Tehokas rintapumppu?

Pahabarbi

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elokuiset 2023
Tällaiselle olisi nyt tarvetta. Mulla on maito noussut niin hyvin, että vauva ei saa millään kaikkea syötyä. Ostin raskausaikana Medela Sving-pumpun, kun tuli tosi edullinen käytetty vastaan, mutta tuntuu että sillä ei saa maitoa irti millään. Sairaalan pumpulla kun sai lypsettyä ihan hetkessä 😂 eli tuntuu että tuossa ei teho riitä, eikä mulla riitä kärsivällisyys lypsää yhtä tissiä puolta tuntia.

Eli nyt haussa pumppu, jolla saisi lypsettyä nopeasti ja tehokkaasti. Kokemuksia?
 
Minulla ei missään nimessä ole ylitarjontaa maidosta, mikä on tosi harmi, kun kaikki pumpattu maito kuluu heti niissä tilanteissa, kun olen vauvan luota pois esimerkiksi harrastuksen vuoksi. Kuitenkin Lolan ja Lykken rintapumpun olen kokenut hyväksi ja tehokkaaksi, vaikka joskus pitääkin tehdä hieman temppuja, että heruminen lähtee käyntiin.
 
Mulla tuo Medelan pumppu on toiminut hyvin, supertehokas 🤔 Oothan varmasti asettanut nuo osat juuri noin päin kuin tässä kuvassa? Ja onhan tuo muovilärpäke ihan ehjä? Ja varmaan plussasta painelet tehot täysille? 😄

IMG_6664.jpeg


Ei siis ole itselläni tietoa tuota tehokkaammista pumpuista, ostin tuon kun Medelan pumppu sairaalalla oli itselle mieleinen.
 
Ekan lapsen kohdalla parhaat oli käsin pumpattavat. Ei sähkösillä saanut mitään aikaseksi. Mutta työlästähän se oli.
 
Mulla oli Ainu MAM 2 in 1. Eli käsipumppu ja sähköpumppu samassa. Ihan kätevä ja hyvä käyttää.
 
Toivottavasti löydät sopivan pumpun. 😊

Tiesitkö kuitenkin, ettei kannata pumpata tyhjäksi, jos maitoa tulee enemmän kuin vauva syö? Ainakaan jos vauva jaksaa syödä vatsansa täyteen. Maidon määrä kuitenkin vastaa tilausta eli jos aina pumppaa tyhjäksi, maitoa tulee aina vain enemmän. Tukalaa oloa toki voi helpottaa, jos on liian täydet tai pumpata pakkaseen. No toki voi myös pumpata ja luovuttaa sairaalalle. Mutta liialliseen maidonnousuun se ei auta.
 
Pienellä harjoittelulla sainkin tuon pumpun toimimaan vallan hyvin 😄 tosiaan en heti tajunnut, että siinä pystyy lisäämään tehoja.

Ja se olikin tiedossa, että ei kannata väkisin pumpata tyhjäksi, mutta esim aamuisin on pakko vähän tyhjätä ylimääräisiä, kun tissit on niin täynnä, että ihan sattuu. Maitoa olisin halunnut luovuttaa sairaalalle, mutta TAYSiin ei tällä hetkellä pysty sitä lähettämään bussikuljetuksella, eikä asuta sillä alueella josta hakevat. Eli maidot pitäisi aina itse viedä äidinmaitokeskukselle, ja meillä tulee sen verran matkaa sinne, että se ei onnistu eikä kannata vaikka maidosta maksetaankin ☹️
 
@Pahabarbi hyvä että sait pumpun toimimaan! 😊 Mulla oli sama tilanne. Maitoa tuli niin paljon että oli pakko pumpata enimmät ylimääräiset pois. Pakastin alkoi täyttyä pian joten aloin sitten luovuttaa HUS:lle maitoa. Mutta siinä kohtaa alkoikin jo maidontuotanto vähitellen tasoittua kun lopulta sain prosessin käyntiin, joten ekassa erässä vein maitokeskukseen 3 litraa ja toisessa enää vain 500ml. Ja sitten ei enää liiennytkään maitoa luovutettavaksi joten mun maidonluovutusura jäi lyhyeksi 😅 Toivottavasti sullakin tasoittuu maitomäärät pian!
 
Takaisin
Top