Toinen haaveissa <3

Raskaus voi hyvinkin sotkee kierron eri vaiheiden tuntemukset. Itsellä menkkakivut siirtyi ovulaatiokivuiksi ja menkat nyt siis kivuttomat vaikkakin runsaat (tai siis näin esikoisen ja km-raskauden välillä). Haju- ja pahoinvointi-oireista ei mulla asiaan liittyen kokemusta, mutta miksei voisi liittyä samaan asiaan.
 
Mulla muuttui ekan raskauden jälkeen ovikset kivuliaiks. Nyt keskenmenon jälkeen ovikset on entistäkin kivuliaammat, samoin menkat. Ja Aeria, mulla oli km jälkeen, ku kierto käynnisty uusiks, pahoinvointia ja hajuherkkyyttä menkkojen jälkeen. Tein silloin myös raskaustestin, joka oli odotetusti nega.
 
Täällä kans yks toisesta haaveileva liittyy mukaan :) Mulla kans ollut tota pahoinvointia ja hajuherkkyyttä. Tuntuu kanssa että kierto ihan sekaisin esikoisen imetyksestä. Nytkin oon jo kaksi raskaustestiä ehtinyt tehdä ku menkat panttaa alkamistaan! Pitkään tuli suht säännölliset, nyt jääneet johonkin... Oon jo kaikki raskausoireetkin itselleni kehitellyt ja parina aamuna meinannut ihan oksennus tulla... Tosin aamupahoinvoinnista taisin kärsiä jo ennen kun ekaa alettiin yrittää, joten ehkä se on nyt tullut taas takaisin! :eek:
 
Hyvin vahvasti alkaa tuntumaan, että ovulaatio olis näinä päivinä... Tiedä sitten miten toi yhä koholla oleva hcg siihen vaikuttaa. Oireet ilmeisesti voi olla vaikka ei oikeesti ovuloi...? Toisaalta imetykseen aikaan havahduin kerran ovulaatio-oireiden puuttumiseen ja kierrollekin tuli pituutta tuolloin lähes 40 päivää (olisko limakalvo siis "vanhuuttaan" lähtenut tuolloin vuotamaan pois). En ole koskaan ovulaatiota tikuttanut, olen luottanut vain noihin "anatomian oppikirjan" kuvauksiin. Pienet mahdollisuudet raskautumiseen olis.
 
täällä ois nyt kp22 menossa ja reilu 3kk imetyksen päättymisestä, saa nyt nähä tärppääkö vielä tästäkään kierrosta jos kerran tuo imetys voi vaikuttaa jälkikäteenki :sad001 oloja ei kyllä ole suuntaan tai toiseen mutta eipä niitä kai vielä oliskaan ku kierto ollu tuossa 31-34 välillä. täällä kans yks joka ei myöskään ole ovulaatiota tikutellut, riittää ihan nuo r-testeihin turhaan pissimiset:grin:oops:
 
Pitkiä hermoja ja hyvää tulosta piinaviikoille kyfille! On se jännä, että vaikka lisääntyminen menee kaikilla tietyllä kaavalla, voi imetyksen vaikutukset siihen vaikuttaa niin eri tavalla; toiset raskautuvat täysimetyksestä huolimatta ja toisilla imetys vaikuttaa vielä lopetuksen jälkeenkin.
 
Täälläkin ihmetellään että mitähän kummaa nyt. KP 28, dpo 12. Se minkä luulin olevan kiinnittymisvuotoa dpo 10, tuli tänäaamuna jo kolmatta kertaa, mutta oli sellaista vanhaa verta. Ällöttävää. Tulehdus ehkä? Toisaalta se ei kai oireile verenvuotona tai mistä minä tiedän. Raskaustesti on tänään negatiivinen ja niin olen minäkin. Kuukautiset ovat kyllä ennen alkaneet kun hanasta kääntämällä lorista eikä tällä tavalla. Mutta kuten tekin tässä olette todenneet, raskauden jälkeen mikä tahansa tuntuu olevan ihan normaalia. Olen niin väsynyt että haluisin vaan maatua sänkyyn. Ja kai se ois gynellekin aikaa varattava, ultralla saavat katsoa ennenkun suostun antibiootteja syömään.
 
Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli kiinnittymiskipua ihan muutama päivä ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja testi suostui näyttämään positiivista (selkeästi näkyikin) vasta, kun menkat 3-4 päivää myöhässä. Toisessa raskaudessa ilmeisesti kiinnittymisvuotoa kahtena päivänä, kun menkkojen odottelin alkavan (olisko kierto pari päivää pidemmäksi ollut venymässä) ja taas 3-4 päivää myöhemmin positiivinen testi (haamu vasta kylläkin). Eli Orm Onnekas, jospa vielä iloksi muuttuisi! Onko väsymys jo pidemmän aikaista vai vasta nyt tullut? Ettei vaan olisi oire? Mutta, jos tilanne ei selkiydy suuntaan tai toiseen, lääkärissä käynti olis varmasti ok, kun joskus jostain luin, että emätin tulehdus voi joissain tilanteissa oireilla tuhruvuotona.
 
Kiitos Pauveli tiedosta, ehkäpä odottelen tässä vielä sitten. Ensviikolla jos ei ala tulla plussaa ja tihuttaa sitä verta vielä niin sitten varmaan lääkäriin. Pitäis kai odottaa viikonlopun yli sittenkin ja testata vasta ensviikolla.
 
