The Toukokuu! <3

e_m

Oman äänensä löytänyt
Eiköhän jatketa juttua täällä, kun se maaginen toukokuukin viimein saapui :)
 
Kyllä alkaa jo monella kuulostamaan siltä, että tositoimet alkaa olemaan jo kohta käsillä :)

Itellä kans välillä tulee napakoitakin supistuksia ja kaiken maailman oireita kuvittelee olevan, mutta sitten on taas päiviä ettei tunnu oikein mitään. Vauva ollut kuitenkin jo pidempään laskeutuneena tuonne todella alas, joten kävely ja kivut ovat sen mukaisia.. Sais kyllä mun puolesta jo tulla! :) Jotenkin oon koko ajan aatellu että tulee ennen laskettua aikaa, mutta saas nyt nähdä sit...

Painaako kenenkään muun pienokainen muuten jotakin hermoa tuolla alhaalla, niin et tuntuis reidessä asti? Mulla lähtee välillä kävellessä oikea jalka alta, kun tulee oikeen sähköiskuja tonne reiden etu- ja ulkosyrjälle :(
 
Oi ihana toukokuu emoticon

Ompa mahtavaa, etten oo yksin nyt näitten ihme paniikkiajatuksien kanssa. Nooh, nyt on fiilikset hieman rauhoittuneet sen suhteen, mutta piti tuon miehen kanssa ottaa sitten aamulla yhteen tai oikeastaan päivähän tässä on. Miten mies voikin olla niin urpo?! Ei vissiin tajua, että meikäläinen vois olla väsynyt tähän raskauteen ja siihen, etten jaksa. Tossa äsken tein ruokaa, nii piti istua ihan tuolilla hellan vieressä, ko ei jaksa pahemmin seisoa.

Nooh, eiköhän tässä fiilikset parane 
 
E_m: täällä samaa vaivaa toisinaan. Eli johonkin hermoon tökkii ja tosiaan tuntuu et oikea jalka lähtee alta. Ja reiteen asti juilii.

Vappu torilla käyty, pieni painaa ihan mahottomasti tonne alas. Sais tulla jo ulos. Tänään tää on muutenkin möykänny ihan hulluna. Meinasin jo hermostua, ku tuntu et vattalaukku tulee ulos kurkusta ku meuhkaa niin paljon!
Ja taas ihme oksetus tullu..en oo oksentanu, mut koko ajan tuntuu et laatta lentää. Uh ja puh ja vali vali! Ei se auta ku oottaa..odottavan aika on PITKÄ!!!

Marde ja ukkeli 39+5
 
Tänään sitä sitten jännityksellä odotetaan että onko poitsu täsmällinen =) Huomenna on sitten käynti äippäpolilla jos tänään ei ala mitään tapahtumaan.

Vieläkään en oo pakannu, joten jos tästä nyt lähtis vaikka jo vähän kattelemaan mitä mukaan tarviais =)
 
Ihanaa, nyt on jo toukokuu! Ja kyllä on varsinkin osalla jo tosi jännät paikat, kun ekat LA:t alkaa olla käsillä :)

Mä en ymmärrä mikä mulla on! Siis kerrankin pääsen hehkuttamaan, kun mulla on ihan mielettömän hyvä olo!!! Mä nukuin viime yönä paremmin kun varmaan viimeseen puoleen vuoteen ja mua ei sattunut yhtään alaselkään, lonkkiin tai häpyliitokseen! En herännyt yöllä edes vessaan kertaakaan, joten sain nukuttua putkeen melkein 10 tuntia C: Ja tämä päivä on jatkunut samalla mallilla: ei edelleenkään satu mihinkään (paitsi käsiä vähän särkee turvotuksen takia, mutta ihan vähän vain!), pystyn jopa kävelemään melkein täysin normaalisti ja missään ei tunnu kipua! Sori kun hehkutan, mutta en vain muista milloin viimeksi mulla olis ollu näin hyvä olo ja nyt jopa tuntuu, että tää raskaana oleminenhan on ihan kivaa ;D
Onko tämä nyt sitten tyyntä myrskyn edellä vai mistä tää johtuu...?? Mutta nautitaan nyt kun kerrankin pystyy :)

Muuten on ollut edelleen tosi paljon harjoitussuppareita ja eilen alavatsaan sattui jonkin aikaa taas melkoisesti. En oo ainakaan huomannu, että vauva olis mitenkään eri asennossa/laskeutunu, eli ei tunnu mitään uutta jalkovälissä. Ainoastaan tuntuu nykyään useammin kävellessä, että olisi pissahätä vaikka sitten tosiasiassa juuri mitään ei tulekkaan. Tiedä sitten johtuuko tuo laskeutumisesta vai mistä...

