Taaperoiden touhuilut, äitien kuulumiset :)

Hmm, mulla oireet ennen plussaa oli järkyttävä väsymys... tai siis joka päivä samaan aikaan oli PAKKO ottaa tunnin päikkärit. Toinen mitä oli niin tissit! Oli suhteellisen järkyn kokoset ja kipeet! :D Ja sit viiminen mistä tajusin, että kaikki ei oo ihan normaalisti oli kun tulin töistä ja liikennevaloissa ohi ajo penkkariautoja ja niitä ku katoin ni liikutuin niin kovasti että aloin itkee. :laughing002
 
Mulla ei ennen plussausta oo ollut ikinä muita oireita kuin vain yksinkertaisesti varmuus siitä et nyt on tärpänny :) Paitsi että nyt tällä kolmannella kerralla oli myös jotain vihlovaa tunnetta alapäässä (ihan kuin häpyluussa). Toivotaan mmmustikka, että pian teilläkin tärppäis :)

Mä oon nyt naureskellu täällä ku aina nykyään kun ohjeistan tätä meidän lokakuista tekemään jotain niin hän vastaa "selvä pyy" ja tekee homman :grin
 
Mmmustikka, voi miten jannittavaa aikaa elat! Hirveasti onnea, etta on tarpannyt tai tarppaa sitten pian. :)

Ihan ensimmainen oire ennen plussausta ja muuta tietoa mulla on kylla molemmissa raskauksissa ollut se ihan jumalaton vasymys. Siis sellainen olo, etta moni asia tuntuu kertakaikkiaan ylitsepaasemattoman vaikeilta ja ettei vain jaksa. Tassa raskaudessa se oli se tunne, ettei yksinkertaisesti selvia paivasta taaperon kanssa. Molemmilla kerroilla myos luulin olevani juuri tulossa kipeaksi. :) Sitten alkoi pahoinvointi, joka on kylla molemmilla kerroilla ollut ihan jaatavaa. Ja haha, molemmilla kerroilla myos luulin, etta minulla on joko krapula (?!) tai mahatauti. Mina en tosin osannut kummallakaan kerralla odottaa olevani raskaana, joten en sen kummemmin tarkkaillut oloani, vaan jalkikateen tajusin, etta joo, no tietenkin... Miehella yhdisti paljon aiemmin. :D

heinukka, olisipa taallakin sama meininki! Meille on muuttanut varmaan joku alien. :blackalien: Tanaan tytto niisti nenansa minun paljaaseen alaselkaani, kun kyykistelin lattialla. Ja kylla, oli ihanan keltaista ja sitkeaa. :yuck: Aamulla han "pyyhki" kakkapyllyaan, muuten meni hyvin, mutta vessapaperi unohtui valista - yyyyooook! Oli vessan seinassa kivat "vauhtiraidat". Kaansin sekunniksi selkani, kun laitoin housuvaipan roskiin, ja tytto huikkasi: "Kato aiti, L pyyhkii! Kakkaa sormissa!" Se tunne, kun ei tieda mista aloittaa... :banghead: Mitahan se kertoo mielentilastani, kun tytto nakersi kuukautissuojan reunaa, ja ensimmainen ajatukseni oli: "No, onneksi se oli kayttamaton"??!
 
Wow Libra! Onnea! Multa on mennyt ohi että sinäkin olet jo toisen kerran raskaana. Osaisiko joku meistä lokakuisista ihan listata kaikki ne jotka ovat jo saaneet toisen lapsen tai odottavat. Joitain olen huomannut täällä satunnaisesti pistäytyessä mutta kokonaiskuva on jäänyt vähän epäselväksi. Olisi hauska pysyä kärryillä ihan kaikista. Itse en vielä liittynyt elomammoihin2017 mutta sitä kovasti toivon :Heartred
Kerro vielä lisää raskaudestasi libra tai kuka vaan joka nyt meistä lokakuisista odottaa :santa Ja tietty on ihanaa kuulla ihan mitä kuulumisia vaan. Mikä on juuri nyt haasteellisinta? Minulla oli jo vauvakuumetta varmaan kesästä asti ainakin mutta miehen kanssa taas sama kuvio että pitää käydä pitkät keskustelut ennen kuin hän asialle lämpenee. Nyt olisi siis eka yrityskerta joka tuli minullekin yllärinä että miehelleni asia oli ok. Tämän tapahtuessa vielä ajattelin että ovulaationi oli ollut edellisenä päivänä mutta kun tarkistin asian niin se oli juuri se päivä kun vauvaa yritettiin. Suuri mahdollisuus siis tulla raskaaksi. Mutta kyllä hän on ollut ihan onnesta soikeana tämän ensimmäisen lapsen kanssa. Ja nyt olisi kaikki paljon helpompaa kun tiedämme jo että asumme jatkossa Belgiassa.
Poika aloittaa koulun 2,5 vuotiaana eli seuraavana keväänä pääsiäisen jälkeen ja jos saan toisen lapsen osaan varata jo ajoissa hoitopaikankin etten sitten jää ilman. Se pitäisi varata ollessaan 3kk raskaana. Koulupaikkakin on automaattisesti sama kuin ensimmäisellä lapsella eikä sitä tarvitsisi enää jännittää mihin kouluun pääsee sisään. Täällä kun kouluihin pitää hakea ja kouluissa on eroja. Koulupakko alkaa 6 vuotiaana mutta yleensä lapset aloittavat koulun ainakin 3v mennessä. Pitäisi kyllä osata käydä jo potalla ja minun pieni ei vielä osaa joten sitä pitää nyt treenata että pääsee kouluun keväällä. Onneksi on vielä aikaa.
 
