Toinen haaveissa, ensimmäistä pitkään yrittäneet

Täällä taas yhtä mysteeriä kierron suhteen.Raskauden ja synnytyksen jälkeen (kohtukuolema) ei mikään kierto ole ollut täydellinen joko on ollut hoito, venyvä kierto tai kuukautiset tullut primolutin käytön jälkeisen kierron jälkeen normaalin kp mukaan.Nyt menossa 33kp ja 12kp kohdalla oli ovis oireita ja jos 12kp kohdalla oisi ovis ollut niin dpot ois jo 21dpo.Raskausoireita ei ole.Tässä tällä viikolla oli tunne että ehkä alkaisi kuukautiset mutta ei sitten alkanutkaan.Flo on ennustanut koko viikon kuukautisia.Lupa Naikkarilta nyt kesällä on käyttää primoluteja jos alkaa näyttämään siltä että kierto tekee omia temppuja.IVF:n tavoite kiertoon oisi kuulema parempi saada ilman primoluteja kuukautiset yleensä käy niin että jos käytän primolutit niin seuraava kierto tulee itsekseen.Primolutit oon ottanut käyttöön yleensä 44kp kohdalla siis 44kp oisi vielä aikaa.Nyt mietin että odotanko 44kp ja vuoto alkaisi elokuun alussa ja EHKÄ IVF siirtyisi syyskuuhun vai aloitanko primolutit ennen tuota 44k ja ehkä IVF voitaisiin aloittaa elo-syyskuun vaihteessa.Minusta tuntuu että kaavinan aiheutta kohdunlimakalvon oheneminen oisi voinut olla jollain tapaa osallisena kenties tähän kuukautis ongelmaan.Tässä tämän vuoden kp mitä on ollut: 60kp, 38kp, 54kp, 31kp, 27kp ja 33kp.
 
Ompas kinkkistä noiden kiertojen kanssa. Tosi pitkiä kyllä ovat!
Tottakai tässä kohtaa sulla on jo kiireen tuntu, mutta kuukausi sinne tai tänne ei varmasti oikeasti venettä keikuta mihinkään suuntaan. Mikä sitten olis järkevintä, en osaa neuvoa. Toivottavasti tilanne ratkeaa ja hoitokierrokseen pääset pika puoliin :)
 
Taidan minäkin tänne puolittain kuulua, vaikka ensimmäistä en yrittänyt yhtään niin pitkään kuin muut täällä. Vähän ainakin olen seurannut ja myötäelänyt keskustelua, joten päätin jotain sanoakin. Itse yritin lasta vähän päälle vuoden. Toinen lapsi on ollut haaveissa, no pitkään. Ehdittiin yrittää puolisen vuotta ennen kuin elämä päätti että palataan asiaan myöhemmin. Edelleen odotetaan että päästäisi joskus yrittämään taas. Pelottaa että taas menee pitkään, kun on ensin odottanut pitkään että voi edes yrittää. :sad001
 
Vargynja, mä olen vakuuttunut että kaikki nämä vauvantekohommat on niin henkimaailman juttuja, että omilla valinnoilla tai elämäntilanteilla tai muilla ulkoisilla seikoilla ei ihan loputtomasti voi vaikuttaa. Tulee helposti jos tulee, jos ei tule niin sitten ei tule. Ei auta kun luottaa ja toivoa.
 
Niin ne tuntuu olevan. Lähinnä siis pelkään että menee taas pitkään, kun viimeksikin meni. Vaikka eihän sitä voi tietää vaikka tärppäisi ekasta sitten kun jätetään ehkäisy pois.
 
Lämpimästi tervetuloa, Vargynja! Ikävää että joutuu yritystäkin odottamaan :sad001 Voimia kovasti siihen! Täällä palstalla varmaan moni jo toisiaan tunteekin mutta mulle sun/teidän tilanne ei oo tuttu. Ootko maininnut tai haluatko kertoa miksi joudutte yritystä lykkäämään?

Mitä muille kuuluu?

