Tarvitsen apuanne

marsaliina11

Vasta-alkaja
Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa, mies jolle odotan lasta on suhteessa toisen kanssa niin kannattaako miehelle kertoa?

Ongelma on että mies petti avovaimoaan ja hän ei halunnut käyttää kumia. Ja nyt olen raskaana. Mietin eri vaihtoehtoja.
 
Mun mielestä miehenkin kuuluis tietää koska lapsi on yhtälailla hänenkin.JA itse on tehnyt päätöksen olla käyttämättä kumia,eiköhän aikuinen ihminen tiedä mitä siitä voi seurata.
Eri asia tietenkin miten suhtautuu,painostaako aborttiin ja mitä sinä haluat tehdä.
 
Pettäjämies ei vaikuta kovin hyvältä isäehdokkaalta. Jos olet päättänyt kuitenkin pitää lapsen ja kasvattaa sen yksin, tarvitset tukea raskausaikana ihmisiltä joihin voi luottaa. Itse en kertoisi mitään tässä vaiheessa isälle, koska tuollainen mies voi aiheuttaa vaan turhaa stressiä ja painostaa aborttiin ja se ei ole hyväksi raskausaikana. Kun lapsi on syntynyt, miehellä on joka tapauksessa elatusvelvollisuus lasta kohtaan ja silloin voit kertoa asiasta.
 
Tuohon isomahan vastaukseen, että EI NÄIN!

Odotan itsekin yksin, joten tiedän ainakin suurinpiirtein mitä käyt läpi. Lapsen isä ei voi pakottaa aborttiin, mutta sinäkään et voi pakottaa häntä isäksi.

Joko kerrot asiasta isälle tässä vaiheessa tai et sitten kerro ollenkaan, tai et ainakaan kerro sitä vaatien isyyden tunnustusta.
Jos mies kertomisen jälkeen alkaa uhkailla, niin sitä ei tarvi kestää vaan teet asiasta rikosilmoituksen.
 
Siis jos miehen toiminta menee uhkaavaksi ja jatkaa häiritsemällä kotirauhaasi saaden olosi tuntumaan turvattomaksi/pelkäät hänen tekevän sinulle jotain, niin siinä tapauksessa rikosilmo paikallaan
 
Itse kertoisin miehelle, kun oma päätös on viimein selkeä. Mies tekee siitä sitten omat päätöksensä suhtautumisestaan ja vastuun ottamisesta. Onhan se herätys miehelle nykyisen parisuhteen miettimiselle ainakin. Tsemppiä.
 
Turha vain miestä on syyttää tilanteesta.
Yhtälailla kummatkin on vastuussa. :D

En ymmärrä miksi puhutaan edes abortista...?
Eihän siitä ollut kyse, vaan isästä!!

Lapsi on teidän kummankin joten kerro isälle. mutta älä anna isän painostaa sinua mihinkään.
Voit kasvattaa lapsen ilman isän painostusta tai läsnäöloa.
Toki voi myös olla että isä todella haluaa olla isä!!

Oma mieheni ei tiedä isästään mitään,
koska hänen äitinsä on halunnut sen salata,
ja myöhemmin hänen äitinsä sanoi,
että lapsen isä ei olisi sallinut alkoholisti äidin kasvattaa lastaan vaan olisi halunnut antaa lapselle hyvän elämän..
Näin äiti toimi siis itsekkäästi ja isää ei ole vieläkään löytynyt...
ja meidän lapsi kasvaa ilman pappaa....
 
Hei
Mitä tekisittä, tälläisessä tilanteessa...
Jos miehenne tietää että, et käytä mitään ehkäisyä ja ette käyttänyt kumia ja huomaat olevasi raskaana,
mutta miehenne ei halua lapsia viellä?

Itsellä on käynyt nyt niin ja mieliala ailahtelee koko ajan.. Välillä haluaisin pitää lapsen ja välillä taas en!
 
jos olet kyfi parisuhteessa kyseisen miehen kanssa niin parempi että kerrot miehellesi että olet raskaana, se vaatii todennäköisesti aikaa sulatella asia ja hyväksyä mutta parempi olla rehellinen kuin salata ja jättää siihen vaiheeseen kun vatsa alkaa näkyä.
tuo on ihan normaali tunnetila että olet epäröivä alussa ja halu pitää lapsi vaihtelee, mieti asioita rauhassa ja juttele miehesi kanssa asiasta. itse kuitenkin sanon että lapsi on maailman suurin lahja ja siunaus kyllä.
 
jos olet kyfi parisuhteessa kyseisen miehen kanssa niin parempi että kerrot miehellesi että olet raskaana, se vaatii todennäköisesti aikaa sulatella asia ja hyväksyä mutta parempi olla rehellinen kuin salata ja jättää siihen vaiheeseen kun vatsa alkaa näkyä.
tuo on ihan normaali tunnetila että olet epäröivä alussa ja halu pitää lapsi vaihtelee, mieti asioita rauhassa ja juttele miehesi kanssa asiasta. itse kuitenkin sanon että lapsi on maailman suurin lahja ja siunaus kyllä.


Joo olen yhä hänen kanssa ja se kyllä tietäää että olen raskaana
 
Aloittajalle: päätös siitä, kerrotko miehelle raskaudesta on yksin sinun. Juridisesti mies on vaatiessasi velvollinen kantamaan seuraukset teoistaan elareiden kautta, mutta muuten isäksi (tapaamaan lastaan) et voi häntä pakottaa. Punnitse myös sitä, että mikäli kerrot asiasta, isällä on myös oikeus saada tavata lastaan vaikket sinä sitä haluaisikaan. Moraalinvartijaksi en ala, toivottavasti onnistut tekemään itsellesi sopivimman ratkaisun.
 
itseasiassa 'isomaha', miehellä ei todellakaan ole elatusvelvollisuutta, vaikka lapsi syntyisikin. vaikka äiti vaatisi dna-testin, niin ei sekään tee isästä elatusvelvollista. vasta, kun isä allekirjoittaa isyydentunnustuksen, on hän elatusvelvollinen. ilman kyseistä raapustusta hän ei ole millään lailla velvollinen lapseen tai sen elatukseen. :)
 
Takaisin
Top