Tammivauvojen arki alkaa

Näitä on niin ihana lukea kun ootte niin samassa vaiheessa vauvojenne kanssa! Tuki on niin tarpeen tässä vauva-arjessa. Ainaki mulle. Tuo kiinteiden aloitus rumba siis täälläkin menossa. Nyt on viikko menny potulla ja ei kauheen hyvin maistu. Ajattelin tänään kokeilla päivällä peruna-maissia ja illalla antaa maissivellin JOSKO täällä nukuttais tuo yö paremmin. Tyttö pitää mua tuttina öisin. Nukutaan siis perhepedissä. Välillä meni pari kk tosi hyvin ja vaan kaks kertaa söi yössä, mut nyt saa "syöttää" 4-5x yössä. Lainausmerkeissä syöttää siks että haluaa vaan imee vähä aikaa ja sit nukahtaa takas.. ei kelpaa tutti millään. En ees tiiä siis herääkö se nälkään vai mihin. Mutta kun nukkuu kylellään niin alkaa jossain vaiheessa kauhee öhinä ja kähinä ja jos en tee mitään niin kääntyy vatsalleen ja sit tietenki herää. No, ajan kanssa tämäkin varmaan taas muuttuu.

Kuulun ehdottomasti kayliesin mainitsemaan ryhmään ylisuorittajat, valitettavasti. Täytyis ehdottomasti yrittää ottaa rennompi ote tähän vauvaelämään. Meillä ei kuitenkaan oo vauva sieltä helpoimmasta päästä. Aika herkkä tuntuu olevan stressasntumaan ja muutenki elää niinku täysillä[;)] siks sanon näin et sillon ku on iloinen on tosi iloinen ja sillon ku vähänki joku menee pieleen kiihtyy sekunnissa nollasta sataan.

Just ton kiinteiden aloituksen kanssa oon stressannu kauheesti ja pitänny itseäni huonona jos en imetä sitä 6kk. Sit vähintäänki täytyy tehä soseet ite ettei mitään keinotekoista kaupan sontaa meidän pikkuiselle ainakaan. Tosin tänään annan sen maissipotun kyllä purkista ja se on varma. Eihän tässä nyt jouda pottuja ja maisseja keitteleen ja vielä maitoo pumppaamaan.

Joo ja parasta on se kun stressaa stressaamisesta[:D] Ei saa stressata ku vauva vaistoaa ja stressaantuu kans. Valittettavasti olin raskausaikana ihan samanlainen neurootikko perfektionisti ja auta armias kun se sikaflunssa episodi tuli. Voitte varmaan arvata että en tod. ottanu rokotetta ja olin kotona karanteenissa.

Onneks remppa on nyt vähäks aikaa tehty. Tyttö oli siitäki ihan selvästi stressaantunu. Porukkaa pyöri ympärillä enemmän ku laki sallii ja paikat oli hajallaan. Parina iltana sai karmeen huutokohtauksen. Oltiin kylästelemässä ja oli pakko lähtee ku neiti veti sellaset hepulit. Rauhottu samantien ku päästiin kotiin. Aika jännä.

Nyt saitte musta varmaan ihan sairaan kuvan [;)] Kyllä mä joskus osaan ottaa rennostiki ja tietyissä asioissa olen hyvinkin rento. Nämä asiat vaan nyt nostaa päätään juuri tällä hetkellä[:D] Toivottavasti ymmärrätte [;)]
 
Ja reissaamisesta. Meki ollaan suunniteltu ens talvena lähtee jonnekki. Joko johonki rantakohteeseen all inclusive hoidolla tai sit New Yorkiin[;)] Mun vanhemmat olis kans lähdössä mut me ei osata vielä päättää mihin mentäis.. Molemmissa on puolensa. Toisaalta ne nyki olis helppo kun ei oo missää helteessä ja oon lukenu et se on pienen lapsen ja rattaiden kans aika jees homma olla siellä. Tosin puolen vuoden päästä ei oo varmaan enää samanlaista säätöö tän helteen kans.. tai sen helteen kans.. täällä nyt +10 ja sataa.. plääh.
 
