Toinen haaveissa <3

Onnea -elmeri- plussasta :Heartred

Alinah halauksia :Heartred

Meillä tosiaan kun esikoinen on jo 5v, on hän päivähoidossa. Me ollaan miehen kanssa molemmat yrittäjiä joten töitä tehdään täyspäiväisesti ja ympäri vuorokauden :D jos pian tärppäisi niin saisin olla esikoisen eskarivuoden ja ainakin osan ensimmäisestä luokasta kotona. Olisi niin ihanaa hakea tuo murunen eskarista kotiin ja auttaa ensimmäinen kouluvuosi alkuun :Heartred
 
Mää oon kotona ton 1v8kk ikäsen kanssa. Päiväkotia/tarhapaikkaa pitänyt hakea mut kokoajan se vaan on jäänyt. Mulla on edessä uuden työpaikan ettiminen kun tämän hetkisestä työpaikassa ei oo tarjota mulle semmosia vuoroja mitkä sopis mulle parhaiten kun yks työntekijä jo tekee ma-pe sitä tiettyä vuoroa.. Että mää en tiiä mitä hittoa teen, täytyy mennä kelassa käymään.

Mies aloitti yövuorot, viime viikon oli yössä ja nyt tänään alkoi taas yövuoro viikko.

Mä kyllä haluisin saada sen toisen vielä ennenku toi esikoinen täyttää 3.
 
Mä hoidan poikaa kotona luultavasti ens syksyyn :) Sit olis tarkoitus aloittaa opiskelut. Toki, jos raskaaksi tulen niin sit opiskelut jää myöhemmälle. Mulle on tulossa uudelleenkoulutus, koska selän takia oman alan töitä en pysty tekemään. Miehellä on suht hyvä palkka niin voin ihan huoletta hoitaa poikaa kotona :)
 
Elmeri hyvin kaikki menee, usko vaan, tarrasukkia matkaan :)
waterlily85 ompas kurjaa kun teilläkin flunssaa vaa, täälläki niistelty esikoisen nenää friidalla viime yö, äiti on vähä väsy nyt.. mieki oon viel kotona( poika 7,5kk)marraskuuhun asti ku vanhempainvapaa kestää sinne. Sit jään hoitovapaalle siihe asti ku poika 1v. Ja jos nyt pikkukakkonen ilmottelee tulostaa ni jatkan siitä viel kotona seur.äippälomaa etten käy töissä välil ollenkaa :D on tässä kotoilussaki vaa puolesa, vai mitä ? :)
 
Jos toisen laskettu aika on ennen edellisen lapsen 3-vuotispäivää, saa saman päivärahan kuin edellisestä lapsesta. Meillä esikoinen täyttää kolme heinäkuussa ja jos tämä plussa pysyy matkassa, la toukokuussa. Oon ollut kotona ja osa-aikatyössä eli minimille menee jos menee yli ton 3 vuoden. Ja jos nyt menee kesken niin ei kerkee enää :angelic:
 
Vaiana taitaa valitettavasti aika monet pakottaa rahatilanne töihin aiemmin kuin itse haluaisi :sad001 Me kyllä pärjätään miehen palkallakin, mutta mihinkään ylimääräiseen rahaa ei jää..Senpä takia olen itse nyt aloittamassa osa-aikatöitä, että jäis vähän enemmän joustoa taloudenpyörittämiseen..eikä tarvitse stressata. Ja tosiaankin nautitaan näistä kotipäivistä pikkumurujen kanssa :)

Mamma84, oho, melkoinen muutos työmatkaan :eek: varmasti aiheuttaa lisästressiä..Sitäkin suuremmalla syyllä toivotaan teille pikaista plussaa :) Ootko kuitenkin meinannut aikanaan palata vakiotyöhösi vai haaveiletko työstä lähempänä kotia?

Freyja, onko hoidon aloitus ollut rankempaa äidille vai pojalle? Vai onko kaikki mennyt hyvin? Aikaisia aamuja lukuunottamatta :p Mä ehkä testaisin kp 26, sitten voisi jo jotain näkyä :) plussaonnea!!

