Tammimammojen KESÄKUU 2010

Heeeiiii!!! Missä kaikki on?????? [8D] [&:]





<- Meidän Joona näyttää nykyään alvariinsa tuolta [:D]
 
jt:meilläkin on keksitty tuo kielileikki :) ja se on niin suloista katseltavaa ku PInja tekee sen silleen oikein tyytyväinen ja salaperäinen virne naamalla että huomaatko äiti mitä mä teen :P ja nyt siitä o tullu iha hirvee heiluja. kädet ja jalat vispaa nii kovaa että sais kyl kermatkin vatkattua..ja oppinut leluja helistelemään. tajuaa siis että kun hän heiluttelee nii niistä kuuluu ääni. jne :)


Tänään kattomaan Twilight kolmonen JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE malta oottaa tuota yöllistä ennakko näytöstä :D
 
Meillä on nuo kielileikit leikitty ja ruokasuussa päristelykin lopetettu. Nyt on kauheen kiva vaan huutaa ku saa ruokaa ja tunkee sitä sapuskaa ulos suusta..
Likka on yhtä hymyä koko ajan, tosi kiva  [:)]
Lauantaina istui pesuvadissa mun vanhempien pihalla, nautti niin kovasti. Sunnuntaina sai sit istuksia ammeessa kylppärissä ja leikkiä keltasilla ankoilla, ne oli yli kivoja. Helpottaa kummasti tuota kylpemistä, ku ei tarvii roikottaa, likka istuu ite ku on tuki selän takana, ammeen reuna tai käsi. Siinä on vieressä sitten kiva istuksia ja leikkiä likan kanssa [:)]
Juhannus meni rauhallisesti, la oltiin tosiaan porukoilla ja ma taas porukoilla (ku oli niitte yhteis synttärit 2x55).
Tänään vaan nukuttais. Huomenna uudelleen akupunktioon
 
Meillä on sellanen kylpytuki-istuin. Se on kyllä tosi kätevä! [:)] Täällä myöskin kädet ja jalat vispaa niin että äidinki pitäis kokeilla, lähtis nuo ylimääräset kilot käveleen [:D] Perjantaina olin taas niin ylpee pojasta ku Joonan tädin mies tuumaili ennen yöunille menoa että Joona on uskomaton poika ku ei oo koko päivänä kiukutellu tai itkeny [:)] Tänään Joona hiffas miten pyöritään akselinsa ympäri [:)]
 
5kk neuvolakuulumiset: Poitsu kasvaa ja kehittyy hyvin. Painoa oli tällä kertaa 7935g ja pituutta 66,9cm ja lakin pitää olla vähintään 43,9. Soseiden maistelussa ollaan päästy perunan, porkkanan ja luumun lisäksi kokemaan päärynän, persikan, mangon ja maissin makuja. Ja kaikki tuntuu uppoavan meidän herraan tosi hyvin. Eli toisin sanoen hirveä huuto pistetään päälle, kun parin lusikallisen jälkeen laitetaan aterimet pois, jos ei olla ennen soseiden antoa tissitelty [:)].

Asiaa ois vaikka millä mitalla, mutta nyt pää lyö tosi tyhjää. Pitää siis mennä ruokkimaan koira ja pistää ehkä hieman murua omankin rinnan alle. Tänä iltana koiran ruokkiminen jäi mulle, kun isäntä lähti kaverin kaa kalaan ja tulee sitten joskus... Tässähän tuntuu melkein siltä, että on yksin kotona kerran Jonikin nukkuu... Omituinen fiilis, mutta hyvällä tavalla [:)].
 
meillä alkaa koira näyttää sitlä että ens yönä tai huomenna tulee pentuja. Läähättää ja petaa ja kaivaa. uneton yö tiedossa.[8D] no toivotaan et kaikki menis hyvin...

outoa kun joudutaan olemaan koko päivä sisällä kun se koira ressukka ei halua ulos. ja ei sitä kovin pitkäks aikaa viitti yksinkään jättää. No kävin mä miltsun päiväunien aikaan yhen maton pesemässä.

mietin et josko kokeilis antaa miltsulle leipää... mikäköhän olis sopivin laatu leivästä? siis kovaa vai pehmeää?

ja selventäkääs joku tyhmälle kun törmäsin kaupassa jugurttiin jossa oli ikäsuositus 6kk. Ja piltiltäkin näkyi olevan mustikkajugurttia. Mä luulin et niitä matotuotteita sais vast 1v tienoilla antaa??
 