NEW YORK, maailman ihanin kaupunki!!! <3 kaksi kertaa olen ollut ja hingun sinne uudestaan aina vaan! mut mä en kyllä ottais Nuuttia sinne, mä oon niin kova shoppailee siellä et en tiiä jaksaisko vauva mukana istua vaunuissa.. Ja siel on niin sikana porukkaa et hermo menis ku ei pääsis eteenpäin vaunujen kanssa kaduilla. Tietty NY on iso osavaltio et minne sitten menee..  mut manhattania ite tarkoitin[:)] ja ainaki kandee ottaa ne lapsenvahdit mukaan koska Nykissä pitää ehdottomasti kokea sitä iltamenoakin, broadway musikaalit ja jazzbaarit yms yms [:D] äh nyt tuli nykikuume! pakotan miehen sinne syksyllä!
 
marnu: suosittelen todella tollasta ALL INCUSIVEA! siis voin kuvitella miten helppoa se on kun on pieni lapsikin:) mä olin nelisen vuotta sitten venezuelassa all inclusivella ja ei vois olla helpompaa lomailua ku koko ajan sai hakea ilmaseks drinksua ja ruokaa! ja ainakaan tuolla eteläamerikassa ne ei oo sen kalliimpia ku muutkaan hotellit!
 
Elegia, mä ite arposin sen kuoren kanssa, eikä neuvolan ohjeissa lukenut siitä mitään, joten pesin kesäkurpitsan, viipaloin ja laitoin kiehumaan.
Mä tehtailin soseita tuossa, pakasteeseen. mutta toki otan valmiitakin, samoin kuin vellit otan valmiina.. Toki teen myös. velliin sekoitan korviketta joukkoon (siis itsetehtyyn) ja sose menee sellaisenaan.
Nyt tuli pimulla kakki pöksyyn, joten mars mars sitä pesemään [:)]

Mä oon varmaan aika rento mamma. Eka muksu, mut en mä jaksa stressata tästä [:)] Niitä on muitakin asioita joista stressata..
 
mulla ku menkat tulee nii mulla o saman tien +5kg ja ne ku o ohi nii o -7kg että hieman heittää paino ja lämpö tosiaan kans nostaa painoo ku turvottaa helpommin.

Vasta 5kk iän alun jälkeen puuroja.

Marnu:teil o varmaa sama ku meil eli tiheä imu kausi ku se on yleensä 3-4kk ikäsillä.
Mulla o sellanen homma että ollaan keliakia tutkimuksessa mukana ja minu pitäs imettää 6kk täysin. No mie aloitin homman täällä maissivellillä ku rupes syömään yötä päivää vähä väliä. Sitten alotin maissisoseella ja kohta porkkanaa lisäsin joukkoon ja sitten mustikkaa kun luumua ei voinu antaa ku sai reaktioo. Nyt syödään jo luumuakin ilman reaktioo ja päärynäsosetta. Mutta meidän sose määrätä per päivä on korkeintaan 6teelusikkaa ja maissivelliä illalla korkeintaan enää 60milliä, kun muuten syö tissiä. Eli soseita ollaa nyt pari viikkoa syöty vasta suurinpiirtein

Me rampataan tytön kaa vaikka vallan missä. Eli tyttö on aina mukana ja kaikkialla tyyliin. Kolme kertaa o vasta saanu vierastamis kohtauksen mutta sekin johtunut yleensä nälästä ja väsystä. Ollaan miehen kanssa sosiaalisii eikä oikein viihdytä kotosalla nii käydään paljon mummolassa ja tytön kummien luona iltaa viettämässä ja serkkuja moikkaamassa ja kavereita muutenkin näkemässä ja aikaa viettämässä. Pinja tykkäs hirveesti ku käytiin mummolassa navetassa. Hirvee huuto tuli ku lähettiin pois sieltä ja rauhottu ku mentii takas navettaa...oli nii kivaa sen mielestä katella pikkuvasikoita ja lehmiä. :P kaverin luona tuossa perjantai-iltana tykkäs katella pupua hirveesti kun se häkissä hyppeli. Koirien vesien ravistelu ei ollu ihan niin huippu juttu pinjan mielestä mutta varpaiden uittelu vedessä järvessä siitäkin kivempaa.

Mie en yleensä tyttöön liittyvissä asioissa hirveesti stressaa mutta raha-asioissa siitäkin eestä ja monessa muussa asiassa ja se näkyy minussa ahdistuksena ja joskus yöunien menettämisenä. Tai oikeastaan se ahistus on sellasta levottomuutta ja noloa oloa että ei oikein tiedä miten päin olisi.
 
