Tammikuulumiset

Jonalei85

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Mitäs vuoteen 2019? Kaikki pian jo puolessa välissä. Suurin osa jo suljetulla :wink ja höpiskäähän loputkin itsenne sinne.
Aika laiskaa jutustelua on ollut itselläkin tällä puolella, joten toivokaamme aktivoituvaa alkutalvea jotta pääsemme isommalla laumalla jatkamaan yhteistä odotusta!

Minä odotan joka vuosi kovasti tammi- ja helmikuun lusimista loppuun, en ole siis yhtään talvi-ihmisiä. Tänä vuonna vielä suuremmalla syyllä odottaa kevättä. Kun pakkaset pian kunnolla alkavat, jäätyvät sekä nivelet, naama että ulkoliikunnan ilot jos minulta kysytään. Onneksi loppukuusta ollaan jo yli tunti päivänvaloa rikkaampia!
 
Itsekin tulee kyllä tuonne salaiselle puolelle juteltua enemmän, ihan jo mukavuussyistä. Mä oon yleensä ihan tykännyt talvesta, kun oon joukkueurheilua harrastanut ja se on pitkälle rytmittanyt arkea syyskuusta huhtikuulle, nyt tilanne onkin sitten ihan eri kun ei ole voinut enää osallistua, ja aika outoa :wideyed: kylmyyttä ei kyllä kaipaa, mutta toisaalta talvi on kyllä ihana jos on kunnolla lunta ja joka puolella on niin nättiä ulkonakin, kun jaksaa vaan sinne raahautua :hilarious: omat haasteensa toki nyt tuo tämä kasvava massa, kun ei kohta enää omat toppavaatteet mahdu päälle...
 
Onpas tää yleinen puoli hiljainen. Joko on suurin osa käyny rakenneultrassa? Mun pitäs vielä perjantaihin asti jaksaa odottaa.
 
Minä kävin viime keskiviikkona ja kaikki näytti olevan hyvin meidän pienellä pojalla :) Oli kyllä sykähdyttävä fiilis nähdä hänet siellä niin "valmiin" näköisenä ja aktiivisena. Kyllä siinä sydän suli. Painoarvio oli 351g eli ihan oikeilla viikoilla mennään.
 
Lamaannuttava väsymys on vaivannut, niin ei ole jaksanut täälläkään kirjoitella. Syyksi selvisi tyhjentyneet rautavarastot (alhainen ferritiini), mutta neuvolalääkärin mielestä kaikki on ok, kun hemoglobiini ei ole vielä laskenut liikaa, eikä näin ollen tarvetta edes rautakuurille. Että sillai. Muuten vointi on on onneksi ihan ok, eli ei ole paikat suuremmin kipeenä.
 
Lamaannuttava väsymys on vaivannut, niin ei ole jaksanut täälläkään kirjoitella. Syyksi selvisi tyhjentyneet rautavarastot (alhainen ferritiini), mutta neuvolalääkärin mielestä kaikki on ok, kun hemoglobiini ei ole vielä laskenut liikaa, eikä näin ollen tarvetta edes rautakuurille. Että sillai. Muuten vointi on on onneksi ihan ok, eli ei ole paikat suuremmin kipeenä.

Voi hyvänen aika noita lääkäreitä! :mad: Hirveää välinpitämättömyyttä äidin ja vauvan voinnista! Liityppä fb:n Raudanpuute-ryhmään, että saat kättä pidempää ja käy toisella lääkärillä. Äidin raudanpuutteella voi olla sikiöllekin kauaskantoisia haittoja.
Paljonko sulla oli ferritiini?
 
^^ Kannattaa varmaan ihan varmuuden vuoksi aloittaa raudan syöminen, ei siitä mitään haittaakaan ole mutta tehotessaan kohentaa oloa.
 