Mun tilanne on se että tän kierron alkupuolella tuli tiputteluvuotoa. Se ei oo mulle ollenkaan ominaista ja sen (sekä muiden hormonihäikkien takia) menin gynelle. Siellä todettiin mfo/pco-tyyppiset munasarjat. Sain terolut-kuurin joka nyt on menossa. Näkyi myös että johtofollia ei ole eli ovista turha tähän kiertoon odotella.
 
Kiitos HelmiUnelma! Jonkin verran olen tilanteestani tainnut jutella siellä täällä, mutta eihän kukaan voi kaikkia viestejä lukea. Mieheltäni löytyi 2015 keväällä syöpä. Hänet leikattiin ja aloitettiin sytostaattikuuri. Saatiin suositus että ei vauvan yritystä niiden aikana eikä edes puoleen vuoteen niiden jälkeen. Tämä rumba on käyty nyt kahdesti läpi ja nyt mies on syövän suhteen enää seurannassa. Viimeiset kolme-neljä vuotta on vain olleet niin raskaita että meidän psyyke on sen verran huonolla tolalla ettei jaksettaisi tähän väliin raskautta ja toista lasta. Pitää siis saada meidän kummankin päätä parempaan kuntoon ennen kuin voi antaa vauvalle luvan taas tulla.

Kurja että sulla menee tämä kierto hukkaan, kun ei ovista tule ja löytyi vielä tuollainen vaivakin. Onneksi saatte apua yritykseen. :)
 
Täällä nyt menossa 8kp ja 15kp siis viikon päästä aloitan primolutit 10pväksi sitten kun vuoto alkaa niin alkaa meidän IVF hoito.Ei tänne siis muuta kuin odottelua ja toivoa että IVF onnistuu.
 
Kiitos Vargynja tarinasi jakamisesta. Varmasti on olleet todella rankkoja vuosia, ei voi edes kuvitella! :sad001 Toivottavasti saisitte nyt elää eheyttävää elämää ja taakkaa kevyemmäksi.

Mulle gyne sanoi ihan suoraan että meidän historialla suosittelisi ennemmin meille pakastealkioiden siirtelyä kuin luomuyrittämistä kovin pitkään. Ehkä oli hyvä kuulla se ja nyt alan suunnata ajatuksia jo hoitoja kohti.
 
Tsemppiä Heitsu hoidon odotteluun ja hoitoihin. Toivottavasti sen tuloksena saatte vauvan syliin. :)

HelmiUnelma, kuvittelisin että tuon kuuleminen on raskasta. Mutta ehkä se on tosiaan hyvä että lääkärin suunnalta sanotaan ettei kannata kovin pitkään yrittää, niin ei tule yritettyä turhaan kamalan pitkään ennen kuin pääsee hoitoihin. Jos nyt osasin yhtään muotoilla ajatuksiani... Voimia joka tapauksessa.

Olen muuten näköjään mennyt vuosiluvuissa sekaisin. Syöpä siis löytyi keväällä 2016. Oireilu alkoi kolme vuotta sitten.
 
Täällä ovuloidaan parhaillaan. Hyödynnetty on! :wink

HelmiUnelma, ehkä ihan helpottavakin kannanotto lääkäriltä, että ei kannata suuria toiveita ladata luomuun. Vai oliko? Omakohtaisesti ajattelisin, että aina jos on syy ja seuraus selvillä, niin tilanteeseen voi vaikuttaa jotenkin. Tottakai hoidot on pahimmillaan tosi raskaita, mutta myös onnistumisprosentti on aika hyvä. Voimia!

Oireileeko sulla pco miten?

Vargynja ja Heitsu, teille myös voimia ja malttia tahoillenne. Asiat tuppaa aina jotenkin päin järjestymään :)
 
Kiitos kivoista viesteistänne :Heartred

Kyllä se toisaalta oli vähän raskasta kuulla. Mutta toisaalta tavallaan olen ajatellut niin itsekin.. ja sitten vähän unohtanut järjen ja hurahtanut vauvahaaveisiin :shy: Onneni on tuo pikkuiseni, johon voin nyt keskittyä toisin kuin ensimmäisestä vauvasta haaveillessa :Heartred

