Taaperoiden välipalat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
No ei tuo meidän lapsi enää taapero ole, mutta eiköhän samaa ruokaa syö kuin taaperotkin. Ollaan ehkä vähän urauduttu, kun tuntuu että lapselle tarjotaan aina samoja ruokia välipalaksi (lähinnä siis leipää, hedelmiä/marjoja ja jugurttia). Mitä teidän taaperot (tai vaikka ne isommatkin) syö välipalaksi? Olisiko kivoja vinkkejä tai nopeita reseptejä joilla tuoda vaihtelua? :)
 
Meilläkin syödään paljon noita mainitsemiasi juttuja, mutta lisäksi mm. banaanilättyjä/-pannukakkua, itsetehtyä marjarahkaa, karjalanpiirakoita, smoothieita ym.
 
No meilläki yleensä joku hedelmä ja sen kans leipää, näkkäriä, jogurttia tms. Eihän tuo osaa vielä muuta olla vaillakaan :D
 
Smoothiet ja leipä juustolla kelpaa. Hedelmistä ja vihanneksista ei tykkää, paitsi muutamasta ja niihin on jo kyllästynyt. Jogurtista ja rahkasta ei tykkää. Muro- ja naksukiintiö on myös täynnä, samoin puuro. Kunhan leipä, riisipiirakat ja lepuskatkin alkaa tökkiä, ei varmaan enää kelpaa kuin pelkkä makarooni.
 
Vähissä on vaihtoehdot ku todella nirso neiti :grin Mitkään hedelmät/kasvikset/marjat ei todellakaan kelpaa sellasenaan, joten joko jotain leipää rasvalla (ei todellakaan saa olla kinkkua tai juustoa) tai jogurttia/smoothieta tai jotain hyviä lättyjä kuten pinaattilättyjä..
 
Täällä neiti 1v ja kaksi hammasta :bored: niin pieniä rajoitteita, vaikka hyvin tuo vetää.

Meillä menee onneksi hedelmät ja jotkin vihannekset, leipä, raejuusto, jugurtti.. mutta silti tuntuu, että loppuu kesken valikoima.

Pitäisi jaksaa tehdä banaani tai puuro pannareita, mutta kun mukamas on niin kiire...
 
Smoothie pakkaseen ja ns välipalajääätelö valmis.

En ota stressiä välipalasta (olen laiska kokki), joskus leipä, joskus hedelmä, vihannes jne.

Toimisiko itse tehty myslipatukka...
 
Täällä neiti 1v ja kaksi hammasta :bored: niin pieniä rajoitteita, vaikka hyvin tuo vetää.

Meillä sama. Lapsi täytti viikko sitten vuoden, ja hampaita on tasan kaksi. :grin Olen kuullut sanottavan että ikenillä saisi syötyä saman minkä hampaillakin, mutta ei se kyllä ihan niin ole. Hyvin meidänkin tyyppi syö, mutta varmasti helpottaisi, jos olisi enemmän hampaita.
 
Meillä sama. Lapsi täytti viikko sitten vuoden, ja hampaita on tasan kaksi. :grin Olen kuullut sanottavan että ikenillä saisi syötyä saman minkä hampaillakin, mutta ei se kyllä ihan niin ole. Hyvin meidänkin tyyppi syö, mutta varmasti helpottaisi, jos olisi enemmän hampaita.
Meillä meni vielä tyyliin kuukausi sen jälkeen kun kaikki hampaat olivat puhjenneet "hyvin" kunnes raaka porkkana alkoi mennä hyvin alas (pl raasteena).
 
Tunnen päivittäin huonoa omatuntoa syöttäessäni taaperolle välipalaksi aina vain leipää, muroja, rahkaa/jugua, hedelmiä. Näyttääkin olevan vain äidin sekoilua, samaa näyttävät syövän kaikkien muidenkin lapset :D
 
Meilläkin välipala on aina jotain nopeaa minkä saa pöytään ilman suurempia valmisteluja. Banaani ja lasi maitoa, leipä, marjoja, omena... Poika on aika helppo, ja syö nälkäisenä lähes mitä eteensä saa. Olen ajatellut, että koska lämpimän ruuan teen aina itse, voi välipalan eteen nähdä vähemmän vaivaa :)
 
Takaisin
Top