Tammikuun jutustelut :)

Kamalan paljon tuntuu täälläkin odottajii olevan lisää :) Eilen meni laskettu aikakin ohi :s Niin turhauttavaa.Jotenkin sitä on alkanut pelkäämään että kaikki meneekin taas vanhan kaavan mukaan,eli käynnistelyy ja sektioo :( Synnytystapa arvios käydes ihmettelin vaan kun teki normaalin lääkäritarkastuksen ja ultras muksun mitaten sen koon.Ei mitää puhetta kuinka iso siit mahtais tulla taikka muutakaan.ei edes mitään sanonut että mahtuuko tulee vaiko ei.Eka kysymys oli vaan et haluunko sektion.Luulis et ois jotenki paremmin tutkin ku viimeks mentii niin vaikeimman kautta.
Eilen illal huomattii miehenkaa et Ninnille samaan aikaan 6 hammast vierekkäin ylös tulos.Eli ei mikään ihme ku on niin kiukkunen ollu ja sit viel toi korvatulehduskin kaupan päälle.Ja meilt jäi kaks viimisint annost antibioottii ottamatta ku niin tarkast olivat määrän laittavinaa antibioottii ni silti pullo jo eilen illal tyhjä :( Pitänee varata taas uus aika terveyskeskuksee ko jotenki vaikuttaa et korvat ei viel oo kunnol ku edellee niit haroo.Ja tekis miel ilmottaa aikaa varates et halutaa suomalainen lääkäri.Nykyää ollaa aina saatu ulkomaalanen lääkäri joka juttuun eikä ne näytä hommiaa osaavan :(
 

Toivottavasti fjansku on jo synnyttämässä ;) 

Ja sitten vaihteeks omaa napaa......voi huokaus.... Täälä ei saa kyllä todellakaan mitään palvelua lääkäripäivystyksessä!!! Kävin siis runsaan vuodon takia ja ei muuta ku ootteleen maanantaita ja soitto omaan neuvolaan. Täälä siis ei ollu ketään paikalla neuvolassa. Ja siis sielä päivystyksessä ei tarkistettu sydänääniä, ei ultrattu, EI MITÄÄN!!!!! Että kiitos tyhjästä vaan! Ja ensin soitin siis synnytysvastaanottoo ku en muuta keksiny ja sieltäki olivat sitä mieltä että asia pitää tietysti tarkistaa koska vuotaa niin paljon ja kirkasta verta, mutta sinne en pääsis ilman lääkärin lähetettä. Voi huokauksien huokaus!!

Ja toiseks, meillä taitaa olla tytöllä myös soija-allergia... Muutama päivä syöty soijajugurttia ja tänään jalat aivan punasella ihottumalla...

 
Yhdessä kasassa vielä ollaan :(
On alkan hiukkasen epäilyttää et tää pitkittyminen johtuu omast stressist..ku tietää kuinka paljo asioit pitäs tehä sen jälkee ku oon kotiutun sairaalast :s ja kaikenkukkuraks anoppi kävi pitämäs kunnon paasauksen ja valituksen täs yks päivä.Ja ihmettelee kaikenlisäks ku en pyytele käymää.Suoraa sanoen ei sit valituksen määrää jaksa :(
Täälläkin päin tuntuu olevan ihan älyttömät noi kaik lääkäri/sairaalapalvelut.
Olivat Ninnin kohdal silleen et laittavat kirjeen joulukuulle munuaisultraan ym.mut mitään kirjeit ei loppupeleis sairaalast tullu.Ja nyt joutuu alkaa pommittaa koksii urakal et sais sinne jonkuumoist aikaa,,ja huonost sinne minne tahtoo ni pääsee läpi puhelimenkaa :s
Nii ja aina tulee joku ulkomaalanen lääkäri johonkin juttuun eikä niist ymmärrä mitään eikä ne näytä ymmärtävän mitä niilt kysyy :(
 
tsemppiä fjanskulle loppumetreille! Ite olin tänään ultrassa ja pieni alkio siellä näky<3 sydänääniä ei vielä näkynyt mut ens viikolla uusi ultra. lisäksi pitäisi gynen mielestä olla kaikki hyvin aarveli vain nuoreen ikään liittyväksi, nyt siis vasta 6+0. ultralaite ei kuulemma havaitse vielä siellä mehiläisessä tuota sydämen sykettä. hiphei oon onnellinen kun kaikki hyvin.. meinattiin jo pelätä pahinta. täytyy vielä sanoa että muutan täysin mielipiteeni miesgynekologeista. oli niin herrasmies ja mahtava tyyppi tämä vanha gynekologiherra, osasi lohduttaa aluksi kun tippalinssissä kerroin miksi tuun ultraan ja sitten kun kaikki olikin hyvin jutteli mukavia.

