Toinen lapsi tulossa

Heidä

Jostain jotain jo tietävä
Kuinkas monelle on toinen lapsi tulossa ja vielä suht pienellä ikäerolla? Meillä esikoinen on nyt vajaa 8kk ja pikkukakkosen lasketun ajan aikaan isoveli olis noin 1v3kk. Tuplarattaita oon alkanut jo katselemaan ja vertailemaan mutta kyllä harmittaa luopua esikoiselle ostetuista vaunuista kun vajaa vuosi sitten ostettu ja investoitu yli 700e. Tuplat taitaakin olla ainoo hankinta mikä on pakko tehdä, kun esikoiselle hetki sitten hankittu kaikki tarpeellinen.
 
Meille toinen tulossa mut esikoinen on jo neljä vuotias silloin. Yritystä ollut jo 1,5v mut nyt vasta ehkä onnistui. Kovasti odotettu ja toivottu sisarus siis tulossa. Rattaiden osto ois edessä kun haluan 3rattaiset ketterät vaunut. Jos tulee tyttö niin kaikki löytyy mut jos poika niin vaateostoksille pääsee myöhemmin. Toki hyödyntäisin kaikki vaatteet mitkä vaan pystyis.äitiyspakkauksen ottaminen mietityttää kun haluaisin toisaalta ottaa ja toisaalta ei ehkä tarvis.
 
Meillä tulee 1v ja 10kk ikäeroa jos kaikki menee hyvin :) ajattelin etten luovu noista esikoisen rattaista, kun kuitenkin joskus varmaan isä saa mennä esikoisen kanssa yksin johonki tuulettumaan tms. Äitiyspakkausta en varmaan ota, kun sillä rahalla saa niin paljon kirppikseltä ostettu kaikkea kivaa... Jos tulee tyttö niin sit tulee kovat shoppailut ja pojasta taas olisi kaikki valmiina. Mies uskoo, että on poika, mutta itsellä taas 50-50 olo :)
 
Meillä tulee lapsille reilu 1v 8kk ikäeroa, tyttö syntyi siis 5/2014. Täällä taisi olla aika monta samanikäistä esikoista.

Sänkyä ja tuplarattaita pitää miettiä, mutta ehtiihän tässä... vauva voi nukkua hetken vanhassa äp-laatikossa (tuskin otetaan uutta pakkausta). Jos se vaan viihtyy kantoliinassa, saa kulkea siellä ensimmäiset kuukaudet. Nukuttamiseen meillä onkin jo ikivanhat parvekevaunut.
 
Meillä myös esikoinen syntynyt 5/2014, elikkäs aika pienellä ikäerolla mennään jos kaikki vaan menee hyvin. (yksi km tässä välissä jo koettu :sad001 ) Armoton shoppailu alkaa jos tulee poika :) , mutta muuten en ole vielä uskaltanut asioita pidemmälle miettiä. Tuplarattaat taitaa olla pakkohankinta, ettei joudu jumiutumaan neljän seinän sisälle pienten kanssa :)
 
Joo onhan tässä aikaa vaikka vielä kuinka mutta oon vähän tämmönen hätähousu :p Mä aion ottaa äp:n myös tälle kakkoselle. Oon meinaan päättänyt tehdä siitä laatikosta lapsille "muistolaatikon". Sinne keräilen lempivaatteita, ekat kengät, rakkaimmat lelut, kuvia ja kaikkee muuta vuosien varrella ja ehkä sitten joskus kun he alkavat saamaan omia lapsia niin annan laatikon :) tää on siis vielä ajatustasolla mut oli mun mielestä ihana idea kun jostain siitä luin.

