Tammikuun tuiverrukset

Mä päätin alottaa uuden "projektin" tälle keväälle; nimittäin lasten huone. Esikko sai joululahjaks Satutaiteilija Petronellan kuvituksella julisteen ja pieniä sisustustarra-arkkeja ja siitä se ajatus lähti. Aion sisustaa siis huoneen lohikäärmein, keijuin ja prinsessoin ja muitakin satuhahmoja vois ehkä esiintyä :) Tänää tilasin uuden kattolampun, sellasen lohikäärmelampun, voi että mä ootan et tytöt näkee sen (ku nyt tulis ensin). Esikko tykkää muutenki kovasti lohikäärmeistä, ni varmasti ihastuu ikihyviks :) Ens kuulle kyl menee päiväpeittojen ja verhojen hankinta, täytyy vaa toivoo et ne mitä kattelin, on viel silloin valikoimassa. Sit pitäs jostain löytää kivoja lelulaatikoita, jotain hempeetä lohikäärmeiden vastapainoksi.

Toinen projekti, on saada oma hyvinvointi paremmaksi ruokavalioremontilla. Nyt tässä kuussa osallistun vedenjuonti-haasteeseen ja lisäks vähäsokerinen tammikuu-haasteeseen. Toistaseks on menny ihan hyvin, ja oon yllättyny ettei oo ollu pahempia mielihaluja sokeristen juttujen suhteen. Joulukuu ja marraskuu meni siinä herkkuja syödessä ja lihoessa, jos nyt vaik pääsis eroon sokerikoukusta, niin olisin ittestäni ylpeä. Ja tarkotus sitte tammikuun jälkeen sallia se yksi herkuttelupäivä viikossa. Saas nähä kuinka käy :)

Mitenkäs on muilla lähteny vuosi käyntiin?
 
Meillä oli kans tossa lastenhuoneen väkertämistä. Santtu muutti toiseen huoneeseen nukkumaan, niin ollaan siitä tehty nyt tänään myös leikkihuonetta. Nukun tosin siellä itekin toisella sängyllä vielä, mutta tarkotus olis siirtyä takasin miehen kainaloon ihan kohta.
 
Mä en tehnyt mitään erikoisia lupauksia, tai ainakaan julkisia. Jotain töhersin muistiinpanoihin. Yritän olla positiivisempi ja nauttia elämästä, sitä liikaa suunnittelelmatta. Ajattelin myös hakea jatko-opiskeluun. Kiloja on vielä jäljellä about 5-7 riippuen päivästä ja ne olisi hyvä pudottaa kesään mennessä. Pikkukakkonen tulee jos tulee, en ota siitä stressiä.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!!
 
Meillä on nuoremmalla ollut oma huone jo pidemmän aikaa, mutta ei hän oikein tahdo viihtyä siellä. Isomman perässä aina taapertaa hänen huoneeseensa :grin Mun olis kyllä silti tarkoitus tehdä pienemmän huoneesta viihtyisämpi ja kaikki kaapit pitäisi käydä läpi, jotta sinne saadaan mahtumaan myös tulevan vauvan vaatteet. Suunnitelmissa olisi myös kokeilla, mahtaisivatko siskokset nukkua hyvin jos heidän sängyt sijoittaisi samaan huoneeseen.

Hauskaa viikonloppua kaikille mammoille!

Onko Suvii muuten käynyt jo nt-ultrassa? Mulla olis rakenneultra reilun kahden viikon päästä ja rupeaa jännitys hiipimään että kaikki olisi hyvin pienellä :Heartred Liikkeitä olen tuntenut viikon verran ja aika vilkas kaveri tuntuu masussa elelevän :smile
 
Oi, noi ultrat oli niin jännittäviä :) Eikö tänne pitäis laittaa jo ketju pystyyn et Elomammat toisella tai kolmannella kierroksella tai jotain? :wink Eikös aika moni oo kuitenkin yrittämässä plussatuulia?
 
Kävin eilen ultrassa ja kyllä sitten jännitti! Kaikki näytti olevan hyvin mitä nyt näillä viikoilla näkee. Niskaturvotus oli 1:5000 ja ultraaja ihmetteli kovin miks Santtua ei oo tutkittu paremmin, kun hällä oli sillon 1:450. Mulle sanottiin silloin, että on ok ja kaikki on hyvin noilla lukemilla. Kovasti se pikkuinen siellä pyöriskeli ja ultraaja oli aivan mahtava! :) Rakenneultra varattiin maaliskuulle ja lupasi, että silloin syynätään kyllä sitten todella todella hyvin. :smiley-ashamed004
 
Orvokki mä ku oon pitäny ajantasalla jonkunäköstä listaa uudella kierroksella olevista, ni kerronpa sulle että Tinka sai tyttövauvan 8.1. :) Painoa oli 4200 ja risat ja pituutta 52cm.
 
