Tammikuun tapahtumat

Justiina89

Piirimestaruustason postaaja
Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille ja nyt jo 1-vuotiaille taaperoille! :) mites teillä meni uuden vuoden vietto?

Meillä meni mukavasti vaikka suunnitelmat menikin hieman mönkään, kun vieraat eivät päässetkään. Olimme sitten kolmestaan, minä, mies ja poika. Poika istutettiin ekaa kertaa pulkkaan, käytiin ihailemassa muiden raketteja, syötiin pizzaa ja saunottiin. Juotiin jopa yhdet siiderit kun poika oli mennyt nukkumaan. :D poika ei yllättäen pelännyt yhtään raketteja, sanoi vaan PAM PAM kun raketit paukkui. :)
 
Hyvää uutta vuotta meiltäkin. Meidän vuosi vaihtui kanssa ihan kotona kolmistaan. Meidän asuinalueen huoltoyhtiö järjestää joka uv ison ilotulituksen ja ihailtiin sitä keittiön ikkunasta iltapalaa syöden. Osa raketeista jäi puolittain toisen kerrostalon peittoon, mutta se ei haitannut. Kun tyttö nukahti, niin katsottiin Inside out-elokuva. Kyllä taas mammahormonit hyrräsi ja kyyneleet valuivat poskia pitkin, kun oli tunteikkaita kohtauksia. Puolilta öin katseltiin muiden ampumia raketteja parvekkeelta ja keittiöstä, sitten sänky jo kutsuikin. Kun tuo meidän neiti herää tarkasti seitsemältä. Ihan hauskaa oli olla vain perheen kesken ilman humaltumista. Tyttö nukahti paukkeesta huolimatta minuuteissa.
 
Oikein hyvää tätä vuotta täältäkin! Mukava uusi vuosi takana, poikettiin kavereilla kylässä. Toki lähdettiin jo puoli kasin pintaan kotiin iltatoimille, mutta aloitettiin jo aikaisin niin ehdittiin kivasti olemaan :) Puolelta öin Raketit paukkui kyllä kauheeseen ääneen ja pelkäsin että poju niihin herää, mutta ihan täpöllä veteli unia :) Pikkumies ei yhtään rakettia tänä vuonna nähnyt, sisätiloissa kun oltiin ja muu poppoo ampuibraketteja vasta kun oltiin lähdetty. Ens vuonna sitten :)
 
Onnekasta uutta vuotta myös meiltä !! :) Meillä meni nukkuessa aattona :D Mulla sattui olemaan aamuvuoro 1.1 ! Raketteja ei siis tänä vuonna katseltu, ensi vuonna sitten :) Poika ja kissat vetelivät sikeitä vuoden vaihtuessa, minä heräsin ryskeeseen :P
Poika oli ekaa kertaa yökylässä isällänsä viime viikonloppuna. Muuten oli mennyt hyvin, mutta poika oli yöllä valvottanut... Ihmekös tuo, kun ei ole juuri missään muualla yötä ollut kuin kotona ja isällään tietysti hieman erilainen tyyli hoitaa... Oli mennyt klo 19 nukkumaan ja herännyt klo 22 josta oli valvonut klo 2 asti huutaen, lopulta oli isänsä syliin nukahtanut ja pirteänä noussut klo 6 ylös :D Luokseni palasi sunnuntai iltapäivällä siis väsynyt pieni mies joka nukkui päikkärit 16.30-18, nousi syömään ja vaipanvaihdolle, nukahti uudelleen ja heräsi seuraavana aamuna klo 6 :D Ehkä seuraava yökyläily menisi jo paremmin...
Eilen soitti sairaalalta sairaanhoitaja ja pojalla olisi sitten putkitusaika ensi kuun puolessa välissä :) Tarkemmat ohjeet tulevat vielä postissa, mutta kuulemma seuraavana päivänä leikkauksesta voi jo mennä normaalisti päiväkotiin, tosin mulla on silloin pitemmät vapaat niin ollaan ihan kotosalla :)
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille meiltäkin! :) Täällä on onnellinen äiti, kun sai nukkua piiitkästä aikaa illasta aamuun asti. Ei haitannut yhtään, vaikka herätys kuului pinniksestä klo 06:15, tuli erittäin tarpeeseen 8 tuntia katkeamatonta unta :D.
 
