Talven tarinat -15 -16

AI miratyylillä :meh: mä oon vaihtanu tyyliä!!!

Ompas kiva lukee nnopan kuulumisia ja muittenkin! Ja kiva muutenkin saada tällekin puolelle vähän vilinää ja elämää!! Nyt oli useammassakin ketjussa jo juttua!!:cool05
 
No joo toisaalta vähän haikeeta, kun olen alusta saakka täällä ollut, mutta pimun kanssa vaan ei ehdi käymään niin usein ja sitten on tippunut vallan kärryiltä jutuista niin ei oikein mielenkiinto riitä. :sad001 Päälle vielä koirien treenit ja kisat.. Kiirettä pitää kun tyttö ei juuri paikoillaan ole. :D
 
Kiva kuulla teidän kuulumisia! Nnopaa oon miettinyt usein missä oot :) ompa teijänkin tyttö aikasin oppinut jo vaikka mitä!
 
Oon ollut tuolla salaisella puolella tähän asti mutta mulla ei ole mitenkään aikaa kirjoitella vaadittua 10 kertaa kuukaudessa mitään että saisin oikeudet takaisin ja jos saisin niin en saisi niitä pidettyä kun mulla on vauva sylissä 90% päivästä (nyttenkin) niin on hieman haastavaa kirjoittelu :D

Mutta siis tän kirjoituksen pointti on sanoa näkemiin koska en todennäköisesti tänne yleiselle puolelle kirjoittele kamalasti, voi olla että katoan foorumilta kokonaan :/ Kiitos etenkin salaisella puolella olijoille vertaistuesta ja kaikesta ♥
 
Joo hän on nyt viimeisen kolmen viikon aikana oppinut ihan hirveästi uusia taitoja. Joulukuun lopulla alkoi ryömimään ihan kunnolla ja aika nopeesti sitä lähti konttaamaan. Istumaan menee taitavasti myös. On tässä iteki vähän päällä lyöty etyä mikä kehitys spurtti hänelle tuli. :)

Mulla on vähän samat fiilikset linalein kanssa. Varmaan kyllä sen 10 viestiä ehtisin kirjoittamaan, kun tyttö nukkuu, mutta kun pitäis kotiaki hoitaa. Ja sit ku tippuu keskusteluissa niin nopeesti kärryiltä niin ei oikein jaksa mielenkiinto riittää saatikka, että ehtis ne keskustelut lukemaan läpi ja vielä vastailemaan niihin. Toisaalta vähän tosiaan harmittaa, kun ihan alusta saakka täällä foorumilla pyörinyt mutta... :sad001

Täällä voisin silloin tällöin käydä kirjoittelemassa, mutta tämä yleinen puoli on niin kuollut.
 
Koittakaa aina välillä kirjoitella, on kiva kuulla kaikkien kuulumisia :)
 
Moikkelis :) Siitä on kauan ku viimeksi tänne kirjottanut monet kerrat meinannu et pitäs käyä etes lukemassa mutta ei vaan oo kerenny tai jaksanu... oma aika kun on aamulla ja yhdenpäivä unen aikaan päivällä ja niihin sitten pitäs yrittää tunkea koneella kurkkaamiset, sarjojen kahtomiset kirjan lukemiset mitä nyt millonkin haluis nähä tai tehä + kotiaskareet :D Täällä on menny tosi kivasti tyttö kasvaa hurjaa vauhtia aika juoksee sehä on jo parin päivän päästä 8kk hui sitähän saa alkaa suunnitelee kohta 1v synttäreitä... Kovaa vauhtia haluttas juosta veljen perässä ryömimään alettiin tosi aikaseen vähä ennen 6kk ikää noin tammikuun alussa ruvettiinki nouseen tukea vasten ja sen jälkeen konttaamaan nyt äidin ja isän pitäs pitää käsistä kiinni että sais kävellä tai yrittää juosta paremmin sen veljen perässä joka juoksee ympäri kämppää... Unikoulua pitäs alkaa suunnittelee tai etes yrittää tissittelyt jättää yöltä mut siihen tarvis energiaa ja inhoa yö heräämisiä joten kynnys on valtava etes alottamiseen koska onhan se tuhat kertaa helpompaa nukuttaa vierellä huoh! Yksi niistä jutuista mikä saa itsensä tuntemaan huonoksi äidiksi kun menee siitä mistä aita matalin... Ihana oli käydä vähä lukemassa muittenkin kehityksiä ku ei oo oikein kenen kanssa kehityksistä ja tästä vauva ajasta porista :) Oikein mukavia päiviä kaikille ja kohti kevättä mennään johan tää talvi on nähty :D
 
Ollaanpa teilläki aikavia!:)
Voin suositella unikoulua kyllä. Meillä jäi yösyöminen heti pois (roikkui yöt tunnin-kahen välein tissillä). Tosin poitsu tuli kipeäksi ja nyt otettiin rankasti takapakkia. Mutta kannattaa jaksaa vaikka valvoa muutama yö sen unikoulun takia, sen jälkeen saa (toivottavasti) nukkua! Kivaa kevättä sinnennii!!:)
 
Heippa!

varmaan joulukuussa viimeksi tänne kirjoittanut. neiti tossa juur nukku aapäikkäreitä ja ny touhuaa ja nauraa sängys omiansa ku hälärin kautta kuuntelen:D

Joo, eli meillä ikää reilu 7kk ja tää tapaus on semmonen ettei kiire lähtee liikkeelle. menee vattallensa muttei kovin kauaa tykkää olla... joten liikkuu pyörimällä ja sivuttain:)

erittäin iloinen ja hyväntuulinen tyttö:)