Välitän terveiset :)

Mulla taitaa olla poskiontelon tulehdus, ihan jäätävä särky kokoajan ja koko poskiluu on kosketusarka. Yhtään ei huvittas mennä lekurii ni kokeilen eka vanhan kansan hoitokeinoa. Eli piparjuuresta ja rahkasta tehtyä tahnaa. Piparjuurta meil on pakastimes, ja ei oo oikee mihkää tullu käytettyä. Ja täytyy eka kokeilla johku käsivarteen, ku jos onki allerginen niin saattaa polttaa ihon rakoille.
 
Ah tätä autuutta, kun jäpikkä nukkuu omassa huoneessa! Meillä ei herätä ollenkaan yöllä, paitsi edelleen lääkkeelle ja nukutaan niin rauhallisesti. Tosin nyt vaan kävi kämmi lääkärillä, kun määräs meille pillerinä ton rytmihäiriön estolääkkeen ja jätkä ei suostu ottaan sitä missään muodossa. Sen takia sit yöllä huudettu välillä puoli tuntia, huoh. En tiä mihin joudutaan, jos ei nyt nopeesti saada apteekkiin sitä vanhaa lääkettä, kun kohta kahteen päivään ei oo menny, ku pieni tippa. :meh:
 
Meillä Iikka nukkuu edelleen mun vieressä......jossain vaiheessa nukkui jo omassa sängyssä, mutta sitten tuli takapakkia ja annettiin liian helposti periksi. No, kohta pitäis ottaa uutta yritystä mutta tiedän että helppoa ei tule olemaan.....
 
Tänää tapahtu jotain ihmeellistä, molemmat tytöt nukku reilu kolmen tunnin päikkärit :woot: Vitsi muuten mikä määrä hymiöitä tullu lisää:dead: :woot: Mut niin, ei oo Tyynekään siis ikiaikoihin nukkunu noin pitkiä unia. Ja heräs sitte tosi kikkusella tuulella. Mikää ei ollu hyvä. Kokeilin suuta, ja näyttäs siltä et sielt viimeinkin olisi eka kulmahammas tulossa. Tuntuu toistolta sanoa noin ku oon luullu jo monee kertaa niitten olevan tulossa (ekan kerran silloin ennen ku ekat 4 poskihammasta ilmaantu). Ja noi ko.poskihampaat tullu nyt reilu kuukauden sisällä. No särkylääkettä, ni muuttu likka hyväntuuliseksi ja varsin riehakkaaksi:happy:

Mitenkäs teillä muilla, onks teiän lapsilla tälläst kivaa kirkumis/kiljumisvaihetta? Kiljutaa ku on kivaa, ja kirutaa ku suututaa. Mun korvat halkee :grumpy:
 
Meillä kans hampaita tulossa ja hieman kiukutaan sen takia aina välillä. Kyllä meitin poika ainakin kiljuu kun on hauskaa. Eilenkin mummo ja pappa kävi serkkupojan kanssa kylässä niin alko semmonen kiljuminen ettei mitään rajaa :D Mun mielestä vaan söpöä kun kiljuu vielä tolleen harvakseltaan kun oikeesti innostuu, eri asia tietty jos alkaa kiljua usein ja vaikkapa keskellä kauppaa yms. :)
 
Tosiaa Tyyne kiljuu monta monta kertaa päivässä, hyviä ja huonoja asioita pitää kiljua. Se jotenkin myös väsyttää mua tosi paljon, niin kuin kovat melut tuppaa kait muutenkin tekemään.
 
Kyllä meilläkin kiljutaan, mut lähinnä suutuksissa. Joskus ennen vuoden ikää oli semmonen vaihe, että kiljui koko ajan, kun sen silloin keksi. Nyt ei läheskään yhtä pahaa tuo kiljuminen ole. :smiley-ashamed004
 
Hei mitä teille tänne forumille jääneille kuuluu? Harmittaa, ettei ehdi täällä niin paljon enää kirjoittelemaan ja pakko myöntää, et siellä, minkä-nimeä-ei-täällä-saa-mainita on niin paljon helpompaa ja kätsympää höpistä. Eli eli.. mitä teille kuuluu? En haluaisi kokonaan tämän ryhmän kuolevan täällä, vaikka niin saattaa kyllä käydä ennemmin tai myöhemmin.. yritetään edes. :)
 
Takaisin
Top