Yama: mitä pentuja teille tulee??? Ihanaaaaa toivon et kaikki menee hyvin siellä!!![:)] haavena olis syksyn juoksusta teettää tuolle labradorille pennut, mies aprikoi et miten pärjään vauvan ja pentujen kanssa joten toiv teiltä tulee positiivista kertomusta ni voin sit miehelle vakuutella et kato ku muutki pärjää [;)]

Juhannus meni meillä niin että torstaina meni Nuutti mummon ja vaarin kanssa saareen ja sunnuntaina haettiin kotiin. niillä oli menny ihan mielettömän hienosti, nuutti pirulainen oppi siellä nukkuu täydet yöunet!!! mummo ei siis joutunu herää kertaakaan yöllä! nyt kotona on menty silleen et klo 20 koisii ja 7.30ylös! että silleen [:D][:D][:D][:D] niin siistii!!!!!!
Oli kyllä ihan hirvee ikävä Nuuttia mutta teki se aikas hyvää vähä lepuuttaakkin. Meillä oli muutama vieras täällä jussin vietossa, syötiin saunottiin ja ryypiskeltiin. ja sai NUKKUA!!!!
Nyt oon taas yksin, mies ja Nude kotkassa, tulee huomenna tai pe. en oikein tiiä mitä tekisin ku oon koirien kans yksin... no pitää ottaa ilo irti. en halunnut tosiaan mukaan lähteä ku en jaksa sitä anoppia katella. Saapahan mies ja poika kahenkeskistäkin aikaa! mut nyt ku ne tulee ni en halua Nuutti enää antaa minnekkään!!! niin iso ikävä on jo nyt taas [&:]

Noista soseista ni meil ainaki on ollu jo jotain jugurttijuttua..siin oli 5kk suositus.. ni en mä ees tullu ajatelleeks ettei sais antaa! meillä menee Nuutille kaikki soseet hyvin alas, mistään ei tuu mitään oireita ja syö melkein aina lautasen tyhjäks. oon kyllä niin tyytyväinen. Ei oo kiva lukea täällä ihmisten juttuja allergioista, on ne niin vittumaisia kyllä :((

Tosta imetyksen lopettamisesta oma kommenttini. Maito loppui itestään joten eikai se imetyksen lopetus tosiaan oo aina oma valinta? en sitten tiedä olisko mulla lentäny maitoa solkenaan jos Nuutti ei olis eläny ekaa 7vkoa sairaalassa ja saanu korviketta. et ei se maito pysy yllä millään rintapumpuilla ja parilla imetyksellä silloin tällöin. Toisaalta JOS Nuutti ei olis ollu sairaalassa, olisin silti varmasti antanut pulloa ainakin välillä jo senkin takia et mies voi auttaa syötöissä yms. oon niin paljon kuullu kauhujuttuja siitä ku ei ees kauppaan pääse ku huudetaan tissiä koko ajan et n ou tänks, jos meille viel joskus muksuja lisää siunaantuu ni aion imetyksen lisäksi antaa pulloa ainakin välillä :D on kaikilla mukavampaa! sitäpaitsi oon sitä mieltä että ei sitä voi etukäteen päättää että täysimettääkö esim ekat 6kk jne..eiköhän se vauva sitten kerro että mitä syödään ja kuinka kauan. ainaki ite haaveilin imettäväni mahd pitkään, toisin kävi kun vauvani joutuikin olemaan sairaalassa aivan liian kauan... että ku oon oppinu että mikään ei mee niinku kirjoissa ni tulevissa raskauksissa en aio olettaa mitään :D mennään pvä kerrallaan! Mistä tuliki mieleeni että missä olet Pipsku?!!!?????? toivottavasti sinulla on kaikki hyvin!!! ootkohan ollu jo ekassa ultrassa????tahtoo tietääääääää!!! :D

mul oli paljon muitaki asioita mut en muista enää mitä [:D] palaan siis asiaan!
 
landseerin pentuja ainakin 5kpl!

tässä huomataan taas yks ero eri äitien välillä. mä tulisin hulluksi ja olisin ihan hermo raunio jos laittaisin tämän äitylin oman tissiposken hoitoon!! ei olis lepoa mulle. ja edelleen olen sitä mieltä et lapsi ei ole se joka niitä traumoja siitä sais vaan minä.
 