Meillä syödään lähes aina näin: herätessä maito, ennen päikkäreitä pottu ruoka (kokeiltu maissia, bataattia, pottua ja porkkanaa), sitte seuraavaksi maito, sitte hedelmäsose, sitte maito ja illalla maitovelli ja yöllä maitovelliä kerran tai kaks. Nyt oon pähkäilly otettaisko iltapuuro ruokavalioon ku tahtoo poika mennä aiemmin nukkumaan ja siksi sitte herää kahesti yössä syömään. Melkeen aina on menny yhellä syötöllä yöt ja nyt jättäny ilta 22 maidon pois ja herää sen syömään joskus 1-3 aikaan.
 
Minto: Kreikkaan ollaan menossa, enää kolme viikkoo ja päästään lähteen!!! Ja oikein innolla ootan et pääsee lapsenki kans (varsinki kun miehen vanhemmat tulee mukaan et päästään kahestaanki välillä meneen). En tiä yhtään minkä tyyppisestä tykkäät, mut oltiin syyskuussa siä Montenegrossa, ja ite tykkäsin hirveesti, ja katteltiinki et ois vanrmaan lapsenki kans helppo mennä kun siä oli muksuille kaikkee (ehkä vähä isommille kun nää meiän, mut kuitenki).
 
Ite oon vissiin kans sellanen rennompi, ainakin ton lapsen kans. Olin jotenki varma aluks et oisin ressaaja, mut ihmeen helposti tähän uuteen rooliinsa on sujahtanu. Me kans käydään pitkin kylässä ja kaupoilla, nyt kun jotenki rullaa paremmin ja tyttö ei syö niin usein jne. Sitten taas ressaan esim omasta painostani, ja ellen ehi siivoon sillon kun haluan (inhoon kun on sekasta, mut en siis mitään maton hapsuja harjaile tms). Ja just joku toi reissukaan ei pelota tai huoleta yhtään etukäteen, melki kaikkee pystyy lkapsen kans tekeen mitä ilmanki. Täytyy vaan vähä säätää ja varata enemmän aikaa kaikkeen! Varmaan johtuu siitäkin kun meillä on aika helppo tapaus, varmaan oisin toista mieltä jos ois itkusempi tai jotain.
 
Hih, mietin tossa itekseni et tulee sit viikon tauko vihannesten syömiseen siä reissulla, kun ei voi keitellä perunoita tai muuta. Sit vasta tajusin et voihan niitä OSTAAKIN!! Tehään kuitenki ite aina omat ruuat(einekset on aikas karseen makusia ja tulee kalliimmaks, ja niistä tulee jätettä ihan sikana) ja kaikkee muutenkin, niin ei eka ees hokassu tollastakaan. Ja siis ostakoot ne valmiita kekkä haluaa, mut en niitten mausta tykkää ni en halua lapselleka antaa (paitsi just reissussa), ja toi ny on aika helppoo ite laittaa pari pottua kiehuun ja sössätä. Tarttis alkaa testaan niitä korvikkeitaki, sais siä reissussa si niitä syötellä ku kuitenki aattelin imettää max 6kk.
 
Jaahas, päikkäreiltä herättiin. Ei nukuta ees ulkona enää kauaa, tunti ihan korkeintaan, kun ennen oli kolmeki tuntia...
 
meillä on HAMPAITA!!! tänään puhkes 2kpl alahampaita ihan keskelle![:D] ja siis ei ole ollut mitään kitinää, ainakaan paljoo. syö kyllä aika usein mut se nyt voi johtua jostain muustakin...? yöt ollu hiukan levottomia mut ei mitään suurempaa.

meillä sose hommat menee niin et aamulla syödään hedelmäsosetta ja tissiä perään. sit iltapäiväl joskus klo 15 tienoilla peruna-porkkana-kukkakaalia ja tissiä perään. sit illalla joskus 18-19 hedelmäsosetta ja tissiä. ja sit noiden ruokailuiden välissä tissiä tarpeen mukaan. meil ei ole kyllä minkään ruokailun väli enemmän ku 2h päivällä ja yöllä max 3h.
omena, ruusunmarja-vadelma, banaani, mango on hedelmistä jo listalla.mustikkakiisseliä kans. hedelmäsoseet kaupasta, mustikkakiisseli ja peruna-porkkana-kukkakaali mössöt mummon tekemää.

liinailusta: olen huomannu et peilin edes on kätevä laittaa muksu liinaan. näkee missä ne liinan reunat on ja onko muksu suorassa.
 
Meillä on kns pakko tulla kohta hampaita, kun toi ihan raivolla hinkaa ikeniään vasten välillä kaikkee minkä käsiinsä saa. On tehny sitä jo pidemmän aikaa, mut nyt oikein vihasena. Ja nukkuu koko ajan pieniä pätkiä ja syökin useemmin.
 
