Tammikuu!!

Tulen tännekin nyt mainostamaan, eli luotiin facebookiin oma ryhmä meille heinäkuisille! Ryhmä on salainen, eli sitä ei löydä hakutoiminnolla. Meitä on ryhmässä vasta minä ja Marbel joten lisää kaivattaisiin :) Laittakaa mulle viestiä niin lisäilen halukkaat ryhmään. Toki jatketaan juttuja myös täällä, mutta ainakin itseäni se vähän häiritsee että näitä juttuja voi lukea kuka tahansa ulkopuolinen...
 
Hienoa, että ootte perustaneet ryhmän! :)

Näkyykö siihen littyminen omalla facebook -sivuilla....?
 


Nennahh kirjoitti:
Hienoa, että ootte perustaneet ryhmän! :)

Näkyykö siihen littyminen omalla facebook -sivuilla....?


Ei näy :) Eikä myöskään pysty hakemalla etsimään tuota ryhmää.
 
Tänään on tasan rv 15+0 !!=) Tuntuu että aika menee sittenkin ihan hurjaa vauhtia koska vastahan mä sitä raskaustestiä ihmettelin.. ja enää 5 viikkoa puoleen väliin!=) Hui ! Samoin olen itse huomannut että kun vähän vatsaa vetää sisäänpäin niin alavatsa ei enää menekkään mukana litteäksi vaan se jää siihen! kuulostipa hölmöltä, mutta siellä se vauva kasvaa:D

Mä vielä pohdin et liitynkö faceryhmään vai en... haluaisin pysyä anonyyminä mutta sitten se ei enää onnistuisikaan:)

Tosiaan voi olla että multa on sitä nestettä lähtenyt kehosta,ja sen takia kiloja lähtenyt mutta itse en ole mitään eroa huomannut kun muutenkin olen aina ihan turvonneen näköinen. Ainakin vatsasta, en ymmärrä mikä sitä vaivaa!:D:D
 
Ihanaa ihanaa, eilen saapui odotettu paketti H&M:ltä mammavaatteita!!!!:D Voi että oli ihania! 3 housut ja muutaman paidan otin lopulta. Ei siis mitään mahkuja saada enään normi housuja meneen päälle, tai siis kyl ne päälle menee muttei kiinni xD Sama oli esikoista odottaessa, näillä viikoilla oli kovastikin mammavaatteet käytössä :) Ihanalta tuntuu ku on vihdoin housuja mitkä ei kiristä ja purista, eikä tarvi pelätä et joku näkee et vetskari on auki ;) Tääl kovasti yritän kuulostella vaavin liikkeitä, ja täytyy sanoa et suorastaan hermostuttaa ku mitään selkeää liikehdintää ei oo tuntunu, mistä vois sanoa et " no tuo oli ihan selvä potku tms..." Vastahan täs on rv 14+4 menossa, mutku esikostakin tunsin näillä viikoilla jo pientä hipsutusta ja toissynnyttäjillä pitäs tuntua jo aiemmin...:/ Aina on huoli jostain!
 
Mä oon alkanu pitää mammahousuja jalassa jo jostain rv 7 tienoilta :D Niin kauhee turvotus ettei mitää tietoo et nappi pysyis kii enää iltapäivällä...

Hei te joilla jo enemmän lapsia!

Oletteko huomannu tai muistellu noita sydänääniä kuunnellessa että eroaisivat edellisestä lapsesta jollain lailla vai kuulostaako samalta? (olipas hankalasti selitetty :D)

Kun siis mulla kotona doppleri ja usein olen kuunnellu sillä, niin jotenkin tuntuu paljon voimakkaammalta ja terävämmältä tän tyypin sykkeet. Kun esikkoa odottaessa tuntuivat jotenkin pehmeimmiltä tai miten sen sanois...
Mies on ihan varma että se on merkki poikavauvasta ja itsekin aloin sitä mahdollisuutta miettiin.... :D

Hohhoi ku voi olla taas kärsimätön, kuukauden päivät tarttis ootella viel rakenneultraan. Mies niin kovin toivoo poikaa taloon, et voi sitä pettymyksen määrää, jos selviääkin et toinen neito tulossa... Mulle kyllä kelpais et talossa on akkavalta ;)
 
Täällä ollaan nyt niiin onnellisia! Np-ultrassa siis kaikki hyvin ja ihanat sydänäänet kuultu ensimmäistä kertaa. Nyt tunnen olevani ihan oikeasti raskaana ja aktivoidun varmaan tännekin enemmän. :)

Äitiysvaatteita olen kovasti miettinyt, että mistä niitä saisi ja koska olisi aika niitä hankkia. Löytyykö Turusta tai Tampereelta jotain hyviä paikkoja, mistä niitä kannattaisi lähteä katsomaan? Siis jotain muuta kuin H&M, jos ei halua kaikkia vaatteitaan sieltä. Lähinnä mietin housuja, kun H&M ei taida myydä tarpeeksi lyhyitä (enkä ole kovin kätevä käsistäni). Housut haluaisin kuitenkin sovittaa, ettei tarvitse palautella nettikauppoihin. Työhousut mietityttää myös, nykyisistä menee vetoketju enää puoleenväliin kiinni. Hiuslenkillä olen jatkanut vyötäröä lähes alusta asti turvotuksen takia.
 
