Tammikuun turinat

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :) Tässä tämän kuun yleisen jutustelun ketju...

Mites muilla meni UV? Täällä meni leipoen ja synttäreitä valmistelleen/viettäen! Esikoinen täytti eilen 1v :Heartred
 
Hyvää uutta vuotta! Uv meni rauhallisesti kotosalla juhlistaen. Tänään sitten sokerirasitus vuorossa [emoji21]
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin! Meillä meni myös aika rauhallisissa merkeissä, muutama kaveri oli kylässä ja istuttiin iltaa. Käytiin muutama ihan pikku paukku ampumassa heti kuuden aikaan kun pieni neiti oli vielä hereillä.
 
Täällä kans uusi vuosi meni rauhallisesti. Muutama sädetikku poltettiin, käytiin katsomassa kaupungin ilotulitusta ja katsottiin lasten kanssa elokuva herkkujen kera.
 
Täällä uuvee meni töiden parissa. Lapset kaikki kipeinä, kaikilla kurkunpääntulehdus, nyt alkaa ehkä jo näyttämään valoisammalta :) nyt onneksi pari vapaata ja vähiin käy ennenkuin loppuu, 11.1 ois vika työpäivä tällä tietoo, jään pois täyspäiväsestä listasta mutta oman voinnin mukaan voin käydä tekee muutamia vuoroja jos sellanen tilanne tulee että tarvitaan :)
Kuinkas muilla supistelee? Mä kävin joulukuussa neuvolassa ja siellä oli puhetta että lääkärineuvola vasta viikolla 35 mutta mulla ois nyt tässäkuussa että katotaan vähän mikä on alakerran tilanne, ettei nää supistukset oo mitään saanu aikaan.. viä ei oo tässä raskaudessa katottu alakertaa ollenkaan niin nyt ois kuulemman parempi vilasta, mua siis supistelee nytkin :D ja istun vaan, päivässä tulee ainakin kymmenkunta supistusta, maha menee kovaks ja pientä tuntua alakerrassa muttei sen ihmeellisempää. Enemmä mua nivusiin sattuu ja alaselkään ku riittävästi jotain on yrittäny tehdä.. nyt siis rv 26+3 :)
 
Hyvää uutta vuotta 2018 kaikille meille odottajille.
Täällä oltiin miehen ja elukoitten kans ihan kotosalla. Ei voinu mihkään lähtä kun vanhin koira 10v pelkää paukkuja ja piti vanhaa rouvaa rauhotella ja silitellä sylissä.
Mä ilmotin tänää myös työnantajalle äitiyslomalle jäämisestä. Tais tulla työnantajalle vähä shokkina kun toivotti vaan onnea, eikä kommentoinu sit mitää muuta koko asiaan. Mulla siis osa-aikainen etätyö. Ilmotin kyllä että toiveena olis työhön paluu heti äippäloman jälkee, että kauan en olis pois. No sulatelkoon uutista. Kyllä tää raskaus oli minullekkin pieni shokki ja harmittaa jäädä töistä pois just kun sai töitä mut minkäs teet. Se on vain sopeuduttava.
 
No niin! Mullahan on ollu kivuttomia ja kivuliaita supistuksia enemmän ja vähemmän viimesen 1,5kk aikana ja oon saanu käskyn himmata tahtia. No sehän on aivan erityisen vaikeeta toteuttaa jos on suurimman osan päivästä kahdestaan kotona 1v muksun kanssa.... :confused: Nyt oonki sit parina päivänä huomannu, että alkaa limatulppaa irtoilemaan pienissä osissa. No se on onneks uusiutuvaa sorttia, mut kyllä välillä mietin, että mitähän tästä viel tulee :grin Esikoisesta meni ykskaks yllättäen vedet 36+5 ilman minkäänlaisia varotusmerkkejä ja jätkä synty 37+0 :wideyed: Niin mitenkähän nyt, kun tulpatki irtoilee jo rv29 :eek: Nvlterkka kyl jo sano, et tuskin näillä supistuksilla ehditään laskettuun päivään tälläkään kertaa ja kun esikoinenki synty varottamatta 3vkoa etuajassa, niin mun kropalla voi olla taipumus ”hylätä” sikiö ennen aikojaan :confused: Äitiini en siis ainakaa oo tullu, ku sillä on menny kaikki neljä yli lasketun! :hilarious:

Mutta niin...keskosta en missää nimessä haluis ja jännittää ku esikoinenki synty just siinä rajalla, et oli täysaikanen :sour:
 
Ootko soittanu äippäpolille ja kysyny että mitä pitäis ottaa huomioon jos limatulppa irtoaa. Ainakaan uimaan ei saanu mennä jos oikein muistan.
Toivottavasti pysyisi nyt vielä monta viikkoa mahassa. Ota nyt ainakin niin rauhallisesti kun pystyt.
 
