Tatuoinnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä tatuointeja? Mitä mieltä olette tatuoinneista?

Itselläni ei ole tatuointia. Mielestäni ne on usein kauniita ja usein niillä taitaa olla kantajalleen jokin muukin merkitys kuin olla vain koriste. No on niitä vähemmän hienoja (tai ainakin omaa silmääni miellyttäviä), mutta mikä minä olen niitä tuomitsemaan. Ehkä ne miellyttää enemmän kantajansa silmää ja/tai on hänelle jollain tavalla merkityksellisiä. Jos ottaisin tatuoinnin, ottaisin sellaisen, jolla on minulle isompi merkitys.
 
On 17-vuotiaana tukevassa humalassa ulkomailla otettu 🫣 tatuoijakin bongattiin jonkun baarin terassilta.. kuvalla ei ole mitään merkitystä itselle, mutta sentään sellaisessa paikassa, ettei näy muille ja ihan hyvin tehty silti. Välillä olen harkinnut jos vihdoin peittäisin sen jollain toisella kuten mies viime kesänä teki (hänellä samalla reissulla tatuointi otettuna kuin itselläkin), mutta epäilen jäävän vain ajatuksen tasolle.
 
Mulla on yksi tatuointi, ja on merkityksellinen 😊 Ei ole kovin näkyvällä paikalla ja saa tarvittaessa vaikka piiloon kokonaan. Mulle tärkeää on juuri se, että sillä mitä omaan ihooni otan olisi joku tarina/merkitys. Siksipä niitä ei enempää ole, mutta joskus tulee vielä varmasti yksi mikä symboloi lapsia. Ymmärrän kyllä ns. taiteen vuoksi otetut tatuoinnitkin. Yhdellä miespuolisella kaverilla esimerkiksi on käsivarret ja ylävartalo hyvinkin kuvitetut. Taidokkaasti tehtyjä lähes valokuvantarkkoja kuvia ja sopivat kantajalleen, vaikkei niistä ihan jokaiselle erikseen syvällistä merkitystä ollut.
 
Mulla on kolme tatuointia, joista osa merkityksellisiä ja osa vain kauniita kuvia. Haluaisin ottaa lisää ja ehkä myös käydä vähän parantelemassa vanhoja (niiden otosta alkaa kuitenkin kohta oleen jo 20vuotta).
 
Pääosin en pidä tatuoinneista eikä minulla ole yhtään. Jos tatuointeja on yksi tai kaksi merkityksellistä, ne voivat olla hyvinkin kauniita. Nykyajan trendinä oleva "hihatatuoiminen" ja muutenkin itsensä runsas tatuoiminen on minusta vähän ikävää. Toki jokainen tekee kuten haluaa ja ystävistänikin muutamalla on runsaasti tatuointeja, mutta itselleni en ottaisi enkä näe itsensä runsaasti peittämistä tatuoinneilla kovinkaan kauniina.
 
Ei oo, ei tuu enkä sano juu;
minun ihoni ei siirry edes kuvittamattomana luomu-uusioköyttöön esim lampunvarjostimena kuolemani jälkeen. Onneksi moinen on käsittääkseni lailla Suomessa kielletty, toisin kun jossain maailmalla.
Jokainen täysi-ikäinen ja päätäntävaltainen tehköön/ teetättäköön iholleen / keholleen sitä mikä hyväksi tuntuu. Yhteiskunnan kustannuksella niitä ei sitten pitäisi voida poistattaa pl lukien vanhempiensa alaikäisille hankkimat rituaali/ riitti yms symbolit.
Mielestäni alaikäisten tatuoinnit (sekä myös lävistykset) myös vanhempien luvalla tehtyinä pitäisi lailla kriminalisoida.
 
Yhteiskunnan kustannuksella niitä ei sitten pitäisi voida poistattaa pl lukien vanhempiensa alaikäisille hankkimat rituaali/ riitti yms symbolit.

En ole asiaan perehtynyt, kun ei ole ollut tarvetta poistaa tatuointeja, mutta olen aina elänyt käsityksessä, että poistaminen menee tatuoidun omasta pussista. 🤔 Eli ei kai niitä yhteiskunnan kustannuksella poistatetakaan.
 
En ole asiaan perehtynyt, kun ei ole ollut tarvetta poistaa tatuointeja, mutta olen aina elänyt käsityksessä, että poistaminen menee tatuoidun omasta pussista. 🤔 Eli ei kai niitä yhteiskunnan kustannuksella poistatetakaan.
Ei, niitähän ei julkisella puolella edes saa poistettua, eli yksityisen kautta laserhoidolla ja tatuoidun omasta pussista. :folded:

Itselläni on edesmenneelle isoäidilleni muistotatuointi, se on se ainut tällä hetkellä. Joillekin tatuoinnit sopivat ja toisille taas vähemmän. Itse pidän siitä, että tatuoinnilla on merkitys kun taas mieheni on ottanut tatuointinsa vain taiteen vuoksi. Myös omat lapset haluan kasvattaa siten, että saavat ottaa halutessaan tatuointeja, kunhan miettivät asiaa tarkkaan. Itselläni pohdinnat kestivät melkein 10v. Ja nyt tarkoitus ottaa tatuointi joka symboloi lastani ja mahdollisesti siten että saa jatkettua mikäli toinen vielä syntyy.
 