Heitsu, varmasti onnistuu opiskelun ja perheen yhteensovittaminen :) Ootteko kenties tavanneet puolison kanssa koulussa vai vasta myöhemmin päätyneet samaa alaa opiskelemaan? Teillä onkin tosiaan vähän raskaampi yritystausta..voin vain kuvitella mitä olette joutuneet kokemaan :sad001 ja tottakai kuulut tänne, toisestahan te haaveilette :Heartpink

Graisu oliko teillä joku erityinen tilanne miksi nyt jäi yritys väliin? En nyt muista ollenkaan mitä on aiemmin kirjoteltu..
Kiitos,Myöhemmin alettiin opiskelemaan samaa alaa.Tutustuttiin fb ja yhteisten ystävien kautta.
 
Waterlily85 en ainakaan kokoaikaseks meinaa mennä. Mulla menis pelkkiin matkoihin jo 3h/päivä. Aattelin et jos sais olla niin et olis töissä ma-ke vaan. Samalla vois ettii töitä lähempää.

Elmeri toivotaan et kaikki menee hyvin. Mulla kans putois äp-raha minimiin kun oon ollu hoitovapaalla.


Mamma84 kp23/31 yk7
 
Waterlily, taitaa olla äidille ollut rankempaa hoidonaloitus. Muutenkin kun vielä oma työ aika rankkaa ja uutta niin toivoisin vaan pikaista plussaa. Mä voisin niin nähdä itseni kotona hoitamassa lapsia :D

Mulla esikoisen äippäraha oli minimi kun opiskelin samaan aikaan. Tosin olihan se hieman luksusta saada kouraan 700€ verrattuna 270€. Nyt jos plussa tulee niin toivottavasti saisin palkan mukaan rahan kun oon maaliskuusta asti ollu töissä.

Täällä kp 25/29 ja flunssa sen kun pahenee. Vielä ei oo kuumetta nostanut. Jotenkin en usko tärppiin kun koko perhe flunssassa. Ainoa vaan et eilen illalla tuntui rinnat jotenkin painavilta ja olivat kipeät. Mahaa nyt on juilinut enemmän tai vähemmän kohta viikon verran. Just olin 4 päivän vapailla ja nyt alkaa sit 7 päivän työputki. Sunnuntaina olisi vielä 10 tunnin työvuoro. Ahdistaa jo valmiiksi et miten mä selviän.... testaan vasta tuon putken jälkeen jos on tarvetta :D
 
Freyja tsemppiä työputkeen ja flunssaan! Muista sitten oikeesti jäädä kotiin jos kuumetta nostaa, toivottavasti siltä vältyt :) kuulostaa lupaavalta olot muuten, jospa ois vaikka tärppi käyny! :wink

Meemis jee, mukavia talletteluja! :P

Mie sain eilen aamupäivällä o+, sorruin sit kuitenkin muutamana päivänä testaileen vaikka aattelin alottaa rennosti :P En nyt sit oo varma oliko ovis jo eilen illalla/ yöllä vai vasta tänään, yöllä ainakin oli tosi kosteeta ja edelleenkin. Välillä jomottelee oikealle, mutta semmonen turvotus ja paineentunne alamahassa (joita oli kyl monta päivää) on musta eilisestä helpottanu. Lasken nyt silti kuitenkin et tänään ois ovispäivä.

Kp 18/ 28-30, dpo 0
 
eb54ded809817ca31609a0f929bf7dfa


Kp11 ja tänään saapui maanantaina tilatut ovistestit raakauskeijulta, tästä tää oviksen metsästys taas lähtee.
 
