Tammikuun 2013 odottajat <3

Janeh

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heipsan :)

Ajattelin laittaa tälläisen keskustelun aluilleen jotta saatais jonkinlainen keskutelu porukka kasaan :) Itselläni siis on 12.1.2013 LA ja minulla on 1.1.2012 syntynyt pikkuinen poika. :) Olisi hienoa kuulla muidenkin voinneista/ oireista jne. :) Voi kyllä pikkusen aikaisessa olla tää ketju kun itse yritettiin toista ja ilmeisesti eritin vaan sen verran enemmän kuin normaalisti kun viime raskaudesta sen verran vähän aikaa. No mutta toivottavasti lisää porukkaa liittyy kunhan vaan tietoiseksi vauvasta tulette xD
 
Siis miten sä voit janeh tietää jo olevasi raskaana jos laskettu aika on 12.1 ? hedelmöityshän ois tapahtunu joskus eilen....? en nyt ymmärrä........
 
Anteeks, mieki tuota mietin et miten voi tietää jo tossa vaiheessa?
 
Mulle kone laski LA:ksi 3.1.2013, tänä aamuna tein plussatestin, menkkoja odottelin eiliselle alkavaksi. Voimakkaahkot raskausoireet tuli yllättävän aikasessa vaiheessa verrattuna tuohon ensimmäiseen verrattuna... oiskohan nyt eri sukupuolta tulossa?
 
Moi! emoticon Mulla LA omien laskujen mukaan 31.12. Ajattelin kuitenkin tulla mukaan myös tammikuisten keskusteluun, koska esikoinenkin syntyi melkein 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. :) Ja luultavasti toi laskettu tosta vielä siirtyy johonkin suuntaan.
 
Mulla pitäis menkat alkaa ensi viikolla...keskiviikkona......taas kaiken maailman oireita on mutta mutta olen yrittänyt itselleni vakuuttaa että raskaana ei olla :D mutta josko kuitenkin niin LA olis tuolloin tammikuussa......10.1.2013
 
Minäkin tein plussatestin tällä viikolla. Neuvolan laskelmien mukaan LA olisi 26.12, mutta omien tuntemuksieni ja ovulaatiolaskurin mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut myöhemmin, jolloin LA olisi 1.1.2013. Tulin tännekin nyt kirjoittelemaan, koska uskon, että laskettua aikaa vielä rumplataan ultrassakin... Onnea plussanneille!

Niin, ja meillä odotetaan nyt toista kertaa, esikoisemme syntyi 06/2011. :)
 
Mulla myös laskettu aika 12.1.2012. Noin siis menkkojen mukaan laskettuna ja nyt niiden mukaan rv3+1. Mulla on lyhyt kierto ja se selittää tuon. Voi siis olla, että tulee ultrassa muuttumaan. Toista odotetaan. Esikoinen on syntynyt 1/2012.
 
Tervehdys! Mulla olis laskurin mukaan myös LA 3.1.2012...voi kun oliskin. Huomenna testaillaan aamusta. Toivottavasti ei käy taas niinku jo monet kerrat. Se että tikku kastuu niin menkat alkaa :/ pientä pahoinvointia yllättäen tulee välillä. Eipä oo ollu muista sellaista, pahoinvointia siis. Siltä oon säästyny molemmilta pojilta. Eli löytyy pojat 4/09 ja 11/11.
 
Meillä plussattiin perjantaina. Laskettu aika olisi oletetun hedelmöittymisajan mukaan 4.1. Tärppi tuli paljon odotettua nopeammin ja nyt on lähinnä iloittu siitä, että ainakin voin tulla raskaaksi. Muuta ei oikein vielä tässä vaiheessa uskalla odottaa. Oireina ei ole ollut kuin nipistelyä alavatsassa. Toivottavasti pahoinvointi pysyykin poissa...
 
PLUSSASIN! Ihanaaaaaaa.... Aina yhtä jännittävää ja herkistävää nähä ne kaks viivaa. Toivotaan et kaikki menee hyvin, niin itsellä kun teillä kaikilla muillakin plussanneilla <3 ihanaa odotusaikaa, tästä se lähtee. eipä tarvi vatsaa vetää kesällä sisään, että olis muka kesäkunnossa :d nyt saa pömpöttä. itte en malta odottaa että masu alkaa näkyä!>
 
Täällä tais mennä kesken...
Perjantaina siis aamulla tein plussatestin. Lauantaina tuli liman seassa vaaleenpunasta väriä ja pyhänä jo kirkasta verta. Mitään hyytymiä ei oo tullu ulos ainakaan vielä. Gynen päivystyksessä kävin eilen, ottivat HCG-arvon joka oli 71. Kontrolli perjantaina. Vielä ei kuulemma lääkärin mukaan voida olla varmoja mihinkään suuntaan tästä raskautumisesta eli on vaan odotettava perjantaita, jollon ollaan viisaampia.

Onneksi on tuo esikoinen, joka synty 1/2011.
 