Mutta ihan mahtavaa alkanutta toukokuuta ja toivottavasti kohta ketju täyttyy onnellisista vauvauutisista! :)
 
Fianna: Mulla on kans tänään ollu ihan supermahtava päivä.. :) Eli et oo yksin.. :D Tuntuu et kun saat kerrankin nukuttua kunnon yöunet, niin kaikki tuntuu paremmalta. Eilen oli mulla kans tosi vaikee päivä, mut sitä edelsi kaks tosi huonosti nukuttua yötä, niin veikkaan et niillä oli tekemistä asian kanssa :) Isäntäki oli tänää vapaalla, niin ei oo tarvinnu yksin kököttää neljän seinän sisällä. Päästiin käymään vapputorilla ja leivottu munkkeja ja syöty hyvin ulkona :) Kevät alkaa tosissaan tulemaan.. Nyt jos vähän aikaa vajuttelis mahaa, ja lähtis katteleen koiran kans onko tuolla joen varrella paljon piknikkiläisiä.. :)
 

Terve! Oi ihana toukokuu. Kuulostaa tutulta että istutaan ruokaa tehdessä :) itselläni selkä väsyy ja tänään kun silitin ja paistoin munkkeja meinas usko loppua. Oltiin viä vapputorillakin aamupäivällä.

koitin alkaa laittaan pikkuiselle sänkyä valmiiksi mutta sohva vei voiton. Enää ei pysty sisulla tekeen vielä tuota ja tuota kun fysiikka tulee vastaan.

Olin muutes itse 21.v kun sain esikoiseni.

ei kiva teille mutta kiva huomata että on muitakin joista tuntuu että vauva tulee ryminällä ulos mahasta ja kohtu venyy ja paukkuu. Kun katselen teidän raskausviikkoja alan todeta että ei tämäkään vielä synny :) saisi kyllä syntyä jo.

Mulla on ihan viimepäivinä välillä vihlonut yläsisäreittä liikkuessa mutta tosi vähän onneksi. Alavatsaa/alapäätä kyllä painaa ja toisina päivinä saa juosta wc:ssä mutta toisina ei.

Olen myös lukenut että ennen synnytystä saattaa olla tyyntä ja juuri pystyy nukkumaan hyvin. Olisikin ihanaa. Itse käyn väh. 3krt yössä wc ja muut heräämiset päälle.

Toivon että vauvani olisi kääntynyt takaisin raivotarjontaan.

Tänään supisti aika lailla kun tein munkkitaikinaa, ei kovin kivulias mutta ihan tuntuva. Kohdunsuun tilanne katsottu viimeksi joskus rv 25 mutta lääkäri ei muistanut sanella käyntiäni, eli tavallaan sitä käyntiä ei ole olemassakaan. Pitäis tulla aika ä.polille. Toiv. Siä selviää missä mennään. Aikalailla on kohdunsuuta vihlonut koko loppuraskauden.

Onnea lasketun ajan juuri saavuttaville.

 

Terve! Oi ihana toukokuu. Kuulostaa tutulta että istutaan ruokaa tehdessä :) itselläni selkä väsyy ja tänään kun silitin ja paistoin munkkeja meinas usko loppua. Oltiin viä vapputorillakin aamupäivällä.

koitin alkaa laittaan pikkuiselle sänkyä valmiiksi mutta sohva vei voiton. Enää ei pysty sisulla tekeen vielä tuota ja tuota kun fysiikka tulee vastaan.

Olin muutes itse 21.v kun sain esikoiseni.

ei kiva teille mutta kiva huomata että on muitakin joista tuntuu että vauva tulee ryminällä ulos mahasta ja kohtu venyy ja paukkuu. Kun katselen teidän raskausviikkoja alan todeta että ei tämäkään vielä synny :) saisi kyllä syntyä jo.

Mulla on ihan viimepäivinä välillä vihlonut yläsisäreittä liikkuessa mutta tosi vähän onneksi. Alavatsaa/alapäätä kyllä painaa ja toisina päivinä saa juosta wc:ssä mutta toisina ei.

