Tee-se-itse

Tällaista alottelin tuossa talvella. Ehkä saan sen syksyksi valmiiksi. http://www.ravelry.com/patterns/library/puff-the-magic-stegosaurus
Mä oon tehnyt noita Heidi Bearsin leluja sukulaismuksuille ja sormet syyttää että pääsen omallekin tekemään. Ootan vaan, jos rakenneultrassa sais sukupuolen selville niin voi sitten värejä valita sen mukaan :) Oon tehnyt 12 virtahepoa, lohikäärmeen ja ponin ja nyt ois kaks lohikäärmettä kesken :hilarious: Noita on ihana tehdä!
 
Mä oon tehnyt noita Heidi Bearsin leluja sukulaismuksuille ja sormet syyttää että pääsen omallekin tekemään. Ootan vaan, jos rakenneultrassa sais sukupuolen selville niin voi sitten värejä valita sen mukaan :) Oon tehnyt 12 virtahepoa, lohikäärmeen ja ponin ja nyt ois kaks lohikäärmettä kesken :hilarious: Noita on ihana tehdä!

Voi apua miten ihania! :D Voi että kun osais itsekin tehdä, oma osaaminen rajoittuu lähinnä villasukkiin. Tietysti tekemällä oppii, mut jotenkin musta tuntuu että mun lohikäärmeet ei näyttäis ihan samalta kun mallikuvissa :sorry::joyful:
 
Täällä myös yksi käsistään kätevä mutta tällä hetkellä armottoman laiska odottaja. Yrityksen aloituksen aikaan tein innoissani kaikkea bodyista villavaatteisiin mutta ajan kuluessa se muuttui liian kivuliaaksi kun omaa pientä ei kuulunut. Olenkin sitten ehtinyt antaa melkein kaiken pois lahjoina sukulaislapsille. Ehkä tuossa ru:n jälkeen uskaltaisi taas ruveta väsäämään juttuja eli tykkään ommella, kutoa, virkata ja myös tehdä puukäsitöitä ja tuunata huonekaluja.

Kuulisin mielelläni jo alustavasti mitä aiotte pienelle tehdä (meillä pienille koska kaiken saa tehdä tuplana) ja mitä varsinkin vastasyntynyt saattaisi tarvita :)
 
Tuota mietin itsekin, kun esikoista odotan, että mikä olisi tarpeellista. Saahan sitä sitten myydä tai lahjoittaa pois, jos ei itse tarvitsekaan joitakin :)
 
Kiva ketjuidea! Tääläkin käsityön harrastaja, vaikka valitettavan vähän jää aikaa tehdä mitään..

Kyllä varmasti jotain aion tehdä, neuloa ja ehkä ommellakki. Alotan kaiken kamppeen hommaamisen ehkä ru jälkeen, en kestäisi sitä jos kampetta olis valmiina eikä käärettä sitte syliin saisikaan. Mutta kiva kuulla hyviä ideoita täältä :)
 
Me saatiin lahjaksi toukkapussi. Se oli kätevä. Saa nopeesti päälle ilman hihojen ja lahkeiden pujottelua tai neppareita ja nappeja. Mä tykkäsin käyttää vaunuissa. Sen kun vaan tökkää paketin makuupussiin ja vaunut pihalle.
Ei ole kokemusta yli 2kk ikäsen vauvan päällä, että kuin pitkäikäinen tuo on.

Muoks. Linkki korjattu, ehkä...
 
Upeita nuo virkatut eläimet! Alkoi syyhyttää sormia ihan hulluna. Taitoa ja lahjoja (ja kärsivällisyyttä) ei tosin juuri löydy että usein aloitan ja jätän kesken :/

En ole itse vaatteita tekemässä tulokkaalle kun edellisen peruja on ihan tarpeeksi, enkä siis osaisikaan kunnolla. Mutta jos tekisin niin tekisin kietaisubodyjä, ehdottomasti helpoin pukea ihan pienelle. Lisäksi tekisin puolipotkareita, kokopotkareita en ollenkaan. Ärsyttäviä vaipanvaihdon yhteydessä ja meillä tyttö oli kova puklaamaan niin oli aina kokopotkareissa housujen yläosakin happamessa maidossa.

Saatiin lahjaksi ihana tilkkupeitto tytölle. siinä oli ihana kelliä ja ihmetellä kuvioita ja saumoja siihen asti kun oppi liikkumaan. Kun tekee suht ison niin sehän menee myöhemmin vaikka päiväpeittona.

Neuleista suht ohut haalari ja junasukat ehdottomasti käytetyimmät.
 
Mulla on leikeltynä useampi kietaisubody ja puolipotkarit ja lisäks överisöpö jumpsuit koossa 56, joka saattaa kyllä osoittautua tosi epäkäytännölliseks :grin Ompelumotivaatio on vaan täysin hukassa, eikä aikaakaan kyllä kauheasti olis ylimääräistä. Ehkä sen motivaation tässä vielä löytää, ainakin toivottavasti kun on tullut kankaita jo hamstratuksi varmaan reilulla satasella :hilarious:

Neulottu tai virkattu peitto on ehdottomasti to-do-listalla, odottelen vaan senkin suhteen tietoa sukupuolesta. Leluja pikkuinen tulee saamaan varmaan ihan tuhottomasti, koska niiden virkkaaminen on jo vuosia ollut mun bravuuri :joyful: Musta on ihana tehdä yksilöllisiä pehmoja, jolloin kellään ei varmasti ole samanlaista. Nyt oon viime aikoina opetellut kaavoittamaan itse ommeltujakin pehmoja, toivottavasti sekin alkaa luonnistumaan :happy:
 
Oi oonki joskus törmännyt blogeissa noihin Heidi bears virkattuihin pehmoleluihin ja ne on kyllä aivan överisöpöjä! Mikähän niistä olisi helpoin tehdä...? Josko iteki osais, kokeilin jo tehdä pari kukkatilkkua. :)

Ne unipesäthän on suosittuja ja näittäisi ainakin, että aika helppoja myös tehdä.
 
