Tammikuun tallustus

Mä oon kovasti uimisesta haaveillut, mut mä oon niin huono lähtemään minnekkään yksin ni kotiin oon sit jumahtanu :D ehkä joskus sitte...
 
Mä käyn välillä vesijuoksemassa, siis silloin harvoin ku saan sen pari tuntia omaa aikaa... Eli en kovinkaa usein saatika säännöllisesti.
 
Vesijuoksu on muuten kivaa! Mä joskus aikoinaa kävin kans ja viikossa pudotin vähä alle 5kg kun kävin joka päivä :) sitä vois kyl alkaa taas harkitsemaa :D joa vaikka uskaltautuis. Kävin tänään RU:ssa ja olis toinen viirupylly eli tyttö tulossa :) myönnän vähän pettyneeni kun kovasti poikaa odotin mut kaikki oli hyvin ja se on pääasia! :Heartred
 
Meille tulossa "taas" poika. Ihan odotetusti, tää on miehen kuudes muksu (kolmas mun kanssa), ja joka toinen on ollut tyttö, joka toinen poika. Salaa vähän ajattelin että tyttö olisi ollut kiva kun ikäeroa on niin vähän tokan ja kolmannen välillä, mutta nyt olen kyllä oikein tyytyväinen poikaan kun on katsonut mimmoinen turbotuholainen tuo tytteli osaa olla:wink Muistaisin että isoveli oli aika paljon rauhallisempi, saa mielellään uusiutua:)
 
Oi vitsi, teillä jo rakenneultrat ollut! Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin. Mä varasin varhaisultran 13.päivä perjantaille..mikä onnekas päivä, heh. No, toivottavasti on tälle pikkuiselle ja löytyisi pikku katkarapu sydämen sykkeen kera.

Meidän 1v näytti vissiin oman itsensä, kun oli kolmisen viikkoa putkeen terveenä. Öisin oli toki heräilyjä (niistä ei sentäs voi luopua), mutta päivisin herra alkoi viihtyä itsekseenkin! Mä täällä yhden lapsen äitinä lueskelin kirjoja..minkä kerkesin asunnon näyttösiivousten lomassa..ja kaveri tyhjensi legoastiaa tai asetteli palapelin paloja hyllylle tyytyväisenä. Tämä ilo loppui, kun saatiin seuraava flunssa päälle, mutta antoi toivoa tulevasta. Ollaan tosiaan muuttamassa! Kämppä meni kaupaksi alle viikossa ja uudesta oli jo ehdollinen sopimus tehtynä. Nyt ollaan jo pahvilaatkoita täyttelemässä, vaikka helmikuun lopulla muutetaan.
 
Mä kävin myös varhaisultrassa koska oli jotenkin ihan hysteerinen "pelko" kaksosista, yksi yllärivauva oli jo tarpeeksi, kahden kanssa olisin pimahtanut:wink Ja kun en ollut ihan messissä viikoissa. 7+0 olikin silloin vasta 6+1, joten ihan hyvä varmistua. Plus että olen tullut höppänäksi vanhoilla päivillä ja kävin 4D:ssä normirakenneultran lisäksi pari viikkoa sitten. Kaikkea pitää kokeilla kun uusia raskauksia ei (ihan oikeeasti, ei!) tule enää tän jälkeen.

Oli hieno kokemus kyllä, vaikka en periaatteessa tykkää "turhista" tutkimuksista. Mutta uteliaisuus voitti. Sijoitin äitiysavustuksen siihen enkä ottanut lootaa tällä kertaa. Oli aika hauskaa saada dvd:n mukaan kotiin, voipi sitten lapselle näyttää myöhemmin. Ja sain tietenkin vielä tokan varmistuksen siitä, että pienellä on (ainakin toistaiseksi) kaikki hyvin.

Ja onnea M&S uuteen kotiin!:)
 
Ei vitsi onnea M&S uuteen kotiin, mulla iskemässä pienoinen paniikki kun asutaan kaksiossa keravalla luhtitalossa eikä tietysti hissiä :sad001 Miten mä pääsen kahden muksun kanssa ulos saatikka vielä koira siihen päälle :S uusi kämppä on hakusessa mut on jotenkin ongelmia ton takuuvuokra rahan kanssa :sad001 noh eiköhän me jotain keksitä :)
 
Voi kun saisi itsekin sen toisenkin pienen vielä... taaperokerhossa oli pieni vauva jollain äidillä matkassa ja voi herttinen kun se pikkuinen oli lutuinen. Ei enää muistanutkaan miten pieniä ne vauvat on :D Yhdessä sit muruni kanssa siliteltiin vauvaa ihan ihastuksissamme =)

.... lisätila ei tekisi kyllä ollenkaan pahaa. Asutaan kans kaksiossa (hätäratkaisu raskaana ollessa kun piti hissillinen asunto löytää hissittömän 5. kerroksen asunnon tilalle) kun tämä oli ainoa hyvä asunto mikä sattui eteen vaikka monia käytiin katsomassa eikä vieläkään ole sopivampaa löytynyt. Nirsoja taidetaan olla kun aina on jotain vikaa (sijainti, naapurusto, asunto itsessään jne jne jne) xD Omakotitalo olisi kyllä mihin pääsisimme asumaan aika nopeastikin jos tahtoisimme mut juuh... Asiassa on muutama mutta kuten se että miehen työmatka olisi sitten n. 100km/pv... kesällä ok mut huonolla talvikelillä ei hyvä =/

...Nyt on muutes 30 pv takana ilman suklaata (ja oikeastaan ilman mitään herkkuja). Painossa ei ainakaan näy mut olotila on muuten virkeämpi ja iho paljon parempi ja ehkä mahakin näyttää litteämmältä :D Ennen tätä suklaa"lakkoakaan" en syönyt suklaata kuin ehkä pienen patukan verran viikossa tai kahdessa mut kaakaota join useamman kerran viikossa x) Muita herkkuja kuten pullaa yms tuli nautittua vieraisilla ollessa.