Mulla on jotenkin tosi varma olo tästä raskaudesta. Viime vuoden tammikuussa mulla oli tuulimunaraskaus ja kahden lääkkeellisen tyhjennysyrityksen jälkeen jouduin kaavintaan. Silloin mä tiesin jotenki alusta asti että nyt on jotain vialla. No kolme viikkoo kaavinnan jälkeen tuli taas kaks viivaa ja tossa se nyt opettelee pystyyn nousemista :Heartred
 
Ite kahtelin sitä äitiyspakkausta ja sen verran kivannäköisiä vaatteita oli siellä, et meinasin ottaa.. Myöhän saadaan se tän vuoden paketti ku ei ehdi vielä uusi ilmaantua ennen vauvaa :wink Kaverit myös kateellisia ku kuulemma siin toppapuvussa on jotain tosi kätevä ominaisuus (sai auki sielt alhaalta? Tai joksikin pussiksi? Meni vähän ohi multa). Tätä ei oo ollut aiemmis pakkauksis :happy:
 
Meillä esikoinen huomenna tasan 8kk. Ikäeroa tulee aikalailla semmonen vuosi ja 4kk. Jos siis kaikki menee hyvin :) Jos tyttö tulee niin meillä on kaikki valmiina, mutta jos poika niin vaatteita täytyy hommata. :-) Tuplarattaat kyllä pitäs saada niin pääsee kätevästi molempien kanssa lenkkiä tekemään ulos. :-D Tuo muistolaatikko juttu on kyllä ihana. Ite oon tytölle tehny kenkälaatikosta sellasen. Sinne on jo menny ekat vaatteet mitkä oli päällä kun tuli kotiin, pikku tossut, eka tutti jne. Myös eka hammas on sielä, kun sattu olemaan pienellä peikkotytöllä hammas syntyessään. :Heartred (jouduttiin myöhemmin poistamaan) Aion kyllä ottaa äippäpakkauksen. On kiva kyllä ku siinä on se haalari jonka saa makuupussiksi ja kuumemittari näytti olevan uus lisä kans. Viime pakkauksen haalari jäiki käyttämättä ku oli niin iso että ei kerenny tyttö siihen kasvaa ja piti ostaa ihan uus pienempi.:-)
 
Nooruska mä en kestä enää! Ei tää yhteensattumien summa enää voi olla isompi :hilarious: Sama laskettu aika, sama synnytyssairaala, meillä vuosi ikäeroa, esikoisella 1kk ikäeroa! Esikoiset on sentään eri sukupuolta :rolleyes:

Tänään aloin miettiä et miten me järjestäydytään nukkumisten kanssa sit kun on toinen lapsi. Esikoinen on nukkunu osittain perhepedissä koko ikänsä, kun on niin levoton nukkuja ja en haluaisi aiheuttaa mitään ulkopuolisuuden tunnetta hänelle siitä, että joutuisi yhtäkkiä nukkumaan omaan huoneeseen ja vauva pääsisi äidin ja isän kanssa. Ehkä ylimietin asiaa, mutta esikoinen on aina ollut varsinainen sylitakiainen, joten todennäköisesti uusi tulokas aiheuttaa jos jonkinmoista kriiseilyä alkuun :/ no onneksi siihen on vielä aikaa ja asioita ehtii rauhassa miettimään :)
 
Meillä esikoinen täyttää huomenna 9 kk, eli ikäeroa tulee sen 1,4 kk. Pienellä ikäerolla täälläkin mennään, jos kaikki menee ok. Mie mietin kans nuita tuplia ja olen ihan samassa tilanteessa alle vuoden vanhojen emmaljungien kanssa :sad001 harmittaa suunnattomasti!!
 
Anteeksi, kun änkeydyn tähän ketjuun, sillä meille tulossa jo kolmas lapsi. Esikoinen 10/12, kuopus 8/14 eli pienellä ikäerolla nyt kolmas. Mikäli kaikki menee hyvin niin uuden tulokkaan syntymän aikaan meillä kotona 3 alle 3,5-vuotiasta lapsukaista ♡
 
Tervetuloa Minde! Mua kiinnostaa kovasti kuulla elämästä kolmen noin pienen kanssa. Jo kauan ennen esikoisen tekoa me haaveiltiin (ainakin) kolmesta lapsesta... nyt mun ajatukset karkaa välillä jo aikaan toisen lapsen syntymän jälkeen, siihen miltä ajatus kolmannesta mahtaa silloin tuntua. Oon 34, joten varmaan ei pidettäisi pitkiä taukoja lasten välissä.
 