Onko kaikilla jo sellanen selkee rytmi? Tietyt ajat syömiselle ja nukkumiselle?? Meillä nukkumiset menee sillai suurinpiirtein, mut syömisille ei oo oikein rytmiä. Tai no en oo ees kattonu tarkemmin et mihkä aikoihin syö ja montako kertaa päivässä, tiä vaikka oiski jotain rytmiä. Mut nyt on välillä 4h päivälläki taukoo syömisissa. Tänään tungin porkkanaa perunan sekaan, meni se alas paremmin ku peruna ekalla kertaa mut silti irvisteltiin. Kauan ootte totuttanu yhtä makua? Ja kauan pelkkää vihannesta ennen hedelmäsoseita? Hih, en siis ressaa tästä, kuhan kyselen miten muut tekee. Alkaa tuntuun siltä et alkais maito vähän ehtyyn... Koittaa pumppailla vihannesten sekaan ni hikiset 40ml saa tihkuun kerralla, ja tuntuu noi utareetki aika tyhjiltä. No, enpä ny oo hetkeen enää pumppailli varastoon ni varmaan sen takia (pakkasessa on sen verran viä edellisiäki).
 
Huomaa hyvin et mies on iltavuorossa ja ulkona on tollanen mölli-ilma ja tyttö nukkuu paljon, täällä ravaan koko ajan, ihan kun ei muutaka tekemistä ois!! :)
 
meillä on päivässä sinänsä rytmi et 2h välein syödään, 2h-3h ollaan hereillä ja 30min-1h nukutaan. Niistä se päivä sit muodostuu. mut se on vakio et herätään klo 6.48 ja 1h30min päästä siitä pitää päästä takas nukkumaan!!

ne hampaat tuli todella nopeasti! eilen kummitäti kokeili ja katsoi suuhun eikä humannut mitään ja tänään ne on jo puhjennu.

meillä oli hauska kylpy tänään. Typy naureskeli ja molski kylvyssä minkä jaksoi ja sen jälkeen leikittiin peläytystä! äiti peitti pyhkeellä tytön kasvot ja kun otti pois sanoi pöööö! ja se oli niin hauskaa et piti nauraa ääneen.

ja nyt osataan jo juoda tupperin nokkamukista vettä kummasti! äiti ei osannu ku yritti
[8D]
 
Minne on hävinneet mama78 ja PrinsessaK????? Varmaan joku muukin, mut nuo nyt ensimmäisenä tuli mieleen..
Olisi kivaa kuulla teidänkin kuulumisianne! [:)]
 
Joo ja tammimamma? entäs se vauva joka syntyi jo marraskuussa? olikse Santtu tjsp hänen nikkinsä?Olisi tosiaan kiva kuulla kuulumisia!
Täällä vaan samat naamat vaan pölisee pul pul [:D]
 
Mä jäin miettiin, et oonko mä stressaajasuorittaja vai rento. Ja kyllä mä oikeesti pidän itteäni rentona, koska nautin tästä kuitenkin valtavasti. Mulla ei oo mitään hinkua alottaa vielä kiinteitä, enemmän ne kiinteät tuntuu aiheuttavan stressiä ku 6kk täysimetys, joten oon ihan ilonen vaan, että saan vielä täysimettää! Me kans mennään pyöritään ympäriin ja vauva on kaikkialla mukana kantoliinassa. Pääsee niin satapaljon helpommalla ku ei tarvii raijata purkkeja mukanaan ja miettiä missä ne sais lämmitettyy. Tossaki mettäreissuilla on ollu niin kätsyy istahtaa kiven päälle imettämään!

Mut kyl oikeesti ne kaupan soseet on jotain ihan huijausta. Tai varmaan niitä on ihan hyviäkin, mutta tuolla Kampin lastenhoitohuoneessa oli ilmaispurkkeja jotain muksu hedelmäsosetta, niin otin sitte mukaani (söin sen ihan itte vaan). Purkissa lukee, että hedelmäsose, niin vois luulla, että se sisältää soseutettua hedelmää. Joopajoo. Enimmälti osalti se sisältää mehua joka on suurustettu riisijauholla ja lisätty tällä valmistustavalla kadonneita vitamiineja perään.