Kiva kuulla että mukavasti on mennyt uudet vuodet :)

Te joiden lapsille ollut korvatulehdus, miten ne on oireillut? Jos joku muistaa, niin meillähän oltiin flunssassa ennen joulua oikein perusteellisesti. No, flunssa on mennyt ohi satunnaisia yskimisiä lukuunottamatta, mutta yöt on olleet ihan kauheita! Just sellaista itkunsekaista pyörimistä, kuin yleensä silloin, kun poika on kuumeessa/tosi nuhainen, mutta mitään sellaista ei ole nyt. Tosi raskasta, kun poika heittelehtii ja nyyhkyttää vähän väliä, tunnin välein heräilee ja pyörii puoli tuntia, taas hetkeksi rauhoittuu ja nukahtaa mutta kohta alkaa taas valittava itku ja pyöriminen... :sad001 kävimme ennen joulua lääkärissä, silloin kun flunssaa oli kestänyt viikon verran, mutta mitään punoittaa kurkkua kummempaa ei löytynyt. Silloin sanoivat, että tulla uudestaan jos kuume nousee. Tuntuu pöljältä mennä lääkäriin vain siksi, että tuntuu kuin jokin olisi pielessä... Vaikka eihän se pöljää ole! Minä niin inhoan lääkärissä käyntiä, meidän paikkakunnalla joutuu aina ottamaan vuoronumeron, ei voi varata lapselle aikaa tällaisissa akuuteissa asioissa... Eli parhaillaan joutuu kolmekin tuntia jonottamaan pienen lapsen kanssa, vain kuullakseen, että "varmaan virus, ei kannata antibiootteja kirjoittaa " tms... Plääh ja vali vali. :D

No jotain positiivista, mennään tänään kaverille joka lupasi leipoa minttusuklaakakkua. :D
 
No meillä on ainakin ollut itkuisempi ja juurikin yöheräilyjä ollut silloin kun korvatulehdus ollut. Kuumeen on myös nostanut sitten jossain vaiheessa. Kannattaa käydä näytillä, voi olla että on jälkitautina tullut tulehdus!
Mä ostin pojalle tänään ihan tavallisen korvallisen mukin. Laitoin sinne pohjalle hieman vettä js annoin pojan juoda. Hänhän ottikin oikein kulauksen niin että vedet valui pitkin paitaa ja meni väärään kurkkuun. Poika katso mua hölmistyneenä ja mua alko ihan kamalasti naurattaa :D ja niin alko poikaakin, nauraa räkätettiin sitten yhdessä. Hän on myös oppinut nyt ihan muutama päivä sitten auttamaan tiskikoneen tyhjennyksessä... Ojentelee mulle lautasia ja aterimia yms ja minä pistän paikoilleen :) Äidin pikku apulainen :Heartred
 
Kävimme lääkärissä, ei mitään flunssaa kummempaa taaskaan... Siis flunssassa jälleen! Olin kyllä melko yllättynyt, että korvat oli puhtaat vaikka tässä on sairastettu enemmän ja vähemmän jo viimeiset neljä viikkoa... Nyt pojalta tulee paksua keltaista räkää ja yskäkin teki paluun. Saatiin kuitenkin reseptit ventolineen ja pronaxeniin, viime yö menikin ihan hyvin.

Sitten muihin aiheisiin :D
Meillä on pottailut alkanut oikein mukavasti. Käytän pojan potalla aamulla, päikkäreiden jälkeen ja illalla, joka päivä tulee pottaan pissa tai kakka ainakin kerran. Poika sanoo itse usein Herättyään "pis-pis". :) Olen aika yllättynyt tästä mutta hyvilläni. Poika on myös innostunut ajamaan "mopollaan ", tosin useimmiten häntä pitäisi ajeluttaa ja se käy työstä kun selkä kaksinkerroin lykkää poikaa ympäri asunnon.

Onko tässä porukassa muita, joiden lapset ei vielä kävele/ole ottanut askelia ilman tukea? Poika kävelee ainoastaan sivuttain esimerkiksi sohvasta tukea ottaen.
 