Löytyipä syy tälle minun sairastelulle (kuumeilu, ylähengitystieinfektio ym.). Äsken tuli tekstiviestillä tiedot verikokeen tuloksista ja sieltä löytyi ainakin pölyallergia. Siis mitä ihmettä? En olisi yhtään ajatellut, että oireilu voi tuollaisesta allergiasta johtua. Ensi viikolla soitto työterveyshuoltoon ja uusi lääkäriaika lääkehoidon suunnittelua varten. Johan pommin tiputtivat tähän viikon päätteeksi. :)
 
Miten ihana idea, isyyspakkaus! :D Mullei ole tullu tommone mieleenkään.

Itse enää ei kans pysty vetämään mahaa sisään, kun jää tohon alavatsaan pallo :) Ja kun makaa selällään, tuntuu ihan selkeä, aika kova, ison appelsiinin kokonen palleroinen mahassa. :)
 
Noi allergiat voi aiheuttaa vaikka minkälaisia kohtauksia,(tosin paaaljon ennen raskautta mulla alko oireet) mulla kun alko 15vuotiaana hengitysvaikeudet ja jatkuva kuumeilu, todettiin rasitusastma, ja sitt allergiakokeisiin, niin sieltä tuli kans pölyt, kissat,hevoset,siitepöly ja jotain ruoka-allergioita. Kyllä loppu kans kuumeilu ja alko astmakin helpottaa kun tiesi, mistä pitää luopua. Sit lääkärit totes TAYSsin astmapolilla, että noi pölyallergiat on varmaa syy sun astman puhkeamiseen. Nyt oonkin käyny 2vuoden välein testeissä. 
 
Heippa kaikille ja ihanaa odotusta kaikille! Olen jo aikani lukenut tätä keskustelupalstaa ja pakko oli itsekin liittyä mukaan. Odotan ensimmäistä lastani ja laskettu aika on 6.7.2013. Olen voinut koko alkuraskauden tosi huonosti, oksentamassa on saanut käydä useampia kertoja päivässä ja lopun aikaa on sitten ollut tosi huono olo. Ja jotain pientä pitää syödä tunnin välein ettei paha olo iske ihan mahdottomaksi. Olen nyt viikolla 15 ja nyt on takana ensimmäinen viikko ilman sen suurempaa pahoinvointia ja väsymyskin on helpottanut. Ihan mahtava tunne!! Joskin heti tulee mieleen onko meidän minillä kaikki hyvin, mutta onneksi ensi viikolla on kolmas neuvolakäynti ja pääsee kuuntelemaan taas sydänääniä. Eka ultra mulla oli viikoilla 12+5 heti joulun jälkeen 27.12. Koko joulu meni sitä jännittäessä. Kaikki oli onneksi hyvin ja siellä se pikkuinen teki meille kuperkeikkoja :D. Rakenneultra on helmikuun lopulla viikolla 9, sitä jo kovasti odotellessa. Nyt lähinnä keskitytään mahan kasvuun. Pari viikkoa on pitänyt käyttää vain mammahousuja kun alavatsa on jo selkeästi sellainen kova vauvamasu ja normi farkut painaa ikävästi. Ihanaa!!! Kukaan ulkopuolinen kuka ei asiasta tiedä ei ole kyllä vielä huomannut mitään, mutta itse huomaa ihan selvän eron... Oikein innolla odottaa koska ihmiset alkavat töissä kyselemään :D. Nyt ehkä joku voisi luulla että on vain tullut syötyä liikaa suklaata jouluna (pystyin syömään peräti 3 suklaakonvehtia, hih...) 

Lilypie - (i9nR)
 
minä askartelin kans tuon isyyspakkauksen esikoisesta ja mies tykkäs ihan hirveästi :) vaikka äitiyspakkauskin oli meillä kovin odotettu molempien puolesta. nyt pohditaan että otetaanko sitä äippäpakkausta ollenkaan ni sit olis kiva joku isyyspakkaus tehä..jotenkin eri konseptilla kun se edellinen..hmm....
 
