terolut-raskaus

Ronny

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa!

arvelin kysyä tämmöstä ku tääl aika monet varmaan syöneet terolut kuureja,
että onko terot tasoittaneet/säännöllistäneet kiertoasi? oletko tullut raskaaksi terojen aikana? tai kuurien jälkeen? kuinka pian plussasit?

mulla on nyt kolmen kuurin jälkeen eka luomukierto menossa eikä tätiä näy ja testit negaa. kokemuksia nyt kaipailen? onko kellään käyny niin et kuurien jälkeen ei täti tuu omin voimin vaan taas joutuu mennä lääkäriin?

kiitos jo etukäteen!!

Ronny kp 33/26
26=terokuurien kierto
n.38pv viime vuonna
kunnes meni 133pv ja sain terot.
 
Mä voisin yhden terokierron pohjalta kommentoida: ei mitään uutta auringon alla. Mulla 'normaalikierrot' välillä 26-43, hyppi miten sattuu, sain terot kierron säännöllistämiseksi. Kuuri tuli ja meni mutta menkkoja ei näy ja kierto vaikuttaa painuvan samoihin lukemiin kuin ennenkin nappeja...
 
Olisin kans kovasti kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia teroista [:)]
 
Ehdin syödä yhdet Primolut:it (vastaava kuin Terolut) ja heti olin raskaana. En tiedä raskauduinko juuri Primolutin ansiosta vai en, lähes kaksi vuotta oli yritystä takana.
 
Itse olen miettinyt ihan samoja asioita, olisi mukavaa kuulla tästä asiasta kommentteja! [:)]
Minä olen juuri syönyt ensimmäiset 10 tablettia Terolut:ia. Kiertopäiviä kerkesi olla jopa 106 ennenkuin Terolutin avulla sain menkat tulemaan. Nyt on menossa kiertopäivä 7, mutta kiertoa ei vielä osaa arvioida kunhan taas kp 15.-24. syön 10 tablettia lisää ja katsoo sitten milloin menkat tulee.
Kerkesin syödä 8 vuotta e-pillereitä ja sitä ennen menkat oli suht säännölliset. Enää en aio e-pillereitä syödä, kun saavat kerran elimistön näin sekaisin.
 
tervehdyss! Itselläni oli kanssa terolut käytössä, kahden kierron ajan, kierron lyhentämiseksi kun se oli n. 45 päivää, eikä siinä sitten koskaan oikeen tiennyt milloin on ovulaation aika ja milloin minkäkin.. :D käytin siis teroja kahdessa kierrossa, ja kierrot olivat kummatkin 35 päivää pitkiä pillereiden avulla(kesti siis aina 10 päivää että vuoto aolkoi viimeisen pillerin otettuani..)ajattelin, että en ovuloi terojen takia, enkä syönyt kolmatta kiertoa putkeen , vaan ajattelin testata, josko luomukierto olis vihdoin tasoittunut siihen 35 pvän paikkeille..odotuksia kierron lopputuloksille ei ollut.. Vihdoin tuli kp 35 mutta ei kuukautisia..oireita ei raskaudesta ollut, mutta n.viikkoa aiemmin kun menkkojen oletin alkavan, olin tuntevinani ovulaatiokipuja, joten ajattelin, että ei noista p*ska pillereist ole mihinkään, kierto taas lähemmäs 45 päivää... Kaapissa mulla odotti yksi raskaustesti jonka leikkimielellä tein, kun tosiaan ei ollut viitteitä raskautumisesta...loppujen lopuksi näyttöön ilmestyi "raskaana 2-3" ja itse putosin kärryiltä totaalisesta!!? :D MiTÄÄÄH? Ihanaaihanaaihanaa..! Olettamani ovulaatiokivut, olivatkin KIINNITTYMISKIPUJA! :) joten itse henk.koht koen, että teroluteista oli JOTAIN hyötyä :))

toivon sydämeni pohjasta, että teillä tärppäisi, terojen avulla tai ilman!
..kun sitä vähiten osaa odottaa, niin sitten se tapahtuu, joten uskon että lapsensaanti on hyvin paljon kiinni korvien välistä ;D
 