Meillä on poika ollut yökyläilemässä toooosi monta kertaa molemmilla isovanhemmillaan. Joskus jopa 3 yötä/kk. Hyvin niillä on menny ja itekkin alkaa jo oppimaan ettei tarvi vaan möllöttää vaan voi todellakin tehä niitä juttuja, mitä ei pojan kans voi, mm. moottoripyöräily [:)] Minä oon kans sitä kastia, joka tulis hulluksi, jos ei edes kauppaan pääsisi! Ja nyt kyllä sinne lähdenkin kun Joona on unilla ja isi kotona [:)]
 
Aava keksi, et on tosi kiva matkustaa masullaan vaunuissa.. [:)]
Käytiin hakemassa Aavalle passi, ens viikolla saadaan.. Oli aika hassua yrittää saada toisesta passikuva [:D] siinä meinas jo kuvaaja täti tuskastua.. tyttö pyöri ku häkkärä [:D]
Aava jää ens la hoitoon isännän vanhempien luo, ku me kaks suunnataan Status goes festiin (suuri tapahtuma Forssassa... köh köh). No tulee sinne poets of the fall ja stratovarius..

Niitä piltin ja semperin jugurtteja ja rahkoja ollaan annettu Aavalle välipalaks melkein päivittäin, tykkää kovasti [:)] Lehmänmaidostahan se korvikekkin on tehty...
 
Ai niin yamalla oli LANSU!!! IIIKKK ne on ihania!!! yks tänne kiitos [:)][:)][:)][:)] onks teillä jo kodit pupeloille?
Hihi kyl mä aikalailla juhannuksena soittelinki mutsille et " ai ihanko oikeesti teil on kaikki ok" [:D] mut hyvää se oma aika tekee!  nyt on eri ku poika on isänsä kanssa, ei ne mua koko ajan tartte!:D
Mutsiki sano mulle et on ihanaa olla Nuutin kanssa silleen enemmän, just öitä yms, oppii tuntee poikaa paljon enempi ku vaan et näkee silloin tällöin hetken aikaa ku ollaan kahvilla tms...suhteet kuitenkin luodaan jo vauvana ja haluan että Nuutti on läheinen isovanhempiensa kanssa. Äsken otin puhelinyhteyden kotkaan, hyvin siellä menee [:)][:)] Täällä mä juon siduu ja kuuntelen häämusiikkia ja kyynelehdin[:(] hirvee ikävä noita poikia jo nyt! tulispa ne jo huomenna kotiin!!!!<3
 
Niissä jukurtti jutuissa on prosenttuaalisesti todella pieni määrä maitoa. Eli ne on tutkittuja tottakai että käy pienille. Eli vastaavat periaatteessa äidinmaidonkorviketta. Tietoo löytyy kyseisistä tuotteista omilta nettisivuilta jos epäilyttää ja siellä on sama kysymys ja vastauskin löytyy. Että iha hyvillä mielin voi antaa.

Pinja ku oli siskon luona nii siskoha tuo uhkas mulle että turha o tänne sitten soitella ja hätyytellä että miten menee..häneltä loppuu sillon akku ja ei löydy laturia. Että kyllä he pärjää että nauti vaan juhlimisesta ite.ihana sisko ':P

Ostin tänää hyppykiikun, hurjat 4e kirppiksellä. ja vaatetta pinjalle isompaa ku mummi anto rahua sitä varten.

En enää muista kirjotinko asiasta mutta kerrompaha nyt. Valitin muksutuotteelle että ku heil ei oo niitä ilman pottua olevia tuotteita. Sain siitä hyvästä sitten kesätuotepaketin jossa oli 5-6kk ensipuuroja eli kaura ja riisi puuroa ja sitten hedelmäsoseita ja söpöi korttei :) kannatti valitus. ja saatiin myös se liberon puol vuosikas paketti myös eilen.
 
