Tammikuun höpinöitä löpinöitä

minkäslaisia uuden vuoden lupauksia olette tehneet? tai millaisia ennustuksia saitte? :) itse en mitään varsinaisesti luvannut erillistä kuin että yritän olla mahdollisimman hyvä äiti (itseäni unohtamatta kumminkaan) tulevalle muksulle :Heartred
 
En luvannu mitään. Tinassa oli menninkäisen kasvot, mitä lie suippokorvat tarkottaa? [emoji16]
 
Mäkään en luvannu mitää, mutta ajattelin koittaa vähä kattomaan enempi tuota rahankäyttöä jos sais enempi säästöön ja sitte koitan vaatteet saada vaihdettua omatekemiin :)
 
Ootteko vielä töissä vai jo äippälomilla?
Jäin ite nyt pois töistä ja aika ei vaan kulu millään. Oon rv35 eikä mitään oireita, joten en oo pakotettu makaamaa sijoillani. En vaan keksi päiviin mitään ohjelmaa kun muut on töissä tai opiskelee.

Kaikki kotona on jo laitettu valmiiksi ja nyt kun olisi aikaa itelle, niin keskustaan on matkaa eikä sitä kotonakaan jaksa 12 tuntia lukea kirjoja :D Mitä te teette kaikki päivät?
 
Mulla ois vielä 19. Päivää töitä... ja kyllä on raskasta jo nostella ja tehä mahan kanssa.
 
Mulla loppu työt vuodenvaihteeseen ja äippäloma alkaa viikon päästä, tää viikko on aika huliviliä ku esikoinen on kotona ja sitte alkaaki taas hoito ja saa omaa rauhaa. Mä kulutan ajan ompelemalla :D ja tämän viikon reissataan esikoisen kans.
 
Edith, muistan kun eilisen nuo tunteet esikoisen kohdalta..olisin niin halunnut jatkaa töissä vaikka loppuun asti, kun olo oli mainio ja aika mateli kotona yksin. Mä kulutin sitä aikaa silloin reissailemalla sukulaisissa, tekemällä massiivisia palapelejä ja oli meillä ekan talon rakennustyömaakin jossa jonkinverran pystyin touhuamaan-mieskään ei ollut läsnä, kun se joko oli poissa töissä viikon kerrallaan-ja kotonaolo viikko meni tiiviisti sillä rakentaessa. Ja kun se odotus vielä meni sen 2 viikkoa yli..:facepalm:

Nyt on kyllä vähän eri meininki, äitiysloma alkoi joulukuun lopussa-vaan eipä se hoitovapaalla olevan arkea muuttanut:p. Elukoiden kanssa menee hyvin aikaa joka päivä, lapset vie omansa- melkeinpä rientää aika nykyään. Ei siis meinaa pysyä ajantasalla raskausviikoissa kun hommia piisaa laskemattakin. koululaisten joululomalla riittää hulinaa ja jahka arki taas alkaa niin piisaa puuhaa silloin ehkä hiukan enempi taas.. vaan kyllä se synnytys ja tuleva lapsi pyörii jo mielessä, ei oikeen osaa käsittää vieläkään todeksi.
 
Eilen oli täällä viimeinen työpäivä. Kohta vielä palauttamaan avaimet ja puhelin. Enkä olisi yhtään työvuoroa enää jaksanut. Sisulla tein nuo loput vuorot :)

Mulla on päivät aikataulutettu kun esikoisen esikoulu jatkuu huomenna joten sen kuskaaminen alkaa aamulla ja iltapäivällä :) toisaalta hyvä mutta toisaalta haluaisin vain olla ja levätä!
Esikoisen odotusaikana taisin lepäillä, oli niin kuuma kesä ja turvotusta paljon ettei jaksanu mitään. Miehen kanssa sit illalla pyöräiltiin ja muuta.
Tsemppiä jokaiselle "lomalaiselle" tai vielä työtä tekeville.
 
Töissä vielä 26.1. asti ja haluankin olla ihan loppuun saakka. Viikonloppuna muutetaan ja vielä en ole odotukseen ehtinyt tympääntynyä ☺ Kiirettä piisaa mutta vointi hyvä, tsemppiä muillekin loppusuoralle :happy:
 
Miulla on rajoitettu liikkuminen, joten lähinnä teen asioita puhelimella ja läppärillä, kuuntelen äänikirjoja, kirjoittelen fiiliksistä ja yritän nukkua. Kun vointi sallii ja pää tarvitsee toimintaa, teen jotain pientä kotihommaa. Omakotitalossa ne ei tunnu loppuvan ikinä...
 
Viime viikko oli vaan jonkun verran raskas, mut tänään huomasin että olikin tosi raskasta :sad001 nostamine tuntui mahdottomalta samoin kävely kovempaa kuin madellen... noh onneksi mulla on se oppipoika kenelle opetan asioita niin hyvä syy pistää hänet tekemään mihin ei enää kykene niin mielellään.. Samalla kyllä _todella_ haikeaa että pitäs 12 työpäivän jälkeen jäädä jo kotiin. Samalla odottaa kärsien että vielä 12 kauheaa aamuherätystä ja hikoilua töissä. Eikä muutoin ole pahemmin ongelmaa mutta bebe on jo laskeutunut niin alas että painaa todella kipeästi.
 
Töissä vielä 24.1. Asti...kauhean nopeasti tuntuu äitiysvapaa tuolta tupsahtavan...
 