Olen myös lukenut että ennen synnytystä saattaa olla tyyntä ja juuri pystyy nukkumaan hyvin. Olisikin ihanaa. Itse käyn väh. 3krt yössä wc ja muut heräämiset päälle.

Toivon että vauvani olisi kääntynyt takaisin raivotarjontaan.

Tänään supisti aika lailla kun tein munkkitaikinaa, ei kovin kivulias mutta ihan tuntuva. Kohdunsuun tilanne katsottu viimeksi joskus rv 25 mutta lääkäri ei muistanut sanella käyntiäni, eli tavallaan sitä käyntiä ei ole olemassakaan. Pitäis tulla aika ä.polille. Toiv. Siä selviää missä mennään. Aikalailla on kohdunsuuta vihlonut koko loppuraskauden.

Onnea lasketun ajan juuri saavuttaville.

 

Terve! Oi ihana toukokuu. Kuulostaa tutulta että istutaan ruokaa tehdessä :) itselläni selkä väsyy ja tänään kun silitin ja paistoin munkkeja meinas usko loppua. Oltiin viä vapputorillakin aamupäivällä.

koitin alkaa laittaan pikkuiselle sänkyä valmiiksi mutta sohva vei voiton. Enää ei pysty sisulla tekeen vielä tuota ja tuota kun fysiikka tulee vastaan.



Olin muutes itse 21.v kun sain esikoiseni.

ei kiva teille mutta kiva huomata että on muitakin joista tuntuu että vauva tulee ryminällä ulos mahasta ja kohtu venyy ja paukkuu. Kun katselen teidän raskausviikkoja alan todeta että ei tämäkään vielä synny :) saisi kyllä syntyä jo.

Mulla on ihan viimepäivinä välillä vihlonut yläsisäreittä liikkuessa mutta tosi vähän onneksi. Alavatsaa/alapäätä kyllä painaa ja toisina päivinä saa juosta wc:ssä mutta toisina ei.

Olen myös lukenut että ennen synnytystä saattaa olla tyyntä ja juuri pystyy nukkumaan hyvin. Olisikin ihanaa. Itse käyn väh. 3krt yössä wc ja muut heräämiset päälle.

Toivon että vauvani olisi kääntynyt takaisin raivotarjontaan.

Tänään supisti aika lailla kun tein munkkitaikinaa, ei kovin kivulias mutta ihan tuntuva. Kohdunsuun tilanne katsottu viimeksi joskus rv 25 mutta lääkäri ei muistanut sanella käyntiäni, eli tavallaan sitä käyntiä ei ole olemassakaan. Pitäis tulla aika ä.polille. Toiv. Siä selviää missä mennään. Aikalailla on kohdunsuuta vihlonut koko loppuraskauden.

Onnea lasketun ajan juuri saavuttaville.

 
Heipparallaa!
Enpä oo aikapäiviin tänne kirjoitellut vaikka alusta asti oon ainakin sivustaseuraajana ollut :) On ollut työpaikanvaihtoa, muuttoa ym. Tammikuussa siis muutettiin miehen ja koirien kanssa Lahdesta Espooseen ja ollaan viihdytty täällä tosi hyvin.
Fiilikset on aika jännät ja vaihtelevat. Lähinnä harmistuttaa kun aika siis todellakin  matelee - tekemisistä huolimatta - ja ajatukset on niitä että syntyispä jo, kyllähän pikkuinen jo pärjäisi. Toisaalta hirvittää että jos nyt OIKEASTI jotain lähtiskin tapahtumaan, niin ehkä on parempi että raskaus vielä tovin kestää. Lienee mahdotonta ola ajattelematta vaavia mooooonia kertoja päivässä.
Lääkärintarkastuksessa tasan viikko sitten, eli viikoilla 35+5 kohdunkaulan tilanne oli, että lyhentynyt 3cm -> 2cm, paikat pehmenny ja auki 1 cm. Raskaus on siis ensimmäinen. Oiskohan mitään toivoa että LA mennessä syntyisi :D ?
Voi vitja, monella on kyllä niin kutkuttavat ajat käsillä! Jaksamista kaikille vaivojen kanssa kamppaileville, ei enää kauaa :) !
 
Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa olla todella malttamaton... Tekemistä ei tosiaan ole ja aika sen kun matelee! Eilen neuvolassa olikin kaikki hyvin, eli verenpaineet kunnossa eikä pissassakaan ollut enää proteiinia onneksi. Hyvä niin, sillä käynnistettäväksi en olisi halunnut joutua, vaikka olisikin ihanaa jo päästä synnyttämään. Nyt siis vain odotellaan... ja odotellaan...

Välillä minustakin tuntuu, että noita oireita itselleen kuvittelee, ja pienetkin merkit herättävät heti toivon. ;-) Eilen esim. tuli pikkuisen ruskeaa tuhrua ja tänä aamuna heräsin kivuliaiden suppareiden saattelemana, niin ehdin jo hetken toivoa/kuvitella, että se olisi menoa nyt. Mutta supparit loppuivat kuitenkin jo tunnin sisällä ja loppupäivän aikana on tullut vain satunnaisia kireämpiä suppareita esim. siivoamisen yhteydessä. Höh!

e_m: Minulle satelee kanssa noita sähköiskuja välillä niin kipeästi nivuseen ja reiteen, että menee jalka alta. :( Alkuun olivat niin kipeitä että ihan silmissä vilisi; nyt on onneksi pikkuisen helpottanut, kun poika laskeutui hieman lisää. 
 
Huomenta! :)

Toivottavasti kaikilla meni vapun " juhlinnat " onnistuneesti :)

Ja Onnea kaikille synnyttäneille :)

Vähän omaa napaa: Tämä aamu ei tosiaankaan ole ollut se mieluisin. idiootti-mieheni piti eilen mennä ihan  vaan muutamalle kaverinsa kanssa, soitti sitten seitsemän aikaan illalla että jää vielä vähäksi aikaa pelaamaan korttia ja tulee sitten kotiin... Ei ole vieläkään näkyny... Ja LA tosiaan lauantaina. Heräsin kolmen aikaan yöllä ja sain lähteä koiran kanssa ulos ettei raukka pissaa alleen kun isäntä ei ollutkaan tullut viemään sitä ulos. Nyt en tiedä kumman valitsen: Eritääin piiiiiiitkän puhumattomuus jakson vai kunnon raivarit ja sen päälle mykkäkoulun. Pojan ( 2-vuotias) ensimmäinen kysymys aamulla oli että " Missä isi on? ". Nyt ottaa päähän ja pahasti, voikin olla noin välinpitämätön idiootti.
Nyt täytyy mennä keittelemään kahveja jotta jaksaa olla skarppina esikoisen sairaalakäynnin ajan. ja olla marttyyri kun pässinpää tulee kotiin.
 
Nonni, se siitä hyvästä olosta ;D Nyt palattiin normaaliin arkeen, viime yö oli taas tutun kivulias. Mutta olipahan edes yksi hyvä päivä, sain jynssättyä vessaa ja eteisen seiniä :)

Konttu, argh sinun miestäs! Minä ainakin saisin sen luokan raivarit, ettei tarvisi hetkeen ajatellakkaan poikien kanssa ulos lähtemistä! Voisi edes ilmoittaa, jos ei olekkaan tulossa kotia yöksi...

Tanjainen, täällä vähän samat fiilikset, että toisaalta toivon vauvan jo tulevan, mutta toisaalta voisi vielä hetken kypsyä. Ja mulla on pari tenttiäkin edessä vielä, joten siksi olisi parempi, jos käärö pysyisi yksiössään vielä hetken. Mutta mulla on kyllä jo hirveä hinku takaisin vanhaan kehoon, en millään jaksaisi tätä turvotusta ja mahaa enää. 

Mulla ei myöskään oo ollu kuin yksi neuvolalääkäri joskus silloin kakskytjotain viikolla eikä uudesta oo puhuttukkaan. Haluisin kyllä, että tarkistettais tuota kohdunsuun tilannetta, että onko nuo harjoitussupparit saaneet mitään muutoksia aikaseks. Huomenna on neuvola, niin täytyy kysyä jos pääsis. Tänään ajattelin täyttää sairaalakassin vihdoin valmiiksi, niin voi sitten huoletta lähteä synnyttämään :)
 
Huomenta! :)

Mulla olis tänää tiedossa neuvolaa ja mulla on myös tänää SE-päivä, eli tasan 40vko plakkarissa. Vaan meillä mennää ihan hiljaiselolla vieläkin, potkii ja möyryää, mutta supistukset eivät tunnu miltään ja niitä tulee harvoin. Toivoisin kyllä niin, että poika olisi täsmällinen alusta asti ja tulisi tänää! :)

Valitin myös  aikasemmin, että miehelleni on tullut joku menovimma juuri viimeisillä päivillä. No, onneksi se jäi muutamaan kertaan ja nyt ollaan palattu taas normaaliin ja mies oli vähän nolonakin menoistaan.
 