Mulla on ollu ihan pienestä asti kauheesti allergioita, oon käytännössä kaikelle allerginen. Kaikki eläimet, siitepölyt, ja sit kaikki vihannekset, kasvikset, hedelmät ja marjat. Sit vielä soij ja kauhee liuta kaikkia mausteita ja lisäaineita ja ties mitä, joskus oon harkinnu että lopetan vaan koko syömisen :D

Mutta tosiaan ne voi aiheutta vaikka mitä ja mulla ainakin esikoista odottaessa paheni kaikki niin että ne mitä pystyn esim vähän syömään jos ne on kypsennetty niin ei käynykkään. Ja kurkkua, tomattia ja paprikaa normaalista pystyn syömään ihan pieniä määriä niin nekin oli sillain et ei pystyny. Nyt oon huomannu että on alkanu pahentuun.

Ei yhtään helpota toi raskausdiabetes, muutenkin nyt kauheen pieni lista mitä sais syödä ja sitten kun ottaa pois kaikki mille oon allerginen niin ei oikeestaan syötävää sitten jää.
 
Ohhoh, onpa teillä allergisilla rankkaa :(
Itte pääsee sentään vähällä, kun syyä saa mitä vaan mutta ylös tulee, mut sit vaa täytyy syyä lisää. Mä en oo koskaan ollu allerginen millekkään...
 
Huoh, mikähän siinä on, että meille iskee vatsatauti vaan kun mä olen raskaana... Viime kerrasta on reilut kolme vuotta ja tänään sitten taas iski.  Meillä oli kiva aamupäivä, käytiin koko perhe pitkästä aikaa uimassa, kun mäkin taas jaksan tehdä jotain. Uinnin jälkeen, uimahallin kahvilassa, kakkonen siten ykäsi mun päälle... Aateltiin ensin että on vaan litkinyt liikaa kloorivettä, mutta toinen ykä pyydystettiin muovipussiin autossa kotimatkalla ja lisää tulee tasaiseen tahtiin. Joten mä olen taas täällä sohvannurkassa, tällä kertaa pikkupotilaan kanssa ja pesuvati valmiina. Ja varaudun pyykkäysyöhön, esikoiselle kun kaikki iskee aina yöllä...

Muuten täällä kaikki hyvin, rv 14+4 menossa ja olo on jo paljon parempi. Aaamuoksuista en ole vielä päässyt ja torstaina piti töissäkin oksentaa, mutta ainakin ruoka taas maistuu! Paino on vielä kolmisen kiloa miinuksella, mutta niin se taitaa olla aika monella tässä vaiheessa.

Jahas, poitsu tuli kainaloon, joten taidan siirtää koneen vähän sivummalle turvaan...
 
Mulla on tänään joku suuhygienistin suun terveysneuvontakäynti. :) Toivottavasti siellä olis jotain hyödyllistä! Pitää kyllä hyödyntää kaikki mitä tarjotaan. :)
 
voi ei mä oon kokonaan unohtanut noi hammaslääkäriajat..:D täytynee heti alkaa tilailemaan!
 
16+0 ja semmonen pieni tarkastusaika oli tännään. Ei mitään erikoisempaa siellä, verenpainetta seuraillaan. Ensi viikolla oisi sokerirasitus va saapipa nähdä miten käy jos pahoinvointi ei oo siihenkään mennessä helpottanut. Nyt on helpotus jos 1-2 päivässä puklimalla selviää :) Ystävänpäivänä rakenneultra ja sitähän tässä ilolla odotellaan mitä siellä selviää, sukupuoli on tarkoitus selvittää vaikka kyllä on ollut jo plussasta alkaen sellainen tunne että olisi tyttö tulossa. Mukavia nämä paapovat ihmiset! Onhan se tietty kiva että huolta pidetään puolin ja toisin mutta välillä oisi kiva olla rauhassa.. :)
 


ninspe kirjoitti:
voi ei mä oon kokonaan unohtanut noi hammaslääkäriajat..:D täytynee heti alkaa tilailemaan!


Mulla on kans hammaslääkäri maaliskuussa. Voiko raskauden aikana laittaa perus puudutuksen....? Pelkään ihan kuollakseni hammaslääkäriä ja porausta, tahdon vähintään kokovartalopuudutuksen. :D
 
kyllä mulle ainaki sanottii, että voi antaa ihan normaalisti sen puudutuksen. Ja kannattaa ihan rohkeesti sanoo, että on HAMMASLÄÄKÄRIKAMMO, niin ne on paljo ``varovaisempia`` ja rennompia :D! Mulla on kans kauhee pelko hammaslääkäriin, mutta tämä kelle menen nyt 23 päivä, nii on aivan ihana ihminen, tarkastuksessa kun kävin, niin oli todella varovainen ja ei tehnyt mitään, ennen kuin sano mulle mitä nyt tapahtuu. Ja koko ajan kyseli ``sattuuko, tuntuuko inhottavalle``!  Aivan ihana ihminen kyllä oli! Tällä tuun käymään vielä jatkossakin, kellekkää muulle en suostu :D
 
Takaisin
Top