Aika monet täällä tuntuvat olevan vauvoistaan erossa öitä... Itse en kyllä olisi valmis moiseen. Vaikka välillä ajatus yhdestä vauvavapaasta yöstä tuntuu houkuttelevalta, niin koen sen kuitenkin jotenkin vastuuttomaksi. Päivisin taas tyttö kulkee niin hyvin mukana, että en mitenkään koe jääneeni paitsi jostain, vaikka ei hoidossa ole juurikaan ja kun iltaisin nukahtaa aina siinä klo 20-21 välillä, niin ihan kivasti saadaan miehen kanssa sitä "parisuhdeaikaa" joka päivä. Ja aika monessa paikkaan oon kyllä törmännyt suositukseen: "niin monta yötä hoidossa, kun on ikävuosia". Sen perusteella tämän ikäisten ei suositella olevan sitä yhtäkään... Varsinkin se ensimmäinen puoli vuotta on joidenkin lähteiden mukaan oleellisin vauvojen perusturvallisuuden rakentumisen kannalta. No, kukin tavallaan. Turha kai sitä on muiden tonteille tulla sen kummemmin huutelemaan. Ja oon tainnut jo ennenkin kommentoida aiheesta täällä.

Sormiruokailusta kiinnostuneille löysin mielenkiintoisen blogin: http://lenniledweaning.blogspot.com/

Tänne kuuluu hyvää. Tuntuu, että tyttö lähtee hetkellä minä hyvänsä ryömimään ihan tosissaan. Saa jo jaloilla itseään tönittyä pikkuisen eteenpäin, mutta ei tunnu vielä hiffanneen hommaa ihan kokonaan. Unet taas vaan on hiukan kärsineet helteistä.
 
täällä pirteänä noin kokmen tunnin yöunien jälkeen!! Jade sai 9!!!!! pentua illan ja yön aikana. huh huh
Ja jos täällä joku on kiinnostunut ottamaan koiranpentua niin täältä sais, mulla on vasta kolmelle varaus...

Miltsua jännitti illalla pentujen piipitys ja ihmisten hermoilu niin et ei meinannu millään nukahtaa. Mentiin meidän yläkertaan nukkumaan ku siellä oli vähän hiljaisempaa.

Kyllä me niitä jukurtteja ollaan syöty. ja uppoo vaihtelevalla menestyksellä. liha ja kala ja kana maistuu parhaiten.
 
Juu, samoilla linjoilla minäkin, en todellakaan saisi levättyä/rentouduttua jos vauva olis yökylässä. Meillä on toistaseks ollu vain yksi ilta, jolloin mies laittoi tytön nukkumaan, muuten olen ihan joka yö tissittänyt vauvaa ja maannu sen vieressä kunnes nukahtaa. Ja erittäin mielellänikin teen sitä! Yhden kerran ollaan oltu mummolassa yökylässä, mutta silloin olin itse mukana.

Mun mielipide noista vauvojen jugurteista on, että vauvaruokatehtailijoitten "tutkimuksia", joilla ne voi myydä enemmän vauvanruokaa halvemmalla (ei tarvii laittaa kalliita aineksia ku laittaa maitoa/maitojauhetta). Pidän kyllä ite kiinni virallisista suosituksista tässä(kin) kohtaa. Eikä varmaan anneta edes 1-vuotiaana, meillä kun ei oikeestaan maitotuotteita käytetä (miehellä allergia ja ittelläni ollu aikoinaan mut on menny ohi) niin tuskin aletaan väkiste vauvallekaan niitä tyrkyttämään. Eli tässä kohti taas en ole samaa mieltä suositusten kanssa. Tai en tosin tiedä sanooko suositukset, et täytyy antaa vai että voi antaa. Jok tap must on omituinen lähtökohta, et lehmäntissimaito olis vauvalle terveellisempää ku ihmistissimaito. Tarkoitan sitä, että tiedän monia tahoja, jotka on sitä mieltä, että yli 1v vauvalle ei oo enää hyötyä antaa tissiä. Onneksi sentään aika vaikutusvaltainen taho, eli WHO suosittelee vähintään 2 vuoden imetystä.


