Tammikuun tapahtumat

Meilläki poika on nyt muutaman kerran purrut mua käteen niin että eilen tuli mustelma. Aina kiellän ja sanon että pipi tuli, ennen poika vain nauroi niin kuin Ronjankin, nykyään monesti itse sanoo sen pipi. Muuten kyllä nauraa aina kun kielletään, varsinkin just jos kieltää kiusaamasta koiraa, niin oikein räkättää hurjana... Onneksi on lauhkeahermoinen koira.

Näin viime yönä unta, että olin raskaana ja kovasti yritin sitä peitellä, mikä oli hieman hankalaa, kun päälläni oli bikinit. :D hirveästi pyörinyt raskausjutut nyt päässä.

Minä taas pohdin, että milloin sitä yrittäisi taas siirtää pojan pinnasänkyyn takaisin. Hän on niin huonosti nukkunut nyt viimeiset pari kk, että on ollut meidän keskellä. Luulisin, että isojen sänkyyn voi siirtyä, kun lapsi osaa itse laskeutua sieltä turvallisesti pois.
 
Täytyy toivoa että menee puremisvaihe ohitse eikä jää päälle :D näyttää olevan yleistä tässä iässä kun muillakin kokeillaan hampaita...
Poika varmaan osais tulla isojen sängystä turvallisesti alas, mutta en usko että siellä pysyisi nukkumassa :P noh, ei se varmaan vielä ole ajankohtaista, myöhemmin sitten :)
 
Huhheijaa, eipä oo kerinny täällä käyvä ees lukasemassa saatikka kirjoittelemassa yhtään mitään.
Noh, tässä meidän kuulumisia.
Mentiin mökille viettää uutta vuotta ja vähä ottaa lepiä. Kaikki meni hyvin ku perjantaina veli soittaa että meijä pitäs lähtiä tulee kotipaikalle takasi, sovittiin että lauantai aamuna lähetään tulemaan, sillä mummun henki oli hiuskarvan varassa. No lähettii ajaa ja ei keritty mummun luokse ku lähti jo pappan luo sinne jonnekkin.
Mää jäin kotipaikalle sitte pojan kanssa isän tueks hautajaisten suhteen. Eipä tuota oo tullu oltua kotona ku viikonloput ja alkuviikko, ku on pitäny hautajaisia järjestellä ja tyhjentää mummun huonetta. Raskasta aikaa siis ollu ja uusi vuosi ei ole lähtenut käyntii toivomalla tavalla :D
Mutta jotai iloa tässäkin, poika lähti kävelemään viikko sitten :Heartred varovaisesti töpsyttelee menemään ja konttaa sillon kun on vauhti päällä (eli usein). :D
Huomenna taas kotiin, ja viikonloppuma omakotitaloa kattomaan, jahka siinä olis uus koti meille :) ja sitte keskiviikkona taas kotipaikalle loput järjestelyt tekemään. Mite voi olla näi kiireinen kuukaus?!
Sitte onki lääkäri aikoja ja mitä lie :D vähä tuota meikän kystaaki pitää käyvä näyttää lekurissa. Tuleekoha lie sitte se leikkauspäätös, ku viimes arpovat sitä... Siinon vaa se, ku kysta on munasarjassa, että lähteeköhä koko munasarja pois sitte.. :sad001
No näillä mennään nytte, turha murehtia tulevaa! :) hyvää uutta vuotta teille! Vaikka näin myöhässä toivottelenkin :)
 
Otan osaa idapa! :Heartbigred sinulla on tosiaan ollut raskas ja kiireinen alkuvuosi. Toivottavasti pian hellittää. Kiva kuitenkin kuulla, että poikanne on oppinut kävelemään! :) ja oman kodin katselu kuulostaa jännältä, toivottavasti löytyy sopiva!

Meidän aluksi tylsältä vaikuttanut viikko on kääntynyt ihan mukavaksi, ollaan itse kyläilty ja saatu monena päivänä vieraita :) poika on nukkunut huonosti yöt ja ollut päivisin väsynyt, joten kiva vaan, että ei ole tarvinnut olla kahdestaan! Mies kun on tehnyt yövuoroa (16-01), niin eipä ole herraa paljon näkynyt kuin pari tuntia iltapäivästä.