Täällä kans toinen tulossa:) esikoinen täyttää kohta 6kk ja reilu vuosi tulossa ikäeroksi! Tuplarataspohdinta käypi kuumana päässäni!! Ku ne mitkä haluun maksaa PALJON! Mut sit taas jälleenmyyntiarvoa niillä ois. Ja ne mitkä on edullisempia, niin puuttuu tosi oleellisia ominaisuuksia. Haluun selvitä yhdellä paketilla niin pitkään ku lapset rattaissa kulkee. Ehdoton voittaja tällä hetkellä olis bugaboon donkeet. Mut oon miettiny myös emmaljungan double vikingia, bumbleriden indietwinejä ja britaxin tupla agileja. En haluis autoo laittaa kuiteskaa vaihtoon, joten tärkeetä olis, et mahtuis konttiin. Onneks on aikasta vielä eli mietintäaikaa on!!:)
 
Tervetuloa Minde! Mua kiinnostaa kovasti kuulla elämästä kolmen noin pienen kanssa. Jo kauan ennen esikoisen tekoa me haaveiltiin (ainakin) kolmesta lapsesta... nyt mun ajatukset karkaa välillä jo aikaan toisen lapsen syntymän jälkeen, siihen miltä ajatus kolmannesta mahtaa silloin tuntua. Oon 34, joten varmaan ei pidettäisi pitkiä taukoja lasten välissä.



Kiitoksia :)
Olen itse tällä hetkellä 30 ja kun kolmas syntyy niin olen 31. Haluan saada lapset (kolmesta lapsesta olemme haaveilleet) alle 35veenä, joten siitä syystä kaikille lapsille tulee nyt mahdollisesti pienet ikäerot :)
Varmasti tulen kertomaan kuulumisia tänne :)
Sen voin jo nyt kertoa, että esikoisella nyt uhmavaihe päällä, mutta kuopus (9,5kk) on ollut maailman helpoin vauva! Tästä syystä uskallamme tarttua tähän tilaisuuteen :)
 
meillä esikoinen on syntynyt 02/14 ja on nyt siis 1v4kk :) ikäeroa tulee siis pikkasen vajaa 2 vuotta. Oon päättänyt et esikko saa sitten kävellä tai seisoskella seisomalaudalla ku vaunuillaan, tuplia en rupea noin isoa poikaa varten hankkimaan :D pojalle siis on kaikkea mut jos tyttö tulee niin tarvii hankkia kaikki. Mies on varma tytöstä... kuten oli varma et esikoinenkin olis tyttö :D me tosin viel pidetään jännitys synnytykseen asti kuten ekastakin. ja otan toisellekin äp:n, tykkäsin uuden kuoseista ja muista :)
 
Minulle kans toinen tulossa. Esikoinen syntyi 01/14. Esikoinen kerkee täyttämään 2v kun uusi tulokas syntyy ☺
 
Täällä myös pikkukakkosen odottaja. Esikoinen pian 9kk joten pienellä ikäerolla mennään :) Esikoinen tulee siis olemaan 1v4kk kun toinen pieni putkahtaa maailmaan.

Tuplarattaista oon myös ehtiä jo stressaamaan kun en millään haluaisi luopua nykyisistä vaunuista, mutta luulen että ei pärjätä mitenkään niillä :/ jää nähtäväksi
 
Meillä ikäeroa tulee olemaan melkein kaksi vuotta. Olin aika loppu ensimmäiset puoli vuotta, kun yöllä piti heräillä ja päiväunia ei juuri pitkästi nukuttu. Nyt on ollut helppoa jo useamman kuukauden ajan. Saas nähdä miten seuraavan kanssa käy ja kuinka arki kahden kanssa sitten lähtee sujumaan.
 
Ot: Ekan odottaja täällä hei, jonka pitää kaikki hommata vauvalle. Tarjotkaapa täällä sit niitä rattaita/vaunuja ym. jos ootte myymässä :wink
 
Pus mistä päin olet? :rolleyes: Mä oon nimittäin myymässä meidän vuoden vanhoja Emmaljungia..
 
Takaisin
Top