Tammikuu!!



Pelokas kirjoitti:
kyllä mulle ainaki sanottii, että voi antaa ihan normaalisti sen puudutuksen. Ja kannattaa ihan rohkeesti sanoo, että on HAMMASLÄÄKÄRIKAMMO, niin ne on paljo ``varovaisempia`` ja rennompia :D! Mulla on kans kauhee pelko hammaslääkäriin, mutta tämä kelle menen nyt 23 päivä, nii on aivan ihana ihminen, tarkastuksessa kun kävin, niin oli todella varovainen ja ei tehnyt mitään, ennen kuin sano mulle mitä nyt tapahtuu. Ja koko ajan kyseli ``sattuuko, tuntuuko inhottavalle``!  Aivan ihana ihminen kyllä oli! Tällä tuun käymään vielä jatkossakin, kellekkää muulle en suostu :D

Voi, kuullostaa ihan täydelliseltä hammaslääkäriltä!!! :D Mä en tiedä yhtään kenelle joudun, toivottavasti olis kiva. :/
 
Hyvä että muistutitte tosta hammaslääkäriasiasta, on itselläkin päässyt unohtumaan (liekö niinikään kauhealla hammaslääkäripelolla osuutta asiaan? ;).

Tämä mamma jatkaa sairaslomailuaan ainakin 27.1. asti. En jaksa tänne koko sairastelurumbaani selostaa, mutta ilmeisesti minulta löytynyt pölyallergia aiheuttaa sen, että aina töihin mennessäni kuume nousee 38 asteeseen. Tänään tuli taas lääkärin käskystä asiaa kokeiltua viidennen kerran ja ensi viikolla testataan jälleen vieläkö kuume nousee. Töissä on sisäilmassa jotain, mikä aiheuttaa mulla tämän kuumeilun ja enhän mä siellä voi töitä jatkaa, jos olen viikoittain kipeänä. :/ Olen siis lastentarhanopena pienten ryhmässä vanhassa, luultavastikin homevaurioisessa päiväkodissa. Onneksi olen vakituisessa työsuhteessa, joten pomoni on etsittävä mulle samalta työnantajalta kevääksi joku muu työpaikka, mikäli kuumeilu vielä ensi viikon testauksissa jatkuu.

Todella turhauttavaa olla vain kotona VIELÄ 1,5 viikkoa, kun kotona ollessani olo on ihan normaali eikä kuumetta ole. Viimeksi olen ollut koko päivän töissä 21.12., sen jälkeen kuume on aina noussut oltuani töissä vähintään pari tuntia.. Millä ihmeellä mä saan aikani kulumaan? :(

Muuten varmaan jaksaisinkin sinnitellä nämä muutamat kuukaudet kipeänä töissä, mutta nyt ei ole kyse ainoastaan musta vaan myös meidän tulevasta lapsesta. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja purkaa sinne tunteitani liittyen tähän työ- ja raskaushässäkkään. Seuraava neuvolakäynti kun on vasta parin viikon päästä.. Ja muutenkin, eipä siellä töissä olisi järkevää olla kipeänä, kun ei näistä jutuista ikinä tiedä millaisia vakavampia sairauksia niistä seuraa.
 
Tiina mietin iha samaa, miten saa ajan kulumaan, multa meinaan loppui työt jo 19.11 ja plussasin 21.11. Kyl aika jotenki menny, ku kipuja on, ei sitä paljoa jaksa tehä.
 
Piti tänne oikein kirjoittaa, että on niin ihanaa kun päivän pituus alkaa kasvaa samalla kun mekin kasvamme ;) haha!!
no joo,saa energiaa siis auringosta eikä ole ihan koko aikaa niin väsynyt ettei pysty tekemään miltei mitään! Kohta on kevät ja sit onkin jo kesä <3
silti hurjasti jännittää että onko kaikki hyvin kun ei tunne vielä liikkeitä ja ultraan/neuvolaan on hurjan pitkä odotus vielä.....
 
Höpönlöpö, puit jotenkin ajatukseni sanoiksi. Juuri tänään ihastelin kun lähdin töistä, että täällähän on vielä valoa! :) Väsymys kyllä vaivaa, mutta onneksi on jo torstai.

Samoin jännittää miten masussa menee, kun vatsa vaan vähän pömpöttää ja liikkeistä ei ole varmaan tietoakaan vielä pitkään aikaan. Toinen neuvola on vasta ensikuun puolivälin jälkeen, puhumattakaan seuraavasta ultrasta. Mut on kyllä yllättänyt neuvolakäyntien vähyys näin alussa, kerran olen käynyt viikolla yhdeksän ja seuraavaan käyntiin on lähes kuukausi. Hormoneilla taitaa olla osuutta asiaan, kun parina iltana on tullut ihan itku kun olen miettinyt onko kaikki vielä hyvin. Suurimman osan ajasta pysyn onneksi ihan hyvillä mielin.

 
Joo, ihania aurinkoisia päiviä on ollut! Ja aamut on jo selvästi valoisampia, tuntuu että töihin lähteminen on huomattavasti helpompaa kuin vielä jokunen viikko sitten.

