Tarkempia esittelyjä

Moi kaikille :) Olen 22 vuotias ja Turun suunnalta. Aloimme tuossa keväällä aviomieheni kanssa yrittämään 2 vuotiaalle esikoisellemme sisarusta ja toisella yrityskerralla tärppäsi ja nyt sitä sitten ollaan raskaana 6+3 :) Laskettu aika neuvolan mukaan 5.3.2012. Ensimmäinen neuvola on varattuna 2.8. ja varhaisultraan haluan myös tällä kerralla, joten sen aika on 2 viikon päästä eli 28.7. Jännittää todella paljon! Pelko siitä, ettei kaikki olisikaan hyvin, on suuri, mutta pitää vaan olla luottavaisin mielin ja ajatella että kaikki on niinkun pitääkin :) Oireita on ollut kaikenlaista.. mm. rinnat arat, pahoinvointia (kerran olen oksentanutkin) , voimakasta väsymystä sekä vessassa ravaamista.
Nyt sitten eletään päivä kerrallaan ja toivotaan että rakas salamatkustaja pysyy mukana loppuun asti <3 :)
 
Heipsan!
Liityn minäkin tänne! <3
Olen 26, pian 27-vuotias nainen Helsingistä. Mieheni on 34v.
Aloimme vauvaa yrittämään helmikuussa 2011 ja nyt kesäkuussa sitten tärppäsi! :)
Kihloihin menimme maaliskuussa.
Olemme pakahtua onnesta.
Laskettu aika mittarin mukaan 15.3.2012.
Eka neuvola olisi 27.7. ja sitä odotamme kuin kuuta nousevaa..
Ultrataanko muuten ekan neuvolakäynnin yhteydessä? :)
 
henskumaija, ei ultrata. Ensimmäinen ultra (niskapoimu-ultra) on viikon 12 paikkeilla. Mikäli ei sinne asti jaksa odottaa ja haluaa ultraan jo aikaisemmin niin maksulliseen varhaisultraan voit mennä, se tehdään n. 7-8 viikolla ja se kannattaa varata samantien kun voi olla jonoa. :) Onnea plussasta!
 
Moroo! :)

Yukishi; Juup, synnärillä nähää :) sä oot kaks päivää eellä mutta ei se mitää :) ei sun mies satu olemaan rekkakuski?se olis jo aika hyvin :D ei mutako joskus reffailemaan? :)

nunnu81 ja milin; mistä päin pohojois pohojanmaalta ootta? :)
 
Oon 28-vuotias ja Nokialta, mies on 33. Esikoinen täytti toukokuussa vuoden <3 pikkukakkosen matka alkoi yhtä helposti kuin isoveljensä eli heti ensiyrittämällä tärppäsi! Ikäeroa tulee siis 1v10kk pikkuisille. LA olisi mittarin mukaan 21.3. mutta epäilen että siirtyy ultrassa vähän eteenpäin. Eka neuvola täytyy varata maanantaina.

Terveysalalla olen töissä, palasin töihin maaliskuussa kun esikoinen oli 10kk. Odotan niin kovin sitä että saan jäädä molempien lasten kanssa taas kotiin!! Esikoinen oli kevään mummuilla hoidossa mutta aloittaa nyt kuukauden päästä perhepäivähoidossa =)

Kattelin että täällä on aika paljon pikkukakkosen odottajia =) siis verrattuna esikoisen palstaan aikoinaan! Silloin meistä suurin osa odotti esikoista.
 
Tirri, oon huomannut saman, että tosi paljon on pikkukakkosen (ja -kolmosten) odottajia ja aika pienillä ikäeroilla :) Kiva juttu, niin on paljon vertaistukea!
Toki on myös ihana lukea esikoisenkin odottajien tunnelmia ja muistella omaa ensimmäistä raskautta :)
 
sanna91: Pyhäjärvellä asustelen :) Umpi savolainen tosiaan olen, mutta minnekäpä sitä ei miehen perässä muuttais ;)
 
