Tarha/Päivähoito?

Me ollaan miehen kanssa puhuttu että poika menis parivuotiaana päiväkotiin/perhepäivähoitoon.. saa nähdä. Ajateltiin kuitenkin pojalle leikkikaveri tehdä jossakin välissä ni mieluummin ehkä sitten parin vuoden ikäero olis hyvä :) Isompi voisi sitten käydä kerhossa pari kertaa viikossa kun mä olisin pienen kanssa kotona :rolleyes: Mutta eihän mikään mene ikinä suunnitelmien mukaan niin katsotaan nyt, tälläinen mulla olis haaveena :p Kun ei ole työtä mihin palata ja koulunpenkki kutsuu niin ei ole sillain kiire :)
 
Mä alan tätä asiaa vasta selvitellä, kuhan miehen työt ratkee, et jatkuuko ja miten ja missä.
 
Mä päätin että meen luultavasti ens kesänä takas töihin. Mies jää sen jälkeen isyysvapaalle plus pitää kesäloman, niin tyttö menee päivähoitoon sitten ens syksynä. Tai siis ens vuoden elokuussa. Ja kiitos meidän töiden, ei siellä tarvi olla kun 4 kertaa viikossa max. 5h :) Oon tyytyväinen!
 
Vanha ketju, mutta nyt ketuttaa. Itse ajattelin mennä töihin elo-syyskuussa 2015, mutta nyt miehen työpaikka on vähän niin ja näin ja oma työnantaja haluaa sijaisen työsuhteen takia tietää about päivälleen milloin palaisin hoitovapaalta. Meillä siis suhtaudutaan tosi nihkeästi hoitovapaan perumiseen...

Jos mies jää työttömäksi, niin eipä kotihoidontuella paljon mitään maksella. Miehellä olisi kyllä tosi hyvä ansiosidonnainen, mutta en tiedä maksetaanko sitä mistään, jos työpaikka menee konkurssiin.

Huokaus.
 
Eikös liitto sitä rahaa maksa eikä työnantaja? :O Ja todellakin kantsii hoitovapailla ansiosidonnaisilla (niitä saa jopa 2 vuotta), hyvät rahat. :)

Mulla töihinpaluu edessä n. 6 viikon päästä ja sit alkaa uus äitiysloma kesäkuussa Jos kaikki menee hyvin siis. :)
 
Niinpä joo - miehen esimies oli siis selitellyt puutaheinää.... Kuulostikin vähän oudolta omaan korvaan

Ja onnea MammaMarialle :)
 
Joo liitto sen maksaa. Itse kans jään ansiosidonnaiselle kotiin kun äitiysloma tammikuussa loppuu.
 
MammaMaria: kuuden viikon päästä töihin, siis niinkö pian toi aika mennyt, apua :) Kuulosti niin kovin konkreettiselta enkä itse oo tajunnut et se ois ihan niin pian, mulla toki myöhemmin kun laskettu aikakin oli myöhemmin. Jännää!
 
Onnea MammaMarialle :)

Täällä kans päädytty siihen, että jään ainakin kesään asti hoitovapaalle. Ihannetilanne olisi toki se, että saisi jäädä uudelleen äitiyslomalle :wink
 
Mä olen menossa näillä näkymin syyskuun alussa töihin. Poika olisi silloin noin 1,5 vuotias. Meilläkin on jossain vaiheessa toinen lapsi haaveissa, mutta haluan töihin välissä etten täysin putoa kelkasta.
 
Marihannan kanssa samaa mieltä....
Itselläkin sellainen työ, että haluan välillä töihin, ettei osaaminen ehdi vanhentua. Muuten voi käydä niin, että joku nuorempi MIES vie työtehtävät. Hullua ajatella näin, kun itse vasta kolmikymppinen, mutta tätä työelämä nykyään tahtoo olla :/
 
Mä päätin, että hoitovapailen elokuun loppuun saakka ja 1.9 töihin. Sitten varmaankin tyttö ryhmäperhepäivähoitoon tuohon 200 m päähän.
 
Mä laskin verokortin samoin perustein et 1.9 töihin mut kattoo sit.. enemmin tai myöhemmin. Pitääkin alkaa selvittämään hoitopaikka-asiaa ajoissa.
 
Me sovittiin, että mä menen töihin 3.8. ja mies jää pojan kanssa kotiin 3-4 viikoksi. Hoitoon poika menee joko elokuun lopussa tai syyskuun alusta. Alustavasti olen ajatellut päiväkotia, joka on mun työmatkan varrella. Se on ihana paikka, olen työni puolesta ollut siellä tutustumassa. :)
 
Oisko kellään hyviä vinkkejä päivähoitopaikan hakuun täällä Vantaalla? Ei ole vielä ajankohtaista, mutta ajattelin ennakoida :) Kun on kaikenlaista kuullut, miten jonot on huimat ja hoitopaikkaa saatetaan tarjota jostain ihan pähkähullusta suunnasta... Oon kotona kesän loppuun ja sitten näillä näkymin mies jää kotiin. Tarkoitus ois että tyttö on ainakin 2v ennenkuin menee hoitoon, eli vuoden päästä keväällä. Taloudellisesti tää on ihan täyttä masokismia mutta toivottavasti kuitenkin loppuviimein sen arvoista.
 
Touhulaan minä haluaisin viedä mutta asutaan naapurikunnan puolella niin ei taida onnistua..
 
Me haettiin päivähoitopaikkaa syyskuun alusta. Saa nähdä pääseekö kumpaankaan noista, jotka olisivat 500m etäisyydellä... Jos joutuu jonnekin epäsuosittuun hornantuuttiin ( anteeksi ilmaisu ), niin pitää miettiä uudelleen myös minun vanhempieni kanssa.

Espoolla oli muuten vielä ennen joulua tammikuun päätökset tekemättä, eli ennakointi ainakin täällä kannattaa.
 
Mä kanssa jatkan hoitovapaalla 31.8 saakka. Pitäiskö nyt jo hakea päivähoitoa? Tosin asun maalla, jotenka täällä ei varmasti oo niin kiire kuin pääkaupunkiseudulla esim.
 
Takaisin
Top