Tampereen seudun huhtikuiset

huhtivauva16

Näppärä viestien naputtelija
Moikka, ajattelin luoda tällaisen ketjun Tampereen seudun (Tampere+lähikunnat) porukoille, jotka synnyttävät TAYSissa. Meitä näytti olevan jo muutamia foorumilla niin ajattelin että jos on jotain Tampere spesifistä juttua niin sille vois olla oma ketjunsa.

Itsellä on ollut myös tosi positiivinen kokemus viime raskauden ajalta kun meille muodostui VAU:n Tampere ryhmän kautta kiva treffiporukkakin, jonka kanssa nähtiin ihan fyysisesti raskauden puolenvälin jälkeen mahoinemme muutamaankin otteeseen. :happy: Treffailu on jatkunut sen porukan kanssa säännöllisen epäsäännöllisissä merkeissä lasten leikkiessä keskenään syntymien jälkeenkin. Itselleni se oli ja on ollut tosi mukava vertaistukiverkosto. Jos täällä on kiinnostusta vastaaviin mammamahatreffeihin jossain vaiheessa myöhemmin niin I´m in!
 
Tuolla toisessa ketjussa oli neuvolan ensikäynnistä juttua ja kommentoin sinne että Tampereella noi esitiedot (ne laput jotka aiemmin lähetettiin kotiin) täytetään sähköisellä lomakkeella. Eli täältä kirjaudutaan sisään pankkitunnuksilla. http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/sahkoinenasiointi/terveyspalvelut/lomakkeet.html tuolla oikealla on toi "kirjaudu sähköisiin terveyspalveluihin" ja siellä on sitten joku "neuvolan esitietolomake" tai jotain semmosta - en muista kun eilen näpyttelin :) Se oli sellainen itseohjaava työkalu kyllä. Mua ohjeistettiin tosiaan näin kun varasin ekaa neuvolakertaa. :) Ne ilmeisesti loivat ensin sinne järjestelmään asiakkuuden mulle ja teillekin on varmaan luotu kun olette varailleet aikoja.. olettaisin.
 
Minä oonkin Kangasalan puolelta ja meillä kyllä tuli ihan perinteiset paperilomakkeet vielä. Tuo sähköinen juttuhan kuulostaa näppärältä!
 
Ne oliskin olleet ehkä helpommat varsinkin kun ravinto-osio tuli isällekin. Nyt pitäis tulostaa ravintokysely myös isälle... Daah...
 
Mutta niin, huhtivauva, kiva kun teit tämän ketjun! Oisin kans kyllä mielellään mukana mahamiitissä kunhan saadaan raskaus kunnolla alkuun ja jos kaikki menee hyvin!
 
Hei! Täällä ilmoittautuu uusi plussannut. Eilen tein testin ja ilmeiseti olisi nyt rv 4+6 ja siis ensimmäistä ja erittäin toivottua lasta odotellaan :) LA olisi näillä näkymin 10.4. Ylöjärvellä asustellaan ja innolla oon mukana treffaamassa muita mammoja :)
 
Jee! Onnea uusille! Jos vaikka odotetaan ultrien yli ennen kuin tavataan, vai mitä ootte mieltä? Itsellä ainakin olo, että haluaa varmistuksen vielä tälle uutiselle ultran muodossa. Ja ehkä tää väsymyskin sais vähän helpottaa ensin...
 
Jee! Kiva saada jengiä kasaan Joo samaa mieltä että vähintäänkin sen 12 viikkoa jos malttais odottaa niin sitten treffailut vasta. Ja onnea uusille plussanneille
 
Täällä ois kans yks joka ois kiinnostunut mamma ja vauva tapaamisista. Mulla on laskettu näillä näkymin maaliskuun lopulla mutta aikasemmatkin raskaudet on mennyt reilusti yli niin luulen että menee kyllä nyttenkin. :D Ja tosiaan aikasemmista raskausajoista on löytynyt myös hyvät mammaryhmät Vaun kautta, tosin sillon oli helpompaa kun pystyi ryhmäytymään facen puolelle... mut ehkä me pärjätään näinkin....... :p
 
Kyllä me pärjätään ja kukaan foorumin pitäjä ei voi kieltää mitään mistä sovimme tavatessamme face2face! Muutenkin en ihan ymmärrä näitä rajoituksia mutta kaipa niissä joku tarkoitus on, kunhan ei estä f2f tapaamisiakin..sitähän tämä verkostoituminen on... Ja sitä verkostoitumistahan tämä foorumkin on. Sanonpahan vaan mielipiteeni noista rajoituksista senkin uhalla että saan siitä varoituksen Tervetuloo porukkaan Sindi!
 
Täälläkin yksi plussannut Tampereelta! Ihana saada vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. Ja olisi kiva tavatakin tulevaisuudessa, kun tässä raskaus etenee. Täällä ollaan vielä hyvinhyvin alkutaipaleella rv 4+5. Pidetään peukkuja!
 
Oi, täällä oli tällanenkin ketju! Tampereella täälläkin asutaan, LA näillä näkymin 28.4. tosin viime raskaus meni sen pari viikkoa yli, eli oon henkisesti varautunu toukovauvaan :)
 
Tervetuloa Rebekka ja Gnome! :) kyllä me hyvä jengi kasaan saadaan. Minä muutes asun itse täällä Tampereen Kämmenniemessä eli siis lähes maalla... Jos muitakin huvittaa jakaa tarkempia Tampere tietoja niin laittakaa muttei oo mikään pakko :)
 
Huhtivauva16, sä asut kyllä ihan maalla. Siellä on varmaan mukava asua. Me käydään mökillä aina kämmenniemessä.
 
Joo, onhan tämä kaukana keskustasta, mutta me tykätään. Löydettiin täältä mieluinen talo ja keskustammassa uudet talot oli niin pirun tyyriitä. Muutettiin vasta vappuna tänne, ennen asuttiin lähempänä keskustaa..mutta kun on auto käytössä niin ei tää loppujen lopuks edes ole niin kovin kaukana. Sama aika menee jos asuis Lempäälä/Nokia/Ylöjärvi mitä näitä nyt on. Täällä on paljon mökkejä juu. Luonto, ranta ja peruspalvelut kummiski lähellä :):Heartred
 
Takaisin
Top