Tammikuun törinät

Lasagne oli oikeesti hyvää :D

Koko tämä vuorokausi oltu ilman korviketta! Vauva ei oo raivonnut "tyhjää tissiä" kertaakaan eikä joutunut huutaa korvike vatsanpuruja. Kun tää ny onnistuis. Mies tulee pian töistä ja alkaa vouhkaan tuttipullojen kans huoh...

Oon ottanu käyttöön 10min per tissi ja koitan huijata tuttia suuhun ku nukahtaa tissin sijaan. Välillä onnistuu välillä ei... :P
 
Täällä kans liina ollu ihan pelastus, kun vauva huutaa ja esikoinenkin kaipaa huomiota. Trikooliinalla oon nyt köyttäny beibin kyytiin ja hyvin pystyy rakenteleen legotorneja lattialla. :D

Trikooliina on ihan ehdoton jos pidempään joutuu kantamaan. Toi rengasliina on helppo ja nopea laittaa just niinku lyhyeksi aikaa kun lämmittää lounasta jne :)
 
Kaks kertaa oon laittanu tytön liinaan ja kaks kertaa ottanu minuutin päästä pois pää punasena kiljuvan vauvan... Ei tykkää.. Pitää orttaa et kasvaa...
 
Mä jouduin antamaan iltatissille korviketta. Tosin sitä meni vaan 30ml ja hurjat 20ml tänään pumpattua maitoa. Neiti veti sellasen kiukkuraivo huuto maratonin että meinas järki mennä... No on se silti vähemmän kun minään muuna päivänä kun joka syötöllä melkeen saanu antaa sen 60ml. Mä en tajua miten voi näin nopeesti maidon määrä nousta?

No on muutkin huomanneet rintavarustuksessani jotain uutta. En tiennyt että miehelle tulee kaveri töiden jälkeen ja mä hihhuloin täällä pelkällä topilla ja liiveillä, helppo imettää nopeesti. Tuntui että kahvipöydässä tissini saivat kohtuutonta huomiota... :P no äsken sain lapset kaikki nukahtamaan ja mies "hyökkäsi" kimppuun ja lähes repi paidan ja liivit päältäni pois ja tarttui tisseihin :D mä olin menossa suihkuun ja herra oli jo tulossa perään, mut nakitin vauva vahtiin... Hassuja miehiä.
 
Meillä vihdoin oli hyvä yö. Vauva nukku 18-06 kahdella syötöllä. Ja nyt virkeenä potkiskelee tossa. Kohta lähetään viemään poikia kouluun ja käydään täyttämässä maitovarastoja.
 
Pitää varovasti kirjoittaa ja koputtaa puuta mut meil on ny kaks työtä nukuttu oikein hienosti :) toissayöä nukkuun sen 7,5h ja viimeyökin meni 23-07 kahdella syötöllä. Ja ne meidät yösyötöt on sitä että tissi suuhun ja jatketaan unia. Vauva nukkuu mun vieressä.

Sen oon muuttanu etten vie vauvaa pois makkarista yöllä enkä itsekkään poistu kun pakon edestä. Vauva nukkuu myös pelkällä bodylla ja vaipalla kun aiemmin oli enemmän vaatetta. Ja olen käärinyt omaan täkkiin fleecen sijasta.

En muuten tajua mitä eilen hormonimyräkässä sanoin miehelle... Puhuttiin vauvan sukunimestä ja että tulee mun sukunimi. Sitte sanoin että on vaan se juttu että jos saa vielä pikkusisaruksen ja jos se on poika (miehellä nyt kolme tytärtä ja sukuhaara ei jatku kun hän on se ainoa toivo ja tekee vaan tyttöjä :P) niin sillekki pit laittaa mun sukunimi... Mies kyl muistutti että siinä vasta synnyttäneenä olin sanonut "olihan tää viimenen kerta? Eihän enää koskaan tarvi?" ...aika kultaa muistot yllättävän nopeasti... 2 viikkoa ja valmis uudelleen synnärille :D no mies ei luvannu yhtään siementä lisää.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ihan huono omatunto kun en saa aikaseks kirjoitella tänne. Koitan kyllä pysyä ajantasalla, mitä teille muille kuuluu :)
Tällä viikolla meillä on ollu hulinaa. On käyny vieraita, ollaan käyty neuvolassa ja kaupassakin muutaman kerran. Tänäänkin tulee vieraita, kun mulla synttärit. Samoin huomenna tulee kaveri käymään. Ihan mukavaa toisaalta, mutta nyt on jo kiva olla omalla porukalla kotonakin. Keli ei vieläkään oikein suosi kunnon vaunulenkkejä..
Täällä yöt nukutaan pääasiassa hyvin. Vähän vaihtelee iltaisin, että miten nopeasti nukahtaa. Toisinaan riittää 10min, välillä sitten saanu hyssytellä parikin tuntia. Eka unipätkä on joka tapauksessa ollu melkein aina 4-6,5h. Ihanaa! Kun mulla niitä masennusoireita on ollu, on ollu valtavan suuri helpotus että saanu nukkua aika hyvin. Muuten olisin varmasti paljon huonommassa kunnossa..
Päivisin poika nukkuu jos nukkuu. Hyvin lyhyitä pätkiä muutaman ehkä. Viihtyy onneksi aika hyvin mm. sitterissä itsekseen, joten en ole aivan kiinni pienessä koko aikaa. Tutti on edelleen ollut pelastus.
 