mites iines, onko vuoto rauhoittunut?? kyllä on kumma kun ei saa kunnon hoitoa.

meillä tyttö on alkanut kiinnostumaan ihan hirveesti autoista:) koko ajan pitäs kattella ulkona meneviä autoja. lisäksi voisi tutkiskella koruja ja kenkiä ties kuinka kauan:) hyvin siis monentyyppisiä kiinnostuksen kohteita:D aika hiljainen palsta on tämä kyllä nykyään!:)
 
En oo pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan. Meillä on kamalat hulinat ollu sekä töissä että kotona. Täällähän on uusia raskautujia!! Ihanaa! Onnea kaikille tasapuolisesti.

Meillä Aleksi on vihdoin alkanut nukkumaan öitä kokonaan. Aivan luksusta. Maitoallergiaa, mitä ei todettu testissä, on kyllä ihan todellinen. Kokeiltiin tavallista maitoa ja samantien oli kroppa täynnä näppylää ja valvottiin yöt läpeensä. Nyt sitten mennään tavallisella AlproSoya maidolla ja samalla soijajogurtilla. Harmi, kun ei voi antaa mitään juustoja ym.
Jouluna tuli sitten 18 kerta lekurissa viimeisen puolen vuoden aikana. Meillähän putkitettiin korvat tuossa lokakuussa vai oliko marraskuun alussa ja siitä asti ollut kuitenkin koko ajan köhä päällä. Kaikki huipentui sitten tapaninpäivän myräkkään. Samana päivänä kun lähti sähköt, Aleksilla nousi 40 asteen kuume, joka lopulta selvis keuhkokuumeeks. Uusi vuosi otettiin vastaan sairaalassa, kun tuota kuumetta kesti siis 10 päivää. Viikkoon Aleksi ei ollut kuin tunnin hereillä vuorokaudessa. Nukkuin vain sylissä tai tuijotteli apaattisena, eikä kävelyt omin jaloin metriäkään. Oli kyllä elämäni kamalin viikko. Nyt siitä selvitty, mutta edelleen ollaan tiivisti sisätiloissa, kun ei tiedä miten keuhkot kestää pienen pakkasen.

Työt alkoivat taas vuoden vaihteessa ja nyt sitten lomia odotellessa. Viikolla 9 pitäisi lähteä pariks päiväks lappiin laskettelee ja sitten kesäkuun alussa Prahaan. Pääsiäisenä tehdään joku sukulaisreissu perheen kesken.
Tällaista tänne.
 

Huh mitä kuulumisia Miimillä.... Joko alkaa helpottaan? 

Ootko muuten kokeillut Muksu-soijajuomaa vai sopiiko teillä tuo alpro soija hyvin? Ilmeisesti tuossa muksu-juomassa ois enempi energiaa ym. Me ei olla vielä kokeiltu mutta kaappiin jo putelin ostin. 

Huomena kananmuna-altistus ja saadaan tietää päästäskö käyttään vaikka ruuanlaitossa munia :)

 

No onpas täälä hiljaista... Missä kaikki on? Jollain muulla palstallako vai onko teillä siis muutakin elämää kuin tää :D 

Me saatiin siis lupa alkaa kokeilee kananmunan käyttöä ruuassa joka kypsennetään väh 170asteeseen. Yhden makaronilaatikon oon vasta tehnyt eikä siitä tainnu ongelmia tulla.. Pitää vielä kokeilla vaan uudestaankin. 