Minä olen 23 vuotias ja mies 25 savolaisia ollaan, toista lasta odotan. Tällä hetkellä olen kotiäitinä, koska vakituistapaikkaa ei ole. Saa nähä kerkeekö tässä välissä tehä töitä. Mitä pidemmälle raskaus menee ja alkaa näkyä sen huonommat taitaa työllistymis näkymät olla. Mielelläni kyllä kotonakin lapsen kanssa viihdyn.
Ikäeroa lapsille tulee noin 1v 8kk. Aika kovana yllätys tämä plussa tuli vaikka sitä ehkä osasi odottaa kun esikoinen sai alkunsa aika pian sen jälkeen kun rupesimme yrittämään. Ei tätä oikein vielä osaa sisäistää, ehkä sitten ensimmäisten sydänäänien kuulemisen jälkeen. :D (esikoisenkin kohdalla vasta sitten täysin tajusi, että jotain siellä masussa oikeasti on). Vielä ei ole ollu minkäänlaisia oireita. Ensimmäisen kohdalla oli aamupahoinvointia viikoille 20 asti. Tällä kertaa voisin hyvin jättää pahoinvoinnit väliin. :)
 
minä olen 22 ja mieheni on 24.
esikoista odotamme. LA olisi 21.3 ja viikkoja nyt 4+5
asumme joensuussa ja suunnitteilla olisi muutto kiteelle kun pääsin kouluun pieneläinhoitajaks. kerkiin vielä vähän aikaa kouluakin käydä.
lemmikkinä meillä on 6kk siperianhusky :) 
 
Täällä siis yksi odottaja lisää. Laskettuaika vissiin 19.3. raskaaksi tulin heti, kun ehkäisy lopetettiin, olin varautunut pitkään yrittämiseen eikä meillä kiire asian kanssa ollutkaan, joten aika yllärinä tämä odotus omalla tavallaan alkoi. Tampereen lähistöllä asustellaan mieheni ja esikoiseni kanssa. Esikoiseni on jo 9 vuotias, joten olo on melkein kun ekaa odottais, kun edellisestä raskaudesta on niin kovin kauan ;) . Ikää minulla on 27 v.
 
Hei! Olen viikolla 6 ja tämä on ensimmäinen raskauteni. Asun Oulun seudulla kihlattuni ja 7kk ikäisen koiramme kanssa. Raskaus yllätti täysin meidän molemmat mutta onneksi puolisoni on ollut koko ajan tukenani ja vierelläni kun pelko on vallannut mieleni. Tottakai olen todella iloinen raskaudestamme mutta välillä pelko ja ahdistus tuntuu saavan vallan, suurimman osan ajasta kuitenkin olen iloinen ja onnellinen perheenlisäyksestä. Olen vasta 19 vuotias, mies 23 olemme hirmu nuoria vielä tällaiseen elämänmuutokseen joten haluaisinkin kysyä onko täällä muita saman kokeineita? 

Ja tämä pahoinvointi, tuntuu ettei tästä tule loppua. Aamulla kun herää joutuu jo juoksemaan vessaan ja siellä laukkaamaan pitkin päivää siihen saakka että menee nukkumaan, välillä joutuu yölläkin nousemaan pahanolon takia. Mahakivut myös vaivaavat ja eivät ole mitään normaaleita mahakipuja vaan tuskaisia niin ettei sängystä pääse ylös kun ne alkavat. 

Nälkä tuntuu myös olevan parin tunnin välein muttei ruoka aina kauaa sisällä pysy. Voimakkaat hajut tekevät hirveän olon ja esim torilla ollessa en pysty kävelemään ruokapaikkojen ohi missä valmistetaan kalaa koska haju ilettää niin että oksennus tulee välittömästi. Tämä tietenkin on ihan normaalia mutta mietityttää tuo jatkuva huonovointisuus, onko tämä normaalia?
 
Valitettavasti tuo pahoinvointi on aivan normaalia :/ jotkut vaan joutuvat kärsimään siitä huomattavasti pahemmin, kun toiset. Harmillisen aikaisin sulla alkanut noin runsas oksentelu. Toivottavasti pian helpottaa. Hakeudu lääkäriin, jos menet liian huonoon kuntoon, koska saatat tarvita nesteytystä.
Oletko kokeillut pahoinvointirannekkeita? Maksavat jonkun 20e apteekissa. Mulla on nyt ne taas ranteissa ja viime raskaudessa olivat iso apu, kun kärsin kanssa tuosta 24/7 pahoinvoinnista ja oksentelusta.
Tsemppejä sinne! :) Toivottavasti nuo mahakivutkin helpottavat.
 