Lamaannuttava väsymys on vaivannut, niin ei ole jaksanut täälläkään kirjoitella. Syyksi selvisi tyhjentyneet rautavarastot (alhainen ferritiini), mutta neuvolalääkärin mielestä kaikki on ok, kun hemoglobiini ei ole vielä laskenut liikaa, eikä näin ollen tarvetta edes rautakuurille. Että sillai. Muuten vointi on on onneksi ihan ok, eli ei ole paikat suuremmin kipeenä.
Ennen ku ees jaksan lukee pidemmälle kommentteja, niin sanon tähän et höpöhöpö lääkärin kommentille! Hemoglobiini ei kerro mitään rautavarastoista, se alkaa laskee vast ku ei oo enää mitään otettavaa varastoista, eli kun alkaa olla jo todella hälyyttävä tilanne rautavarastoissa. Hae ihmeessä nyt ihan heti jotain rautavalmistetta, jotta olo alkais virkistyä. :Heartred
 
Ja jatkan vielä, et mieluiten jotain luontaistuotetta. Jotain nestemäistä tai suihkutettavaa rautavalmistetta.
 
Pitäisköhän itsekin vähän aktivoitua täällä, jotta pääsis salaiselle puolelle. Vaik toisaalt, parempi kai olis ku ei sinne ees yrittäis, jottei tulis selailtua puhelinta ihan niin paljoo :D

Mä pidän talvesta. Olen koittanut muutenkin asennoitua kaikkiin vuodenaikoihin niin, et löytäisin niistä ne parhaat puolet ja keskittyisin niihin, jottei ala masentaa ne heikommat puolet. Nyt olen nauttinut lumesta ja sopivista keleistä. Ihanaa kun on valosaa lumen ansiosta, ihanaa ku ulkona ei oo ollu liian kylmä ja melko tuuletontakin ollu. Lapset viihtyy ulkona, pääsee rakentelemaan lumilinnoja, luostelemaan, hiihtämään ja laskemaan mäkeä.

Raskaus on sujunut aikalailla siinä sivussa, olen saanut nauttia todella oireettomasta raskaudesta :) Toivon, että myös loppu sujuu yhtä rattosasti, eikä yhtään haittaa, jos synnytyskin menisi mukavasti.

Rv 23+2
 
Jatkanko mä vielä tähän höpinöitäni nyt ku alkuun pääsin. :D
Tässä fiilistelen pikkumiehen potkuja. Melkosen tujusti jo tirvasee pissarakkoon.. :rolleyes:
 
Aah, ja siitä tuli mieleen, että mites lantionpohjalihakset? :D Muistatteks treenailla? Ite oon nyt koittanu ryhdistäytyä niiden suhteen. Olis kiva, jos olis lihakset kunnossa, ettei synnytyksen jälkeen olis pulassa niiden kans..
 
Mä treenailen satunnaisesti ihan vaan jännittämällä niitä muutaman sekunnin ja teen joitain sarjoja. Pitäisi olla ehkä aktiivisempi, koska mutulla ovat huonontuneet raskauden kulkiessa etiäpäin..

Ja Farfalla ehdottomasti eri lääkärille arvojen ja voinnin kanssa. Suun kautta ei ehdi välttämättä enää imeytyä että selviytyisit kunnialla loppuraskaudesta ja imetyksestä. Jos on alle 30 varastot niin kyllä joltain lääkäriltä on saatava lähete iv-tiputukseen!
Itsellä ferritiiniarvo 60 ja väsyttää, olen kuitenkin tankannut aktiivisesti rautaa jo viime keväästä, joten vielä mennään suun kautta, vaikka hemoglobiini kävi jo 110 ja punasoluarvot eivät ihan viitteissä pysy.
 
Aah, ja siitä tuli mieleen, että mites lantionpohjalihakset? :D Muistatteks treenailla? Ite oon nyt koittanu ryhdistäytyä niiden suhteen. Olis kiva, jos olis lihakset kunnossa, ettei synnytyksen jälkeen olis pulassa niiden kans..