Hyvä ettei ollut Justiina korvissa mitään :) Meillä kans alko eilen nenä vuotamaan ja tulee keltaista räkää, yskää myös vähän... Muuten onneks vielä ainakin ok.
Mä ajattelin tänään viimeistä päivää antaa maitoa tuttipullosta. Poika on siis saanut aamu -ja iltamaidon vielä pullosta, muuten juonut pillimukista. Saas nähdä kuinka käy, jääkö kovasti kaipailemaan?
Viime yö oli pitkästä aikaa tosi katkonainen. Poika heräsi kolme kertaa. Ei oikein itkenyt, mutta piti sellaista nyyhkytysääntä... Nukahti kyllä nopeasti takaisin kun sai juoda vähän vettä. Muuten nukkumaanmenot on ollut tosi helppoja, pitkään aikaan ei ole protestoinut vaan jäänyt hakemaan unta yksinään. Joskus nukahtaa nopeastikin, välillä saattaa melkein puolituntiakin mölistä kunnes sammahtaa. :) uusin opittu "taito" on puhelimessa puhuminen. Pojalla on leikeissä mun vanha puhelin ja nyt on oppinut sen laittamaan korvalle ja muka höpisee jollekin :D Aivan ihana ja suloinen näky kun toinen tarmokkaana jotain kovasti selittää :P Palloista tykkää, osaa heittää palloa sekä jaloilla potkia. Kävelee myös takaperin :P vauhtia siis riittää ja päiväkodin täti taas sanoikin yksi päivä kun mentiin että "sieltä saapuu elohiiri" :D
 
Heipat ja hyvät uudet vuodet vaan täältäkin!! Ihana, että jaksatte päivittää kuulumisia, täällä tämä vuosi ollut jotenkin ongelman ratkaisua ongelmanratkaisun perään, tuntuu että pää leviää. Jotenkin muiden taaperoarjesta lukeminen antaa lohtua! Kiitos!

Nyt heitänkin kysymyksen, millä te kotona saatte pakkaspäivät kulumaan? Tuntuu että täällä leviää pää jo ihan tyystin tähän hommaan. Musiikki soi, kirjoja luetaan, leikitään ja ihan koko ajan vaaditaan äidin/jonkun läsnäoloa/ viihdyttämistä. Ja se leikkiminen meillä kiinnostaa kaikkein vähiten. Pallolla tykkää pelata, radio ohjattava auto on pop, mutta ku kaikki jaksaa kiinnostaa sen 3min :D

Unet näköjään vielä jatkuu ni voi kirjoitella :) me aloitettiin joulun jälkeen unikoulu eli siirrettiin poika omaan sänkyyn perhepedistä. Se on kyllä onnistunu ihan super hyvin. Uusi vuosi oltiin mun siskon luona, mies osti jonkun hiljaisen pata paketin joita pojalle ammuttiin heti kuuden jälkeen, tykkäs kyllä kovasti muutamista. Heti ku ininä alko ni loput jäi puoleen yöhön. Silloin naapuritkin "tulitti" ja poika heräsi ja nukahti kyllä pian uudestaan.

Mutta nyt sitten. Koko ajan hajoaa jotain, auto, kämpän lämmitys reistaa.. Kylppärissä +16,jes. Viikko on nyt pojan kans oltu käymättä missään, ku autosta meni akku eikä ulos tota poikaa tohdi viedä. Paitsi mä kävin pari harjoitustuntia uudessa vanhassa työpaikassa tekemässä, mutta kuitenkin. Ei siinä nyt oikein irrottelemaan päässy. Pääasiassa neljän seinän sisällä. Poika tekee kolmatta poskihammasta, itellä menkat ja niihin liittyvä migreeni tyyppinen päänsärky viidettä päivää. Saisko sanoo että kiristää päätä jo aika pahasti pikkuhiljaa....

Sori tämä vuodatus!!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolesta :) Välillä olen teidän juttuja käynyt lukemassa mutta ei itse ehdi oikein kirjoitella mitään.

Meidän uusi vuosi vietettiin ihan kotosalla oman perheen kesken. Mies kävi esikoisen kanssa katsomassa kaupungin tulitukset ja me tytön kanssa jäätiin nukutuspuuhiin. Illaksi varattiin nameja ja esikoinen valitsi leffan. Mukavasti meni ihan näinkin :)

Meillä ei tyttö vielä kävele ilman tukea, ikää on nyt vähän reilu 14 kk. Kyllä täälläkin on ollut pakkaspäivät tosi keljuja, varsinkin kun esikoisen koulukin jatkui ja jäätiin kaksisteen. Tyttö yleensä viihtyy hyvin kun itsekin jotain touhuaa eikä vaan katsele tv:tä. Ollaan siivottu, pesty pyykkiä ja muuten vaan järjestelty kotia. Tosin ruokaa tyttö ei anna oikein tehdä, pitää yrittää aina olla valmiina lounas. Tsempit jonskulle, kyllä noitakin päiviä on arkeen mahtunut!