Huomenet kaikille :) Tänää olis neuvola 12 aikaa ja toivon että olis viiminen tämän mahan kanssa mutta kai sitä ensi viikolla vielä joutuu menemään :D Ensi tiistaina siis laskettu aika,saisi kyllä syntyä jo.

Oon jaksanut yllättävän hyvin,joku päivä käveltiin hienossa kevätsäässä 12 kilometrin lenkki :D Jalat oli hiukan turvoksissa. Ollaan nyt yritetty lenkkeillä paljon kun on hienot ilmat ja odotan innolla että pääsee vaunuilemaankin :)

Kropan kannalta siis mennyt ihan hyvin,mitä nyt ihme parin sekunnin vihlaisuja aina välillä tulee kävellessä,inhottavaa! Mielen puolella ollaankin sitten vähän huonommassa kunnossa. Oon raskausaikana paljon miettinyt mihin oikein olen ryhtynyt ja nyt ne ajatukset ovat alkaneet pyörimään tosi paljon päässä. Eniten ahdistaa se,ettei täällä tampereella ole kavereita eikä mitään tukiverkostoa eikä meidän lapsella tule olemaan mitään mummua tai pappaa joka hoitais lasta,joten olen lapsen kanssa 24/7. Sitä pelkään että miten jaksan ettei pää hajoa. Kavereita olisi kiva saada lisää varsinkin täältä Tampereen seudulta!

Mutta mä menen nyt laittamaa itseäni kuntoon ja menen sinne neuvolaan :) Hyvää päivän jatkoa kaikille :)
 
Heissan! Mulla on nyt todella matalalentopäivä ja kaikki vituttaa! Ei huvita tehä yhtään mitään, mutta pakko on oikeesti alkaa laittaan jo tota "sairaalapäksiä" valmiiksi eli kamera ja miniläppärit lataukseen ja messin! Tuli otettua  miehen kans tosiaan eilen yhteen, iltasella vielä toistamiseen ja nyt voisin toivottaa koko ukon huisin nevadaan enkä ees halua sitä mukaan synnytykseen, vaikka pääsiskin! Blaaaah! No se siitä! Eilen itelle tuli vielä sellanen kipee olokin - kurkku kipee, pää kipee ja vähän lämpöinen olo ja torkuin koko päivän melkein, mutta onneksi tänään jo oon suht normina. Yöllä heräilin moneen otteseen ja tuntu siltä, että ipana tulee ulos, ko puskee vaan alapäähän ja välillä tuntu, jotta valun jotain nestettä, mutten kuitenkaan. Mie oon niin valmis tähän olotilaan, että ei tuu kyllä enää ikävä raskausaikaa, tätä loppuaikaa siis. Ja viimiseksihän tää jääkin, ko sterilisaatio tehään samalla reissulla.

Fianna: Mun mielestä ainakin on ihanaa lukea, ko jollain on hyvä fiilis eikä mitään paikkaa kolota 

Konttu: Mie niin sympatiseeraan sua ton miehes takia! Tulin ite eilen jälleen siihen tulokseen, että miehillä ei oo aivoja 

Vointeja jokaiselle ja kukahan tuleekaan kertomaan seuraavat vauvauutiset? Mites muuten vauvelilla siellä, ko sua ei oo nyt vähään aikaan "näkynyt"?


 
Vihdoin kauan odotettu toukokuu, ja kuitenkin aika on mennyt nopeasti kun ajattelen miten loppuvuodesta ja alkuvuodesta sitä mietti miten pitkä aika tähän onkaan. Ja nyt viimeiset viikot ja päivät tunutuvat pitkiltä kun odotus tiivistyy. 

Me kasattiin eilen vaunut ja vauvan sänky, mikä lisäsi kovasti fiiliksiä että ihana nähdä minkälainen tyyppi perheeseemme tulee.