Kiva oli lukea teidän elämänmenosta, tulee tavallaan vähän tutummaksikin kun tietää muutakin kuin sen, että mikä yk on menossa :)

Mulla on nyt melko ahdistavat fiilikset..Harmittaa tää kierron venyminen..nyt jo kp 34...harmittaa kun en tiedä koska ovis on ollut..tai onko sitä ollut ollenkaan..ihmettelin kyllä kun mulla tuli uudestaan "limoja" joskus kp 20 eteenpäin..eli ehkä se ovis oli sitten vasta sen jälkeen..viikon oletettua myöhemmin..pupuiltua kyllä tuli silloinkin, eli kaikki on mahdollista..Mutta ärsyttää tämmöinen epätietoisuus..loppuviikosta uutta testiä jos ei sitä ennen ala..Toivoin niin kovasti, että osaisin olla rennommin mielin tätä toista yrittäessä, mutta ei se näköjään onnistu :sad001 nyt on jännitys niin kova, että ei tiedä miten päin olisi..ja tunteet jotenkin tosi pinnassa...
 
Tsemppiä waterlily85 on tuo kurjaa kun ei tiedä missä mennään. Täällä kans tarttis ottaa rennommin tai tästä hommasta ei tuu yhtään mitään. Se vaan on niin kovin vaikeeta.
Mulle kun soittivat gynpolilta hormonituloksia sanoivat, että kunhan nyt saisit semmosen levollisen olotilan. Tiesivät kyl et ei oo helppoo.

Me tilattiin siskon kanssa liput Antti Tuiskun arena kiertueelle. Kaks aiempaa raskautta ovat alkaneet 1-4kk sen jälkeen kun ollaan tilattu liput isoille keikoille. :joyful:
Nii ja tohon stressiin ei tosiaan auta se, että raskauden tarttis alkaa tän vuoden puolella et ehtis syntyä ennen kun esikoinen 3v.


Mamma84 kp24/31 dpo ehkä 7 yk7
 
Kastekukka meillä on aika sama tilanne, kun esikoisetkin saman ikäisiä. Ahdistaa kans kun tarttis ettiä uus työpaikka lähempää kotia ja sit tää vauva juttu ym. ym.
 
Alinah toivotaan ettei ovista tarvi kauaa ootella :)

Waterlily voi pöh tuo kierto :/ Varmasti piinallista kun ei tiiä tarkkaan millo ovis oli ja toivo tärpistä elää yhä. Voi vaan toivoo et päivät menee nopeesti ja tuo tilanne selviää pian, suuntaan tai toiseen! Toivottavasti toki sinne plussan suuntaan :)

Mammalle ja Kastekukalle voimia noihin fiiliksiin :/ Onhan se harmi jos lapsille ei tulekaan sitä ikäeroa kun on toivonu, mutta täytyy vaan keksiä siitä sen hetkisestä erotuksesta kaikkia hyviä puolia! Ompahan esikoiset ainakin jo tosi omatoimisia joten ehkä vauvaan saisi keskittyä vähän paremmin :) Mutta onhan tässä vielä muutama kuukausi tätä vuotta onneks jälellä, vielä kerkee plussaamaan!

Mie testasin tänään huvikseni viiden maissa ja oli yhä o+. Saa nähä mitä huominen testi sanoo, toivottavasti ovis on tänään... Pitää koittaa jaksaa nukkumaan mennessä vielä kerätä siemenet talteen :P
 
Aloitin nyt taas vetää tota vehnänalkionöljyä, kun sitä oli tuolla jääkaapissa puoli pulloa.

Greippimehu, D vitamiinit, foolihappolisä, vehnänalkionöljyt siis käytössä. En tiedä viittiikö sitä geleetä ostaa lisää kun ei ekan purkin kohdalla ainakaan mitään vaikutusta. Mä kyllä vedin vaan 1 tabletin päivässä.
 
Ei mulla muuten niin tarkkaa oo et tulis alle kolme v. ikäeroa, mutta kun tossa äp-rahassa on niin valtava ero jos se lasketaankin tän kodinhoidontuen mukaan eli vissiin minimi on.
Koitin laskea tolla kelan laskurilla et paljonko saisin eri vaihtoehdoilla. Jos menee palkan mukaan niin saisin 1000€/kk ja kh-tuen mukaan ois n.445€. Ei paljoo naurata.
 
Takaisin
Top