Täällä kohta arki muuttuu kun tyttö aloittaa päiväkodin ja minä työt. Päiväkotiin on nyt sovittu pienin mahdollinen sopimus että tutustutaan ensin hissukseen. Sitten on helpompi jäädä kokopäivähoitoon. Työpaikkaa ei minulla vielä ole mutta haastatteluissa olen kulkenut. Eiköhän kohta tärppää :)
 
Niin on täälläkin päivät madellut kun on sisällä oltu :sad001 Me kanssa harrastetaan yhdessä siivoamista. Ja sitähän riittää :D poika auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä ja pyykkien laitossa. Leluja vie lelulaatikkoon. Imurin kimpussa on aina kun imuroin :P Muuten luetaan, kuunnellaan musiikkia ja leikitään. Poika viihtyy hyvin itsekseen joten yleensä saan rauhassa laittaa esim. ruokaa. Onneks nyt pitäis lauhtua niin saa vapaapäiviksi sen ulkoilunkin taas ohjelmaan :) Niin ja sitten kaupassa käynnillä saa hyvin aikaa kulumaan tai kyläilyllä :)
Noniin, ensimmäinen yö ilman tuttipulloa. Poika heräsi yhden jälkeen känisemään ja annoin pillimukin missä oli vettä hänelle pinnikseen. Muki lensi kaaressa pois ja itku yltyi :D noin kaksi tuntia jaksoi itkeä, välillä rauhoittui ja taas känisi. Heitteli tutteja lattialle, kiljui ja höpötteli. Lopulta nukahti takaisin. Nyt aamulla hieman protestoi kun ei saanut pulloa, mutta tyytyi pillimukiin lopulta. Eiköhän tämä tästä :) tarvii vaan pitää päänsä eikä enään antaa pulloa, kun juo tarpeeksi päivän aikana pilli/nokkamukistakin nestettä :)
 
Meilläkin on ollut melko tylsää, mutta se ei johdu pakkasesta vaan tuosta sairastelusta, kun ei pääse mihinkään kylään eikä ketään oikein voi kutsua meille. Ollaan kyllä ulkoiltu -30 asteen pakkasessa, pakko kun on koira, mutta eihän tuolla kauaa kehtaa olla... Päivä kuluu arkiaskareissa, joissa poika on mielellään mukana, välillä leikitään yhdessä ja kuunnellaan musiikkia, minä teen kahvakuulatreenin kun poika jammailee fröbelin palikoiden tahtiin... :) toivottavasti ensi viikolla taas päästään kavereita näkemään ja pidemmille vaunulenkeille.
 
Tuttua tuo pakkaspäivien tylsyys. Ollaan kyläilty ahkeraan, ja pyydetty kotiin vieraita. Tänään oltiin koko päivä kotosalla, onneksi mummu poikkesi nopsaa. Pikkumies hyppii kyllä ihan seinille kun on samat paikat koko päivän. Huomenna taas kyläileen :) Tuo meidän kaveri on sen verran vauhdikas, ettei kauheesti saa omia hommia tehtyä. Kävelee ja juokseekin jo melkein, tästäpä sitten jatkuvaa muksahtelua. Pitää vahtia ettei pää koko ajan kolise. Eikä kovin kauaa jaksa omiaan hommailla. Jos nyt saa hyvällä säkällä hampaat pestyä ja vessassa käytyä ennen kun taas mennään... Vauhtia piisaa täällä päivästä toiseen.
 
Moikka kaikille ja hyvää alkanutta vuotta 2016! Joulu ja uusivuosi meni aivan hujauksessa! Ihanaa oli :)

Mutta huomenna.. 11pv.. Mun kotiäitiys kupla puhkeaa ja palaan töihin. Neiti aloittaa tarhan.. Stressi stressi stressi :'( :D mutta tytöllä on onneksi kevyt aloitus.. Vain ma ja ti tarhassa. Ke, to ja pe olen vapaalla ja töihin menen taas viikonlopuksi, mutta sitten on mies kotona :) teen osittaista hoitovapaata koko tämän vuoden ainakin.. Kohtuullista neidille ja äidille :P onkos muita kenellä alkaa uusi arki tässä tammikuun aikana?
 
