Tammikuisten syksy ja talvi :)

Onnea hirmusesti kaikille uusista tulokkaista!

Mitä meille kuuluu? Jos ihan näin nopeasti ennen kuin vien tytön nukkumaan kerron, että olen saanut liittyä tuonne toukokuisiin :Heartred:love7
 
Moi kaikille myös täältä pitkästä aikaa! Täällä siis kirjoittelee SennuS, jouduin tekemään foorumin uudistuksen myötä ihan uuden käyttäjätilin ja tällä mennään nyt :) Enpäs ookkaan varmaan ikuisuuksiin täällä viimeeks käyny, mut nyt tuli sekin ajankohtaseksi :wink Meillä odotellaan nyt taas heinävauvelia... Saaks näin ees sanoa, mut tää oli ihan "vahinkoraskaus", mitään suunnitelmia meillä ei ollu kolmatta vauvaa tehdä, mut nyt kävi sitten näin :D

Mitäs muuta tänne... tyttö on oikee rämäpää; tulisielu, pistää paikat sekasin jos ees hetkeks silmä välttää, oma tahdo on niiin kova, että joskus oikeasti mietin, että voiks uhmaikä alkaa jo tässä iässä... Koettelee rajoja; oon joutunu turvautumaan monta kertaa siihen, että vien tytön pinnasänkyynsä jäähylle tiukissa tilanteissa. Sitten kun on rauhottunu ni itse kutsuu miut luokseen ja puhutaan, siitä mitä saa tehä ja mitä ei... Temperamenttia siis löytyy...
MUOKS. Jotain positiivistakin :winkEli muuten tyttö iloinen vilkas luonne, meidän talon ilopilleri. Naurattaa meitä jatkuvasti omillajutuillaan :D Sanoja onalkanu tulla paljon. Nyt etenkin viimosen kuukauden aikana niinhirveesti sanavarasto lisääntyny. Jos itse puhun jostain, niinyhtäkkiä tyttö toistaakin sanan tuosta vain :D Ei vielä hirveästi osaa muodostaa mitään lauseita mutta hiljaa hyvää tulee :)

Poika joka jo kohtapuoliin 11 kk vanha on taas rauhallisempi tapaus. Seuraa tosi tarkasti, ja on tosi paljon miuhun takertuvampi, alkanu kanssa vierastaa; neuvolassa heti kun astuttiin huoneeseen ja näki neuvolatädin ni tuli itku. Kävelee tuen varassa, tällä hetkellä sohvia pitkin, ja aijai kun on iloinen uudesta taidostaan :D Tykkää myös tosi paljon palloista, tänään halus koko päivän tehdä niin, että kuljin itse hänen takana niin, että poika käsillaan piti kiinni sormistani ja potki palloa edellään sinne tänne. veikkaan että lähtee kävelemään pikapuoliin tällä tahdilla.

Mitä teille kuuluu?

Katoin, että Hansu saanu perheenlisäystä :wink Paljon onnea teille sinne! :)
Hemppa en varmaan siutakaan ole onnitellut, eli paljon onnea teille pienestä pojasta! :) Onko arki miten lähteny käyntiin kolmen pienen kanssa? Paljos teillä oli esikoisella ikää kun kuopus synty? Meillä tyttö olis vauvan syntymätekellä 2,5 v, ja mietin et voi arki olla vielä haastavampaa.
Mitä teille kuuluu Della? Katoin, että tekin vielä toivotte plussaa, ja toivon sitä teille todella todella paljon :)
Ainiin ja Hannan paljon onnea teille uudesta pienokaisesta!

Ehdin tossa pari päivää sitten jo ilmottautua tuonne heinäkuisiin, ja katoin että siellä taitaa olla muitakin tuttuja nimiä meistä tammikuisista2012, tai sit on vaan muuten tuttuja nimia foorumilla :D

Nyt lähen nukkumaan :) Hyvää alkutalvea kaikille! :)
 
Muokattu viimeksi:
Senna3, kyselit kolmen pienen kanssa olemisesta. Koin tämän vauva-ajan helpommaksi kun kakkosen, nyt isompia (vaikka pieniä molemmat ovatkin) oli kaksi ja näinollen leikkiivät niin hyvin keskenään että toisistaan on toisille paljon seuraa. Ja yksi mikä oli itsestä kiva, oli kesä kun kolmas syntyi, niinkuin teilläkin näyttää olevan. :) Esikoinen oli 1v 11kk kun kolmas syntyi. Ja meillä esikoinen ollut aina se itsenäisempi, kakkonen taas enemmän minussa kiinni mutta esikoisen takia paljon myös kakkonen "itsenäistynyt". Kaikesta selviää, päivä kerrallaan mentiin alkutaival. Onneksi mies oli kotona ekan kuukauden. :) Meillä oli kolmosen kanssa yksi sairaalareissu kun pieni oli 4viikon ikäinen, se vähän huolestutti siellä välissä mut nyt on kaikki hhyvin ja ollaan päästy hyvin rytmiin kiinni ja kolmonen on sujahtanut hyvin joukkoon. Isot sisarukset aidosti tykkää vauvasta, halii ja pussailee, sekös vasta ihanaa onkin. :Heartred
 
Kiitokset kaikille onnitteluista. :)

Hannan ja Senna3, ihanaa lukea uusista tulossa olevista pienokaisista. Onnea.

