Tammikuun porinat

Mä oon istuskellu viimeset 3h naistentautien päivystyksessä, kun ollut niin hirveät kivut päällä selässä ja alavatsassa. Toiveikkaasti ensin ajattelin, että johtu vaan rasituksesta, mutta kun ei levossakaan menny ohi, niin iski kevyt paniikki.
Nyt pitäis olla enää yks ennen mua, enkä tiiä oikeen mitä ajatella. Mielessä pyörii vaan kauhukuvat kuolleen sikiön synnyttämisestä ämpäriin :sad010

Kuvittelin et raskausaika olis seesteistä ja onnellista aikaa, mutta kyllä mulla on ainakin näitä pelottavia tilanteita ollu riittävästi.

******

En kerenny painaa lähetystä, kun kutsuttiin huoneeseen.
Pienellä siellä kaikki hyvin, risti-istunnassa kykki ja vilkutteli toisella kädellään. Ei ollu muutoksia kohdunkaulassa ja lapsivettäkin oli ihan normaali määrä. Myooman tosin löysi sattumalta muttei kuulemma vaikuta mitenkään mihinkään.
Nyt sit muutama päivä saikkua ja lepolomaa, josko nää rasitussäryt helpottais. HUH :angelic:!
Toivottavasti loppuraskaus menee rauhallisemmin :rolleyes:
Huh! Onneksi selvisit säikähdyksellä, mut ymmärrän kyllä paniikin :/
 
Huh! Onneksi selvisit säikähdyksellä, mut ymmärrän kyllä paniikin :/

Jep.
Toi selkäkipu vihloo vielä niin hämmentävän voimakkaasti tossa alavatsassakin, että kivun lähdettä on tosi vaikee paikallistaa.
Mutta onneks paljastu vaan rasitussäryks. Niin kovasti tähän pikkuseen on jo ehtiny kiintyä ♡
 
Maanantaina on työterveyslääkärille aika, joka toivon mukaan kirjoittaa minulle 2kk saikkua, että voin ottaa jo sovitun korvaavan työn vastaan. Oman esimiehen kanssa tultiin siihen tulokseen että on parempi jos siirryn korvaaviin töihin nyt vähäksi aikaa ja kun kaksi kuukautta on mennyt niin pystyn melkein sen jälkeen jäämään äitiyslomalle ku käytän tämän vuoden kesälomani ennen sitä. Olisin niin mielelläni ollut loppuun asti nykyisessä työssäni mutta pahoinvointi ei vain hellitä.
 
Maanantaina on työterveyslääkärille aika, joka toivon mukaan kirjoittaa minulle 2kk saikkua, että voin ottaa jo sovitun korvaavan työn vastaan. Oman esimiehen kanssa tultiin siihen tulokseen että on parempi jos siirryn korvaaviin töihin nyt vähäksi aikaa ja kun kaksi kuukautta on mennyt niin pystyn melkein sen jälkeen jäämään äitiyslomalle ku käytän tämän vuoden kesälomani ennen sitä. Olisin niin mielelläni ollut loppuun asti nykyisessä työssäni mutta pahoinvointi ei vain hellitä.
Minkä takia sulla pitää olla saikkua, että voit ottaa korvaavan työn vastaan?
 
Minkä takia sulla pitää olla saikkua, että voit ottaa korvaavan työn vastaan?

Ei kuulema voi ottaa korvaavaa työtä vastaan, jos olet kykenevä tekemään nykyistä työtäni. Lääkärin pitää todeta mut kykenemättömäksi hoitamaan nykyistä työtäni. Muuten joutuisin tekemään uuden työsopimuksen korvaavan työn tarjoajan kanssa ja irtisanomaan itseni nykyisestä työstäni ja tässä taas ei ole mitään järkeä koska haluan palata äitiysvapaani jälkeen vanhaan työhoni. Kuulostaa järjettömältä mutta näin se menee.
 
Ei kuulema voi ottaa korvaavaa työtä vastaan, jos olet kykenevä tekemään nykyistä työtäni. Lääkärin pitää todeta mut kykenemättömäksi hoitamaan nykyistä työtäni. Muuten joutuisin tekemään uuden työsopimuksen korvaavan työn tarjoajan kanssa ja irtisanomaan itseni nykyisestä työstäni ja tässä taas ei ole mitään järkeä koska haluan palata äitiysvapaani jälkeen vanhaan työhoni. Kuulostaa järjettömältä mutta näin se menee.
No kuulostaa kyllä hyvin monimutkaiselta! Itsekin olen tällä hetkellä saikulla, kun alkaa rasituksesta jo harjoitussupistuksia :sad001 ja mun työ on fyysistä. Työterveyslääkäri kirjoitti 2vko saikkua ja suosituksen, että pitäisi järjestää mulle kevyempää työtä. Onneksi saatiin töissä sumplittua tämä. Tsemppiä sullekin! :)
 
Kyselisin onko täällä kohtalontovereita? Eli kyseessä on toinen raskaus. Onko muiden "raskaus maha" alkanut heti rintojen alapuolelta? Viikkoja on kohta kasassa vasta 19 ja muuten maha ei vielä näy, ehkä vähän on turvotusta mutta selvää vauva mahaa ei ole. Ensimmäisessä raskaudessa en muista vastaavaa olleen. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan :)
 
Kyselisin onko täällä kohtalontovereita? Eli kyseessä on toinen raskaus. Onko muiden "raskaus maha" alkanut heti rintojen alapuolelta? Viikkoja on kohta kasassa vasta 19 ja muuten maha ei vielä näy, ehkä vähän on turvotusta mutta selvää vauva mahaa ei ole. Ensimmäisessä raskaudessa en muista vastaavaa olleen. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan :)
Minullakin pystyssä ollessa maha alkaa pyöristyä heti rintalastan alta. Navan alla ei juurikaan ole mahaa. Selin makuulla on päinvastoin, eli navan alapuolella on kumpu, mutta ei yläpuolelle juuri yllä. Minulla on 18. viikko menossa. Maha tuntuu tosin olleen jo useita viikkoja saman kokoinen. Niin ja täällä kanssa toinen raskaus kyseessä.
 
