Tammivauvojen arki alkaa

Hei vaan kaikki mammat!
 
Kirjoittelenpas pitkästä aikaa kuulumisia minäki. Meidän kossin 4kk mitat: 5960g ja 62,5cm. Tuntuukin näin ollen hurjalta lukea, että sieltä löytyy jo yli 7kg :)! Meidän Mico on kyllä tosi siro rakenteeltaan - ihan ku isänsä ;). 
 
Ruokavaliosta: Imetän vielä, mutta ruokavaliosta löytyy lisäksi bataattia, perunaa ja porkkanaa soseutettuna. Huomenna tähän lisätään vielä kukka-ja parsakaalit. Luumusosetta on otettu aina vähän "jälkkäriksi" vatsaa pehmentämään. Lisäksi meillä syödään banaania, mustikkaa, päärynää ja vadelmaa. Tarkoitus on kyllä alkaa pian lisäämään muitakin hedelmäsoseita. Iltaisin ja aamupäivisin meillä syöpötellään velliä ja rintamaitoa mä olen yleensä tunkenu aina noiden vahvempien ruokien päälle :) tai sitten hetken kuluttua näistä ruokailuista. Meillä on oikeastaan alusta asti herätty vain kerran yössä syömään - ja silloin luonnollisestikin imetän.
 
Täytyy kyllä sanoa, että meillä on menny tähän asti vähän liiankin helposti Micon kanssa :). Poika on tosiaan alusta asti nukkunut hyvin (sekä yöllä että ottaa kahdet "mukavat" päikkärit), viihtyy hyvin yksikseenkin leikkien, syö ja kehittyy hyvin jne... Hampaita meille ei tosin ole vielä tullut, että saas nähdä tuottaako se sitten vähän itkuja tms... Noh, ei murehdita sitä etukäteen ;). Tällä hetkellä pojalla on vain ensimmäinen flunssa. On raukka vähän tukkoinen :(...
 
Hmm... mitäs muuta... Eipäs kai tässä tällä erää sen kummempaa. Oon tosiaan säännöllisesti käynyt kuulumisianne lukemassa, mutta olen vähän laiskanpuoleinen itse kirjoittamaan. Täytyy yrittää jatkossa skarpata :).
 
Ihania hetkille teille kaikille pikkuistenne kanssa <3!
 
 
Hui, kuulostaapa kevyiltä noi alle 6kg vauvat nelikuukautisena, kun täällä oltiin tosiaan melki 8kg!! Pari kiloo painoeroo jo tossa iässä, hih!
 
Ääh, jotenki ite ollu tosi väsyny ja löysä tänään, ja tyttö vaan söis ja söis, ja rutisee ja kitisee!! Ja varmaan noi ikenetki harmittaa, siä näyttää olevan valkoset nystyrät ikenien alla tulossa. Nukkuis ny ens yönä vähä paremmin, nyt vetää isänsä kans velliä ja taas näyttäs desi uppoovan kerralla.
 
Kauanko kaikki on jo kiinteitä syötelly, ku tuntuu et muitten listalla on kauheen paljo eri makuja? No, äkkiä se lajivalikoima varmaan alkaa karttuun! Joo, nyt nukkuun!
 
Meillä ollaan syöty kiinteitä nyt joku kuukausi...eli nuutti oli 3,5kk kun aloin antaa.
Mä en oo niin nopeella tahdilla ottanu uusia makuja, yleensä vko samaa aina jne.. Nyt ostin aika paljon eri makuja hedelmäsoseita kaupasta ja tykkää kovasti! Mä ku joskus vannoin et joojoo sit teen kaikki soseet ite, hedelmistä lähtien [:D][:D] välillä helppous vie vaan voiton...mut mä en onneks oo sellanen joka stressais siitä et annan kaupan ruokia, päinvastoin! ihanaa kun on niitä helpottamassa arkea!

Me lähetään kohta tapaamaan yhtä toista gastroskiisivauvaa joka syntyi viikko Nuutin jälkeen. Tutustuttiin osastolla hänen äitinsä kanssa ja nyt sitten menemme heille kahvittelemaan! Se on niin ihanaa kun on joku tuttu joka OIKEESTI tietää mitä me ollaan käyty läpi. Onneksi tälläkin pojalla on jo kaikki hyvin! Hän oli jo saanu kirurgilta ne kuuluisat "terveen paperit"! saadaankohan meki ne jo ku maanantaina mennään HUSiin tapaamaan meidän kirurgia [;)]
 
Joo, nuo 2kg painoerot tässä iässä tuntuu kyllä hurjilta :)! Olispa hauska nähdä kaverukset vierekkäin ja tämä kokoero ihan konkreettisesti :). Noh, pääasia, et lapset kasvaa ja kehittyy hyvin - kukin omalla käyrällään :)!
 
Me aloitettiin kiinteiden antaminen jo 3kk iässä just, ku Mico on just niin siro. Annettiin ensin vko bataattia, sit lisättiin peruna ja näitä annettiin vko yhdessä, ja sit lopuks vielä porkkana eli aina vko yhtä uutta kerrallaan ennen seuraavan lisäystä. Nyt annettin pari vkoa tätä sosetta ja tänään lisätään ne kaalit. Mustikka ja banaani mössö (tein ite) lisättiin 4kk 1vko neuvolan jälkeen, samoin kuin vadelma+päärynä piltti. Muita hedelmäsoseita alan antamaan tässä pikku hiljaa. Niin ja sen luumusoseen tyrkkäsin kuvioihin jossain vaiheessa, kun vatsa kovettui, eikä kakkaa oikein meinannut tulla. Nyt meillä tulee ihan kovia vääkylöitä[:D]. Heh, ihania nämä kakkajutut ;).
 
