Teetkö itse vauvasi ruuat vai ostatko kaupasta?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Valmistatteko te itse kaikki vauvanne ruuat vai syödäänkö teillä kaupan purkkisoseita? Meillä nykyinen vauva syö molempia. Aika paljon teen itse, mutta välillä kyllä ostan kaupastakin.

Keskimmäinen ei koskaan suostunut syömään kaupan soseita ja oli muutenkin sormiruokailija, joten hänelle tein oikeastaan kaiken itse.

Esikoinen taas söi melkeinpä pelkästään kaupan ruokia. Minulla oli silloin aika vaikea elämäntilanne (ero esikoisen isästä ihan pikkuvauva-aikana), joten en kauheasti jaksanut kokkailla.
 
Muokattu viimeksi:
Molempi parempi. Samoin sormiruokaa ja soseita syödään sujuvasti sekaisin. Valmiit on käteviä reissussa. Perus potut ja porkkanat on helppo tehdä itse, mutta en todellakaan jaksaisi harrastua soseuttamaan mitään mango- passion- persikoita, joten ne otetaan ihan ilman muuta kaupan purkeista jos ei kokonaisina paloina voida syödä.
 
Olen ostanut niin esikoisen, kun tämän meidän kuopuksen vauva-aikana smoothieita tai pilttipurkkeja, joissa on lähemmäs % hedelmää, eikä lisättyä sokeria. Ns. suolaisia soseita en ole tainnut ostaa kaupasta ikinä. Tykkään itse tehdä vauvalle ruuat ja en koe sltä minnekään hankalana, kun samoja raaka-aineita tulee usein käytettyä meidän muiden perheejäsenten ruokiin. :)
 
Hedelmä- ja marjasoseet ovat kaupasta, muita kaupan soseita ei ole koskaan edes maistanut. Pitäisi ehkä kokeilla niitäkin, että tietäisi esim reissussa niiden kelpaavan. Nuorin tyttö tuntuu olevan sormisyöjä, joten syö samaa ruokaa meidän muiden kanssa hänelle soveltuvilta osin. Erikseen en jaksaisi ehkä enää mitään kokata.

Kaksosten kanssa tein paljon itse, mutta käytettiin myös paljon valmiita purkkiruokia ihan vain ajan ja oman jaksamisen säästämiseksi.
 
Me tehtiin suurin osa itse. Tosi paljon pystyi antamaan samaa ruokaa kuin itsellä kun vain oli sopivassa muodossa. Alkuun kun harjoiteltiin sosemaisella keitettiin isompi annos kerralla ja pakastettiin jääpalamuoteilla niin oli helppo sulatella. :) Purkista poika söi vauvana vain hedelmiä ja marjoja. Kun kerran kokeiltiin jotain ruokasosetta se ei kelvannut vaikka muuten ei ole ollut yhtään nirso lapsi.
 
Esikoisen kanssa olin hullu sose-mutsi jonka lapselle ei missään nimeessä voinut/saanut tarjota muuta kuin mun oma tekemiä soseita :D Luojan kiitos meno siitä sitten rauhottui ja löysin kaupan soseet :wink Eli molempia sekaisin on lapset syöneet.
 
Kaupasta tuli ostettua todella paljon mutta toki tuli katsottua että mitä ostaa enkä ostanut esimerkiksi mitään lisättyä sokeria sisältävää ja suosin luomua..
 
Vauva on syönyt alusta asti samaa ruokaa kuin muu perhe, eli itse ollaan tehty. Hedelmäsoseita ostetaan kaupasta valmiina, mutta niitä syö myös äiti.
 
Vanhempien lapsien kanssa olen syöttänyt molempia, mutta nyt tullaan menemään täysin omilla koska täältä ei löydy juurikaan soseita kaupasta.
 
Takaisin
Top