Tammikuulumiset

Onnea peruna tuplauutisista:)
 
Ai kävitte? :D No kiva, että mun kuulumiset on kiinnostanut! :happy:

Ja kiitos onnitteluista! :Heartred On tää aikamoista! :rolleyes:

Hih, hassua kun just kun avasin nyt Vau:n sovellusta, niin mietin, että käynkö kurkkaamassa vieläkö perunan kuulumisia näkyy yleisellä puolella vai oletko jo siirtynyt elokuisten salaiselle, niin kun avasin kuitenkin toukokuiset niin eka uusi viesti oli sulta :D

Onnea tuplasti uudesta raskaudesta! :Heartred Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)
 
Hih, hassua kun just kun avasin nyt Vau:n sovellusta, niin mietin, että käynkö kurkkaamassa vieläkö perunan kuulumisia näkyy yleisellä puolella vai oletko jo siirtynyt elokuisten salaiselle, niin kun avasin kuitenkin toukokuiset niin eka uusi viesti oli sulta :D

Onnea tuplasti uudesta raskaudesta! :Heartred Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Kiitos! :Heartred
Tätä toivon minäkin! :)
 
Ihana uutinen peruna.:Heartred Onnea.
...tämä iloinen uutinen oli täällä jo jaettu... :):grin
 
Kiitos kaikille vastauksista! :Heartred En oo jaksanut täällä käydä lueskelemassa, kun oon ihan poikki ja oon pitäytynyt enemmänkin fb:n puolella. Mulla oli siis ferritiini marraskuun lopussa 23 (kävin itse omaan piikkiin mittauttamassa, kun en saanut neuvolasta pyynnöstä huolimatta lähetettä), mutta silloin oli lievä tulehdus ja flunssa päällä, niin todellisuus oli luultavasti vielä paljon huonompi. Neuvolalääkärin mielestä tosiaan kaikki ok, koska menee viitearvoihin ja hemoglobiini oli 124 (aiemmissa raskauksissa ollut 135) eikä suositellut aloittamaan lisärautaa, "koska se voi olla vaarallista". En tajua mistä se on "oppinsa" repinyt... Mutta koska mulla oli monen viikon mittainen flunssa, en oo uskaltanut sitä lisärautaakaan aloittaa, koska rauta ruokkii myös pöpöjä ja flunssa pitkittyy entisestään. Ja nyt on taas ollut uusi nuha jo monta viikkoa. Viime neuvolassa kolme viikkoa sitten oli hb noussut 124->128, niin nythän neuvolan kanta on, että kaikki on mukamas oikein hyvin eikä ferritiiniäkään tarvitse enää mitata uudelleen, vaikka silloin viime mittauksessa en ollut terve ja nuo pikatestit ei oo kovin tarkkoja. Yritä nyt tässä sitten saada apuja, kun ei ole energiaa tapellakaan. :sad001
 
Onpa kurjaa farfalla.. :sad001 Minäkin oon pitänyt nyt taukoa raudasta sairastelun takia ettei pitkittyisi ja hirvittää mitä rauta-arvoille käy.. Meinasin, että pidän nyt taukoa seuraaviin labroihin asti samantien kun 5.2. on kilpparilabrat ja pvk ainakin, niin saa tietää hempan tilanteen. Jospa tämä flunssa/yskä olisi siihen mennessä ohi..
 
Perunan kuulumisia on tullukki muutaman kerran käytyä lueskelemassa elokuisissa :rolleyes: onnea vielä kaksosista :cat:

Kurjaa farfalla ettei neuvolassa otettu asiaa vakavasti. Jos yhtään löytyy energiaa tapella vastaan niim tosiaan sieltä fb.n raudanpuutos ryhmästä löytyy hyviä vinkkejä.

Mulla kans neuvolalääkäri nauro päin näköä kun valitin väsymyksestä ja halusin mittauttaa ferritiinit. Se ei lähetettä suostunu laittamaan, mutta neuvolatäti onneks laitto. Arvot oli kans jotain 20 luokkaa, eli vakava raudanpuute. Nestemäistä rautaa oon nyt ottanu ja aijon vaatia uusia kokeita joko ennen tai jälkeen synnytyksen. Se on kurjaa miten huonosti lääkäreillä ja hoitajilla on tietoa ferritiineistä. Se kuitenkin vaikuttaa ihmiseen niin suuresto ja voi aiheuttaa muitakin sairauksia. Moni masennuskin hoituis sillä että rauta arvot korjattaisiin. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä multakin löytyy, voi olla matalan ferritiinin syytä.
 
Tuo ferritiini tuntuu kyllä olevan jännä juttu, tuurista näköjään kiinni otetaanko asiaa vakavasti vai ei. Itsellä hemppari on laskenut nyt jonkun verran ja pitäisi varmaan tutkia myös nuo ferritiinit. Yhtään en tiedä neuvolan suhtautumista asiaan, mietin jo pitääkö tässä työterveyden kautta yrittää saada arvoja katsottua
 
Tuo ferritiini tuntuu kyllä olevan jännä juttu, tuurista näköjään kiinni otetaanko asiaa vakavasti vai ei. Itsellä hemppari on laskenut nyt jonkun verran ja pitäisi varmaan tutkia myös nuo ferritiinit. Yhtään en tiedä neuvolan suhtautumista asiaan, mietin jo pitääkö tässä työterveyden kautta yrittää saada arvoja katsottua

Mä sain kyllä hyvin neuvolasta lähetteen, kun väsymystä valittelin, mutta tulokset kun tuli ja arvo 22, on kaikkien mielestä ok koska "viitearvoissa". No onhan se, kun viitearvo taitaa lähteä ysistä tai jostakin. Ja sitten taas jossain lukee, että alle 30 on jo puutostila, ja jossain suositeltu että naisilla sais olla likempänä 70? Otapa näistä selvää. Kannattaa pyytää ainakin neuvolassa, jospa saisit edes mielenrauhan vuoksi ne otettua.
 
Pitää yrittää neuvolan kautta. Väsymys ainakin alkaa olla sitä luokkaa, että tuskin ne ferritiinit ihan kunnossa on.
 
On tuo neuvolan meininki kyllä vähän ihmeellistä. Th ei voinut laittaa lähetettä ferritiineistä, mutta lääkäriltä kyllä irtosi lopulta lähete. Arvot on just ja just pari pykälää viitearvon alarajan yli, ei se kumma ole, että väsyttää ja on muutakin epämääräistä oiretta. Mutta lääkärin mielestä kaikki hyvin niin pitkään kun ollaan viitearvojen sisällä. Ei se nyt ihan niinkään taida mennä
 
Voihan lääkärit ja terkkarit, jotka höpäjää vaan muoti-ilmiöstä ferritiinistä puhuttaessa!!! Nyt rautatankkausta ja jatkat vielä reilusti synnytyksen jälkeen. Aiivan liian alhaalla ferritiinit, jos on lähelläkään viitearvoja! Vasta 70 alkaa olla hyvä lukema! Parempi olis olla senkin yli. Raskaus ja imetys kummatki kuluttaa rautavarastoja runsaasti, joten huoletta vaan rautaa tankkailemaan.. Ja mieluiten nestemäistä, joko juotavaa mallia tai ehkä vielä tehokkaampaa on rautasuihke.
 
Takaisin
Top