Suosittelen geisha kuulia lantionpohjan harjoitteluun. Löytyy ns treenikuulat, rohkeasti vain välinekauppaan siellä on ammattilaiset jotka osaavat auttaa :) kuulat hommasin esikoisen syntymän jälkeen ja nyt on taas käytössä tämän raskauden aikana :) ja toimii!
 
Luontaistuote nestemäiset raudat sisältää rautaa noin 20 mg/ vrk. Lääkkeenä apteekista ostettuna rautaa 100mg/ vrk niin tottakai haittavaikutuksia enemmän kun viisinkertanen rautamäärä. Mä oon 2 viimesessä rasksudessa popsinu rautaa ilman suositusta mut eipä 2 litran verenvuoto sunnytyksessä laskenu hb:tä kun 120 :rolleyes:. Samasta syystä meinasin nytkin.
 
Mä en edelleenkään tunne vauvan liikkeitä kuin satunnaisesti pieniä muljahduksia... Viikkoja 21+1. Esikoisesta tässä vaiheessa tuntui potkut jo kädelle mahan päältäkin. Etuseinäistukka mutta sen verran sivussa ettei pitäisi tähän vaikuttaa.
 
Tää on kyllä mieletöntä aikaa kun pikkutyypin liikkeet tuntuu jo niin selkeesti ihan arkiaskareiden lomassa. Enää ei tarvitse maata selällään hiljaa tunteakseen niitä. :) Aktiivinen pieni mies tuntuu olevan. :Heartred
 
Lamaannuttava väsymys on vaivannut, niin ei ole jaksanut täälläkään kirjoitella. Syyksi selvisi tyhjentyneet rautavarastot (alhainen ferritiini), mutta neuvolalääkärin mielestä kaikki on ok, kun hemoglobiini ei ole vielä laskenut liikaa, eikä näin ollen tarvetta edes rautakuurille. Että sillai. Muuten vointi on on onneksi ihan ok, eli ei ole paikat suuremmin kipeenä.

Komppaan edellisiä, nyt kipin kopin rautaostoksille. itsellä tuntuu nestemäinen paremmin auttavan, tableteista sai vain ummetuksen ja hb laski sen ajan koko ajan. HB laskee viimeisenä eli jos sun ferritiini on jo alhaalla niin sun rautavarastot on käytännössä tyhjät.
 
Helou! En tiedä muistaako monikaan mua täältä (pari ketjua ehdin aloittaa...), mutta toukokuinen meni kesken kasi viikolla. Nyt kuitenkin ajattelin tulla tervehtimään ja kertomaan kuulumisia. Eli kirjoittelen nykyään tuolla elokuisissa, la on 3.8. Nyt mennään jo viikolla 13 ja tiistaina kävin nt-ultrassa. Siellä oli kaksosilla kaikki tosi hyvin ja niinkun pitääkin! :Heartred Taitaa mun esikoinen sittenkin saada täyssisaruksen ja vielä tuplasti! :love7
Te meettekin jo pitkällä täällä! Kaikkea hyvää teidän loppuraskauksiin! :)
 
Helou! En tiedä muistaako monikaan mua täältä (pari ketjua ehdin aloittaa...), mutta toukokuinen meni kesken kasi viikolla. Nyt kuitenkin ajattelin tulla tervehtimään ja kertomaan kuulumisia. Eli kirjoittelen nykyään tuolla elokuisissa, la on 3.8. Nyt mennään jo viikolla 13 ja tiistaina kävin nt-ultrassa. Siellä oli kaksosilla kaikki tosi hyvin ja niinkun pitääkin! :Heartred Taitaa mun esikoinen sittenkin saada täyssisaruksen ja vielä tuplasti! :love7
Te meettekin jo pitkällä täällä! Kaikkea hyvää teidän loppuraskauksiin! :)

Tsemppiä ja tuplaonnea odotukseen peruna! Kyllä me itseasiassa käytiin jo varhaisultrakuulumisia kurkkimassa
 
Takaisin
Top