Ei, niitähän ei julkisella puolella edes saa poistettua, eli yksityisen kautta laserhoidolla ja tatuoidun omasta pussista. :folded:

Itselläni on edesmenneelle isoäidilleni muistotatuointi, se on se ainut tällä hetkellä. Joillekin tatuoinnit sopivat ja toisille taas vähemmän. Itse pidän siitä, että tatuoinnilla on merkitys kun taas mieheni on ottanut tatuointinsa vain taiteen vuoksi. Myös omat lapset haluan kasvattaa siten, että saavat ottaa halutessaan tatuointeja, kunhan miettivät asiaa tarkkaan. Itselläni pohdinnat kestivät melkein 10v. Ja nyt tarkoitus ottaa tatuointi joka symboloi lastani ja mahdollisesti siten että saa jatkettua mikäli toinen vielä syntyy.
Eiran sairaalassa (yksityinen) on jo ollut lukuisia maksusitoumusasiakkaita... Nuoruuden/ kännäilyn älynvälöykset kun käyvät psykkeen päälle niin jotakin on tehtävä ... Ihmettelen lähinnä sitä että miksi niihin ei anneta sosiaalista luottoa, jonka sitten poistattaja maksaisi pikkuhiljaa takaisin.
 
😍 Tatuoinnit ovat ihania! Jos ne tuovat kantajalleen iloa, ei se ole keltään pois eikä muille kuulu onko jollain tatuointeja vai ei.
Mulla on suunnitelmissa monta isoa.
 
Mä jotenkin haluaisin lapsiin liittyvän tatuoinnin. Mut tuskin tulen koskaan ottamaan. Koska A) en tiedä millaisen, B) en tiedä mihin paikkaan ja C) en tiedä haluanko aiheuttaa itselleni turhaan ylimääräistä kipua. Et saas nähä, tuleeko tatuointia vai ei. Jos tulee, niin helposti vaatteilla peitettävään paikkan ja suhteellisen pieni.
 
Eiran sairaalassa (yksityinen) on jo ollut lukuisia maksusitoumusasiakkaita... Nuoruuden/ kännäilyn älynvälöykset kun käyvät psykkeen päälle niin jotakin on tehtävä ... Ihmettelen lähinnä sitä että miksi niihin ei anneta sosiaalista luottoa, jonka sitten poistattaja maksaisi pikkuhiljaa takaisin.
Ai en oo tämmösestä koskaa kuullukaa että niihin sais maksusitoumuksia 😳
 
Yksi on ja otin sen 17-vuotiaana. Minulla ei ole mitään tatuointeja vastaan ja jotain lapsiin liittyvää voisin joskus vielä ottaa, mutta tämä nuorena otettu tatuointi alkoi yhtäkkiä ottaa päähän, vaikka se ei ei edes näy. Sitä olen nyt käynyt Eiran sairaalaasa poistattamassa laserilla n. 5 vuoden ajan 7 kertaa. Raskaudet ja imetykset ovat välissä hidastaneet tahtia, mutta vielä 1-2 poistokertaa jäljellä ja sitten se on poissa.
 
Minulle on yksi ja hailee, jos joku haluaa ottaa itsensä täyteen kuvia, mutta itse en ota edes pientä, enkä lapsillekaan koskaan suosittelisi.

Kovin näkyvät ja isot tatuoinnit voivat estää jopa joidenkin töiden saamisen.

Ja vaikka joku jättikuva on nuoressa ihossa ”nätti” niin vanhassa ei sitten enää olekaan.

Eipä silti, tatuointikin on parempi kuin tunkea kasvot täyteen lävistyksiä. Hyi olkoon.
 
Eiran sairaalassa (yksityinen) on jo ollut lukuisia maksusitoumusasiakkaita... Nuoruuden/ kännäilyn älynvälöykset kun käyvät psykkeen päälle niin jotakin on tehtävä ... Ihmettelen lähinnä sitä että miksi niihin ei anneta sosiaalista luottoa, jonka sitten poistattaja maksaisi pikkuhiljaa takaisin.
Tää menee kyllä samaan kastiin näiden maksusitoumuksilla energiajuomia ostavien kanssa turhuudessaan, mutta eipä siitä sen enempää..

Itsellä on yksi tatuointi, tarkkaan harkittu ja itselle merkityksellinen. Vaikka kaverin kanssa naurettiinkin silloin aikoinaan, että nyt on ns tramp stamp, niin valikoitui sijainti ihan sillä, että kyseisestä kohdasta ei ihminen yleensä ihan niin paljoa lihoa raskaanakaan ollessa, jolloin ei tuo kuva pahasti muotoudu uudestaan.
Jostain syystä on haaveissa koko selän kokoinen kuva, vaikka tiedän, etten niin isoa halua, mutta kyseinen kuva kummasti kutkuttelee jossain mielen sopukoissa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja noin yleisesti, tatuoinnit on hienoja, kun on ammattilaisen tekemiä. Se, että kummin kaiman serkku kännispäissään päättää räpeltää jotain skriblua iholle vaan koska tatska, on jotain oman käsityksen ulkopuolella olevaa.
 
Vasemmasta olkavarresta löytyy yksi isompi tatuointi, joka hyvinkin mahdollisesti jatkuu tulevaisuudessa koko käsivarren pituuteen.
Lisäksi olen mietiskellyt kahta isompaa kuvaa oikeaan jalkaan, toista pohkeeseen ja toista reiteen, mutta nämä todennäköisesti jäävät enemmän sellaiselle ajatusleikittelyn tasolle. Mutta tuo vasen käsi todellakin kaipaa vielä mustetta.

Minulle on tärkeää, että jos mustetta ihooni laitatan, niin kuvalla on oltava jokin merkitys. Pelkkä nätti kuva ei riitä.
 
Takaisin
Top