Ite tässä ollu myös työttömänä nyt pari kuulautta (yritys lakkautti toimipisteen missä olin ja sitä myötä jäin työtyömäks) esikoinen ollu nyt 3 päivää viikossa hoidossa ja ite sit saanu olla kotona rauhassa ja hoidella koti askareita. ( esikoinen 1v 10kk) äippäloma alkaa tossa 11.1.. Ja ollaan tässä nyt koko perhe kotona 2,5 viikoo kun mies pitää esikoisen viimeset isyysvapaat = ) hyvin oon kyllä saanu ajan kulumaan ja kahvitellu kavereiten kaa. Vauan huonetta ei ollu vielä saatu laitettuu enkä vielä oo jaksanu vaateita alkaa pesee mut ehkä ens viikolla sit = ) pe-la lähetään vielä miehen kaa haikonkartanoon hemmottelu lomalle kun vielä kahdestaan voidaan lähtee ja esikoinen menee toista kertaa yökylään fammun luokse = )
 
Täällä ollaan nyt reilu 2 viikkoa oltu lomalla, ensin talviloma ja nyt viime torstaista lähtien virallisella äippälomalla, alkuun tuntu kyllä tosi haikealta lopettaa työt, mutta toisaalta odotin sitä myös innolla :) Nämä viikot on menny kyllä ihan hujauksessa siivoillessa ja joulu- ja uudenvuoden hömpötyksissä :D Nyt alkaa talo kiiltämään ja kaikki vauvaa varten valmiina, sit ei muuta kuin odotellaan :wink Onneksi olo on edelleen kohtalaisen hyvä niin jaksaa esim. ulkoilla koiran kanssa ja touhuilla.
 
Eka äitiyslomapäivä tänään, jeah! Eipä tää arki tästä muutu kun jo reilun kuukauden ollut töistä pois. Aika on tosiaan menny nopsaan, vaikka päivät välillä tuntuukin niin pitkiltä. Miehellä on vuorotyö niin se on aika paljon tässä kotona mun seurana. Eniten ärsyttää itseä se, kun ei pysty touhuamaan niin paljon kuin haluais.

Eilen rupesin tekemään vähän perusteellisempaa siivousta, moppasin pitkästä aikaa. No ilta meni sitten ihan makaamiseksi tujujen harkkasupistusten kourissa ja oli aivan veto pois noin muutenkin.

Koirat lähtee tänään mun vanhemmille hoitoon. Ovat ainakin siihen saakka kun kotiudutaan synnäriltä. Haikeaa antaa ne hoitoon, mutta ne on niin virtaisia tapauksia ettei mun kunto ja vointi enää riitä tyydyttämään niitten tarpeita. Isä on jääny eläkkeelle juuri niin sillä on aikaa lenkittää koiria ja se tykkää niistä.
 
Mulla tuntuu lahoavan pää tämän tekemättömyyden kanssa! Päivät tulee oltua yksin ja ei pääse liikkumaan oikein mihinkään/jos pääsee ei jaksa koska voinnit heittelee lattiasta kattoon. Pitäs osata nauttia tästä ajasta, mut välillä se on kovin vaikeeta :sad001 Kova on odotus vauvan tulolle, vaikka kovin mielellään haluisin että menee yli 37+0 raskausviikon :)
 
Itteäni meinaa vain stressata että alkaako mulla äitiysloma vai ei 7.1. Kelan kanssa saanut väkertää ja nyt on muutosten tuulet sielläki, niin voi kaikki hommat viivästyä. Eipä periaatteessa mun nykyistä tilannetta muuta miksikään, kun työttömänä olen ollut melkein koko raskausajan. Se vaan viivästyttää mun rahoja jos ne ei saa katottua liitteitä ja muita mitä sinne tunkasin ennen joulua. Ja kaikkia liitteitä en vaan voi antaa edes kun ei riipu minusta milläänlailla vaan mun ammattiliitosta.

Eilen kävin hakemassa liberon ilmaisen lahjapakkauksen ja mukava sisällöltään. Nyt on alkuunsa vaippojakin hätävaraksi jos kestovaipat ei muksumukselle käykään. Olen kuvia laitellut hoitopöydän viereisille seinille ja ohjeen siitä paljonko pissa-ja kakkavaippoja pitäisi tulla per lapsen viikkomäärä jne. xD
 
Tänään ajeltiin läpi yön kaverin kanssa ympäri Turkua kun uni ei tullut ja koettiin kyllä aika kauhunhetkiä.. Eräs selkeesti aineissa oleva mies seisoi keskellä kapeaa pimeähköä tietä eikä liikkunut minnekkään. Siinä tietenkin ekana vedettiin ovet lukkoon aateltiin että väistäis mutta tovin tapitettuaan meitä lähtikin kohti, piirsi ison X:än ikkunaan ja ympyröi sen. Mielipuolinen hymy päälle ja poistui paikalta.. nyt tietenkin onkin omat yöunet menetetty kun mielessä pyörii vaan kauhukuvat.
Ainakin unohti isämiehen äkkilähdön ulkomaille oletettavasti toisen naisen kanssa, mutta ehkä ennemmin itkisin sitä kuin etten uskalla silmiä ummistaa kauhukuvien takia. Kyllä elämä ois helpompaa ilman näin vilkasta mielikuvitusta
 
Gagezzz, on siulla ollut hurja yö. Ihanko tosissaan lapsen isä on lähtenyt reissuun? Onko teillä kuitenkin ihan vakava suhde? Anteeksi kun utelen, ei ole pakko vastata.
 
Takaisin
Top