaan ajaa 5h. että mieluummin sitten ihan pitemmäks aikaa, mut jos ei mun äiti pääse niin sitten voidaan onneksi pakata tytöt autoon ja viedä ne miehen vanhemmille tohon muutaman kilometrin päähän :). Olis kyllä helpompaa jos he tulis meille, mutta en ole edes miehen vanhemmille ehdottanut asiaa kun he eivät muutenkaan niin mielellään lähtis kotoo.
 
Mewwi siis oliko teidän "sintti" syntynyt 2014 vai 2015? :) jäin miettimään tuota ikäeroa vs vuotta. Meil tulee kans vuosi ja 10kk ikäeroa.

Ootteko huomannut, että maha kasvaisi toisessa raskaudessa nopeammin? Musta tuntuu, että selvästi alkaa vauvamaha näkyä vaikka esikoisesta vastaavaa oli vasta rv 17-19 :eek: tosin esikoisesta mulla oli superpieni maha verrattuna moniin kanssaodottajiin....

Joo siis Sinttinen on 2014 syntyny :D
 
Meillä tulee ikäeroa 1v 3kk suunnilleen ja maha näyttää nyt rv22 samalta ku esikoisesta joskus rv30 :D tosin nyt tuli näkyviinkin jo tosi aikasin. Rv12 tienoilla näytin siltä ku oisin vähintään puolivälissä :D
 
Täälläkin on aikas pienellä ikäerolla semmonen 1v ja 2kk jos tämä uusin tulokas syntyy lasketun ajan tienoilla
 
Ilmeisesti aika hyvin sitä on jengi poksahdellut paksuksi imetyksestä huolimatta, vaikka toiset niin kovasti väittävät, ettei niin käy. :D Meillä on vasta esikoinen tulossa (tai minulle se on ensimmäinen), mutta toisenkaan tuloa ei varmaan tulla estelemään. Imettää kyllä aion, jos vaan kaikki menee hyvin. Saa nähdä, kuinka hyvä ehkäisykeino se meillä sitten tulee olemaan. :)
 
Takaisin
Top