Tekeekö hirveästi mieli jotain kiellettyä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Näitä kieltojahan on nykyisin vähän jokalähtöön. Ja sitten on varsinkin raskaana olevan mielihalut... Tekikö teidän hirveästi mieli syödä jotain mitä ei saisi?

Itse hieman kaipasin raskaana leipäjuustoa, mutta en sitten uskaltanut syödä vaikka pastöroidussa harvemmin on listeriariskiä. Lakritsia ja salmiakkia mutustelinkin (en hillittömiä määriä). Silloin se ei ollut täysin kiellettyä, mutta kyllä seuraavassakin raskaudessa saattaa karkit auttaa verenpaineen ylhäällä pitämisessä. En jaksa uskoa että ne pienenä määränä olisi niin vaarallisia kuin kieltämällä annetaan ymmärtää.
 
Salmiakki,lakut ja graavilohi. Mun mieliteot! Voisin esim elää noitapilleillä ja syödä pelkkää graavilohta :D
 
Salmiakkia ja sushia kaipaan. Salmiakkeja oon maistanut pari kappaletta yhteensä koko raskausaikana, raakaan kalaan en kyllä uskalla koskea pitkällä tikullakaan. :scared001
 
Lakua muistan kaivanneeni, samoin tonnikalaa. Sitä kun ei saanut syödä kuin yhden purkillisen viikossa, ja minä olisin syönyt sitä joka päivä.
 
Maksamakkara, kaikki raaka kala ja permeät juustot. Onneks vika kolmannes alkaa kohta.
Synnytyksen jälkeen aion syödä silliä ja perunoita, vehnäpaahtista jossa on jokatoisessa maksamakkaraa ja jokatoisessa pirusti sulatejuustoa. Sitten on vielä niitä mätivoileipiä joista jään paitsi tänäkin jouluna :sad001
 
Minulla en muistaakseni pitänyt mistään kielletystä. Lakuja ja salmiakkia söin silloin tällöin muutaman, makea ei maistunut raskaana muutenkaan yhtään. Kalaakaan en ole koskaan syönyt missään muodossa.
 
Metukkaa kaipaan ja lakua ja salmiakkia.. Vielä ei ole ollut ikävä kunnon pihviä, mutta kyllä sekin vielä tulee taas eteen. Joo ja sen piffin kanssa lasillista punaviiniä :grin onneksi 9kk ihmisen elämästä on kuitenkin lyhyt aika.
 
Tiistaina oli raskas ja kiireinen päivä töissä, niin olisin kaivannut pitkän päivän jälkeen isoa lasillista hyvää punaviiniä. Viikonloppuna tehtiin pihvejä ruualle, harmitti "pilata" hyvät pihvit paistamalla ihan harmaaksi, tykkään pihvistäni mediumina :hungry:
 
Sushia, brietä ja salmiakkia. Aivan tajuton himo. Saatoin vähän huijata ja syödä muutaman avokado nigirin, meinasi itku päästä ku oli niin hyvää. Jospa se pieni määrä jodia siinä merilevässä meni ihan normaalin saannin rajoissa... :oops:
 
Sushia kaipaan ja muutaman kerran ois kyllä maistunut jääkylmä lonkero inhottavan työviikon jälkeen. Alussa himotti salmiakit ja lakut kun kärvistelin syöden pelkkiä hedelmäkarkkeja (ihan liian yksitoikkoista! :wacky:), mutta sitten hölläsin ja totesin, ettei satunnaiset mustat karkit varmasti haitaksi ole. Silloin tällöin tulee pieniä määriä syötyä jos esimerkiksi irtokarkkeja ostan.
 
Takaisin
Top