Täällä on Gordonin menetelmä -yövieroitus/unikoulua harkinnassa, onko kellään kokemuksia siitä?
 
Osanotot ja voimia Idapa :sad001 Kyllä on ollut aikamoinen vuoden aloitus, toivottavasti pian tasaantuisi.
Ah, mä makoilen sängyssä ihan rauhassa, kissa kehrää kainalossa ja nenään tuoksuu vastakeitetty kahvi. Poika on siis isällänsä :D Yö oli kuulemma mennyt heillä tosi hyvin. Poika oli herännyt 5 aikoihin muutaman kerran, mutta isänsä oli ottanut viereensä nukkumaan johon poju oli nukahtanut takaisin. :) Viime kerralla siis ensimmäinen yökyläily oli aivan eri maata, kun poika oli keskellä yötä valvottanut 4h isäänsä :D Mukavaa viikonloppua kaikille ryhmäläisille, mä lähden nyt hörppimään kahvetta :)
 
Tosi paljon voimia Idapa!
Täällä istutaan parturissa, edes hetki omaa aikaa. Ajatukset vaan on kans niin ikäviä että ei tää oikein nyt piristä. No mutta hetki ihan rauhassa edes. Tästä sitte töihin. Piti mennä syömään ja shoppailemaan mut tuli eilen puhelu et kiinnostaisiko työnteko, niinpä olin eilen illan ja tänäänkin meen. Ekat duunit sitten pojan syntymän, uuden työnantajan alaisuudessa vielä, paikassa jossa oon ollu 10v sit töissä, vähän jännitti :)

Tuo pureminen, meilläkin sitä tehdään. Nyt siirtynyt vaatteisiin, niitä repii hampailla :/ Ja vauhtia ja kehitystä, sitä riittää, kävely kääntynyt juoksuun, kiipeilyä , lusikka toimii jo hienosti. Mitäs muuta. Musiikin kuuntelu on meillä pop. Koko ajan pitää musan soida
 
Osanottoja Idapa!
Kuulostaa Ronja aikas hyvältä :) Nauti rauhasta nyt kun voit :)
Meillä ei vielä purra, onneks. Jotenkin mukavan seesteistä ollut pari päivää! Menoa joo mutta silti ei oo ihan hirmuista härdelliä. Sit kun meillä opitaan tuo kiipeily niin sit taas mennään. Pari päivää oli sellasta mukkailua että oksat pois. Nyt on taas pystyssäkin pysytty paremmin :D
 
Mulla alkoi 1,5vkon talviloma ja sen kunniaksi poika tuli flunssaan. Vielä ei kuumetta ole, yskää ja räkää vaan. Kyllähän se meillä aina kuitenkin korviin menee, joten kuumetta odotellessa :sad001 toivottavasti menis pian ohi, kun oli suunnitelmissa tehdä kaikkea kivaa.
Hehe. Meni hermot pojan pitkiin hiuksiin ja ajattelin et vähän napsin lyhyemmäksi, puolessa välissä ajattelin ettei tää ollutkaan kovin hyvä idea :D onneks sain huomiseksi heti kaverille ajan parturiin joten ei tarvi kauaa olla kynityn kanan näköinen :D :D
 
Ostettiin pojalle valjaat syöttötuoliin. Noin, nyt se on sanottu! Mies oli googlettanut valjaista tietoa ja löytänyt keskustelun, jossa sanottiin, että vanhemmat kaltoinkohtelevat lapsiaan, jos pitävät heitä valjaissa syöttötuolissa... Minä sanoin miehelle, että ei kannata lukea moisia keskusteluja. Ennemmin pidän kaltoinkohteluna sellaista, että antaa lapsensa pudota tuolista päälleen. Enkä nyt tarkoita, että kaikilla pitäisi olla valjaat; meille ne ostettiin, koska poika ei vielä ymmärrä kieltoja tässä asiassa (ei monessa muussakaan) ja ruokailut alkoi olla jo todella stressaavia kokemuksia täynnä läheltäpiti-tilanteita, nyt kun poika yhtäkkiä hoksasi, kuinka hassua on ponkaista seisaalleen syöttötuolissa. Valjaat on käytössä siis siihen asti, että joko ymmärrys lisääntyy tai kiinnostus syöttötuolissa seisomiseen hiipuu, eli välillä testaillaan ilman oloa. :) tänään pojalla oli valjaat eikä ollut moksiskaan. Olipa mukava nostaa lusikka lattialta, ilman pelkoa pojan tippumisesta. :)
 
