Teetkö itse vauvan vaatteet?

*suvi*

Jostain jotain jo tietävä
Tekeekään kukaan vauvan tai isommankin vaatteita itse?

Olen tällainen käsityö harrastettua mutta vauvan vaatteiden teko onkin uusi juttu. :bookworm:Odotan siis esikoista ja kohta alkavalla kesä ja äippälomalla voisi alkaa itse ompelemalla vaatetusta.

Olisiko vinkkejä kaavoista/materiaaleista ym?
 
Voih, varsinaista vastausta minulla ei sinulle ole, mutta tulen tähän seurailemaan muiden vastauksia! :)

Minua kiinnostaisi myös kovin ainakin kokeilla tehdä lapselle itse vaatteita. En ole ennen vaatteita tehnytkään, mutta rottien riippareita tullut nopeasti väkerrettyä koneella. Kaipa sitä inspiraatiota löytyisi vaatteisiinkin, kun saisipahan tehtyä juuri sellaisesta kankaasta sellaisen vaatteen kuin itse haluaa! :)
 
Oon väsäillyt jotain vaatteita, en omalle vielä juurikaan mut muiden lapsille. Lähinnä trikoosta, koska mulla on saumuri.

Olin yläasteikäisenä innostunut vaatteiden tekemisestä, ja sieltä jäi joitain perustaitoja käteen, kuten kaavojen lukeminen. Mutta nyt vanhempana lastenvaatteet vaikuttaa hankalilta tehdä, on nepparia ja vetoketjua ym. joita en ihan osaa tehdä (ainakaan siististi). Olen etsinyt helppoja vaatteita kuten pipoja, housuja tms. joissa ei ole isompia kommervenkkejä. Esim. Ottobre-lehdistä löytyy monen tasoista ohjetta.

Kuvassa trikoohousut, joiden kaava löytyi juuri Ottobrelta. Siinä resorit hoitaa vyötärön ja jalansuiden kiistyksistä, eikä tarvinnut miettiä muuta kiinnitystä.
 

Liitteet

  • housut.jpg
    housut.jpg
    143.2 KB · Katsottu: 189
Kävin juuri eilen itse penkomassa kirjastoa ja löysin Ottobre lehtiä joita monet kehuneet kun olen asioita udellut.
Itse olen vain koirilleni tehnyt mantteleita joten ihan vaate tasolla ei olla:hungover:
 
Takaisin
Top