Me varmaan tehdään niin, että vauva syö samoja ruokia ku me. Joku parsakaali tai muu vihanneslisuke on ihan helppo muussata haarukalla tai vaikka sormiruokaillakin. Meistä "isoista" ei kukaan tykkää perunasta eikä maissista, joten myöskään vauvan ei oo pakko niitä syödä. Eikä ne ravitsemuksellisesti oo yhtään samaa tasoa ku muut vihannekset (tsekkaa vaikka www.fineli.fi ellet usko!).

Meillä kanssa heräillään öisin jotain 4 kertaa ja päivisinkin syödään ihan tosi tiiviisti, joten joku sellainen kausi meneillään. Joku äiti ehdotti, että kun se meidän tyttö on niin iso (8kg), niin tarvii siks paljo ruokaa. No mut toivottavasti se tiheäkausi menee pian ohi. Oonko mä muute ainoo joka vielä täysimettää??!

Ps: meillä herättiin tänään jo ennen kuutta. Nyt palleroinen on nukkunut jo ekat päikkärit ja ulisee jotain tuolla sängyssä isin kanssa (joka on nukkunut koko aamun. epistä!)
 
Ilmoittautuu pitkän "hiljaiselon"jälkeen!
On ollut vähän kaikkea hässäkkää, joten ei kauhiasti ole tullut kirjoiteltua, lukeminenkin on jäänyt vähemmälle!

Ihania kuvia tänne ilmestynyt! itse laiskempi lisäilemään kuvia mihinkään :O

Kantoliinoista on ollut puhetta, se on loistava keksintö! Hug a bub merkkinen löytyy täältä. Materiaalina tosi miellyttävän tuntuinen trikoo!

Mintun ruokailu: syö pääasiassa tissiä, mutta iltapäivän puolella saa perunaporkkanabataattisosetta ja sit illemmalla hedelmäsosetta. Kasvissoseen lämmitän ja hedelmä sose mennyt paremmin kuumilla ilmoilla jääkaappi viileenä. Kysäisin neuvolasta, että onko ok et antaa kylmänä hedelmäsoseen, ni sanoivat että jos vauva syö ja tykkää ni antaa mennä vaan!

Unista: Helleaikoina nukutti hiukan heikommin, mutta meidän sängyssä oli kiva nukkua, ikkuna oli vähän raollaan. Yöt meni 3 kertaa syödessä, mutta luulen että jano oli ennemmin kuin nälkä, vesi ei maistunut; vaati tissiä

Viihtyykö teillä pikkuiset vielä turvakaukalossa? Minttu aina autossa ähis ja välillä kitisi, halusi nousta istumaan kaukalosta. Käytiin katselemassa turvaistuimia, ja ostettiinkin jo. Loppui autossa ähinä ja nyt kuuluu iloista juttelua..

Vauhtia löytyy neitokaiselta, kääntyillyt n. 3kk asti, nyt vaan vauhtia jo paljonpaljon enemmän.. kierii eteenpäin, kovasti yrittää ryömiä, mutta lattialla oleva peitto estää..

4kk neuvolassa mitat 62,7cm ja 6280g

 nyt neiti alkaa heräillä!
 
unohdin laittaa siihen perhepetiin liittyen:
kamala tapaus mitä sattunut, mutta tuskin ihan selvinpäin... Otetaan Minttu aamulla n. 6-7 välillä viereen, nukahtaa tissille ja jatkaa unia... kyllä jäis omaan sänkyynkin, mutta kerran on pieni <3 Sitten Minttu rupeaa n. 9 aikaan tuhisemaan ja huitomaan unissaan, ja rauhoittuu vasta sitten kun itse nousee sängystä. Neiti kierähtää keskelle sänkyä ja jatkaa tyytyväisenä siinä unia 1-2h...
 
Moi vaan...
täällä oli puhetta nuista ruokailuista ja puuroista...meillähän ollaan jo 5kk ja vähän päälle,eli 6kk kohden mennään sillee sievää vauhtia,joten meillä tuo ruokailu on vähän jo erilaista...aamu alkaa aamupuurolla(oon antanu muksu-puuroja kun neiti niistä tykkää)ja kyytipoikana paria eri hedelmä/marjasosetta.sit juodaan ennen päikkäreitä n.100ml maitoa ja unta kuulaan.klo.16 on "oikee ruoka" jolloin syöpötellään peruna-porkkanaa,kasviksia tai muuta tuttua ja nyt oon alkanu toisena "oikeena ruokana"opettamaan nuita lihoja(eli pikku kalastajan herkku taitaa olla tällä hetkellä menossa ja kasvis-broileri ja makaroni-kana...onhan nuita)siinä on kyytipoikana sit jälkiruoka,eli jotain hyvää hedelmäsosetta,että kelpaa ruoka paremmin ja on mitä odottaa...kuuden maissa annan joskus maitoa 100-120ml,mutta riippuen millon on puuroaika ja ollaanko lähdös johonki.sit 19-20 on iltapuuro.muksua taas(eri puuroja kun aamulla)ja paria hyvää hedelmäsosetta...on meillä tuota "laatikkopuuroakin" mut neiti ei syö sitä kovin mielellään kun se tehdään veteen ja jauheen maku jää.sit vielä ennen nukkumaan menoa 100-200ml maitoa ja niin me nukutaan aina 4-5 aamulla.sit aamupullo(100-150ml) ja sit heräillään 9.30 suurin piirtein joka aamu aamupuurolle...siinähän tuo meidän päivä[:D]
 