Niin ja Senna3, mäkin olen itseasiassa kokenut nyt 3 kanssa olevan helpompaa. Toki meidän isot olivatkin jo "vanhoja", Santtu 3v10pvää ja Roope 1v9kk2pvää kun pikkuveikka syntyi. :wink Ja pikkuveikka oli todellinen ylläripylläri täälläkin...:p

Täällä arki rullaa välillä sujuvasti ja välillä vähän vähemmän sujuvasti. Kun ollaan terveinä, menee oikeastaan aika kivasti, päästään ulos, ruoka maistuu jne. Nuhaisena sitten on hiukan levottomia öitä ja tikkuista porukkaa muutenkin. Isot pojat käy välillä hoidossa, meidän mielenterveysterapiaa puolin ja toisin. Hoitotädit antoivat meille luettavaksi ylivilkkauden takia hieman haastavampien lasten kasvatusoppaan...pientä vihjailua vissiin että pojilla on adhd. :oops:
Roope on oppinut potkupyöräilyn salat ja Santtu kaahaa fillarilla. Hetkittäin olen jo pohtinut fillarikärryn käyttöönottoa pienimmälle, enhän mä jaksa noiden perässä lyllertää tuplavankkureilla.

Pikkuveli sai ristiäisissä nimeksi Ville Oskari. Nimessä ei ollut sitä mietittäessä mitään kierrätyselementtejä, mutta anoppipa kertoi sitten että a) insinöörin serkun pojat ovat Ville ja Oskari ja b) anopin isän toinen nimi oli Oskari. Hyvin on insinööri sukunsa nimistä perillä. :p

Tässä meidän joulutontut...vaikka joulu on jo ohikin.
http://aijaa.com/X4vXaN

Ville ihan pienenä ja sitten kastekuva
http://aijaa.com/duwLCi
http://aijaa.com/8Za4Qq

Päiväkotikuvauksen antia
http://aijaa.com/BJWYzP
http://aijaa.com/fbzDen
http://aijaa.com/fxUOXD
 
onnea Hannan ja Senna3 uusista raskauksista!

Senna3 taisikin kysellä kuulumisia jo jokin aika sitten.. en silloin vielä uskaltautunut kertomaan, että minäkin olen raskaana, ihme kyllä :) kävin tänään np-ultrassa ja sain uuden varmistuksen, että vauva tulee, joten ajattelin kertoa nyt teillekin asiasta. mulla on la 15.8 eli aika alkumetreillä ollaan vielä. kaikki on sujunut hyvin, tää raskaus on ollut aika samanlainen kuin Ilonastakin. pahoinvointi on ollut kuvotusta ja etomista ja laatta on lentänyt vain kaksi kertaa :) lämmintä ruokaa en ole juuri sietänyt, joten olen elänyt kaikenlaisilla kylmillä ruoilla, välipaloilla ym.

Ilona on vieläkin vähän enemmän äidin tyttö, mutta kestää kyllä, kun lähden harrastuksiin illalla ja hän jää isänsä ja veljen kanssa kotiin, kunhan vaan muistan halata ja pussata poskea :) siskon ja veljen välit ovat edelleen ihanaa katsottavaa, veli leikkii oma-aloitteisesti siskon kanssa ja heillä on kivaa yhdessä, tänään he mm. katsoivat lasten kartasta kuvia :)

meillä on maanantaina suuhygienistiaika, täällä se tulee vasta 2-vuotiaille. sit lisäksi pitää varata aika lääkäriin ja allergiatestiin, edelleen sen kananmunan vuoksi. ollaan oltu huonoja ja annettu asian olla eikä päiväkotikaan ole halunnut mitään todistusta ennenkuin nyt tämän vuoden alusta. Ilona sai elokuussa viimeksi allergisen reaktion, luultavasti kananmunasta eikä siis saa kananmunaruokia tai ruokia missä on kananmunaa saati leivonnaisia lainkaan. 2v. synttäreille teimme jäätelökakun, joka kelpasi neidille itselleen, samoin kuin vieraillekin. olen ollut vähän natsi sokerin suhteen, mutta Ilona on saanut pikkuhiljaa totutella sokeriin ja viime viikonloppuna hän sai ehkä 1/5 muumilimsaa, minä join loput.
 
Della_79, hurjasti onnea raskaudesta. :) Niin ja tietysti Ilonalle myöhästyneet 2wee onnittelut.

Hurjaa vauhtia mennyt aika, kun tosiaan meidän minimieskin täytti jo 2 tammikuun 7.pvä. Neuvolassa käytiin vasta 22.1. hakemassa mitat. Roope on lyhyempi kuin isoveikkansa, pituutta oli 94,5cm ja painoa tasan 16kg. (Santtu oli 96,2cm/15,9kg) Pipomitta 51,5cm, sama kuin Santulla 3wee neuvolassa. Iso- ja kovapäinen 2wee ajoittainen uhmistuhmis meillä. :wink
Ylipainoinenhan meidän minimies noilla mitoilla on :oops::oops:, mutta terkkari antoi vielä olla isommitta moitteitta. Roope on kuitenkin jo silminnähden hoikistumaan päin. Sokerinatsi oon vissiin minäkin, pojat saa ehkä 2krt kuussa pillimehut, limpparia eivät ole edes maistaneet (me isotkin juodaan ehkä hurjat 4-5L vuodessa) eikä mitään jälkkärivanukkaita tms harrasteta. Aika usein jälkkärit on omenalohkoja,rypäleitä tai päärynää.:oops: Toki jos päiväkodilla on jonkun synttärijätskit tms., niin saavat toki ottaa.

Kelit on olleet kyllä täällä niemennokassa niin pyllystä kuin voi. Helmikuussa ulkoillaan täysissä kuravaatteissa. :mad:
 
Takaisin
Top