Mullaki oli muuten ekassa raskaudessa voimakkaita menkkakipuja silloin, kun menkkojen piti alkaa. Ne oli varmaankin kiinnittymiskipuja. Tein silloin varmistukseksi raskaustestin ja se näytti negaa. Menkkoja ei vain kuulunu, ja siinä odottelin viikon ja sitten paukahti selkeä plussa digitestiin. Siinähän voi mennä vähän aikaa, että raskaushormoni alkaa näkyä testissä? Toivotaan plussaa!! :)
 
Unicorn, lohdullista kuulla. Tänään oli nimittäin minun testipäiväni, ja uuden kierron pitäis alkaa tänään. Negatiivista näytti testi. Alaselässä kipua, mutta vuotoa ei vielä. Se eilen vuodellut vanha veri on lakannut tulemasta. Vielä ois pieni mahdollisuus että se olikin kiinnittymisvuotoa. Paleltaa, väsyttää, v*tuttaa. Ja kun ajattelin etten välttämättä voi olla ihan varma vielä viikonloppuna siitä ollaanko tässä raskaana vai ei, niin jätin itsenäisyyspäivän skumpatkin ostamatta. Tietenkään en voisi sitä juoda jos vuoto ei ala, mutta jos alkaa niin ois kiva saada lohdutuskuoharilasillinen samalla kun katsoo linnanjuhlija joissa kaikki on varmaan Saulia myöten raskaana :sad001

Tiedän että raskaudet on keskenänsä erilaisia siinä missä lapsetkin, mutta kun esikoinen näytti plussaa jo ennen kun kuukautiset jäi pois, ja oireetkin oli selkeät alusta asti. Mitään kiinnittymisvuotoa ei sillon tullut, ainakaan tällaista. Jotenkin sitä vaan siksi ajattelee että raskauden pitäis jo näkyä testissä. Edes haamuna.
 
Mä oon onnistunut tähän asti olemaan niin rauhallinen, et oon testannu vasta ku menkat on ollu lähemmäs viikon myöhässä.

Jaa-a, tääl olis kp 10/28, kai sitä pitäs alkaa heiluttelemaan peittoja. ;D
 
Vuoto muuttui kirkkaaksi ja runsastui, eli se siitä sitten. Tämä oli yrityskierto nro 3 ja kierron pituudeksi jäi normaalit 28 päivää jos ei lasketa kierron lopussa olleita kolmea vanhan veren tiputtelupäivää, mistä lie tullut se vuoto. Ei varmaan hätää mitään vielä, mutta vähän ihmettelen kun tässä kierrossa ajoitus oli ovistikkujen perusteella kohdillansa. Ja raskaustestejä en tee enää ikinä. No ehkä sitten jos yli kaks viikkoa myöhässä.

Olen nyt vasta eka kertaa varsinaisesti pettynyt, aiemmat kierrot menneet sillai että eihän tässä mikään kiire ole, ehtiipähän esikoinenkin vielä kasvaa vähän.
 
Orm Onnekas, sinällään hyvä, että tilanne ratkes. Mutta ikävää, että ei toivotulla tavalla. Ja, kun se skumppakin jäi ostamatta. :sad001 Toi tunne on niin tuttu, kun lähtee yritykseen ajatuksella "tulee, jos on tullakseen" ja pari kiertoa myöhemmin ottaakin jo stressiä ajoituksista ja jo niin toivoo sitä plussaa...
 
Harmillista Orm Onnekas. Nyt on varmasti pettynyt olo, mutta kyllä se helpottaa ajan kuluessa ja sitä suuntaa katseensa tulevaan. Toivotaan, että seuraavassa kierrossa tärppää!
 
Orm Onnekas, harmi. :sad001 Mä oon kans aikasemmissa raskauksis ollu vaan asenteella, et tulee sit ku tulee. Mistään oviksista ja ajoituksista ollu tietookaan ja tärpänny nopeesti. Nyt sit miettii enemmän oviksia ja muita, katotaan kauanko nyt menee tärpissä.
 
Tää ovisten mittaaminen on kyllä aika hanurista. Tulee sellainen suorittamisen maku koko hommaan. Jotenki tuntuu, että kun sen kerran aloittaa, niin paluuta ei ole. Ekassa raskaudessa mäkään en mittaillu oviksia, enkä ollu pahemmin tietoinen edes kierron eri vaiheista. Tiesin vain suunnilleen, milloin pitää odottaa menkkoja. Nyt lasken kierron päiviä ja mittailen näitä hedelmällisiä päiviä. Huoh.
 
Sen takia mä en oo ainakaan vielä tikuttanu oviksia.. Puhun ylipäänsä miehelle tosi vähän mistään oviksista tms., ettei sille puolestaan tuu sellanen olo että haluan seksiä vaan raskautumismahdollisuuksien takia.

Ja siitä puheenollen, syötiin hyvää ruokaa, sain miehen heiluttelemaan peittoja esikon päikkäriaikana ja uunissa paistuu lihapiirakka iltaa varten. :D Mahan jomottelusta ja muista oloista päätellen ovis tekee tuloaan.
 
Oikea meininki Miuk! Rento asenne on tärkeää, ja toisaalta ku järjellä ajattelee, niin kyllä sitä jaksaa odottaa, että joskus raskautuu. Ei kaikki voi tapahtua nyt ja heti. Tää taitaa mullakin olla vika kierto, missä mittaan ovista. Ainaki nyt imettämisen jälkeen tietää, että sellainen kuitenkin tapahtuu. Mä lörppäsuu menin vielä viime kierrossa esittelemään ovistikun hymiötä miehelle, mikä ei ehkä ollu hyvä idea. Ou nou.
 
Takaisin
Top