Täytyy ihan nopsaa huikkaa, et karpo on nyt omatoimisesti alkanut käymään potalla. Ei olla siis pottailtu, vaan poika menee vessaan, ottaa housut ja vaipan pois ja istuu potalle. Oon ylpeä :) nyt joululoma menee varmaan ilman vaippaa ja katellaan kuinka sujuu. Yökuivaksi ei oo valmis.. vaippa ihan täys aamulla ja aamun eka pissakin lorahtaa viel yövaippaan. Pitäis olla sekunnissa vessassa :D
 
En tiennyt mitä merkkiä olisin Libra painanut kun teki mieli painaa nauravaa ja sympatiaa kumpaakin :grin :Heartred Voi kaksivuotiaat :Heartred

Jee, hyvä Karpo :) Meilläkin nyt menty pari viikkoa kotona ollessa ilman vaippaa ja vahinko käynyt vain kerran :) Tää alkoi kans pojan omasta toimesta. Ihmisten ilmoille en vielä oo uskaltautunut ilman vaippaa ja yölläkin vaippa on, joskin aina välillä sekin on kuiva. Sit täytyy vaan aina muistaa heti pissattaa kun hän herää. Kerran tein sen virheen, et touhuttin eka jotain muuta ehkä minuutin ajan ja siinä ajassa oli jo ehtinyt pissa tulla vaippaan :banghead: No, äidin moka...
 
Meillä on tosi vaihtelevaa tuo kuivana pysyminen. Nyt potta ei käy kuin aamupissalla (tosin yövaippa on ollut kuiva vain kerran) ja muutoin haluaa käydä pöntöllä. Pöntöllä on supistajan kanssa mutta useimmiten haluaa käydä niin että äiti auttaa. Vahinkoja käy koko ajan ja jatkuvasti. Mutta kuitenkin suurin osa tarpeista tehdään pönttöön.

Ja Libra :D on tää meno kyllä aikamoinen välillä....
 
Haluaisin niin jo tietää olenko raskaana ja koitin juuri äsken lukea netistä jotain mistä saisi jotain ideaa varmistua ilman raskaustestiä. Siinä sanottiin yksi varhainen oire joka on lämpötilan nousu kehossa. Mittasin siis juuri ja mittari näyttää 37,3. Minulla on yleensä aina normaalilämpötila 36 tai jopa 35 asteen puolella joten tämä on kyllä jonkinlainen muutos normaaliin. Enkä tunne itseäni kipeäksikään. Sitten huomaan kesken päivän vaan ajattelevani taas poikien nimiä :) Juu tällaista tämä on nyt. Hyvää viikon alkua kaikille :)
 
Kiva kuulla, ettei me olla ainoita, joilla on meno päällä. Just äskentyttö kokeili, saako maitoa juotua lasista, jos nojaa samalla ruokapöytään niin, että poski on pöydällä. Tää oli vielä ihan kesyä. Kummasti tää standardi muuttuu. :wink

Mmmustikka, vaikeinta on ollut ihan ylivoimaisesti pysyä taaperon tahdissa ja se, että vaikka väsyttää, koskaan ei saa levätä riittävästi. Olen joko töissä tai taaperon kanssa ja energiaa on rajallisesti, joten on sopeuduttava siihen, ettei saa yhtä paljon tehdyksi kuin ennen. Ja sitten se pieni syyllisyys siitä, ettei esikoinen ymmärrä, miksi äiti oksentaa vessassa eikä leiki hänen kanssaan, tms. Sekin on haastavaa, että itse on hormonihuuruissa ja taapero on uhmäiässä - siinä on monesti aika tulenarka yhdistelmä käsillä. :)

Mutta se, mikä tässä toisessa raskaudessa on ollut ihanaa, on se, ettei ehdi pahemmin murehtia. :) En juurikaan tiedä, millä viikolla olen, koska on niin kaikkea muuta. Tällä kertaa osaan oikeasti nauttia joka viikosta, jonka voin hyvin, ja arvostaa joka hetkeä, jonka vietän esikoisen kanssa kahden, koska tiedän, ettei niitä ole ns. loputtomasti tarjolla. Ja olen niin äärimmäisen kiitollinen, että saan kokea toisen raskauden. :Heartred
 
Takaisin
Top