Ihanaa, pääsen minäkin osallistumaan tänne. LA 2.1.13. Toisella yrittämällä tärppäs. Sitä ennen monet kerrat käynyt täällä lukemassa raskausoireista ja saanut kyseiset ihan kaikki oireet kehitettyä itselleni. Tällä kertaa ei ollut kyllä kauheasti epäilystä asiasta. Viime viikon torstaina ennen työpaikan 2 päivän virkistysreissua testasin ja selkeästi luki testissä, että raskaana ollaan 2-3 viikkoo. Ihmetyttää vaan, kun soittelin neuvolaan maanantaina ja ensimmäinen vapaa aika oli vasta toukokuun vika päivä. Odottelin, että olisivat jo parin viikon sisään pyytäneet ekan kerran käymään. Saa nähdä kuinka pitkää odottavan aika on :) Kesälomakin alkamassa 5 viikon päästä. Sekottaa kyseinen 3 viikon Euroopan reissu vähän tätä odottamista, mutta eiköhän ne neuvolasta osaa asioihin löytää oikeita ratkaisuja. Toivotan kaikille kanssa odottajille mukavaa odotusta. Jännittävää aikaa näin ensimmäistä odottaessa. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Onnittelut plussanneille! Mulla ihan sama juttu kuin Smilygirlilla eli sain neuvolan vasta toukokuun lopulle. Kuvittelin, että sinne mentäisiin melkein heti kuulemaan ruokarajoitteista jne. Tokihan netistä löytyy tietoa.

Minua huolestuttaa myös eka ultra, joka huonolla tuurilla osuu juuri juhannuksesta alkavalle melkein kolmen viikon ulkomaanreissulle eli voisi jäädä kokonaan väliin. Jos oikein ymmärsin, laittavat ultra-lähetteen synnystyssairaalaan vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen ja sitten ultraan tulee kutsu erikseen. Täytyy yrittää silti vaikuttaa siihen, että ultra on viimeistään 12. raskausviikolla tai muuten täytynee mennä yksityiselle. Neuvolaan soittaessani sanoi terkkari vain, että jos ultra-aika ei osu ennen reissua, niin sitten eka ultra jää väliin. Ei kiva.

Harkitsen myös varhaisultraa muutaman viikon päähän, jotta pääsisi näkemään, onko kohdussa todella elämää. Ei tämän epävarmuuden kanssa taida voida olla kesäkuun puoliväliin saakka.
 
 plussasin viikko sitten eli laskettu aika on 30.12
mutta päätimpä tänne kirjotella, kun aikasemmat pojat on menneet yli.
Mulla kans on ulkomaanmatka just kun viikko 14 alkaa.
Saatan just keretä käydä kaikki tutkimukset kun olen jo 39
Pelottaa kamalasti vaan kun marraskuussa tuli tuulimuna just rv13
että milläs viikolla sitä mennään varhaisultraan sellaista ei ole ollut
aikaisempien poikien aikana pojat on jo 17 ja 14


 
kattokassinen: Jos raskaudessa kaikki vaikuttaa olevan normaalisti pääsee ainakin pk-seudulla tietääkseni varhaisultraan vain yksityiselle. Ajankohdaksi suositellaan kai viikkoja 7+, jolloin sydänäänten pitäisi löytyä. Itse tätä vielä mietin, kun kustannus on ilmeisesti 100 euron luokkaa.
 
Pikkuenkeli67: haleja ja jaksamista!

Mä oon menossa varhaisultraan, mutta en oo vielä varannut aikaa. Kävin esikoisestakin. Myös sitä edellisessä raskaudessa kävin ja todettiin kehitys pysähtyneeksi. Oli "mukava" saada tietää huonot uutiset jo tuossa vaiheessa eikä vasta nt-ultrassa. Ja yksityiselle tosiaankin varhaisultraan, kun ei ole mitään syytä, miksi pääsisi julkiselle.
Mutta synnytystapa-arvioon luulisin pääseväni, kun esikoinen syntyi perätilassa. Jännä nähdä miten päin tämä toinen ipana meinaa nököttää.

Meidän alueella nt-ultra-ajan saa valita itse. Ei tule mitään kutsuja kotiin. Vaan ihan itse soitetaan sairaalalle ja varataan aika. Kätevää mun mielestä. :)

Mä varasin tänään ekan neuvola-ajan samalla kun oli esikoisen 3kk-neuvola. Neuvolantäti oli vähän yllättynyt, mutta positiivisella tavalla onneksi. Ja onnitteli. :) 4.6. on eka neuvola ja sitä ennen meinaan varhaisultrassa käydä.
 
Täällä ilmoittautuisi yksi uusi joukkoon :) Tänään jo innoissani testailin vaikka onkin liian varhaista (kuukautisten pitäisi alkaa vasta 5 päivän päästä) ja plussaa näytti :) LA olisi 15.1.2013. Ensimmäinen lapsi syntyi 10/2010. Pohdinkin tässä innoissani että tarviikohan esim kaksostenrattaita ostaa enää?
 
Kiitos, LeenaT!
Onhan tämä aikamoista ajatusleikkiä puoleen ja toiseen... tänään ei oo vuotoa tullu oikeestaan ollenkaan, eikä aikasempien päivien saalistakaan voi oikein vuodoksi sanoa... teelusikallinen suurinpiirtein pikkuhousunsuojassa. On vain pinnisteltävä perjantaihin, jollon testataan uusiksi HCG-arvo ja sen mukaan sit katotaan, missä mennään. Pahoinvointia kyllä on edelleen ja armotonta haukottelua/väsyä koko ajan, että ainakin jonkin verran raskaushormoonia on elimistössä edelleen .
 
kiitoksia paljon tiedän et yksityiselle mut mä oon lapista
pitää varmaan ajella se 100km et pääsee
helpottaa vaan tätä mielenrauhaa kun se oli tosi tuskallista
kuulla ultrasta et kaks sikiöpussia mut ei kummassakaan mitään eloa
toivottavasti nyt menee paremmin
 
Takaisin
Top