Täällä pahoinvointi jatkuu yhä, mutta olo on silti pirteämpi eikä ollenkaan niin väsynyt, luulen että tuo valon määräkin osaltaan vaikuttaa. Aamun oksennuksista on tullut niin rutiinia, että niistä en pahemmin enää välitä, ja muuten ruoka tulee enää satunnaisesti ylös. Olo sen sijaan alkaa olemaan yhä enemmän ja enemmän raskaana oleva! Masu on ihana pieni pömppö, jonka saa halutessaan aika hyvin löysän paidan alle piiloon, mutta toisaalta tiukemmalla paidalla jo ihanasti esiin :). Ei näytä ihan pelkästään enää siltä että olisin lihonut.

Pieniä liikkeitä tuntuu päivittäin ja vauva alkaa tuntumaan paljon todellisemmalta. Pesänrakennusviettikin taitaa olla heräilemässä, sen verran tekisi kotona mieli pistää paikkoja uusiksi. Vauvaa varten kun ei oikein tarvitse mitään laittaa, niin sisustan sitten esikoisen huonetta "ison pojan huoneeksi" :). Ajatukset liitelee usein jo kesään.
 
Täällä on eletty tänään kauhunsekaisin tuntein.. Aamulla vessassa käydessä tuli verta :( Tottakai se säikäytti, silloin puoli viiden aikaan aamulla.. Neuvolaan soitin sitten kahdeksan maissa, kävin siellä, kuunneltiin sydänäänet, hyvin kuului.. Pissassa leukkarit plussalla niinkuin viimeksikin.. Mutta verenvuodolle en oikein selitystä saanut, normaalia kai?! Epäiltiin sitten josko olisi hiivaa, niin hiivalääkkeen sitten hain. Vieläkin sitä verta tulee aina pyyhkiessä hieman,sellaista limaista(anteeksi eriteselostus). Nyt vaan odotellaan..Tottakai tässä on nyt sitten ihan paniikissa, kun edellisessä raskaudessa ei mitään tällaista ollut..
Nyt tosiaan viikkoja 15+4..
 
Pöppiäinen.. Tiedän tunteen,sillä itellä oli sama tilanne 2 viikkoa sitte. Säikäytti niin vietävästi,etten oo vieläkään ihan rennoilla mielin.
Np-ultrassa mulle sanottiin,että on ihan normaalia pieni vuoto,mutta vie se silti itteltä mielenrauhan.
Mutta koska sykkeet kuulu,ni ei oo hätää..Näin mulle sanottiin sekä neuvolassa ja sairaalassa.. Tsemppiä kovasti!
 
Voimia sulle Pöppiäinen! Varmasti säikäytti.

mulla on oireena ollut nyt pari päivää inhottavaa vihlontaa alavatsalla ja välillä se tuntuu säteilevän pakaraankin. Ei ole kovinkaan voimakasta, mutta inhan tuntuista kuitenkin.. Onko muilla tälläistä oiretta? kohtu kasvaa tms? Vai voiko olla vaarallista ?

nimim hysteerikko ;)


 
Tuota vihlontaa pakarassa mulla oli kanssa muutama viikko sitten. Neuvolassa sanottiin, että Iskias-tyyppinen kipu on ihan normaalia raskauden aikana ja johtuu nivelien löystymisestä.

Onko muilla haljennut suupielet? Mulla on haljennut nyt ja ihan perus rasvaamisella pysyy kunnossa, mutta joutuu rasvailla päivittäin. Mun iho kun on normaalistikin kuiva, niin nyt se tuntuu olevan vielä kuivempi.
 
Tuohon iskias-kipuun (kuten muuhunkin selkäkipuun tai selän väsymiseen) saattaa auttaa raskaustukivyö. Oli mulla ihan ehdoton esikoista odottaeassa, mutta kakkosen kanssa jouduin yllättäen lopettamaan käytön. Kakkonen oli perätilassa ja painoi kivuliaasti paikkoja tuolla alhaalla ja tukivyö vaan lisäsi sitä tunnetta. Nyt olen yllättäen selvinnyt vielä ilman, vaikka en ole juuri päässyt harrastamaan liikuntaa.

Toivottavasti Pöppiäisellä on ollut kaikki hyvin nyt säikähdyksen jälkeen.

Täällä kaikki ennallaan, menossa rv 17+1. Pahoinvointi jatkuu ja närästys on välillä iltaisin (Renniestä huolimatta) niin sietämätöntä, että on pakko oksentaa sen takia. Muuten olisi kyllä jo ihan hyvä ja virkeä olo. Kaikenlaisia repäisykipuja on myös, viime yönä oikein ulvahdin kun hyppäsin unenpöpperössä sängystä ylös kun kakkonen näki pahaa unta. Ei pitäisi nousta ylös liian nopeasti.

Pikkuinen potkii hentoja potkujaan päivittäin, ekat liikkeet tunnen yleensä aamuisin kun ajelen töihin. Huomaan myös juttelevani vauvalle, toivottelen hyvät huomenet kun tunnen päivän ekat liikkeet. Näyttää myös siltä että doppler oli ihan turha ostos, pari vikkoa sitten kerran kokeilin, mutta nyt ei tunnut olevan sille mitään tarvetta.

Kolmen viikon päästä rakenneultra, sitä odotellessa!
 
Kiitos teille :)
Nyt on olo ihan ok, verenvuoto loppui sunnuntaina.. Toki se edelleen mieltä painaa,että onko siellä varmasti kaikki hyvin.. Ja jotenkin tulee sellaisia outoja kipuja, jos töissä enemmän painavampia nostelee.. Noh, seuraava neuvola 11.2.
 
Takaisin
Top