Tiedätkö miksi oikeastaan hankit lapsen/lapsia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Etusivulla on juttu syistä tehdä lapsia. Tämä sai minut miettimään omia syitäni, mutta en keksinyt mitään ns. oikeaa syytä. Minä vain halusin lapsen (ja minä vain haluan toisen). Vauvakuume puhuu että ehkä se on tuon artikkelin listaamista syistä tuo biologinen vietti. Testikin tuolta löytyy. Minulla ongelmana sen suhteen on että en pystynyt vastaamaan mihinkään kuin ei ollenkaan tai sitten yhden pykälän verran 'hieman' kohtaan. :D
 
Vauvakuume vei. Halusi kyllä aina oman perheen. Ja ei kyllä ihanempaa vois olla. Mun elämä täyttyi isolla sydämellä. Oon rikas :)
 
Mulla tuli jo 18 vuotiaana ihan hirvee vauvakuume, vaikka ei ollut minkäänlaista suhdetta edes. Eikä se vauvakuume kadonnut ennen kun vasta sitten kun sen ekan lapsen sain. Eikä helpottanut yhtään kun joutui pari vuotta kärsimään lapsettomuutta, kun yrityksestä huolimatta en meinannut millään raskautua. Sen jälkeen ajattelin etten halua enempää lapsia (syynä vaikea raskaus ja synnytys), mut sit yhtäkkiä tuli ihan älytön vauvakuume uudelleen ja toinen lapsi tulikin nopeeta, vaikka pelkäsin sitä yrityksen ja kuukausittaista pettymistä. Nyt taas välillä lievästi tulee vauvakuumetta, mutta menee nopeeta ohikin, et kunnolla ei ole tullut.
Mullakaan ei siis ole mitään sen kummempaa syytä miks lapsia olen halunnut..olen vain halunnut ja onnellinen että kaks ihanaa lasta olen saanut. :)
 
En ole itse koskaan ajatellut tekeväni lapsia. Olen aina ollut sellainen oman polun kulkija ja haaveilija. Sitten elämäni ristesi miehen kanssa, joka vei minulta sydämen ja järjen. Hän on maailman mahtavin ihminen ja hänen kanssaan en voisi olla enää onnellisempi. Tämä turvallisuuden ja autuuden tunne sai meidät haluamaan laajentaa perhettämme. Olemme nyt nauttineet usean vuoden ajan kahdestaan olosta ja huolehtineet vain toisistamme. Halusimme huolehtia toisesta ihmisestä, ihmisestä, joka olisi meidän rakkaudemme ansiota. Tämä odotusaika on ollut erittäin jännittävää enkä tästäkään vaihtaisi päivääkään. Nyt odotamme innolla mitä uusia seikkailuja edessämme odottaakaan, kun alamme kulkemaan kolmestaan pikkuisen kanssa :)
 
Mietin itsekin tuota kun törmäsin tuohon kyselyyn. Minusta nuo mielipiteet siinä on jotenkin huonosti muotoiltu eikä tee tosiaankaan mieli vastata niihin kuin korkeintaan hiukan samaa mieltä.

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta tai siis yksikään vauva ei ole ikinä saanut minua huokailemaan, että tuollainen mullekin. Ehkä mulla syy on sitten se, että miehen kanssa alettiin asiaa 10 vuoden yhdessä olon jälkeen pohtimaan ja tuntui oikealta seuraavalta askeleelta. (Eli ehkä syy on sitten tuo "asioiden täytyy rullata eteenpäin" ). Mietittiin, että kyllä me selvittäisiin lapsiperheenä siinä missä muutkin.

Lapsista kyllä tykätään molemmat ja omat ovat ihan ehdottoman ihania, mutta luulen, että paljon on kiinni myös siitä oikeasta kumppanista -> kenenkään muun kanssa en välttämättä olisi lapsia koskaan tehnyt.
 
Minulla on ollut koko elämäni ajan vauvakuume. Joten eipä tarvinnut paljon syytä miettiä, koska vauvat ovat vetäneet minua magneetin tavoin puoleensa jo lapsesta asti.
 
Mulla on aina ollu, ihan teinistä asti itsestään selvyys et halun lapsia (ainakin 3). En osaa sen enempään sanoa mistä se fiilis on tullu. Mut aina oon tykänny touhuta lasten kanssa. Ja ajatus omasta lapsesta ja siitä et se on oikeesti sun, sillä on sun piirteitä (tietty myös isän) ja kaikki ni se on vaan sitä jotain :Heartred
 
On puoliso joka halusi lapsia. Biologinen kello alkoi tikittää. Tuli tunne, että NYT olisi hyvä hetki (talous- ja kotiasiat kunnossa). Halu jatkaa sukua. Halusin kokea raskauden, synnytyksen ja vauva-/lapsiajan.

Nuo nyt tuli minulle ekana mieleen.
 
Vauvakuume vienyt mennessään ja nyt sitä ensimmäistä odotellaan. Empä ole parempia syitä edes miettinyt, paitsi että olen aina halunut nuorena perustaa perheen :happy:
 
Takaisin
Top