Itse olen syönyt nyt viisi kuuria terolutia. Ensin kolme kiertoa sitten pidin taukoa ja odottelin luomuja. Kun niitä ei näkynyt, niin aloitin terolutit uudestaan. Nyt on teroja mennyt kahteen kiertoon. Huomenna pitäisi ottaa viimeinen tero ja sen jälkeen niitä menkkoja odottelemaan. Ei ole vielä raskautumisesta kokemuksia. Toivottavasti niitäkin pian. Mulla on PCO ja siihen metformiini lääkitys.
 
Itselleni määrättiin terolutit tammikuussa epäsäännöllisen kierron tasaamiseen (kierto saattoi venyä 45 päivään) sekä kovien kipujen lievittämiseksi. Ensimmäinen kierto oli terojen kanssa 28 päivää, toinen 24 ja kolmas vain 17 päivää! Ensimmäinen luomukierto oli 40 päivää ja toisessa nyt 14 päivä meneillään. Jälkikasvu olisi kovin toiveissa, ja lääkäri kovin positiivisena puhuikin, että nyt voisi mahdollisuudet olla hyvät. Viimeisellä käynnillä puhui, että kuinka keltarauhashormonitasapainoni olisi ollut sekaisin ja ultrassa löytyikin nyt oikeasta munasarjasta puhjennut kysta. :( Lääkäri tosin sanoi, että se saattoi olla siitä hormonipuutteesta johtuvaa ja nyt olisi sitten tiet vapaat.. 
 
Heippa!

en tiedä  auttoiko terot asiaa, mut tänään testasin plussan!
viikko sitten ois pitäny tädin tulla, neljännen terokuurin jälkeen, mut jäi sitten tulematta ja plussa pärähti!
älkää siis menettäkö toivoanne.
ite huomasin et se tulee silloin kun vähiten odottaa: olin kerennyt laittaa vauva haaveet jo hiukan taka alalle ja keskittyä uusiin tuuliin, hajin työpaikkaa ja keskityin muihin asioihin ja jopa peuhattiin vähemmän miehen kans, ja kappas, se oli sit siinä 2viivaa testissä [:)]

peukut kaikille!!! se tulee kun sen aika on! stressi pois!
 
Moikka moi kaikille!

Halusin vastata tähän ketjuun, vaikkei sinänsä ole mitään kerrottavaa vielä.

Vähän taustoista:
Meillä on vauvahaaveita ollut ja nyt 4. kierto menossa yritystä. Kiertoni on ollut helmikuun 2010 Nuvaring-ehkäisyn lopettamisen jälkeen 22-32 päivää. Vuonna 2007 vasemmasta munasarjasta puhjennut kysta, vuosi vatsaonteloon ja tähystyksessä leikattiin. Papa-kokeissa on ollut muutoksia 2004 vuodesta saakka, 3 kolposkopiaa takana, kaikista "seurataan tilannetta"-vastaus. Eli lieviä muutoksia. Nyt kävin kk takaperin yksityisellä gynellä, ultrassa todettiin, että vasemmalla on noin 2cm kokoinen siisti kysta (ei kuulemma haittaa, mutta selittä alavatsakipuja) sekä oikealla 2 pientä folliikkelikystaa. Gyne kirjoitti reseptin, jolla sain Terolut-kuurin kolmeksi kuukaudeksi. Sama 10mg 1x1 15.-24. kierron päivinä, kuin monella muullakin ollut. Gyne sanoi, että seuraavaan papaan vasta keväällä, jolloin tulee 1v. edellisestä papasta, vaikka aikasemmin on sanottu, että 6kk välein pitäisi käydä.. Tiedä häntä sitten.

Nyt olen ottanut teroluteja 6 kpl. Sivuoireita ei ole ollut, mutta edelleen alavatsa kipuja. Jännäillen onko Teroluteista apuja vauva-haaveen touteuttamiseksi.

Onnea ja kärsivällisyyttä kaikille emoticon
 
Takaisin
Top