Viime yö meni muutaman tunnin unilla, kun heräsin napakoihin supistuksiin jotka sitten muuttuivat vain kiristyksiksi. En sitten kuitenkaan saanut enää nukuttua vaan mielessä pyöri synnytys ja kaikki sen ympärillä. No sain vähän esimakua tulevasta, miten järki kulkee tahmeasti aamulla kunnolla valvotun yön jälkeen.

Unbelebt: Sulla tosiaan tuntuu kroppa pelaavan loistavasti. Itelläni ei tulisi kuuloonkaan 12 km kävelylenkki, vaikka liikun/ urheilen normaalisti kohtuullisen paljon. Me käytiin eilen n. 3-4 km lenkki ja loppu oli kyllä sellaista matelua ja vaappumista että luulisi ettei niin hitaasti voi kukaan edetä.
Mitä tulee tuohon huoleesi tulevaisuudesta ja jaksamisesta, niin kannattaa ottaa asia esiin vaikka neuvolassa. Niillä on usein tiedossa erilaisia ryhmiä joissa voi tavata ja tutustua muiden vauvojen ja pienten lasten kotona oleviin vanhempiin. Muistan hyvin kuinka esikoiseni kanssa (nyt 11v.) olin yksin ja allapäinkin. Yöllä kun imetin ja olin väsynyt, mietin että tätäkö minä toivoin? Mieheni bongasi neuvolan seinältä ilmoitukset mammakahvilasta sekä avoimesta päiväkodista ja patisti mut menemään sinne. Se oli tosi hyvä juttu, kun siellä keskustellessani tajusin että muillakin saattoi olla samanlaisia ajatuksia ja huolia. Meilläkin isovanhemmat asuvat muualla eikä vauvanhoitoapua ollut/ ole nytkään juuri saatavilla. Em. mammakahvila ja avoin päiväkoti on jo lopetettu, mutta ajattelin viimeistään kesän jälkeen etsiä jonkun seurakunnan kerhon ja MLL:n kerhon joissa voin tavata muita vanhempia.
 
Unbelebt;  mulle neuvolassa sanottiin että aivan hyvin jo nyt voi mennä MLL vauvakahvilaan kuulostelemaan ja juttelemaan. Jos siltä tuntuu. Mullei vielä aika ole käynyt pitkäksi, mutta ajattelin vauvan syntymän jälkeen kaydä viimeistään kattelemassa tuolla kun ei liikaa oo sellaasia kavereita, joilla olis pieniä lapsia.


 
Hei vaan kaikille! Verrattuna useisiin teihin, musta tuntuu että mun lapsi tulee varmaan vasta jouluna ulos, kun ei anna kuulostella tulemisistaan mitään.Harjoitussuppareitakaan ei oikein ole, saatikka mitään tuntemuksia alapäässä. Mutta jotain muuta kylläkin, nimittäin oon yrittänyt bongata onko kellekään tullut pahemman luokan selkäsärkyä täällä? Ja etenkin onko löytynyt jotain helpottavia kikkoja (sauna, lämpö, hieronta, lepo ja kävely on kokeiltu, ei auta). Nimittäin mulla on jäänyt ristiselässä vasemmalla puolen hermo jumiin ja käytännössä musta on tullut kotini vanki. Kaikki nouseminen tuolilta tai sängyltä, kävely ja jopa makaaminen vihloo ja juilii. Neuvolan auttavassa puhelimessakaan ei oikein pystytty antamaan muuta neuvoa kuin panadolia, yks jumppaohje ja pyrkimys kävelemään anyway. Kävely on kuin puujalalla, koska painoakaan ei voi siirtää vasemmalle puolen. Eikai tässä mitään, jos ois vaan pari päivää jälellä, mutta pahimmillaan tässä voi joutua kolme viikkoa vielä odotteleen ja siinä ajassa ehdin tulla hulluksi kodissani. Enkä uskalla lähtä kävelemään iteksenikään, jos jalka menee alta, vaan pitää odottaa puoliso ensin töistä kotiin, että voi edes jonnekin päin yrittää liikkua. Ainoa apua mitä pystyivät tarjota, on tarvittaessa kävelysauva.. voi juma, sitten vasta olo onkin raihnainen. 

Muuttu iisi raskaus kerta heitolla rasittavaksi. Jos jotain valoa tunnelin päässä, hermon pitäs vapautua heti pian synnytyksen jälkeen.

Jään tänne voivottelemaan, ja lukemaan miten muilla menee. Onneksi on tämä ikkuna muuhun maailman called Internet.

 
Takaisin
Top