Tekeekö hirveästi mieli jotain kiellettyä?

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Vargynja, 1 maalis 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Näitä kieltojahan on nykyisin vähän jokalähtöön. Ja sitten on varsinkin raskaana olevan mielihalut... Tekikö teidän hirveästi mieli syödä jotain mitä ei saisi?

Itse hieman kaipasin raskaana leipäjuustoa, mutta en sitten uskaltanut syödä vaikka pastöroidussa harvemmin on listeriariskiä. Lakritsia ja salmiakkia mutustelinkin (en hillittömiä määriä). Silloin se ei ollut täysin kiellettyä, mutta kyllä seuraavassakin raskaudessa saattaa karkit auttaa verenpaineen ylhäällä pitämisessä. En jaksa uskoa että ne pienenä määränä olisi niin vaarallisia kuin kieltämällä annetaan ymmärtää.
  2. tinkanen Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Salmiakki,lakut ja graavilohi. Mun mieliteot! Voisin esim elää noitapilleillä ja syödä pelkkää graavilohta :D
  3. tiitiainen94 Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Salmiakkia ja sushia kaipaan. Salmiakkeja oon maistanut pari kappaletta yhteensä koko raskausaikana, raakaan kalaan en kyllä uskalla koskea pitkällä tikullakaan. :scared001
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. NiinaT Tuttu foorumilla Elomammat 2018

Salmiakki, sushi ja aurajuusto!
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Sarianna Aloittelija

Vuohenjuusto, feta, mozzarella, lakritsi, salmiakki :hungry:
  6. PikkuMyy88 Uusi käyttäjä

Sushia tekee mieli ihan älyttömästi :smiley-bounce013
  7. Dristiina Peruskäyttäjä

Maksalaatikkoa
  8. Suski75 Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2016

Lakua muistan kaivanneeni, samoin tonnikalaa. Sitä kun ei saanut syödä kuin yhden purkillisen viikossa, ja minä olisin syönyt sitä joka päivä.
  9. Aavaa Uusi käyttäjä

Vuohenjuusto on suurinta herkkua ja sitä tekee mieli, mutta nyt en ole uskaltanut syödä
  10. Kultakutri&2karhua Aloittelija

Mun teki mieli sushia kun odotin. Ja siideriä! :D
  11. Lenkki32 Aloittelija

Sushia, majoneesia, maksalaatikkoa, uppomunia, verisiä pihvejä jne :P
  12. Rintta Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Maksamakkara, kaikki raaka kala ja permeät juustot. Onneks vika kolmannes alkaa kohta.
    Synnytyksen jälkeen aion syödä silliä ja perunoita, vehnäpaahtista jossa on jokatoisessa maksamakkaraa ja jokatoisessa pirusti sulatejuustoa. Sitten on vielä niitä mätivoileipiä joista jään paitsi tänäkin jouluna :sad001
  13. Enni Rakastunut foorumiin

Minulla en muistaakseni pitänyt mistään kielletystä. Lakuja ja salmiakkia söin silloin tällöin muutaman, makea ei maistunut raskaana muutenkaan yhtään. Kalaakaan en ole koskaan syönyt missään muodossa.

Jaa tämä sivu