Komppaan tuossa, että turvallisuus on tärkein! Meillä ei tyttö pysynyt turvallisesti syöttötuolissa valjaidenkaan kanssa, niin hommattiin sitten se ikean tuoli ja kyllä, köytettynä siinäkin joutuu pitämään, enkä pidä sitä todellakaan minään kaltoinkohteluna; eihän siinä tuntitolkulla istuteta, vaan ainoastaan ruokailun ajan! :)
 
Onhan myös rattaissa valjaat enkä ole kenenkään kuullut niistä pahaa puhuttavan. Miksi sitten syöttötuolin valjaista pitää haloo nostaa? Turvallisuus ennenkaikkea. Tolla logiikalla myös turvaistuimet on kaltoinkohtelua, kun lapsi ei pysty viispistevyön alla liikkumaan vapaasti. Itse en ainakaan tuomitse yhtään ketään, joka käyttää "turvavöitä" lapsellaan syöttötuolissa. En ole edes ikinä ajatellut asiaa noin.
 
Heh, sinäpä sen sanoit JN89 :) täytyypä muistaa miehelle sanoa nuo pointit, häntä harmitti kovasti nuo keskustelut. Itse en jaksanut edes uteliaisuudesta katsoa, turhaan hermoja polttaa. :)
 
Komppaan edellisiä kommentteja :) Mut mietin et voisiko siinä syöttötuolin valjaissa olla joidenkin vastustuksen takana ajatus että niillä saadaan lapsi pysymään paikallaan että voi väkisin syöttää ? :eek: Mieleeni tuli vaan, ettei niissä keskusteluissa olekaan ajettu takaa sitä turvallisuuskysymystä... Mutta onhan toki niitäkin äitejä jotka kokevat ettei lasta saisi rajoittaa millään tavalla, ei edes turvallisuussyistä :D Kaveri kertoi että hänen lapsensa päiväkodissa on äiti joka elää täysin lapsen ehdoilla... Äärimmäistä vapaakasvatusta :P Lapsi siis päättää mitä tehdään ja mitä ei tehdä :D meitä on moneen junaan!
 
Kannattaa Justiina vaan sanoa, niin ei sitten tunne huonoa omatuntoa.

Piti tulla sanomaan, että ihanaa, kun tyttö nukkuu nyt yönsä putkeen heräämättä tai jos herää, niin osaa itse nukahtaa. Siirrettiin kuun alussa taas tyttö omaan huoneeseen ja eikä mennyt montaa yötä, kun heräämisien määrä tippui yhteen niistä kolmesta. Alkuun nostettiin tyttö aamulla meidän väliim ja hän otti yleensä puolen tunnin torkut vielä, mutta tällä viikolla on ihan pirteä herätessään. Olisipa itsekkin vaikka saakin täydet unet itsekkin nukkua. Ja nukahtamiset on ollut ongelmana lokakuusta lähtien, välillä on ollut helpompia kausia, mutta sitten taas itku tulee kehiin. Tällä viikolla on tyttö nukahtanut suht helposti, muutaman kerran on pitänyt laittaa makuulle ennen kuin rauhoittuu aloillensa. Vielä, kun hän oppisi takaisin itse nukahtamiseen.
 
En osaa sanoa Ronja, mies vaan referoi keskustelua, että tulee lapselle traumoja tms... Jos joku vanhempi haluaa pakkosyöttää lastaan tai kirjaimellisesti köyttää, niin puhutaan jo ihan eri asioista mielestäni, kuin lapsen turvallisuuden varmistamisesta. Tuskin tuollaisia valjaita myytäisiin, jos niissä olisi jotain pahaa. Mutta kiva kuulla että täällä on maalaiajärkisiä ihmisiä. :)

JN89, teillähän kuulostaa jo hyvältä nuo yöt :) milloinkahan sitä saisi kerättyä niin paljon voimia että jaksaisi yrittää omaan sänkyyn siirtämistä ja yövieroitusta...
 