Nyt täytyy mennä; pikku kaveri taitaa kaipailla jo aamuvelliä!
 
Muksua päivää[:D]!
 
Täällä nukuttiin koko yö yhdellä heräämisellä [:)] nukkuun kympiltä ja eka herääminen seiskalta!!!! sit vähän sapuskaa ja taas unenmaille.. herättiin puol kymppi.
Mulla on niiiiin levännyt olo [:)]

Eilen käytii hukkujen kanssa pitempi lenkki, likka liinassa ja koiruudet molemmissa käsissä, meni kyllä niin näppärästi, eikä selkään sattunut lainkaan. Miksi en hankkinut moista kapistusta aikaisemmin?? Parempi myöhään kuin ei milloinkaan vois pätee tässä.

Meillä meni uutena makuna päärynää eilen puol purkkia [:)] kiukku tuli, ku meinasin lopettaa antamisen. typy tykkäs, eikä masu ongelmia.

Tänään taas pulikoimaan [:)] ens viikolla alkaa sit kesäuinnit ja 8 pv ois kuvaus..
 
Meille ei sovi sitten bataattikaan :( pyllyruvella ja punakkana. Pidetään siitäkin sitten taukoo ja katsotaan myöhemmin uuvelleen ku o pylly taas kunnossa että tuliko se siitä oikeasti sitten. mutta jos näin mennee nii sitte ei käy pinjalle batatti eikä peruna enne vuotta.
 
nyt on jotain outoa ilmassa kun neiti on nukkunut jo yli tunnin?? päikkäreitä vaunuissa. ja lisää hampaita näkyvissä. Nyt ylä etuhampaan kulma pilkottaa. ehkä se on väsymyksen syy.

meillä meinas alkaa aamu toodella huonosti mut onneks sit selvittiin pelkällä säikähdyksellä... [:o] en tiedä kehtaanko edes kertoa mut mä ajoin vaunut vahingossa ojaan!! ja siis typy tietty nukkumassa siellä! voi helvetti! ja mä en edes oikein tajua miten se tapahtu?? lykin niitä tietä pitkin ja sit tuli oikein tosi loiva alamäki ja ne vaunut jotenkin osui siihen soratien reunaan jos oli enemmän soraa ja nykäs ojan suuntaan ja sit ne seuraavaks jo kippas! menivät hiukan kyljelleen ja Miltsu tietty heräs ja säikähti. Mut tulkitsin ettei olis mitään vakavampaa sattunut hänelle kun itku lakkas heti kun pääsi syliin. Eikä arista mistään. ja eikä vissiin saanut traumoja kun nukahti melkein heti takasin. voi helvetin helvetti et ihminen voi olla tyhmä ja tumpelo!

no joo... tästä lähin tulee vissiin vähän katsottua missä ja miten niitä vaunuja lykkii.
 
tuskimpa o mitää ihmeitä sattunut.

Siskon poika potkas ittensä 5kk ikäsenä hoitopöydältä mahalleen lattialle siskon selän yli. Sisko rupes ottamaan laatikosta vaatetta ja kyykisty nii poika potkas ja viuh lattialla masullaan räkättää nauraa..eikä mitää oo siitäkää tullu.
 
No heipsulivei kaikki taas! Täällä huonot yöt jatkuu, mutta onneksi niitä on muillakin samanikäisillä ;) vertaistuki on niin tarpeen. Mä en ees jaksa laskee montako kertaa yössä syödään. Meillä tuli kiinteisiin tauko ku ajattelin että jospa ne huutokohtaukset johtuu niistä. Googletin niin pottu on aiheuttanu monelleki vatsavaivoja 4kki iässä. Maissivelli ei aiheuttanu mitään, mut en saanu neitiä syömään sitä ku 20ml. Olenkohan mä jo kirjottanu täällä nämä...? Facebookkiin ainaki vuodatin ja mammoilta tuli tekstiä et just tuo maitotilausvaihe varmasti menossa. Tai sit hampaat. Alaikenet pullottaa vähän jA mulle itelle on tullu kuulemma 4kk iässä hampaat. Voi siis johtua siitäki kaikki vaikeudet. Mutta ajattelin kuitenki pitää kunnon tauon noista kiinteistä. Maito kuitenki ilmeisesti riittää... Neuvolantäti suositteli 3kk neuvolassa et 4kk iässä vois alottaa niillä 4kk ikäisille tarkoitettua puuroa... ainaki täältä ruotsinmaalta löytyki sellasta.. Mietinnässä on..
Ihana jos ilmat tästä vähän paranis, nyt ainaki paistaa arska! [8D]
Huomenna shoppailleen jee :)
 
Meillä on kans tänään ollu ihan ihmeellinen päivä!
Aaro haluis vaan nukkua tai olla sylissä...muuten itketään[:(]
Mietin kans että hampaitako pukkaa..
viime yö meni kuiteski suht ok..[8|]
 
hei mä laitoin uuden sivun tonne...kesäkuu[;)]
eli viralliset keskustelun avajaiset viim.muutaman päivän päästä[:D][;)]
 
Takaisin
Top