Teitkö plussakierrossa jotain eri tavalla kuin aiemmissa?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Oliko plussakierto jotenkin erilainen? Oliko poppakonstit käytössä?

Itse olen helposti raskaaksi tulevaa sorttia, vain kolmatta lasta on tekemällä tehty. Silloin tärppäsi reilun vuoden yrityksen jälkeen ensimmäisestä kierrosta jossa oli käytössä vehnänalkioöljy ja macakapselit.
Muut viisi ovat napanneet kiinni 1-3 kierrosta tjottaillen vain ovistikut apuna.
 
En tehnyt. Käytössä yrityksen ajan olleet mama-vitamiinit, foolihappo ja ovistikut. Ensimmäisestä lapsesta plussasin yk 13, toista yritetty nyt 7/18 asti.
 
Plussakierroissa tehtiin juuri päinvastoin kuin normaalisti oltiin toimittu eli puuhailtiin "varmoina päivinä" (fiilispohjalta) ja annettiin laueta sisään. Molemmat sai alkunsa kertalaakista :)
 
Meillä isoin ero oli se että oltiin käyty aukiolotutkimuksessa. En tiedä mikä ihme magia siinä on, mutta olen kuullut että jostain syystä pitkäänkin lapsettomuudesta kärsineillä pareilla tärppää usein aukkarin jälkeen. Ajattelin itse että ihan huuhaata, mutta onneksi olin väärässä. :)
 
Heitin kirveen kaivoon ja päätin hakeutua tutkimuksiin "kun seuraava vuoto alkaa". Sitä seuraavaa vuotoa ei sitten tullut ennen kuin imetys alkoi vähentyä. Aiemmista kierroista poiketen en juonut greippimehua tai seurannut kiertoa.
 
Muutama yrityskierto takana kunnes tärppäsi. Ainoa ero muihin plussakierrossa oli että talletettiin ainoastaan kerran ja sen takia ei plussaa kovin osattu odottaa. Aikaisemmissa talletuksia oli lähes päivittäin ovulaatioajankohtana (5-7 päivän ajan).
 
Lopetin yrittämisen ja kaikkien vippaskonsti pillereiden syönnin :hilarious: enkä kytänny mitään oireitakaan, kun en uskonut tärppiin.
 
Vähensin radikaalisti tupakointia ja alkoholinkäytön jätin pois kokonaan. Ja nämä siis ihan oman terveyden vuoksi, koska edesmennyt kesä oli ollut pelkkää epätervettä rilluttelua.
 
Meillä nyt kolmas raskaus menossa, kaksi aiempaa päättynyt alkuraskaudessa keskenmenoon, nyt menossa jo 19. viikko. :) sekä eka että tämä plussa tuli saman tien kun lakkasi yrittämästä. Ei aiemminkaan mitään huuhaakeinoja mukana ollut, enkä ovulaatiotakaan tikuttanut, mutta vahvoista ovisoireista tiesi tasan koska se oli ja silloin tuli pakonomaisesti aina sitten yritettyä. Kunnes tajusin, että meni vähän seksihommistakin maku molemmilla kun siitä tuli suoritus eikä spontaani nautinto. Lopulta heitettiin se kirves kaivoon ja johan tärppäs saman tien. :coldfeet: Toinen raskaus puolestaan tuli suoraan ensimmäisen keskenmenon jälkeen ilman menkkoja välissä, mutta se onkin hyvin yleistä kun keho on ”valmiina” raskauteen. Eipä sitäkään kyllä yritetty, koska ei ollut mitään tietoa koko kierron kulusta.
 
Lopetin yrittämisen ja kaikkien vippaskonsti pillereiden syönnin :hilarious: enkä kytänny mitään oireitakaan, kun en uskonut tärppiin.