Meillä tyttö luopui itse yösyötöstä (joka oli muutenkin vasta klo 5) 6kk iässä, kun hän söi kiinteitä sen 5 ateriaa päivässä. Juuri tänään keskusteltiin miehen kanssa, että meidän tyttö syö päivisin aika suuriakin annoksia, mutta varmaan sen ansioista on aina nukkunutkin melko hyvin yönsä eikä öisin ole tarvinnut tankkailla lisäruokaa. Tuttia on vaan ollut vailla. Mä kerään motivaatiota tutista vierotukseen, mutta jotenkin vaan lykkään sitä ajatuksissani kauemmas, nyt olen asettanut pääsiäisen takarajaksi (silloin mieskin on vapailla). Päivisin meillä ei ole tuttia ollenkaan ja ainoastaan päikkäreille ja nukkumaan mennessä. Viime yön tyttö nukkui ilman tuttia, nukahtaessa oli tutti, mutta jo puolen tunnin päästä oli ilman eikä mieskään yöllä töistä tullessa tuttia nähnyt ja aamulla oli herätessään ilman. Varatutitkin oli paikoillaan sängyn päädyssä. Ehkä nyt olisi otollinen aika tutista luopumiseen. Ehkä huomenna kerään itseni ja tutit pysyy piilossa. Ehkä.

Tsemppiä Justiina yövieroitukseen ja omaan sänkyyn. Kunhan vaan teette sen päätöksen, niin parissa yössä/illassa lapsi sopeutuu ajatukseen. Mutta siihen ryhtyminen vaan vaatii sen oman aikansa. Jotenkin sitä yöllä tekee niinkuin on helpoin, ei vaan jaksa mitään ylimääräistä.
 
Kiitos osaanotoista :Heartred näin se elämä vaan menee..

Täällä elostellaan tavalliseen tapaan, mitään ihmeellistä ei oo tapahtunu :D tosin poika enempi haluaa kävellä ja selviä sanoja ruennut tulemaan. "kukka" "tutta"(tutti), "äiti, äitä", "ekka rrr" (rekka), "ANNA!!" :D

En ota mitää ressiä tutista vierottamiseen, poika ei kuitenkaan ole kuin vasta 1v ja meillä lututetaan tuttua myös ainoastaan unilla. Tutin vierottaminen tapahtuu lapsen tahtisesti ja varmaan vasta sitten, kun poika ymmärtää että minkä takia pupu vauvoille jätetään tutti ja saa itte valita paikan. :)
 
Ja meillä sairastetaan - taas! Kolmas kerta kuukauden sisällä. Nyt vaihteeksi jotain vielä tunnistamatonta kuumetautia. Poika on ihan voimaton, nyhjöttää vain sylissä tai itkee, ei syö... Tässä sitten jännäillään, mihin suuntaan kehittyy, onko esimerkiksi enterorokkoa, jota on ollut tuttujen lapsilla. Eli taas istutaan kotona ja kaveritreffit peruttu.. Plääh!!!
 
Tsemppiä pienelle potilaalle Justiina. Ikävää, että teillä sairastetaan perä perään uutta tautia. Onneksi kevät ja kesä lähenee ja sitä myöden räkätaudit jää vähemmälle. Täytyy kyllä olla onnellinen, että tyttöon tässä 14kk aikana sairastanut vaan lievän silmätulehduksen ja yhden flunssan. Itsekkin olen välttynyt pahemmilta flunssilta, vain pientä nuhaa ja kurkkukipua ollut.
 
Justiina89, poika oli kans perjantaista maanantaihi 39,6 asteen kuumeessa ja oli iha vetelä lötkö ja nukahteli syliin, ei juonu maitoa eikä syöny vaikka mitä herkkua yritin tarjota :eek: sitte se loppu seinään ja oliki virkee pöppönen taas! Iha ihme kuume piikki..
 
Takaisin
Top