Mutta meillä ei nukuta. Ei yhtään. En tiedä onko hampaat vai mitä on mutta tää alkaa oleen jo oikeesti ihan kamalaa. Ei jaksa yhtään. Tyttö menee nukkuunkin hirveän huudon kanssa jos ei satu oleen niin väsyny että nukahtaa jo matkalla sänkyyn.. Ja herää puolenyön aikaan ekan kerran ja siitä eteenpäin ehkä tunnin tai parin välein huutaan... En tiä mikä on....Raskasta.... 

 
eipä oo tosiaan tullu pitkiin aikohin tänne kirjoteltua, eikä kyllä oo tullu lueskeltuakaan, anteeksi vaan mammat! :/ no, mitäs sitä kirjottais näin äkkiä, ennenku juniori herää vaatiin muonaa. kovasti tuhinaa kuuluu jo.. :) meillä tosiaan oli ristiäisetki ja poika sai nimen, Luca Eemeli. Osa sen jo tieskin kun tuolla fb ryhmässä siitä kirjottelin. Kuinka moni muuten ei oo siellä facen ryhmässä ? Luca on todella rauhallinen vauva, yhtään yötä ei oo tarvinnu valvoa!! Ainoastaan syötöt ja ehkä max 30 min sen jälkeen sillon tällön tahtoo killistellä silmät kirkkaana :) mutta harvoin näin keskellä yötä tapahtuu..

Benjaminilla vesirokko. Näppylöitä vaan alakropassa. Vaippa alue ihan järkyttävän täynnä rakkulaa/näppylää. Jonnin verran tuntuu kutisevan, öisin herää useammin kuin normaalisti. Ompahan seki nyt sitte kohta alta pois :P flunssaahan meillä on riittäny, lucakin sairasti kolmisen viikkoa, benjamin lähes kuukauden. mutta onneksi ne räät on takanapäin :D

Benjamin ei siedä ollenkaan normaalia maitoa, vieläkään! Mutta onneksi laktoositon maitojuoma käy hälle. Ei tarvii enää kantaa niitä tutteleita, huh!

Tuttia syö edelleen ja tuttipullo kovassa käytössä. Musta tuntuu että tullu hiukan taantumaa vauvan syntymän jälkeen. Ei suostu enää ollenkaan nokkamotista juomaan, tuttipullosta ei juo ite vaan lorruuttaa kaiken maidon tai veden päälle/lattialle tai millon mihinkin. Vaikka ois kuin nälkänen ja antaa sitten itse yrittää syödä, ainuttakaan lusikallista ei mee suuhun vaan ruoka on lattialla,vaatteilla, hiuksissa, käsissä jne. Ootellaan siis rauhassa pari kuukautta ainaki jotta tulee enempi "älliä" päähän xD

Ensimmäinen hammashoitajan käyntikin oli, pojalla 12 hammasta suussa!! hoitajan mielestä aika paljon ikään nähden! ei ihme, että on ollut huonoja öitä, kiukkua ilmassa ja räkää nokassa :P yöt oli suht hyviä, mutta nyt tämä vesirokko on taas tuonu takapakkia.  Ja ihan ku ois uhmaikä jo painamassa päälle, kiukuttelu on sen verran äkästä jotta välillä meinaa äitillä revityttää hiuksia päästä ;D vauvaa kovasti haluais koskea ja olla lähellä mutta ei uskalla päästää hetkeksikään lähelle. heti on lyömässä, rääpimässä, puristelemassa jne. vaunuihinkaan ei uskalla lucaa laittaa koska kiipeää heti kurkottelemaan häntä ja ravistelee rajusti vaunuja!
tuo kiipeily, ah niin ihana uusi taito, tuo harmaita hiuksia. sängylle, penkeille jne kiipeää kovasti, mutta kun ei ymmärrä tulla oikein alas,vaan pää edellä! ja portaita ei haltsaa yhtään. mummulassa kokoajan pää kolmantena jalkana syöksymässä portaita alas, mutta niissäki pää edellä. noh, jospa se tästä, pakkohan sen on oppia jossain vaiheessa nää kaikki "pelleilyt ja toilailut" tekemään niin, ettei tartte joka muksahuksen jälkeen parkua :D

mulla jänskättää huominen sokerirasitus. mulla kun oli se insuliini tossa raskauden aikana niin nyt pitää käydä sit se rasitus uudestaan jotta pois suletaan mahdollinen diabetes.!

mitähän sitä vielä.. ei nyt enää leikkaa pääkopassa yhtään. taidan painua tonne sängyn puolelle lucaa ruokkimaan. :)


ja niin, Onnittelut tosiaan fjanskulle pienestä pojasta <3

 
Mä oon täällä kyllä käyny lueskelemassa uusia juttuja, mutten piiiitkään aikaan oo jaksanu kirjotella. Tuonne facebookkiin tulee sit enemmän (ei sinnekään kyllä kauheasti) kirjoteltua, kun siellä nyt muutenkin roikkuu päivät pitkät ;)