Gyne selitti niin että mulla ei varsinaisesti pcos välttämättä ole mutta nuo mfo/pcotyyppiset munasarjat on sellaiset jotka reagoi tosi herkästi hormonaalisiin muutoksiin. Mulla on nyt ollu pitkähköjä, epäsäännöllisiä kiertoja ja välivuotoja. Sillon kun ei oo häikkää niin kierrot toimii ihan ok eikä esim sillon lapsettomuustutkimuksissa näkyny tommosia munasarjoja joissa on paljon pieniä follejao_O

Rauha, ihanaa nyt pääset piinailemaan! Peukut ja varpaat pystyyn täällä jotta tärppäis! :)
 
No joo, toivotaan tietenkin että tällä kertaa kävisi helpolla. Omaan historiaan nojaten ei toiveet ihan katossa ole kuitenkaan, -olisihan se nyt hullua jos tulisin raskaaksi ihan muutamalla yrityksellä! Täytyy silti myöntää että kyllä mua vähän taas jännittää. Sellainen samankaltainen kutkuttava jännitys mikä oli silloin kun ihan alkujaan vauvan teko aloitettiin. Kuume on tällä kierroksella vaan toisenlainen. Ei enää semmoista surullisen katkeraa odotusta vaan toiveikasta ja läpitunkevaa. Tuntuu siltä että jotain vielä puuttuu.
 
Rauha, voin niin samaistua sun kuvailemiin tuntemuksiin :Heartpink
Kutkuttavaa jännäilyä! :)

Tsemppiä minunkin puolesta kaikkien tilanteisiin!
 
Hyvin sanottu rauha noista tokan kierroksen tuntemuksista. Samat fiilikset täällä. Ja haaveilu alkaa mullakin muuttua kuumeiluksi kun jonkinlaista menkantapaista vuotoa oli heinäkuun lopulla. Pari viikkoa ennen sitä selkeät ovislimat. Et eiköhän se kierto sieltä ala. Yöimetykset loppu 3 viikkoa sitten, mutta päivisin imetän normaalisti. Katotaan alanko heti ovista tikuttamaan vai otetaanko hetki rennosti. Veikkaan ekaa vaihtoehtoa!

Heitsu tsemppiä IVF:ään. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin.

HelmiUnelma onneksi teillä on alkioita odottamassa. Eikö se punktio kasvatuksineen oo kuitenkin paljon rankempi kuin PAS?

Rauha toivotaan että tämä kierto olis jo teille suosiollinen. Oon niin paljon kuullut tarinoita siitä että ekaa yritetty kauan ja hoidoilla saatu alulle ja sitten toinen yllättänyt nopeasti ja luomuna. Toki meillä toi ikä on se mikä valitettavasti vaikuttaa siihen että todellinen lottovoitto ois helppo raskautuminen. Ja mulla noi kkm:t vielä kummittelee niin ettei plussa raskaustestissä vielä tarkoita vauvaa.

Ootteko kotona muuten vielä keillä pieni lapsi? Mulla alko hoitovapaa kesäkuussa ja tarkoitus olla kotona siihen asti kun tyttö on 3v. Toki mielellään vielä pidempään jos toinen lapsi saadaan.
 
Kuulostaa Jahtu siltä että kierto on käynnistymässä! Hyvä juttu.

Mun siskolle kävi juuri niin, että eka tuli hoidoilla ja toka luomusti melko pienessä ajassa. Imetti muuten esikoista vielä tuolloin, kun kakkonen tärppäsi.

Mulla myös alkoi juuri hoitovapaa. Alustavasti olen hakenut ensi kesään asti, tilliäinen olisi silloin n.1,5v. Toki toivon että ei tarvitse mennä vaan pääsisi uudelle äitiyslomalle..
 
Tänään 15kp ja aloitettu primolutit 10pväksi jos vuoto yllättää ennen kun 10pvää täyttyy niin soitto Naikkarille ja alkaa IVF pistokset.Kuun vaihteessa pitäisi olla punktiot/siirrot voi mennä myös alku kuuhun kaikki riippuu miten kuukautiset alkaa ja miten lääke vaste on tässä yrityksessä.
 
Takaisin
Top