Joo, noi pehmot on kyllä ihania mutta yllättävän suuritöisiä. Ajattelin alunperin tehdä tollasen dinon kaverin vauvalle ristiäislahjaksi mutta osoittautui sen verran työlääksi et pidän kyllä sittenkin itsellä :D Ristiäisetkin jo tuli ja meni.
 
Oi oonki joskus törmännyt blogeissa noihin Heidi bears virkattuihin pehmoleluihin ja ne on kyllä aivan överisöpöjä! Mikähän niistä olisi helpoin tehdä...? Josko iteki osais, kokeilin jo tehdä pari kukkatilkkua. :)

Ne unipesäthän on suosittuja ja näittäisi ainakin, että aika helppoja myös tehdä.
Se hippo on ainakin mun mielestä helppo, itse oon tehnyt omani itse asiassa ilman ohjeita pelkistä kuvista. Ne Heidi Bearsin ohjeet on kyllä loistavia. Kyllähän tohon hippoonkin menee se 44 palaa, eli aikaa noihin menee. Nopeutuu tosin harjoituksen myötä, edellisen sain valmiiksi reilussa viikossa :joyful: Anoppikin sai hipon valmiiksi vaikka on ainakin omien sanojensa mukaan toivottoman huono virkkaaja ja ei ole kauan kuin opetin hänelle perussilmukoita.
 
Muokattu viimeksi:
  • Mä en osaa virkata. Harmittaa kun on monia kivoja pipoja, mutta ne pitäis virkata.
Virkkaaminen on aika helppo taito oppia, jos on motivaatiota, varsinkin jos löytyisi joku joka voi näyttää kädestä pitäen? Opetusvideoista on kanssa kuulemma hyötyä ainakin visuaalisille oppijoille ja niitä löytyy paljon. Musta ois kiva opettaa käsitöitä ja oonkin haaveillut käsityöopettajan ammatista jo pitkään. Täytyis vaan asua samalla paikkakunnalla, että tällaisia opetustuokioita vois pitää.
 
Millä ohjeella sitä nukkupesää(en nyt muista mikä se nimi oli) kannattaa tehdä?
Kodin kuvalehden sivuilla oli joku kaava ja ohjeet. Onko jollain tiedossa parempaa? Lähinnä helppoa ohjetta kaipaan.

Onko ne tehty trikoosta vai enemmän lakanakankaan tapaisesta?
 
Muokattu viimeksi:
Millä ohjeella sitä nukkupesää(en nyt muista mikä se nimi oli) kannattaa tehdä?
Kodin kuvalehden sivuilla oli joku kaava ja ohjeet. Onko jollain tiedossa parempaa? Lähinnä helppoa ohjetta kaipaan.

Onko ne tehty trikoosta vai enemmän lakanakankaan tapaisesta?
Hyvästä ohjeesta en osaa sanoa, kun en ole vielä itse tehnyt, mutta joustamattomasta puuvillasta ihmiset niitä tekee, eikä trikoosta :) Trikoosta tulisi varmaan aika ryhditön.
 
Ostin langat vauvan ensimmäisiin pehmoihin :happy:Kysyin mieheltä minkä eläimen hän haluaisi vauvan pehmoksi ja vastaus oli susi tai kettu, niin päätin tehdä molemmat. Sitten kun olisi vielä aikaa virkata. Vauvan pussilakanaan kävin myös ostamassa ihanan pehmeää flanellia. Varmaan mukava ommella välillä jotain noin yksinkertaista kuin pussilakana.
 
Sain lettikangasta, aattelin jotku baggyt /haaremit tehä vauvalle ainaki. Ku sais aikaseks etittyä kaavaa.
 
Mä en taida raaskia uhrata lettiäni vauvan vaatteisiin :grin Ois suunnitelmana tehdä siitä itselleni legginssit, mutta en nyt uskalla ommella, kun ei voi olla varma minkä kokoinen/muotoinen on raskauden jälkeen, eli käykö oma legginssikaava enää ollenkaan. Just lainasin ob 4/15, siinä näyttäis olevan tuollaisten lököttävien housujen kaava, harmi vaan kun mallikuva on taas vaihteeks otettu istuen, niin ei nää mallia kunnolla.
 
Täällä innokas kässämuija! En oo kauheen taitava mut aina voi opetella :) Mä ompelin vauvalle Hiiop! jumpparin ja voi että siitä tuli ihana! Ja oli vaikea mutta onnistuin. Sukkia osaan kutoa, niitäkin on tullut tehtyä jo ens talvea ajatellen. Nyt virkkaan kaks isoa isoäidin neliöö niin saan pinnikseen päiväpeiton :) Koitan saada jumppiksesta kuvan :)
 
Takaisin
Top