Yama: onneks olkoon pennuista! Aikamoisen pläjäyksen saittekin! Miten muuten koirat synnyttää, ihan kotonako? Varmaan niillä vähän helpompaa ku ihmisillä [;)]. Vai ulvoiko kovasti tuskissaan?
 
mie oon ite saanu 3kk iästä lähtiin suoraan tankkimaitoo enkä oo menny pilalle.Toisaalta mie sitäkin mietin että joo oon hiljaa. eiku enpäs oo. Sitä vaa että joo ei sitä enne vanhaankaan ole ollu tarjolla vaihtoehtoi ja ihmiset o iha terveitä. Lehmänmaitoo annettii het ku tissistä ei tullu ja välillä jo siinä välissäkin eikä oo lapset siitä miksikään menny, päin vastoin ollu vähemmän allergioita. ja voeta ollaa syöty ja läskiä ja ihmiset ollu siihen aikaan terveempiä kuin nykyään. että väkisinkin pistää miettimään että mikä tekee nykyään näitä allergioita. oikeasti se että ei käytä tuotteita vai se että käyttää..on hieman kaks jakosta nää suositukset. Perunakinhan on epäterveellistä ja porkkana ja maito ja voi ja öljyt ja silti kaikkee näitä tarttee ihmisen elimistö jne.

että pjoo.
 
Vieraisiin pöytiin huutelen..[:)]

Freya:
Ymmärsinkö nyt oikein, että ette tule antamaan mitään maitotuotteita lapsellenne? Miten hoidatte kalsiumin saannin? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn..
 
tosi hyvä blogi se jonka joku (tiitunen??) linkitti siitä sormiruokailusta!! oikein mielenkiinnolla luin. Ja pitää lukea vähän viel paremmin. ei kai sitä mikään estä että vauva vois sekä sormiruokailla että syödä syötettyä ruokaa?? ehkä siinä kestää hetken ennen ku tajuaa mitä tehdä. meillä menee sitä ruisleipää ainakin tosi hyvin ihan omin sormin ja myös maissinaksut uppoo.

koirat synnyttää ihan kotona ja vähän samanlaista puuhaa se on kun ihmisilläkin. Toiset huutaa ja toiset vaan läähättää[:D] meidän oli tämä läähättävä versio![:D] ja samalla lailla niillä voi joku mennä pieleen niin ku ihmisilläkin. Mut meillä onneks kaikki sujui hienosti ainakin tähän asti. 3 ekaa päivää on kriittisimmät pentujen selviämisen kannalta mut kaikki vaikuttaa pontevilta ja reippailta.
Landseerin pentujen hinta on 1000e. ne on ihan rotukoiria ja rekisteröidään kennelliittoon. molemmat vanhemmat on valioyksilöitä!
 
Ei saa yllyttää hullua Yama! meidän kun piti ottaa leonbergi mutta ku Nuutin sairaala-aika venyi niin sitä siirrettiin.... Lansut on siis aivan ihania!!! mä oon niin rakastunu noihin isoihin lempeisiin jättiläisiin!!!<3 olisko vanhempien terveystilastoja nähtävissä tai esim onks teil kotisivut? tai löytyyks lansuyhdistyksen sivuilta tietoa? taidanpa vinkata miehelle jahka tulevat kotiin!!! [;)]

Mä en kyl tajuu miten joku voi ajatella että on vastuutonta jättää lasta hoitoon?!?! syitä voi olla niin monia miksi lapsi voi olla mummolassaan yön tai kaks, vanhemmat voi olla yksinkertaisesti niin uupuneita että kaipaavat breikkiä tai sitten ihan vaan se oma aika! mä ainakin haluan viettää mun miehen kanssa välillä ihan kaksin aikaa eikä meillä ole huono omatunto kun Nude on mummolassa luomassa suhteita. Se ei itkenyt siellä ollenkaan, oli yhtä hymyä niin et jäiks sille nyt sit hirveet traumat ja turvaton olo? eiks lapsella voi olla turvaton olo kotonaankin jos on huonot olot himassa?
No nyt te varmaan KAUHISTUTTE ku kerron et tänään varasin parin viikon päähän mulle ja ukolle helsingistä hotelliyön:D saatiin sellanen lahjakortti kämpgalleriaan! sinne siis menemme, vietämme aikaa keskustassa ja käydään syömässä ja hotellissa otetaan shampanjaa mikä on pyöriny kaapissa jo pitkään. Mun mutsi tulee hoitaa Nuuttia ja koiria tänne himaan, ja taatusti ei tule meille paniikkia kun tiedän että lapsemme on hyvissä käsissä! mä just mun miehelle puhuin et kelaa et on sellasiakin ihmisiä jotka ei anna ikinä lapsiaan hoitoon ja sit viel kehtaa valittaa ettei ikinä pääse minnekkään ja on väsyny jne.. tääl ei varmaan sellasia ole mut sellasia äitejä tiedän olevan ja paljon.
 
Takaisin
Top