Niinkun osa porukasta jo fb:stä lukikin, niin meillä meni lusikat jakoon miehen kanssa. On ollu aika raskasta! Toisaalta nautin omasta asunnosta ja rauhallisista aamuista silloin kun poika on isällään, mutta ikävä on jotain ihan kauheaa.. varsinkin kun koko viime viikon poika oli isällään mun töiden takia. Kyllähän sitä kävin siellä moikkaamassa ennen töihin menoja yms, mut oli se silti vaan niin kauhean outoa kun ei aamusin kämpässä oo ketään.. nyt onneks saan pitää pienen mun luona perjantaihin asti ♥ ..ja pe-la yön joutuu ekaa kertaa oleen tarhassa - APUA! Onneks ollaan miehen kanssa hyvissä väleissä ja suunnitellaan vielä pariterapiaan menoa, jos saatais selville missä oikeesti mätti ja oisko suhteelle vielä mitään tehtävissä.

Mä kyllä tunnen itteni niiiiin epäonnistuneeks kaikessa.. joku perkele on menny muuttamaan mun elämän käsikirjotusta, vaikka mä olin kirjottanu sen niin täydelliseks - ei tän näin pitäny mennä! :D ..jos kukaan muistaa, ni mä jo raskausaikana sanoin et mun pahin painajainen olis joutua yksinhuoltajaks ja kasvattaa lapsi rikkonaisessa perheessä.. ja tässä sitä sitten ollaan.

Onneks muille tuntuu kuuluvan parempaa.. :)
 

Mä kuulun kyllä sinne FB ryhmään mutta ei sielä tuu käytyä kun on jotenki kivempi täälä pulista...

Meillä tyttö on tosi kiinnostunut vauvoista ja bongaa kaupassakin kaikki pienet kuvat vauvoista ja aina on vauvoja halaamassa ja hellimässä ja kuskaa tuttia ja pulloa <3 Kumpa näin olis sitten kesälläkin :)

En tiä tuleeko niitä hampaita tääläkin vai mikä on ku edelleenkin jatkuu ja jatkuu yöhulinat. Ihan hirveetä kun ei saa nukkua yhtään yötä kunnolla... Buranaakin oon kokeillu parina iltana mutta ei sitäkään viitti jatkuvasti antaa... Se kyllä vähensi heräämiset yhteen tai kahteen kertaan sen viiden sijaan :D


Melela on ihana nimi teidän vauvalla :)

Satu ei se niin kamala ja huono asia ole vaikka yksin kasvattaisikin lapsen :) On se varmasti kurjaa ja rankkaakin, mutta huonomminkin voisi olla. Onneks olette väleissä ja pystytte sopiin asioista. Joskus se elämä vaan menee erilailla kuin on ajatellut ja suunnitellut ja toivonut :) Toivottavasti teillä jatkuu tuo sopu, ja ties vaikka pääsisitte vielä yrittään uudelleen. 

 
Melelaihanan nimen  ootte pojalle antaneet<3

Aika hiljaista palstalla nykyään, itekkään en oo kun ihan harvakseltaan käynyt...
Harmittaa ihan hirveesti kun meni raskaus kesken ja jouduin tyhjennykseen ym. Ihmeen hyvin kuitenkin jaksanut, aina ennen kun miettinyt et jos tulis keskenmeno niin olisin paljon enemmän hajalla. No, meillä on niin helposti tärpännyt aina ja kaikki nyt hyvin että lähinnä vain harmittaa kun oltais niin toivottu vauvaa ja sisarusta pienellä ikäerolla. onhan se vieläkin kyllä mahdollista. ja ainakin on nauttinut nyt tytön seurasta kahta kauheammin:) jäin kotiinkin taas uudelleen(tai töissä käyn osa-aikasena) kun mietin että tätä aikaa ei saa enää takaisin ja en halua menettää arkea tytön kanssa...ei sitä varmaan myöhemmin murehdi että olis pitänyt nuorena olla enemmän töissä, enemmän varmaan saattaisi miettiä että olis pitänyt olla enemmän kotona lapsen kanssa.