Vielä kun osaisi vähentää sitä leivän mussutusta mut on se leipä (erityisesti) ruisleipä vain niin namia... :p Ehkä sitä kuitenkin tulevana kesänä olisi jo timmimpi... kenties sitä täytyisi alkaa enempi vielä kuntoilla muutenkin kuin lenkkeillen.... :smiley-angelic006 Pakko kai se on kaivaa tälläkin mammalla kuntoiluvaatteet kaapista ja alkaa tekemään taas niitä tehokkaita 30 min treenejä iltaisin kun kulta on nukkumassa.. mut vähän meinaa laiskuus illalla olla touhukkaan päivän jälkeen.
 
Mulla myös ultra 13 pe Ru siis. On tehny vaikeeta odottaa tietoa kumpaa Sukupuolta odotellaan. Lähellä ollu etten ole tilannu niitä testejä millä vois selvittää :D Kiinalaisen mukaan ois tyttö tulossa ja sormus testin mukaan kun minä tein niin tyttöä mut ukko niin sille näytti poikaa... Mulla jo 3 poikaa ni ois kiva se tyttökin saada mutta minkäs sille voi jos ei toive täyty. Kyllä pääasia ois kuitenkin että olis terve :Heartred
 
Käyn kansalaisopiston liikuntatunneilla. Joogaa ja zumbaa, siinä saa mukavasti nollattua pään, että jaksaa taas tyttöjen kanssa. :D Tosin joogassa meinaa aina rauhottua sen verran, että nukahtaa. Onneksi en ole vielä nukahtanut. :wink
 
Tällä hetkellä en harrasta oikein mitään liikuntaa. Kävelylenkkejä ainoastaan. Ennen Jussia kyllä paljonkin kävin hiihtämässä, lumikenkäilemässä, pyöräilemässä ja spinninkiä tykkäsin myös harjoittaa. Sit kun aloin odottamaan kaikki jäi ja nyt kun taas raskaana niin en vaan jaksa ja kun tuo taapero edelleen nukkuu öitä miten sattuu niin en vaan jaksa.
Syksyllä aloitin kansalaisopistolla maton kudonta kurssin. Se on ihan kivaa vaihtelua ja pääsee hetkeksi hengähtään :)
 
Ai teilläkin on yöt vielä rikkonaisia. Mekin just viime yönä herättiin varmaan kahdeksan kertaa..välillä kaveri sit vetää sen kokonaisen yön heräämättä. Vähän flunssan jälkimainingeissa ollaan nyt, mutta ei tossa yöitkussa ole mitään järkeä. Luovutin jo syksyllä kaikenlaisten uniopetusten suhteen, kun kaveri on vähän väliä kipeä. Mutta sen myötä tilanne ei kyllä ole yhtään parantunut ja juostaan auttamassa kaveri uudestaan unenpäähän tutin ja unipupun avulla yö toisensa perään. Terveenä nukkuu paremmin, mutta silloinkin itkee 0-2 kertaa yöllä ja aamusta kuuden jälkeen enemmän. Aika rankkaa ja silti toista kovasti toivotaan.. :eek: Samaan katastrofiin vaan toinen..näillä näkymin laskettu aika 2.10. Nyt jo kammoksuttaa, että niinköhän tää eka edes nukkuu öitään siihen mennessä.
 
No joo, yöt on ollut raskaista sieltä parin viikon iästä asti. Mutta ei sentään 8 kertaa yössä heräile :O Mutta viime yönäkin sai kolmesti käydä tutia ja unikania asettelemassa että jatkoi unia. Kuuden aikaan maitoa ja siitä unet jatkui jopa puoli 9 asti :) Mut yleensä herää ylös siinä 7-8 aikoihin.
En tiedä mistä tuo yöheräily oikein johtuu. Jäikö sitten siitä päälle kun 2vko-2kk iässä itki koliikki omaista itkua kunnes todettiin se refluksi. Vai onko muuten vain niin herkkä uninen. Yöunille kyllä käy nykyään helposti, ei tarvi ku kantaa sänkyyn maitopullollisen jälkeen, tuti suuhun ja kani kainaloon ni jo nukahtaa kahdessa minuutissa. Eka herääminen tosin voi tapahtua jo parin tunnin päästä siitä. N.klo 20.30 pannaan yöunille.
 
Ja joo tässä sitä toista odotellaan kaikesta huolimatta ja ihan tarkoituksella :D Ei sitä semmosia ajattele jos lisää lapsia haluaa :wink Mutta pirskatti oishan se kiva saaha tässä nukkua ees pari kuukautta kunnes uusi yöherättelijä saapuu taloon :-)
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Onneksi hormonit tulee avuksi taas teille :wink

...Tein helmikuulle oman ketjun ku tajusin kuun vaihtuneen xD kauhean äkkiä menee aika. ..
 
Meillä heräillään joka yö, koskaan ei vielä olla kokonaista yötä nukuttu. Mutta nyt jo vähän pidempiä pätkiä kun saaillalla pumpulla neniksen kautta vähän lisätäytettä niin ei herää nälkäänsä ihan niin usein.
 
Takaisin
Top