Voi jestas, paljonkohan noiden pienten päät kestää tätä muksauttelua... Taas mentiin ihan kunnolla. Juosta kun on pakko vaikka ei taidot ihan riitä. Mahalle tultiin komeesti ja vähän pääkin kolahti pöytään sekä siitä lattiaan. Keskellä otsaa punainen ympyrä, ja ohimollakin nousee kuhmua. Kun eihän noita voi pakollakaan paikoillaan pitää. Eikä viitti joka yö käydä tökkimässä hereille. Ekan kerran kun kunnolla muksutti niin kerran kävin tarkistelemassa yölläkin. Terkkarista antoivat ohjeen. Ihan oma itsensä on, mutta kun muksahtaa pari tuntia ennen nukkumaanmenoa niin vähän aina huolettaa. Kiva kun tähän samaan keksii vielä kiipeilläkin... Ei vielä tätä tee mutta onnea vaan kun oppii.
 
Tsemppiä eeella uuteen arkeen ! :) Mitenkäs eka päivä tarhassa meni ?
Kyllä ne varmaan mar-mil aika kestäviä on :P Meilläkin milloin mikäkin paikka kopsahdellut ja saanut olla sydän syrjällään kun meno on niin holtitonta ollut. Nyt tosin taidot jo sen verran kehittynyt että osaa aika hyvin jo varoa :)
Meillä on edistynyt tuttipullosta vieroitus todella hyvin. Ei ole sen perään haikaillut. Yöllä jos on herännyt niin olen antanut vettä pillimukiin ja sen pojalle pinnikseen. :) Mun kesälomalla saa sitten olla tutista vieroituksen aika... :wink siihen on onneksi vielä aikaa :P
 
Meitä ei nää pakkaset ole haitannut. Tyttö on niin kova puuhailemaan yksinään, että ei ole ollut tarvetta viihdyttää vaikka ihan kotosalla ollaan oltu. Mutta itse ei voi mitään tehdä, kun sitten roikutaan lahkeessa ja kaivataan huomiota.

Tytön motoriset taidot on kehittynyt huimasti viime aikoina. Meillä ei kompuraida niin kauheasti, mutta tytöllä on paha tapa katsoa toisaalle, kun kävelee ja sitten törmää usein seinään tai kirjahyllyyn. Otsassa tuntuu olevan kestomustelma. Kun edellinen paranee, niin seuraavana päivänä tulee uusi.

Reilu viikon tyttö on ollut taas omassa huoneessa yöt. On nyt vihdoin oppinut ottamaan itse tutin siitä vierestä, jos on herännyt. Nyt on mennyt kolme yötä putkeen, ettei ole tarvinnut yöllä nousta. Pieni parahdus kuuluu pari kertaa yössä, mutta on sitten itsekseen heti nukahtanut. Äiti kiittää, varsinkin tässä alkuraskauden väsymyksessä. Ainiin ja olihan tytölle putkahtanut ensimmäinen poskihammaskin. Ihmeteltiin tänään miehen kanssa taas tuota kuolan määrää ja kurkkasin suuhun. Onneksi ei tee hampaiden puhkeaminen kipeää tytölle.
 
Onko joku jo siirtynyt pois pinniksestä tavalliseen sänkyyn ? Missä vaiheessa yleensä siirrytään ? :)
Ja toisena kysymyksenä että onko teillä alettu puremaan ? :eek: Välillä toi vekara iskee noi terävät naskalinsa muhun ja se kyllä sattuu :sad001 Oon siinä vaiheessa kieltänyt ja laskenut pois sylistä. Poikaa vaan luonnollisesti naurattaa, niinkuin tuntuu naurattavan kaikki mitä kielletään.......
 
Meidän pieni pyörii kyllä vielä siihen malliin, että varmaan puolivuotta saa pinniksessä olla laita, jollei ala sitä ennen kiipeilemään. Meillä on siihen sitten laidan tilalle lista. Syksyllä tarvitaan sitten pinnis seuraavalle, joten silloin viimeistään pääsee isojen sänkyyn. Ja meilläkin nykyisin purraan. Ja aina rintakehään. Kun siitä kieltää, niin hän syvästi loukkaantuu ja alkaa kunnon itku. Kyllä tuntuu, kun pienet naskalit iskee ihoon. Onneksi enemmän isäänsä niitä hampaitaan kokeilee.
 
Takaisin
Top