no enivei, varmaan yritetään toista lasta heti putkeen kun menkat vaan alkais.
Tyttö on pysynyt tosi terveenä, ei flunssia tai mitään oo ollut, se on kyllä onni! Kovasti juoksentelee ja touhuaa lumessa.pulkkailu ollut kivaa! Oppi reilun vuoden ikäsenä syömään lusikalla itse ja nyt lähinnä vain pientä avittamista:) kivaa! puheen kehitys taisi jäädä vähän jalkoihin kun edelleen tulee niitä sanoja muttei mitään lauseita. sellanen EI-vaihe menossa myös :D mutta kiva että osaa kertoa tuolla ei-sanalla eri asioita, esim. jos ei halua enää syödä tai jos kysyy että pitääkö päästä potalle, niin EI! :D joo-sana on vaan nyökkäilyä tällä hetkellä.. perhepäivähoitoon tyttö menee maaliskuussa osittain, lyhyitä päiviä, kun tosiaan oon kotona itse hänen kanssa pääasiassa. toisaalta kuitenkin kivaa että saa seuraa muista lapsista hoidossa. varmaan siellä paljon oppiikin, sellaista oon kuullut kavereilta joiden lapset hoidossa.
se mikä on ikävää, niin tytöllä on alkanut olla matkapahoinvointia aika paljon, lähinnä pitkillä matkoilla tulee esiin ja jos on paljon valojen välkehdintää. vähän rajoittaa menoja.

tällaista tännekuuluu... laittakaahan muutkin kuulumisia, kiva olis kuulla:)

mitä fjanskulle kuuluu??
 
Voi vitsukka, oon älyttömän pahoillani! Tuolla toisella puolella kyselinkin jo kuulumisia, mut täällä nää tulivat...
Eihän siinä muu auta kun uutta matoa koukkuun, tai ainakin meillä näin kun ensimmäinen raskaus päättyi kaavintaan. Ja tää marrasmuru tärppäsikin silloin kyllä nopeasti. Eli tsemppiä sinne kovasti!

Ja meillä sitten ei vieläkään kävellä, poika on nyt 1v3kk. Hänellä on kyllä tarvittavat taidot ja saattaa pitää ehkä yhdellä sormella kiinni minun kädestä, mutta heti kun ote irtoaa hän pudottautuu lattialle. Jotenkin puuttuu kokonaan rohkeus yrittää itse kävelyä... No eihän se mitään  tavatonta ole, mutta vähän kumma homma kun muuten kehitys meni alussa niin hurjaa vauhtia fyysisesti ja pystyynkin noustiin muistaakseni ennen kahdeksaa kuukautta.

No omaan tahtiinhan nämä menevät kaikki ja jos ei olis tätä nettiä, missä vertailla kaikkien kanssa niin eipä tuota varmaan pitäisi yhtää kummallisena... :)
 
korianteri: kiitos myötätunnosta, ei tää herkkua ole. pelkäsin ihan hirveesti sitä tyhjennystä ja aluksi siinä tosi kipeä olinkin:( onneksi meni hyvin ja vuoto kesti vain viikon...sanottiin että yleensä 2-4vk kestää, mutta voi hyvällä lykyllä vähemmänkin..

ihanaa kuitenkin että täällä muilla mahat kasvaa ja osa jo saaneet kakkosen<3 lapset on tosi ihania!

niin ja korianterille sellasta, että meillä kesti tosi pitkään tytön kävelyhommat, kun se otti ensiaskeleet, niin siitä kesti varmaan kaksi kuukautta että tyttö käveli ihan jatkuvasti. toisaalta yhden kaverin tyttö oppi ihan päivissä kävelemään jatkuvasti. sit kummipoikamme oppi 1v6kk iässä kävelemään ja tällä hetkellä ihan tosi näppärä liikkuja, mun mielestä näppärämpi kun moni vähnä vanhempi lapsi! meillä tyttö oppi nopsaan sanoja mut ei oo tullut uusia sanoja pitkään aikaan!! jopa ehkä vähän jäänyt poiskin niitä joita jo oli, onkos muilla tällasta??!

Vitsit kun tuo seuraava raskaus onnistuisi pian ja pysyisi loppuun asti ihmisalku matkassa....
 

Vitsukka voi itku.... Oon tosi pahoillani myös... Enkä osaa sanoo mitään lohduttavaa.... Toivon että tärppää nopeesti uudelleen.. 

