Tammikuun törinät

Ai kamala mikä yö:dead: 22-00 nukuttiin tyytyväisenä. Sitten syötiin, kakattiin, syötiin, puklattiin, tapitettiin muuten vaan, syötiin lisää, vaihdoin tuttiin koska ei kaveri enää syönyt vaan pelleili. Nukkui muutamissa väleissä 5-10min kunnes taas kitistiin jotain. Ei auttanu hyssyttelyt eikä nukahtanu syliinkään. 04 armoton raivari tässä vaiheessa mies heräsi yritti nukuttaa kunnea 4.30 päätti lähteä vaunulenkille. Noh kaveri sai raittiin ilman myrkytyksen ja nukku 8 saakka, pieni tissittely välissä ja edelleen nukutaan!
Ainakin sain itse nukuttua sen muutaman tunnin kun nää lenkkeili, mutta on tämäkin touhua...
 
Tutut kertoi, että kun mikään muu ei auttanut ja rauhoittanut vauvaa niin vauva turvakaukaloon ja autoajelulle vaikka keskellä yötä, siinä sitten ajella ympäri kaupunkia :grin
 
Miehelle luin mirri tuon teidän episodin. Tuhahti ja sanoi ettei hän kyl lähtisi. On sul ihana mies :)

Miehellä taas muutenki ongelma tänää. Vauva on kiva ku se nukkuu. Aamusyötön ja vaipan vaihdon jälkeen annoin vauvan miehelle ja sanoin että meen suihkuun kun yöllisen ylivuodon jälkeen haisin ihan piimälle. Otin pitkän suihkun ja menin makkariin pukemaan. Oli tuomassa vauvaa mulle takaisin kun seisoin alasti ja etsin vaatetta. Sanoin että "etkai sä myt sitä tänne tuo?" Vähä oli hölmistynyt ilme ukolla :P vastasi että laitan sen sitte sitteriin et saan juotua kahvin... Mua vähä nauratti. Kyl mäki selviän vauvan kanssa täällä kun mies on töissä, kyl mieskin saa sen kans selvitä 30min ilman minua... Huoh. Hän ahdistuu heti kun vauva itkee ja kitisee.
 
Mirrillä on kyllä aika reipas mies!
Täällä oli vauvalla nälkäinen yö.. nukahti vasta joskus yhen maissa kun oli ollut tissillä pari tuntia, hetken torkahti välissä ja uudestaan nälkä.. sen jälkeen heräsi pari kertaa vielä yön aikana syömään..
yöt tuntuu kyllä välillä niin vaikeilta kun kamala väsymys ja pitää yrittää pysyä hereillä imetyksen ajan.. sitten kun vauvan saa sänkyyn niin ei tarvi unta odotella. Onneksi saan nukuttua kun vauva nukkuu, mutta monesti imetyksen aikana mietin että jos nyt tämän vauvan yösyötöt jaksan niin sitten ei tarvitse enää.. esikoisen yösyötöt loppui 9 kk iässä, saa nähdä miten tämän kanssa..
 
Eka vaunulenkki suoritettu! Sattumalta tyttö ollut tänään hyväntuulinen ja nukkunut pidempään. Sain nukahtamaan tissille ja puin vaivihkaa. Heräsi kyllä mutta heti kun lähdimme liikkeeseen, hän nukahti. Ei me kävelty kun 1,5km kun oon aika rapakunnossa ja selkä ja pohkeet kipeytyivät... Päästiin kotiin ja kun liike pysähty nii kuulu huuto vaunuista :P siirsin tytön omaan sänkyynsä ja vähä näyttäs olevan vielä unenmailla jos nukahtaisi vaikka... :P
 
Mirrin mies kieltämättä reipas! :)

Meillä alkanut yöt menee paremmin 5 viikon iästä lähtien. Viime yönäkin nukkui klo 00-03 ja sitten söi ja nukkui melkein 06 asti. Tuo on meidön kirjoissa jo hyvä yö. :D
 
Puutuuko muilla kädet? Mulla puutuu kun kannattelen vauvaa tai rintaa imetyksen aikana. Ilmeisesti on sitä rannekanavan ahtautumista joka johtuu hormoneista.
 
Minulla puutuu kädet myös kun kannattelen vauvaa. Rannekanavan ahtauma on ollut riesana molemmissa raskauksissa. Nyt on jo helpottanut hurjan paljon nuo kivut, pystyn tekemään taas normaalisti juttuja, kun esim. Perunoiden kuoriminen ei onnistunut raskauden aikana..
 