Sama täällä! 2018 keväällä alettiin yrittää eikä millään tärpännyt vaikka kuinka yritin ovulaatioita tikuttaa ja hedelmällisimpinä viikkoina puksuteltiin melkein väkisin joka päivä. Päätettiin sitten kesä olla lomalla lapsenteosta ja yrittää olla stressaamatta asiasta liikoja. Alkusyksystä jätettiin ehkäisy taas vaivihkaa pois eikä kytätty kalenteria ja hupsista, syksyn eka raskaustesti näyttikin positiivista. Oli positiivinen ylläri, kun oli jo ajatuksen tasolla ehtinyt luulla ettei sitä plussaa ole piiitkään aikaan tulossa. :joyful:
 
3.5 vuoden ehkäisyttömyyden jälkeen lopetin ajattelemasta raskautumista ja asennoiduin siihen että no ei tuu meille vauvaa. Meillä vilkas seksielämä joten se ei pitäny olla ongelma. Olin suunnitellut jo yhdet allasbileet kiertoni mukaan että pääsen uimaan, oltiin muutettu toukokuun alussa isompaan kämppään ja pam, menkat ei alkaneetkaan ja selvä plussa tuli tikkuun siitä kierrosta. Nyt menossa rv 10+2 ❤
 
Otin säännöllisemmin greippimehu omenaviinietikka ja inofolic ollu kohta 5kk käytössä! Jalat aina kattoon seksin jälkeen
 
Seurasin kiertoa ja petipuuhia silloin kun lähellä oletettua ovispäivää, sinä päivänä ja sen jälkeen. Toki d-vit ja foolihappo mukana jo pidemmän aikaa.
 
Kahdeksan kuukautta yritettiin, ennen kun tärppi esikoisesta tuli. En juurikaan koetellut erityisempiä poppakonsteja (muuta kuin ahkeria petipuuhia), mutta käytin kyllä foolihappoa ja mamavitamiineja koko yrityksen ajan. Kun vihdoin tärppäsi, olimme miehen kanssa sopineet yrityksen lopettamisesta ja vauvahaaveiden siirtämisestä. Eli oikeastaan lakkasin stressaamasta asiaa, niin tsädääm.
 
Mäkään en enää stressannut enkä tikutellut ovista enkä painostanut miestä. Hän ehdotti seksiä juuri oikeana päivänä enkä mäkään ollut varma oliko ovis vasta tulossa vai mennyt jo ohi.
 
Mulla iski himo greippiin ja sitä tuli syötyä noin kuukauden ajan 1-3 hedelmää päivässä. Toinen juttu oli, että mies ilmoitti viimeisten kuukautisten aikaan viimeinkin olevansa valmis isäksi. Lapsia se on kyllä halunnut sitten joskus, mutta nyt oli vasta valmis. Sitten tulikin heti plussattua! :cat:

Ilman ehkäisyä ollaan kuitenkin oltu noin neljä vuotta ajatuksella, että saa tulla kun tulee..
 
Muokattu viimeksi:
Arvasin, että plussaan vihdoin kun aloitan taas työt. Ehdin olla 3kk töissä ennen tätä plussaa ja painoa tippui tässä ajassa n.5kg, kuin itsestään. Ehkä painonpudotus oli se juttu, kun ylipainoa kumminkin on.
 
Pari kk ennen plussaa olin dietillä ja sitten hölläsin diettiä, sain lähetteen ja ajan lapsettomuuspolin ensikäynnille, mies kävi spermatestissä ja muutaman kuukauden ovistikuttelun jälkeen heivasin tikut pois, koska niihin ei ikinä kunnon viivoja tullut vaini hailuja. Harrastettiin seksiä sillon kun teki mieli, jälkeen päin laskettuna dpo -3 ja dpo -1. Viimenen viikko ennen plussaa oltiin miehen veljellä toisella paikkakunnalla talon vahtina ja kävelin yli 50km sen viikon aikana harrastuksen perässä. Kotiinlähtöpäivänä plussasin :Heartred
 
Takaisin
Top