Tasa-arvon kannattajat

  • Ketjun aloittaja Netta356
  • Aloituspäivämäärä
Joo siis Ilmainen vuoden harjoittelu olisi hyvä asia. Voisin itsekin työtä vailla sellaiseen mennä. Vaan joku senkin kustantaa eli valtio maksaa päivärahat, vuokrat kaikki. Rahaa säästyy kun kaikille ei tarvitse olla vuodeksi rahoitettua harjoittelua johonkin tehtävään, kun täällä lähes kaikilla on jo jokin valtion kustantama tutkinto, jonka puitteissa voi siviilitehtäviä hoitaa.
Niin, itse kannatan säästösyistä juurikin palveluksen vapaa-ehtoistamista, naisien sisällyttämisen sijaan. Mutta tää ois hyvä alku keskustelulle. Miksi hillevi sinusta on rauhan aikana oikein että miehet pakotetaan siviilipalvelusta tekemään / vankilaan jos he eivät syystä tai toisesta armeijaan halua?
Minusta olisi reilumpaa kehittää tasa-arvoinen tapa menetellä, vaikka palveluksen suorittavien määrä haluttaisiinkin pitää samana. Luovuttaisiin vain tuosta mies-nainen jaottelusta.
 
Huvittavaa kun muuten taannoin postasin facebook seinälleni linkin tuohon aloitteeseen ytimekkään tasa-arvo kommentin kera, en saanut yhtäkään tykkäystä, vaikka aina kun esimerkiksi päivitän kuvia lapsestani niin on useita tykkääjiä. Tuntuu että oikeat tasa-arvo ongelmat on tabu ihmisten keskuudessa.
 
Ensin täytyis vaan keksiä tää toinen tasa-arvoisempi tapa saada yhtä paljon porukkaa suorittamaan armeijan. Itselle ei oikein äkkiä tule mitään järkevämpää tapaa mieleen. Enkä tiedä, meniskö sinne armeijaan sit niin paljon porukkaa, kun tarvitaan, jos se todellakin olis "vapaaehtoista" eli siitä ei mitään seurais, jos sinne ei menis.
 
No niin. Juttelin eilen yhden solttupojan kanssa joka oli viikolla ollut leirillä ja kyselin hänen mielipidettään. Kysymykseeni vastattiin kysymyksellä; Kuinka moni nainen on valmis olemaan viikon metsässä peseytymättä kuukautisissa?
En minä.
 
No niin. Juttelin eilen yhden solttupojan kanssa joka oli viikolla ollut leirillä ja kyselin hänen mielipidettään. Kysymykseeni vastattiin kysymyksellä; Kuinka moni nainen on valmis olemaan viikon metsässä peseytymättä kuukautisissa?
En minä.

Haha, sehän on vain järjestelykysymys! :hilarious: Kannattaa varmaan kysyä niiltä solttutytöiltä, kuinka he ovat pärjänneet armeijassa kuukautisten aikaan. :)

Mutta tosissaan. Itsehän haluaisin ajatella olevani enimmäkseen pasifisti, ja enemmän pitäisi miettiä, kuinka armeijasta tehtäisiin tarpeeton. Joo, kuulostaa utopistiselta, mutta moni tavoiteltavan arvoinen asia on. :)

Tasa-arvokysymystä ei pidä kuitenkaan mun mielestä sivuuttaa mukavuusasioiden takia missään tapauksessa.
 
No niin. Juttelin eilen yhden solttupojan kanssa joka oli viikolla ollut leirillä ja kyselin hänen mielipidettään. Kysymykseeni vastattiin kysymyksellä; Kuinka moni nainen on valmis olemaan viikon metsässä peseytymättä kuukautisissa?
En minä.

Tämä on vanha keskustelu mutten malta olla vastaamatta.

Itse olen armeijan käynyt. Enkä todellakaan lähtisi menkoissa viikoksi metsään..
Onneksi pv tarjoaa naisille toisen vaihtoehdon.. Nimittäin e-pillerit jos ei halua niiden avulla menkkoja siirtää niin olkoon viikon metsässä pesemättä itseään.


Meillä toisaalta oli mm yhdessä harjoituksessa mukana teltta sauna. Pääsi peseytymään aika monena iltana :wink


Vieläkin sielä on paljon miehiä jotka ei usko että nainen pärjää. Ihan syystäkin.. Naisilla on vielä niin suuri keskeyttämis prosentti. . Minun saapumis erästä lopetti kesken 50% naisista..

Itseäkin myönnän että saatan olla hieman sovinisti.. Mutta olen myös reilu niitä kohtaa jotka näyttää että pärjää siellä..



Eikä jokaisesta naisesta ole lähtemään armeijaan.. Eikä olis osasta miehistäkään.. Vaikka se onkin joidenkin mielestä "leikki koulu" mutta mitä muuta voi olettaa jos sinne tulee "aikuisia miehiä" jotka ei osaa mm. Solmia kengän nauhoja..:laughing025
 
Tämä on vanha keskustelu mutten malta olla vastaamatta.

Itse olen armeijan käynyt. Enkä todellakaan lähtisi menkoissa viikoksi metsään..
Onneksi pv tarjoaa naisille toisen vaihtoehdon.. Nimittäin e-pillerit jos ei halua niiden avulla menkkoja siirtää niin olkoon viikon metsässä pesemättä itseään.

Mä olisin jopa voinut lähteä inttiin, mutta siinä vaiheessa elämää se ei käynyt ja nyt taitaa olla vähän liian myöhäistä. Mä en voi käyttää e-pillereitä piilevän migreenin takia... Sittenkö olis pitänyt olla metsässä menkkojen kanssa ilman pesua, vaikka ei voi terveydellisistä syistä pillereitä käyttää? :eek: Mä ottaisin mieluummin ton telttasaunan, kun ne pillerit. :grin
 
Takaisin
Top