6kk täysimetin, sitten rupesin antaa soseita, no, viikon verran tein sitä, kun rupes neidillä tökkiin... aina suu kiinni kun tarjos lusikkaa... sit hokastiin että ku sylis antaa ruokapaloja niin aina syö mutta oisko ollu tammikuun puoles välis kun neiti ilmoitti että hän syö nyt itse:) ja siitä asti ainoastaan sormiruokaillen menty ja ravintolassakin pariin otteeseen neiti on omat annoksensa saanut ja hienosti siististi syönyt oikealta lautaselta:) helppoo kun syödään samaan aikaan kaikki:) ei muuten vieläkään avaa suuta kun yrittää tarjota vaan hän iha ite:D en oo soseiden syöttämistä vastaan lainkaan mutta meillä menee parhaiten tällainen ruokailu:) mennään loppukuusta kylpylälomalle niin laitoin jo sähköpostia että osaavat varautua tekemään suolatonta sormiruokailijalle:)

nukutaan perhepedissä (noo mies nukkunu melkein 2kk muualla kun oon niin herkkäuninen että sen uniäänet saa mut unettomaksi:D) ja neiti syö yleensä pari kertaa yössä ja joskus on niitäkin öitä että ollaan välillä pari tuntia hereillä kesken unien tai tankataan tunnin välein mut nyt onneks nukkunu jonku aikaa parilla syötöllä mikä on mulle ihan ok. eniten pelkään miehen muuttamista samaan sänkyyn sillä saanko mä enää sen jälkeen nukuttua lainkaan... koirakaan ei voi mun kanssa nukkua samassa huoneessa kun mun unet kärsii jo heti siitäkin... voi kumpa ei tarttis olla aina hiljaisuutta kun nukkuu mut minkäs sille voit... mies eie ees kuorsaa, vaan hengittää tosi raskaasti....

mulle itelle vaikeinta on nyt saada tota painoa pois, ehkä imetyskin tekee sen.... 6kg nyt oon saanu pois (tätä ennen lähti turvotuksia 4kg). mutta haluisin 15 kg viälä pois että olisin lähtöpainossa kun tuli paksuna vähä herkuteltua:sad001 salitreeniä tehtny, kotitreenejä nyt pari kuukautta ja nyt pari kuukautta ollut paljon tarkempi syömisissä... hiilareita oon vähentäny paljoon mutta joskus harvoin leipä menee ja aamuisin puuro kun kyllähän vähä pitää hiilareita syödä kun imettää.... tykkään olla kotona päivät kun saa syödä oikeaan aikaan ja oikeaa ruokaa.

maitoa on kyllä riittänyt tosi hyvin, ja ihan tykkään imettämisestä. yhes vaihees annoin joskus korviketta kun oltiin kylässä ja ei aina viittinyt kysyä omaa rauhallista paikkaa mutta nyt kolmisen kuukautta neiti on todennut ettei tykkää pullosta niin jos on hoidossa niin hätätilas voi pullosta ottaa mut muuten omalla maidolla. vaikka neiti harvoin joskus saanut korviketta niin pidän häntä silti 6kk täysimetettynä koska äidinmaidon on riittänyt täydeksi ruuaksi..... tiiätte varmaan mitä ajan takaa...


tämmöstä tänne meille:)
 
Muokattu viimeksi:
Moikka kaikille!

Meillä neiti 8,5kk ja nyt kun nukkuu päikkäreitä niin päätin tulla tänne, toiselle puolelle kirjoittelin ja Mira mut bongas sieltä :grin
Päivät menee niin joutuin, ettei oo ehtiny ku joskus harvoin käväsemään täällä. Nyt kun kuumetta pukkaa mulla ja miehellä, niin eksyin tänne takasi.

Meillä tosiaan neiti kasvaa ja kehittyy hyvin, konttausasentoa yrittää kovasti ja sillä sitten etenee, ryömii lähinnä. Pyörii napansa ympäri tai sitten istuallaan pyörii ja pakittaa :grin:grin Tänään puhkes toinen alahammas! Huh kun otti koville. Meillä seuraava neuvola taitaa olla maaliskuussa. Tyttö on niin iloinen ja hyväntuulinen aina, että tosi harvoin meillä itketään. Uv:n jälkeen tyttö ite lopetti yösyönnit ja sillon loppui myös imetys kokonaan. Imetyshän on ollu mulle haaste ekasta päivästä asti, mä pumppasin
maidon ekat 3kk. Sitten sain rohkeutta kokeilla imetystä uudestaan ja kun se onnistui, niin pumppaaminen jäi. Täysimetykseen ei kuitenkaan päästy, alku oli liian haastavaa monesta syystä. Otin siitä kauhean stressin, enkä liikkunu kotoa oikeastaan mihkään koko kesänä, nyt harmittaa :sad001

Meillä neiti aloitti kiinteät 5,5kk iässä ja ruoka on maistunu kyllä heti alusta asti :p Juo itse nokkamukista, sormiruokaa ei oo kokeiltu montaa kertaa, ei onnistu kun tuntuu olevan ahas kurkku (kuten mulla) ja kaikki jää kiinni, tulee vaan oksennuksen kanssa pihalle. Mitähän muuta.... Voisin vähän tarkemmin kirjoitella salaiselle puolelle, jos ja kun pääsen sinne :wink:grin
 
Ei näköjään :grin Mutta hyvä ku bongas mut, en varmaan ois tullu kirjottelee tänne. Muka kiire :grin:grin
 
Takaisin
Top