Tänään oli rakenneultra ja nähtiin taas pikkuinen, hurjasti oli kasvanut sitten viime näkemän. Kaikki mitat saatiin otettua ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sukupuoli haluttiin miehen kanssa tietää ja se ei jäänyt kyllä epäselväksi,kun oli niin jalat levällään kun olla voi. Perheemme akkavalta loppuu ja meille saapuu pikku prinssi heinäkuussa :Heartblue
 
Mulla olis huomenna rakenneultra ja mua jännittää ihan sairaasti.. ukkoki on saanu tästä mun stressi hermoilusta osansa.. Mut toivottavasti huomenna helpottaa..
 
Rv 20+1 ja nyt jo alkaa tuntua liikkuminen hankalalta. :wacky: Kävelen joka päivä osan matkasta töihin ja koko matkan töistä kotiin, matkaa kertyy yhteensä n. 4,5km päivässä. Työpaikka sijaitsee mäen päällä ja koti vielä pidemmän ja jyrkemmän mäen päällä ja päivä päivältä tunnen miten askel hidastuu. Liitoskivut vaivaa, välillä on tosi raskas ja venyvä tunne mahassa ja jossain nivusten suunnilla. Sinnikkäästi yritän jaksaa, hyötyliikunta vaan on kätevää ja tiedän, että jos en edes noita matkoja kävele, niin en kyllä varmasti jaksa asioiksenikaan lenkille illalla lähteä. Mutta pitää katsella, jos tämä tästä vielä reilusti hankaloituu niin pitää ehkä ruveta kulkemaan enemmän bussilla.

Jotain positiivistakin, mahassa on viime päivinä alkanut tuntua jännää kuplintaa, joiden ehkä jopa voisin arvella olevan vauvan liikkeitä! :happy: Ne on sen verran satunnaisia enkä ole vastaavaa ennen tuntenut, vaikka tosi vaimeita muljahduksia onkin. Plus maanantaina on vuorossa rakenneultra, sitä innolla odottaen!
 
Joko muilla on alkanut tuntua vauvan liikkeet?
Itse hiukan ihmeissäni kun viikkoja vasta 19+2 ja liikkeet tuntuneet jo 4 viikkoa. Tänään mies tunsi jo potkut mahanläpi
En muista aikaisemmista raskauksista, että olisi tässävaiheessa vielä tuntuneet noin selkeästi.( nyt siis 5 raskaus)
 
Täällä on tuntunut monta viikkoa liikkeet, mies tunsi ekan kerran mahan läpi pari viikkoa sitten ku vauva potki :)
 
Täälläkin tuntuu jo monta viikkoo liikkeet. Mies tunsi liikkeet mahan läpi ekan kerran n. 2 viikkoo sitte. Ja viikkoja siis 20+1.
 
Meillä olisi torstaina rakenneultra, jännittävää :-) Kovasti kyllä on liikkunut mahassa, ja käteen hyvin tuntuu mahan päältä potkut. Nyt oon ollut mahataudissa pari päivää, on liikkunut vielä normaalia enemmän ja se lisää huonoa oloa :angelic:
 
Miullaki on tuntunu jo monta viikkoo liikkeet, ehdottomasti paljon aikasemmin ko ekassa raskaudessa. Tunnin päästä on erikoislääkärin rakenneultra, toivottavasti on tällä kertaa kaikki virtauksetkin kunnossa, viime kerralla oli vähän heikohkoa.

Edit. Tänään siis tasan puoliväli, 20+0!
 
Rakenne ultrassa käyty ja vauva kasvaa ja voi hyvin.
Yllätyksenä löytyi n.12 cm myooma joka kasvanut sinne hirmu vauhtia täällä ultrataan 2-4 viikon välein ja aikaisemmin ei ole ollut. 2 viikon päästä uudelleen tarkistukseen.
Niin ja neljän tytön jälkeen meille tuleekin poika
 
Joko muilla on alkanut tuntua vauvan liikkeet?
Itse hiukan ihmeissäni kun viikkoja vasta 19+2 ja liikkeet tuntuneet jo 4 viikkoa. Tänään mies tunsi jo potkut mahanläpi
En muista aikaisemmista raskauksista, että olisi tässävaiheessa vielä tuntuneet noin selkeästi.( nyt siis 5 raskaus)

Niin kuin tuossa aiemmassa viestissä mainitsin niin nyt 20. raskausviikolla on vasta alkanut tuntia pikkuruista kuplintaa, joiden voisin arvella ehkä olevan vauvan liikkeitä. Esikoinen tulossa, niin en ihan uskalla varmaksi sanoa. Eikä siis tietoakaan siitä että mahan läpi mitään tuntuisi. :sorry:
 
Takaisin
Top