Heipsis!
Täällä 28 v. savosta Helsinkiin muuttanut ensimmäisen lapsen odottaja. Mies 31 v.
Raskaus tuli yllätyksenä molemmille, mutta kovin iloisia uutisesta ollaan :)
Nyt tässä ihmetellään että miten kaikki etenee, kovin kun on vielä nämä vauvajutskat
meille uutta :) Ihanaa kesää ja tsemppiä kaikille!
 
Moikka,

Ilmottaudun mukaan joukkoon :) 

Ikää löytyy multa 30v. ja mieheltä 29v.
Yhdessä 2,5v. kihloissa ollaan, asuinpaikka tällä hetkellä Tampere.
Ensimmäistä odotellaan ja menossa on nyt rv 8+0.
Yllätys oli suuri, kun heti ekalla yrityksellä tärppäs.
Takana yksi varhainen km, joten pientä pelkoa ilmassa. Toivotaan, että kaikki menee ok.

Olo on ollut ok. Olen selvinnyt ilman suurempaa pahoinvointia. Mielialojen vaihtelut on infernaalisia ja mieheni saa kestää käsittämättömiä tunnepyrähdyksiä. 
Tänään olin kahlaamassa rannalla uimaan, kun yht'äkkiä alkoi itkettämään kauheesti. Veden alla oli ahvenia ja se oli jotenkin kauheen sympaattista, että ne siellä meni uimarien seassa :D Siinä mä sitten pillitin polvia myöten järvessä ja mies tuijottaa hämmentyneenä mua ja muita rannalla olijoita. Tokasin vaan, että mua vähän itkettää ja halaa mua :D No se varmaan tottuu, koska myös peräkanaa menevä sorsaperhe aiheutti itkua myöhemmin. Itkeminen on ihan hauskaa, mutta raivokohtaukset on niitä pahimpia.

Neuvolassa annettiin LA 29.2., mutta plussasin vasta kp 39/31, joten ovis oli oletettavasti myöhemmin, kuin luullaan ja LA menee maaliskuulle - selvinnee, kun on ultra 19. elokuuta. Sen takia siis tänne maaliskuun ryhmään tungen :)

Ai niin, meillä on kolme iki-ihanaa kissaa :)
 
Moikka!

Vielä hetken olen 20v, ensiviikolla plakkariin tulee 21v. Mieheni täytti toukokuussa 26. Yhdessä ollaan oltu kohta 3,5v ja kihlojen vaihdostakin 22.8 tulee vuosi. Esikoisemme täytti 29.6.10 1v, eli toista nyt odotellaan ja ikäeroa tulee 1v9kk :) Etelä-Suomessa asutaan, Keravalla.

Valmistuin VARIA:sta 09 keväällä Turvallisuusvalvojaksi, olen tehnyt vartijan hommia ja nuohous- ja ilmastointihommia, joista myös jäin mammalomalle. Mieheni on raskaskalustoasentajana Vantaalla.

Kotona olen hoitovapaalla, mutta aloitin ilta- ja vkltyöt huhtikuussa saadakseni lisätuloja.

Raskaus tuli puskista, ei lainkaan suunniteltu. Hain keväällä unelmieni kouluun, johonka pääsykokeet ois nyt syys-marraskuussa, mutta taitanee jäädä välistä. Ensimmäisen raskauden tullessa ilmi, jouduin anomaan vapautusta naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta kun minulla oli jo paikka ja aika määrättynä. Noh, elämä on uhrauksia ja luopumista -päivääkään en ole katunut vielä <3
Mieheni ei todellakaan pidä ajatuksesta toisesta lapsesta, juuri viime viikolla jonkun asian yhteydessä mainitsi että yksi riittää. Nyt siis saa tuo pohtia, mitä aikoo. Mä tiedän kyllä mitä aion. Pitää lapsen. Aikooko sopeutua, vai tehdä elämänsä mahdollisesti suurimman virheen ja häipyä.. Let´s see! Mulla kuitenkin ihania ystäviä ja mahtava perhe + suku, että yksin en jää.