Aino ei oo vierastanu ketään,jos sille hymyilee niin saa varmasti kaverin,ei sanaakaan että pahastuis...mä oon sellanen,etten koskaan korota ääntäni,samoin isäntä(meillä ei tapella juuri koskaan/ikinä) joten aino ei oo tottunu huutaviin ääniin(paitsi omaansa![:D]) en ees muista millon olis viimex isännän kans otettu yhteen...vaikka on tässä jo yli 10v toisemme tunnettu[:D]puhumalla meillä asiat sovitaan(ja mä mököttämällä[8D])
 
piti viel jotai mut paskat mä muista taas mitää...nooooooh,jospa menis vaihtamaan neitikälle puhtaat vaatteet,on 5kk neukkari(vaik on jo yli)ja mä rötvään vieläki aamutakissa...
 
 
 
Kerran ulkona sataa tuota vettä oikeen kunnolla, niin malttaa istahtaa pidemmäksi aikaa koneen ääreen ja jopa kirjoitella. Eilen jo alotin pienen pätkän, mutta olis tullut semmonen valitusvirsi siitä tekstistä, että päätinpä sitten lopettaa kirjottamisen kesken. Eilinen oli tosiaankin maanantai eikä mitenkään hyvällä sanottuna... Mutta hyvin nukutun yön jälkeen elämä tuntuu taas paljon valosammalta [:)]. Näyttäis mulla ainakin vaikuttavan nuo minipillerit mielialaan aika hyväsesti. Muuten kyllä tuntuis Cerazettet passaavan mulle hyvin. Ja kai mä olen joku hormoonihirviö, kun täysimetyksestä ja pillereistä huolimatta mulla on menkat.

Meillä ei vieläkään olla koskettu soseisiin. Tästä äiteestä kun kyllä irtoaa maitoa pojalle niin paljon, että kohina kuuluu, kun niin nopeasti kasvaa [:D]. Mutta kaippa sitä tässä parin viikon sisään lähetään maistelemaan, että miltäs ne potut, porkkanat ym. maistuu. Ja täällä odotetaan, että millonkas ne ekat hampaat oikein puhkeaa. Sitä kuolaamistahan Joni on harrastanut jo pidemmän aikaa, mutta nyt herrassa on ollut päivisin huomattavista pientä kätyisyyttä. Eilen sitten isukin kaa yhteistuumin tutkittiin kossin suuta, niin sieltähä ne ensimmäiset alahampaat pilkottaa ikenen alta ja selvästi. Nyt sitten oonkin sormi kossin suussa vähän väliä.... [:)]

Niin ja sitten siitä Ylistaron tapauksesta... Kamala tapaus, josta en välttämättä olisi halunnut itse edes kuulla :(. Eilen illalla tuli oikein itku kun ajattelin, että jos se olisi tapahtunut meille. (Mikä sinällään on aika mahdotonta, koska meillä Joni nukkuu omassa sängyssä.) Ei sais päästää ajatuksiaan sillä tavalla laukkaamaan... Oli sitten alkoholilla osuutta asiaan taikka sitten ei, niin voin vaan kuvitella kuinka vanhemmat tapahtumasta syyttävät itseään. Sitä syyllisyyttä ei vie pois lohduttavat sanat eikä ainakaan muiden ihmisten kritisointi. Oman lapsen menettäminen on aina vanhemmille vaikeaa. Oli sitten kyseessä minkä ikäinen lapsi tahansa.

Mutta nyt kuullostaa siltä, että meidän herran pienet torkut päätty. Jätkä päristelee taas siihen malliin tuolla sängyn päällä, että kuolaa lentää varmaan kattoon asti [:D].
 
Takaisin
Top