Viime yö ei ollu ihan niin kamala muttei mikään paraskaan. Illalla jo alkoi huuto ja raivoominen. Klo 22 mies lähti autoajelulle joka rauhoitti pojan nukkumaan 3tunniksi. Klo 01-03 syötiin välillä raivottiin vaihdettiin vaippa taas syötiin mutta tissi ei enää kelvannukkaa vaan huudettiin selkä kaarella. 03 mies heräsi ja lähti uudestaan autoajelulle. Nukuttiin sitten koko perhe 9.30 saakka!
Mulla on koko aamun ollu tissit kipeet ja pinkeet. Aamusta oli pakko pumpata suurin pingotus pois. Lakanoille saakka taas menny maidot ku tissit valskannu.
Nyt taas kun herättiin syömään ja oli tosi paljon vaikeuksia (johtuisikohan uusista rintakumeista) noh pumpattu maito meni sitten pullosta ja taas pitäis pumpata kun tissit jälleen kipeet muttei toinen nyt saa otetta... :/ niin ja mulle iski myös kuume! Johtunee ylitäysistä tisseistä... :/
 
Mirri, rintatulehdus? Itse tarvitsin antibiootit kun kuume nousi 40 asteeseen. Kävin lääkärissä silloin, ihmettelivät kun tissini ei ollut kipeä kuitenkaan!

Minulla maidontuotanto tasaantunut, mutta onneksi maitoa tulee kuitenkin tarpeeksi. Yöllä kyllä aina toinen vuotaa kun imettää. En viitsi liivejä yöllä käyttää, joten yökkärit aina märkiä. Tänään meni petivaatteet vaihtoon, kun vauva veti maitoöverit ja puklus komeen lammikon. :rolleyes:
 
Viime yö vietettiin osastolla. Vauva niin räkänen, reppana! Eilen illalla tuntu et tukehtuu siihen limaan ku nielussa niin paljo, yökki sitä ja tuntu et ei saa happea. Nyt on useampaan kertaan oksensi limaa ni ei oo nyt niin paljo sitä enään. Onneksi ei ollut rs-virus, joku perus flunssa siis. Koitetaan selvitä taas kotona kotikonstein....
 
Voi kykki! Mua niin ärsyttää kaikki kireet tai rullautuneet vaatteet. Mun rintoja ahistaa kaikki! Ei oo kunnon yöpaitaa joka ois löysä, eikä puristais mistään ja josta sais rinnan helposti esille. Selkää paleltaa jos helman nostaa. Kaikkee vaivaa ja kiusaa!
 
Mie käytän Imetystoppia yöpaitana.. Ei ehkä parhain siihen tarkoitukseen kun hartiat särkee kylmästä öisin.. Mut en oo kerenny vaateostoksille..

Mun piti perjantaina mennä siskon kanssa pyörähtämään vaatekaupassa ja prismassa mut sit sisko ilmoitti että se on Valvonut melkeen 24h putkeen taas vaikka oli jo luvannut tulla mukaan.. Jäi vaateostokset tekemättä ja menin vaan nopeasti prismaan..
 
..ja niin tuli kovettuma rintaan. Voiko se johtua kireistä vaatteista tai kylmästä?
 
Kuume noususuunnassa. Iltapäivällä lääkäriin selvittää onko nyt se rintatulehdus... :/
Meillä nukuttiin ihania 3-4tunnin pätkiä lyhyillä syötöillä mutta näköjää rinnat ei tykkää ku imetysväli on noin pitkä
 
Mullakin nousi eilen lämpö ja toinen rinta on kosketusarka, mutta ei kovettumia, kuumotusta, punertavaa aluetta... Voikoos silti olla alkava tulehdus? Oon tyhjennellyt rintaa kera vauvan ja pumpun, pitänyt lämmintä kauratyynyä... Kipu ei juurikaan helpota. Lämpö laski särkylääkkeellä yön ajaksi, mutta tuntuis olevan uudelleen nousussa palelusta päätellen. Voi rähmä tämmösiä epäselviä oireita :-(
 
Sain soitettua kirkkoherranvirastoon ja ristiäiset ovat 19.2 jee :) nyt pitääkin valmistella kutsu- ja kiitoskortit ja vaatteet ja leivonnaiset ja... Saatiin 5 tunniksi käyttöön seurakunnan tila tuosta jokirannasta, astiat ja kaikki sitä kautta ni ei tarvi kotia ketään ottaa. Eilen tein listaa ja noin 40 henkee tulisi kuitenkin...
 
Kuulostaa kivalta Caarina! :)
Meillä ei olla vieläkään saatu aikaiseksi suunnitella nimiäisiä.. Mies ei osaa sanoa kenet haluaa kutsua joten mun kädet on vähän sidottu sen suhteen..
 
Mullakin nousi eilen lämpö ja toinen rinta on kosketusarka, mutta ei kovettumia, kuumotusta, punertavaa aluetta... Voikoos silti olla alkava tulehdus? Oon tyhjennellyt rintaa kera vauvan ja pumpun, pitänyt lämmintä kauratyynyä... Kipu ei juurikaan helpota. Lämpö laski särkylääkkeellä yön ajaksi, mutta tuntuis olevan uudelleen nousussa palelusta päätellen. Voi rähmä tämmösiä epäselviä oireita :-(

Mulla tulee tuollaiset oireet tiehyttukoksesta. Kannattaa ahkerasti tyhjentää ja syödä buranaa ja laittaa kylmää, ne laskee turvotusta. Helposti kyllä voi mennä rintatulehdukseksi, mutta mulla ei oo mennyt näillä konsteilla :)
 
Takaisin
Top