Talvitakki !?!!

SiniBnt

Oman äänensä löytänyt
Mulla on tullut nyt tällänen ongelma vastaan, ettei yksikään mun takeista mahdu enää kiinni. 
Niin mietin että mistä ihmiset on ostellu nuita takkeja nyt mahan kanssa? Kun ei noi normi takit oikein tunnu sopivilta päälle, kun koko on tarpeeksi iso mahalle niin tuntuu muuten siltä kun olisi jonkinmoisessa teltassa.

Löytyykö jostain raskaana oleville suunnattuja takkeja (itse en ole kaupoista löytänyt) tai onko jotkin tietyt takkimallit ollut hyviä masun kanssa?

Olisko vinkkejä? Niitä tarvis. :D
 
Täytyy myöntää, että mun ei tarvinnu odotusaikana käydä ihmisten ilmoilla (vaatetettuna) kuin ruokakaupassa eli mun vaatehankinnat oli ihan minimissä. Oli talvi 2009-2010 ja kylmääkin riitti. Kaupassa kävin aukinaisessa farkkutakissa ja siinä alla oli kylmillä ilmoilla toppaliivi. Kun liivi ei enää mahtunut kiinni, pidin sitäkin auki. Lopputalvesta ostin lyhyen villakangastakin, jonka sai vyöllä kiinni, tosin sitäkin pidin sit lopulta auki kun oli parempi niin. Kotipihalla kuljin toppahaalarissa. Hienostelutakeista en tiedä mitään. Jos nyt pitäs ostaa takki, niin päätyisin edelleen johonkin lyhyeen malliin joka pysyis päällä vyöllä vaikka napit ois auki.
 
mä ostin itelleni uuden talvitakin kun vanhat ei enää mahtunu :D ostin vilasta sellasen takin, missä on vaan pari nappia ylhäällä ja on aika lyhyt... noita on nyt paljon tommosia takkeja, eli eiköhän löydy hyvin ihan vaan kiertämällä :) myös veromodassa oli samantyyppisiä takkeja...
 
Itse asun pääkaupunkiseudulla ja kiersin kaikki mahdolliset kaupat, ei vain löytynyt (tai sitten olivat sikahintaisia). Itse vinkkaisin katsomaan H&M:n nettisivuilta. Tilasin sieltä siistin mustan villakangastakin ja se menee läpi koko raskauden. Hintaa takille tuli muistaakseni 69€ + postikulut.
 
Itse piti ensin tilata Elloksesta ihan siedettävän hintainen takki, josta sai vielä jonkun kampanja-alennuksen, mutta sain äidiltäni pari takkia, jotka ovat pari numeroa omaani suurempia ja ovat menneet hyvin koko raskauden. Jos haluaa uutena takin, niin myös Halosella on paljon A-linjaisia takkeja, tosin aika tätimäisiä, jotka varmaan mahtuvat koko raskauden. Hintakin on vähän enemmän kuin nettikaupoissa. Myös Polarn o Pyretillä on sellainen vähän arvokkaampi parka-takki.
 
Mä ompelin itse. Sivusaumat vaan auki jonkun matkaa ja sitten samantapaisesta kankaasta sellaiset kolmionmuotoiset lisät ompelet sivuille ja hyvä tulee. Ei toki täydellinen, mut mahtu ainakin mahasta ja oli sopiva hartioista ;)
 
ostin onlysta sellasen villakangastakin joka on leveen mallinen, mahtuu ainakin toistaseks hyvin masun kanssa tässä kolme kk ennen laskettuu aikaa. sitten jos alkaa käydä ahtaaksi niin jättää vetskarin auki ja pelkillä napeilla kiinni niin saa vähän lisätilaa.
lisäks mulla sellanen pitkä maihinnousutyylinen toppatakki menee vieläkin (ihme kyllä), pelkillä napeilla ;)
ja omistan vielä ison toppatakin joka M-kokoa itse olen XS-S, se on sellanen ei niin mun tyylinen mutta hyvä olla kumminki olemassa =)

ja ku itse tuskailin takkiasiaa niin yksi vaihtoehto ois ollu sellaset sanotaanko niitä nyt A-linjaisiksi, villakangastakki!! niihin ainaki luulisi mahtuvan ja niitä nyt vissii tänä talvena ollu paljon kaupoissa.
 
Ainaki ite katoin tuolt Nelly.com sivulta nii siel ois raskaustakkeja mut ne on kyl sen hintasiakin et saa jonku verra pulittaa. 
 
lainasin kavereilta heidän raskausaikana käyttämänsä takit ja sit mun pari omaakin mahtuu vielä, koska maha ei ole kovin iso. syksyllä oli ehkä enemmän ongelmia takkien suhteen, mutta tilasin ellokselta kaksi xl-kokoista trenssi-takkia, jotka maksoi 16 eur/kpl. mietin, etten ala muutaman kuukauden vuoksi ostamaan kalliita takkeja, vaan kyselen lainaan ja kattelen halpalaarista.
 
Takaisin
Top