Nilla, kannattaisi varmaan kyllä tarkistuttaa tilanne. Olisiko aiheellista miettiä hoitopaikkaa esikoiselle nyt muutamiksi viikoiksi että saisit levättyä ja voitettua toivottavasti tärkeitä lisäviikkoja?
 
Nilla, miten olet huomannut tuon limatulpan irtoamisen? Mulla sama tilanne, olen kotona 1,5-vuotiaan kanssa ja supistaa! Lisäks olen pari kertaa vessassa ihmetellut että onkohan tämä limatulppaa... tiistaina neuvola-aika, täytyy silloin pyytää pikaisesti käynti lääkärillekin.
 
T_87, en oo soittanu, ku mulla on sinne aika keskiviikkona, niin ajattelin sillon ottaa puheeks :)

suvitus, meidän luottovahti teloi nilkkansa kipsiin, eikä pääse hoitamaan poitsua. Päiväkotipaikkaa hain joulukuussa 15.1. alkaen, mutta ku meillä ei akuutti tarve ole niin pääsee päivähoitoon vasta 1.3. alkaen.

mithra, pyyhkiessä on tullu paperiin välillä sellainen pieni kiinteä limaklöntti, jossa ollu vähä punertavaa mukana tai jopa pienten verisuonien näkösiä punaisia viiruja. Välillä on pikkuhousunsuojaan tullu vaaleanpunasta, mut ei oo tuoksunu makealle, niin ei oo ollu lapsivettä....toivottavasti. Mulla ollu nyt flunssaa ja yskiessä kyllä alapäässä ”paukkuu”/poksahtelee tai naksahtelee. Oon monta kertaa pelästyny, että nytkö ne kalvot puhkes, mut ei onneks vielä. Keskiviikkona otan tämänki puheeks äpolilla.
 
Mä juuri ennen joulua menin päivystykseen kun oli ollut tosi paljon supistuksia ja mun mielestä enemmän vuotoakin kun joka päivä joutuu käyttää phs:aa. Ne sanoi, että valkovuodon lisääntyminen on normaalia, kun johtuu korkeammista hormonitasoista. Toki tuo että siellä on vaaleanpunaista/punaista voi olla eri asia ja mun mielestä heidän kyllä pitäisi ultrata sut ja katsoa onko kaikki kunnossa....
 
Nilla, kannattaa herkästi olla aikaisemminkin yhteydessä.

Mistä saa kunnon tukivöitä? Vuokrataanko/ lainataanko niitä jostain. Toki oma olis kiva mut mitä ne maksaa? Ja pitäisihän niitä käydä sovittamassakin. Kellään kokemusta??
Nyt tarvis kyllä jo hommata kun on jo niin hankala olo ja maha painaa.
 
Nilla jos lääkäri on sitä mieltä että pitää levätä, niin soita sit kuntaan ja kerro et nyt on akuutti tarve hoitopaikalle, luulisi sen nopeammin järjestyvän sitten.

Tukivöitä voi ostaa lastentarvikeliikkeistä, mulla on esikoista odottaessa ostettu Carriwellin vyö, on kyllä hyvä apu. Sellaiset tuubimalliset lienee aika yhtä tyhjän kanssa, mutta sellainen missä on jämäkkä alareuna ja tarrakiinnitys on hyvä. Maksoi 40-50e. Jos si-nivel enemmän vaivaa, kannattaa kysyä neuvolasta jykevämpää vyötä lainaan, käytäntö varmaan vaihtelee vähän kunnittain, omassani sai ilman mitään lähetteitä käydä hakemassa loppuraskaudeksi ilmaiseksi lainaan vyön apuvälineyksiköstä, siellä katsovat oikean koon ja näyttävät miten käytetään. On siis sama paikka mistä mummot saa rollaattorinsa :D sieltä saa myös kepit, jos sellaiset tarvitsee.
 
Tukivöitä saa lainata myös terveyskeskusten apuvälinelainaamoista.
 
Mä ostin Carriwellin, olisko ollut 29e, lastentarvike-kaupasta. Koko on S/M ja mä olen yli 170cm pitkä ja tällä hetkellä painan melkeen 80kg... Siis koot on melko väljiä. Mahan ympärys navan kohdalta on mulla nyt varmaan 95cm ja se vyön yläpuolella oleva massuosa on silti löysä (itse vyön kyllä saa kireelle). Oon koittanut oppia käyttämään, mut istuessa se alkaa häiritä, ehkä siis parempi liikkuessa.
 
Kai niitä voi sovittaa siellä liikkeessä?
Jostakin pitäis pian kyllä saada joku vyö.
 
Takaisin
Top