Oho, tulipa pitkä.. :)
 
En ole edes kuullut pahoinvointirannekkeista, pitääpä käydä hetimiten ostamassa ja kokeilla auttaisiko se. Kiitos sinne ja tsemppiä kaikille odottaville äideille :)
 
Heippahei!!! :)

Täällä olisi myös yksi esikoistaan odottava 20v neitonen! Mieheni on 22v ja hänelle myös ensimmäinen lapsi. :) Hyvin onnellisia olemme tästä pienestä ihmeestä! <3
Asumme melko maalla, Mäntsälässä, ympärillä vain peltoja ja maatiloja paritalon puolikkaassa ja meillä on 5v. neitimäinen uroskissa, n. 1v. narttukoira (sekarotuinen) ja n. 8kk uroskoira (bordercollie). :) Ensimmäinen lapsenlapsi myös vanhemmilleni!
Oireita ruvennut olemaan jo jonkin verran, väsymystä (päiväuniaika tuntuu olevan joka päivä klo 15-16 väliin), pahoinvointia jos ei muutaman tunnin välein syö mitään, alavatsan nipistely, jatkuva nälkä, normaalia useampi vessassa ravaaminen sekä rintojen kasvaminen ja aristaminen.. :)
Itse aloitan elokuussa koulun iltapäiväkerhon ohjaajana, ja hieman jännittää, että miten esimies suhtautuu uutiseen.. :/ Aiemmin työskentelin päiväkodissa 1-6v kanssa. :) Mieheni työskentelee kuorma-auton kuljettajana vakituisesti, vaikka etsiikin työpaikkaa, jossa olisi säännöllisemmät työ ajat kuin nykyisessä (lähtee töihin n. klo 5 aamulla ja tulee kotiin joko 14 tai 17 tai 21 aikoihin, koskaan ei tiedä etukäteen monelta tulee kotiin, yleensä vasta 1h ennen kuin pääsee selviää)... :D

Eiköhän tämä esittelyromaani riitä nyt, juttelen mielelläni muiden kanssa, sekä jaan kokemuksia! ;)

-Milsku & "Kaapo"-
 
tänään kunnon selkeä plussa kolmen edellispäivän haamuviivan jälkeen, joten uskaltaudun esittäytymään:)

eli olen 22v ylöjärveltä mies saman ikänen.. toista nyt odotellaan, tyttö täyttää heinäkuun lopus vuoden, joten ikäeroo tulee sitte1v8kk. madien täältä tunnenkin kun ollaan noitten esikoisten synnyttyä tutustuttu..:D miehellä on oma firma, joten sillä päivät tosi pitiä.. ite oon hoitoalalla ja syksyllä pitäis lähteä töihin, mutta jos pahoinvoinnit on samaa luokkaa kun ekasta niin taidan jättää väliin.. kesän lopus olis häät tulos, joten kauhee pelko että pahoinvoinnit on samanlaisii.. ekasta olin monta kertaa viikos aina tiputuksis  kun koko ajan oksu lensi..

nyt vaan peukut pystyyn et kaikki menis hyvin ja tämä lapsonen näkis päivänvalon..<3
 
Heippa kaikille,

Taidan olla vanhimmasta päästä. Täytin juuri 34v ja mies on samaikäinen. Meillä on kaksi vanhempaa lasta, 8- ja 10-vuotiaat. Elämä on ollut noiden kahden kanssa aika helppoa jo pidemmän aikaa ja jotain alettiin kaipaamaan Ikääkään kun ei ole enää vuosikausia asiaa vatvoa niin annettiin luonnon päättää saammeko numero kolmosen vielä. Nyt näyttää onnellisesti siltä että alullaan hän ainakin onRv 4+1

Ihan sekaisin onnesta ollaan kaikki neljä ja puoli sukuakin jo on uutisesta kuullut ajatuksella että iloitaan kun ilon aika on.


 
Heissan.

Tääläkin plussattu...tosin jo pari viikkoa sitten, mutta hetken taustailtuani ajattelin liittyä joukkoon iloiseen ja kirjaimellisesti kasvavaan emoticon

Minä täytän tänä vuonna 33 ja mies on 35. Tämä uusin tulokas on meille toinen ja minulla on edellisestä liitosta 10v poika. Yhteinen poika on 1,8v. Kymenlaaksossa asutaan ja hevosia harrastetaan, tuokin taas tämä raskaus haasteita tähän hevos-hommaan  Nyt mennään viikoilla 7+2 ja huomenna on eka neuvola. Kahdesta ensimmäisestä minulla oli järkyttäviä oloja, mikään ei pysynyt sisällä, viime raskaudesta olikin pariin kertaan tiputuksessa omasta pyynnöstä, kun oli niin sietämätön olo . Vielä ei ole tarvinut oksentaa, mutta hyvin alkanut parin aikana velloa, hyh olkoon...

Hyviä vointeja kaikille
 
Takaisin
Top