Meillä on kans ollu tota että osa sanoista on unohtunu. Siis jotain on sanottu vain kerran mutta sitten on ollu vaikka viikon joku sana käytössä ja sen jälkeen unohtunut. No, ehkä ne jää johkin alitajuntaan kumminkin :)

Täälä kans tyttö syö ite, vähän saa olla auttamassa eli ottamassa isompia tippuvia ruokia kiinni mutta muuten sujuu hienosti eikä saa syöttää paitsi ehkä jossain kahvilassa jos ollaan enkä anna lusikkaa omaan käteen. Muutenki sellanen minä itte tyyppi tämä meidän tyttö :)
Ja edelleen jatkuu välillä niin helvetillisen tuskattuttava äitissä roikkuminen. Eilen viimeks istuin ja makoilin lattialla varmaan pari tuntia tytön touhutessa vieressä omiaan, koska jos nousi ylös alkoi hirvee huuto ja parku ja syliin oli päästävä.....voihan huokaus... Josko huomisessa neuvolassa sais jotain vinkkiä tähänkin..... Hope so...

 
Herranjumala! ..Ootko Iines jo 20 raskausviikolla? :o
mihin tää aika katoaa? vastahan sä teit raskaustestin :D

..ei mulla muuta, osu vaan silmiin kun kävin lueskelemassa kirjotuksia ;)
 
Täällä päin podetaan flunssaa.Pikkunen ollu jo päälle viikon räkätaudissa ja rankkoja öitä on ollut.Viime perjantai oli pahin ku joutu koko aika niistää tai muuten ei syömisest ois tullu mitään. Ruoatkin tulivat välil kaaressa ylös.Mies samana päivänä läks työporukankaa venemessuille ja viihteelle joten pärjäsin yksin kipeän vauvan ja Ninninkaa.Ja se perjantai-lauantai välinen yö meni kokonaan valvoes tarkkaillen että pikkunen saa henkee :( Onneks Ninni nukkuu yöt läpeesä joten ei sitäkin tartten hoitaa yöllä :)
Tääl kamala itte mie-kausi menos ja muutenkin uhmailee.Ja Ninnii jos kieltää ni sanomiset menee kuuroille korville.Ilman tukee tääl vähän aikaa seisotaan,josko kohta lähdettäs kävelemäänkin :)
 

 Joo, viikkoja alkaa oleen jo kivasti kasassa ja vähän yli puolivälin ollaan :)

Huomena ois oma neuvola ja varmaan on painoo tullu.......mulla on aivan järkyttävä himo syödä kaikkee makeeta ja aina lopulta kuitenkin tulee huono olo..silti en vaan pysty oleen syömättä.....huokaus..... Muutenki maha turpoo ku ruuansulatus jumittaa ja siihen ei ainakaan auta tää rautakuuri...

Tyttelille tulee lisää sanoja ja kivasti höpöttää jo :) Uusimmat mitat 1v3kk neuvolassa oli viikolla 77cm ja 9570g :) 

 

Huhuuuu..... missä kaikki on???

Täälä jälleen sellasta kiukkua ilmassa että äitiltä pääsi jo poru... 

 
Huhuu... On täällä ainaki joku :)

Mistäs teillä ne muksut kiukkuaa tai saa niitä raivareita? Tuolla facebookin puolelle kun näistä juuri oli keskustelua ja aika hurjia raivareita ollu muksuilla...

Meillä äijä on vielä niin säyseä, että joskus vähä kitisee tai heittäytyy lötköksi jos johonkin yrittää vasten tahtoa viedä. No teitty jossain vaiheessa se oma tahto varmaan löytyy :)  Mutta nykyään vielä hyväksyy kiellot ja muut aika hyvin.

Muuten on aika loistavaa katsella, miten uusia asioita opitaan koko ajan ja esim. keittiössä poika matkii tosi hienosti kaikkea, eli huitoo vispilöillä, leikkaa, raastaa, kaataa omsta pullosta kuppiin ja on toisinaan jopa APUNA tiskikoneen tyhjennyksessä, siis ihan oikeasti :)

Mut kyllä nää päivät vaan menee vauhdilla kun tiskaa, siivoo, syöttää, vaihtaa vaippaa ja ulkoilee satunnaisessa järjestyksessä koko ajan. Kohta on kesä ja sitte niitä vahdittavia pian jo kaksi <3
 
Takaisin
Top