Talven tarinat -15 -16

Moikka moi. Meillä neiti A opettelee konttaamista ja hällä jo kaksi hammastakin, ylhäällä kulmassa ja alahammas. :) Neiti B on enemmän syli vauva, kovasti kyllä pakittelee masullaan ollessaan. :D ikäähän tytöillä on 8kk (ki 6kk). Kiinteitä ollaan ayöty siletä 3kk asti ja nykyään menee 2x puuro ja 2x lihakasvis sose, maidot toki päälle. :) pakkasten aikaan menny rytmi ihan sekasi kun ei pääse ulos nukkumaan. :/
 
Hurjaa miten äkkiä vauva kehittyy. Ryömien mennään kovaa ja konttausasento on kova juttu :D ruokaa menee hirveet määrät päivässä. Vastahan sitä jännitti rakenneultraa ja kohta täytyy jo suunnitella 1 vee synttäreitä :D
 
Olis kiva kuulla kuulumisia kesäkuisilta,jotka ei oo salaisella puolella? Kirjotelkaa kuulumisia jos käytte täällä lukemassa :)
 
Täällä ootellaan et pakkaset lauhtuu et päästään poitsun kaa ulkoilemaan!

Mäkin odottelen tähän ketjuun muittenkin kun salaisen puolen kuulumisia!!

Ps. Tää koko ketju oli ideana et saatas eloo tällekin puolelle!! Vähän kehnosti ottanu tuulta alensa mut onhan tätä talvee vielä jäljellä :rolleyes:
 
Ei kai mikää muu ryhmä oo näin hiljanen yleisellä puolella??
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :Heartbigred

Kerron pikkuisen meidän kuulumisiamme :) Meidän boitsu kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia, pari alahammasta on puhjennut ja ruoka maistuu pikku miehelle! Hän peruuttelee, kierii akselin ympäri ja pikkuisen jo ryömiikin eteenpäin. Pari viikkoa sitten siirrettiin hänet syöttötuoliin istumaan. Imetys sujuu edelleen hyvin ja pari kertaa yössä poika heräilee tissille. Vähän maha on ollut kovalla kiinteistä, mutta muuten hänen kanssaan menee kaikki hyvin. Hän on luonteeltaan rauhallinen, hymyileväinen ja nauravainen hurmuripoika :Heartblue

Ihana olisi kuulla muidenkin kuulumisia:thumright Kirpsakoita pakkaspäiviä, kevättä kohden mennään kovaa vauhtia!!!!!
 
Täällä mä olen taas! Kamalaa pyöritystä ollut tässä tää elämä. Meillä poika kasvaa hyvin ja kävelytuoli ollut kovassa käytössä. Nyt se hajos eikä tuo meinaa viihtyä missään muualla navan ympäri pyörii ja koittaa vähän jotain ryömintää ja kieriskelee ympäri kämppää. Soseita viidesti päivässä plus maidot. Nyt heräillyt 3kertaa yössä syömään ja neuvolasta sanoi että pitäis alkaa vierottamaan? Miten ihmeessä se tapahtuu?
 
Täällä mä olen taas! Kamalaa pyöritystä ollut tässä tää elämä. Meillä poika kasvaa hyvin ja kävelytuoli ollut kovassa käytössä. Nyt se hajos eikä tuo meinaa viihtyä missään muualla navan ympäri pyörii ja koittaa vähän jotain ryömintää ja kieriskelee ympäri kämppää. Soseita viidesti päivässä plus maidot. Nyt heräillyt 3kertaa yössä syömään ja neuvolasta sanoi että pitäis alkaa vierottamaan? Miten ihmeessä se tapahtuu?
Me laitettiin yösyötöt kerrasta poikki ja omaan sänkyyn nukkumaan. Pari ekaa yötä oli huutoa ja rauhoittelua, mutta nyt nukkuu täysiä 13 h öitä omassa huoneessa. Eka yö voi olla hirveä ja tuntua toivottomalta, mutta älä luovuta! :)
 
Olipa ihana kuulla teidän kuulumisia! Oon usein miettinyt että mitä just teillekin kuuluu! Hienoa et lapset kasvaa ja voivat hyvin :)

Meillä kans yöruokailut loppu yhdessä yössä, tosin meillä menty korvikkeella. Hampaat ja taudit ja uusien asioiden oppiminen tosin tekivät sen, että heräiltiin tiuhaan. Nyt alkaa helpottamaan :)
 
Mä en ole raaskinu vielä siirtää pientä omaan huoneeseen.. Mutta olisko nyt se paras aika?? Meillä meni jo muutama yö vaan yhdellä syötöllä. Mut sitten alkoi hampaan puhkeaminen ja yöt ollu tosi levottomia. Katsotaan nyt miten ensi yö menee :) Meillä isäntä jo haaveilee että poika olis omassa huoneessa, musta se tuntuu vielä kamalalta
 
Olipas mukava lueskella teidän kuulumisianne :) Ja tosi hienoa että joillain vauvat nukkuu jo täysiä öitä!!!!

Meillä on molemmat vanhemmat lapset nukkuneet mun kanssa samassa sängyssä ensimmäisen vuotensa ja sitten lähdetty siirtämään omaan sänkyyn ja siitä omaan huoneeseen. Esikoisen kanssa kaikki meni hienosti ja keskimmäisen kanssa täysin plörinäksi :meh: Lähdetään taas kokeilemaan kolmosen kanssa onneamme että miten hänen kanssaan tulee sama systeemi toimimaan :) Riskipeliä!

Mä itse tykkään että vauva tuhisee vieressä ja imetys on tuntunut niin helpolta kun ei tarvitse vauvaa lähteä hakemaan omasta sängystä. Toisaalta vauvan tottuminen omaan sänkyyn kyllä saattaa hankaloitua kun ikää tulee lisää, näin kävi ainakin meidän kakkosen kohdalla. Mutta en silti raaski vielä tätä kolmosta siirtää pois kainalosta :Heartred

On tämä muuten ihan mahdotonta miten aika menee nopeaan. Tuntuu että siitä ei ole kuin pieni hetki kun poika syntyi ja nyt hän on kohta 8 kk. Tuntuu vähän haikealta että kohta on vauva-aika ohi :dummy:
 
Onko muilla kokemusta et yli 8 kk on hankalampi siirtää vauva omaan sänkyyn kun mies ei oo kovin motivoitunut nukuttaan lasta muualla kun meiän välissä paitsi äitin ja isän jumppahetken ajaks
 
Kyllä ne lapset myöhemminkin tottuu omaan sänkyyn. Meille oli 6 kuukauden iässä hyvä hetki siirtää omaan sänkyyn, kun yöimetykset loppui.
 
Voi kamala, meille tuli jo kutsu ensimmäiseen hammaslääkäriin!! :D
Mitäköhän siitäkin tulee :wink Onhan pojalla jo neljä hammasta mitä esitellä. Joko teille on kutsuja tullut??
 
Käytännöt vaihtelee hammastarkistusten suhteen eri paikkakunnilla. Meillä ohjeistus vasta 1 v neuvolassa mikä on seuraava neuvolakäynti!!!
 
10kk neuvolassa saadaan aika hammastarkastukseen, joka on noin vuoden iässä. :)
 
Takaisin
Top