^ kiva kuulla teistä :) täälläki tuullu ja pyryttäny monta päivää. No huomenna ollaan siinä maagisessa kahden viikon iässä ja lupasin lapsille että lauantai aamulla jos kaikki menee hyvin ni lähetään ekalle vaunulenkille. Äsken jo vähä treenattiin olohuoneessa vaunuissa nukkumista mutta huudoksi se meni kun pitäs nukahtaa tissi suussa... Huoh :P nyt on taas kaikki hyvin ku pääs sängylle äitin kainaloon peittomytyn sisään tissille...
 
Mullakin jäänyt kirjoittelu. Lukenut oon kyllä teijän kuulumisia. Täällä siis tyttö on nyt reilu 3vk ikänen. Nukkuu yöt hyvin, noin 3 tunnin välein herätään syömään. Yleensä kyllä jäähään kattelemaan vielä, harvoin nukahtaa tissille(onkohan nukahtanu kertaakaan :wideyed:) tosin ku isommat lapset nukahti aina. Mut ei me valvotakaan mahottomia, harvoin tuntia pitempään. Nopia syöjä tää leidi, 10min maximissaa kerralla. Sopii kyllä , et ehtii muutaki touhuta. Painoki noussu tosi hyvin, syntymäpaino oli 3714g ja nyt 3vk neuvolassa paino 4325g. Täysimetän, oon niiiiin onnellinen et imetys sujuu hyvin ja sujunut alusta asti!:)

Mutta. Meillä on ihan hirveessä flunssassa koko perhe (paitsi isä). Tosi harvoin itelläki näin kovaa ja sitkeää flunssaa , päätti sit nyt tulla ku vauva talossa. Ja eiköhän hänki saanu jonku flunssapöpön! Raukka!! Ihan hirveen stressaavaa, vähä väliä kuuntelen pienen hengitystä, rohisee toisinaan enemmän, nukkuessa ei rohise ollenkaan. Keittosuolatippoja oon laittanu ja niistäjällä imeny limaa. Lääkärissä käytiin tiistaina, sillon tilanne oli vielä hyvä. Mut sano et jos pahenee ni heti uudestaan lääkäriin. Maanantaina iski nuorimmaiseen siis nuha. Mää niin toivon et menee ohi ja selvitään kotikonstein tästä, eikä tarvi lähtä sairaalalle osastolle....:arghh:
 
Me oltiin eilen ekaa kertaa bussissa ja oikein kivasti meni. Ristiäisherkut on nyt tilattu, juhlat tänä viikonloppuna. Olen aktivoitunut etsiskelemään myös vauvakerhoja, vauvauintiin ollaan jo ilmoittauduttu ja sopivan vauvajumppapaikan etsintä meneillään. Myös vauvatanssi kiinnostaisi kovasti.

Tänään on neidillä vähän kränäisempi päivä eikä ole suostunut päikkäreille. Kakkaa ei ole tullut muutamaan päivään, joten annoin kokeeksi teelusikallisen luumumehua josko helpottaisi. Muutoin vauvan kanssa mennyt kyllä oikein kivasti, eikä yövalvomisista ja käninästä huolimatta ainakaan vielä tunnu kovin pahasti hajottavan. :)
 
Meillä neiti nukkuu päivällä lähinnä sylissä ja jos vatsaa kääntää enemmän ei kelpaa olla kantoliinassa. Mun vauvasta vapaat hetket menee syömiseen ja vessassakäynteihin... niin ja taaperon vaipanvaihtoihin. Pakko oli pyytää kaupungin kotiapua, jos sen avulla selviää nää alkukuukaudet kun miehen työt alkoikin eilen, ei ollut tietoa töistä vielä viime viikolla...
 
Graah.. Anoppi pyysi pojasta kuvia taas koska hän ei muka enää oo vauva.. Jotenkin ärsyttää.. Laitan sille kuvia jos mua kiinnostaa koska en rupea jatkuvasti kuvaamaan poikaa anopin takia kuitenkaan.. Ois kuitenkin koti pyöritettävänä sen lisäks että hoitaa lapsen..
 
Mun lapsi ei ole nukkunut tänään juuri ollenkaan... (huoh).
Heräsi ysiltä, tissiä / pulloa puoli kolmeen saakka jolloin kolmen tunnin päikkärit ja sen jälkeen ollut taas hereillä. No ainakin tää toivon mukaan tarkoittaa sitä, että nukkuu koko yön :grin
 
^ meillä nukuttiin viimeyönä 8,5h kahdella herätyksellä ja päivän mittaan nukkunut kuudessa erässä yhteensä 3tuntia eli noin puolen tunnin tehotorkkuja pääsääntösesti tissillä. Musta tuntuu et oon koko päivän vaan inettäny ja kantanu vauvaa... Huoh... Ku nukkuis yöllä...
 
Meillä taas tänään vaan nukuttu! Aamupäivä meni normaaliin tapaan virkkuna ja kitisten mutta klo 14 lähtien vaan nukuttu ja syöty. Käsittämätöntä.
 
Lapsi nukahti viimein! 12h hereillä. Ihan kunnioitettava aika kolmeviikkoiselta :) onneksi kaveri nukkuu muutenkin 6h putkeen ja syötön jälkeen jatkaa vielä kolmisen tuntia. Veikkaan et kokopäivä-tankkauksen jälkeen saattaa jopa nukkua pidempään kun 6h...
 
Takaisin
Top