Taaperoiden touhuilut, äitien kuulumiset :)

Oi kun oot jo pitkällä Syksyinen! :wideyed: :)

Ps.iloveyou, onnea teille pikkukakkosesta! :)

Mulla esikoinen käynnistettiin ja käynnistys kesti 2vrk. Siitä sit varsinainen synnytysvaihe 16h ja ponnistin 45min. Toka alkoi spontaanisti eikä mitään pitkiä odotteluja ollut vaan heti melkein laskettiin synnytys käynnistyneeksi ja 10h oli sen kesto. 10min ponnistusvaihe. Eli huomattavasti iisimpi oli toka synnytys :) Vähän jo alkanut mietityttää tän kolmannen synnytys mut oikeestaan odotan sitä jo innolla! :woot:
 
No niin meillä 2v mitat: 95cm ja 15,490kg. Pituus +2 käyrällä ja paino +10, eli mukavasti kasvetaan :) vaikkakin kovin on nirsoilua tuo syöminen välistä.

Siskon mitat, 80cm ja 13,120kg. Pituus +1,5 ja paino edelleen +25. Nyt kun kävellään alkaa tuo paino varmaan tasaantua.

Influenssa rokotteet otettiin :)

Ai niin, saatiin lähete jo nyt puheterapiaan! Pystytään vähän poissulkemaan tekijöitä. Muahan siis pelottaa, et se tippuminen ois kuitenkin jtn aiheuttanut... :/
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei Triina, paranemisia koko perheelle! Vatsatauti on niiiiiiin ikävä riesa... varsinkin kun lasten kanssa ei pysty edes vaan rauhassa potemaan sitä omaa hirveää oloa.

Teidän stoorinne valavat uskoa siihen, että toka synnytys olisi ekaa iisimpi, helpottavaa kuulla :) Olisin kyllä myös halunnut kuulla, että toinen tulee aikaisemmin kuin eka, mut ehkä ihan kaikkea ei voi saada :D Tämä typyhän tulee sitten kun tulee, mut pliispliispliis mieluummin ennemmin kuin myöhemmin!!

Jotenkin kovin epätodellista edelleenkin koko raskaana oleminen. Siis mullahan on jo lapsi ja mä olen jo äiti, joten kuka ihme tuolla mahassa möyrii?! Ehkä mä kuulun niihin, joille asia konkretisoituu vasta vauvan synnyttyä tai sitten muutaman kuukauden päästä.. Toivottavasti joskus nyt kuitenkin :p
 
Syksyinen, mä luulen, et sisko syntyy veljensä tavoin aika lähelle laskuttua aikaa. Muistanko oikein et sun esikoinen tuli täsmällisesti.

Eihän sulla enää oo ku pari viikkoa :) tsemppiä jo nyt tulevaan plus näihin piinaviikkoihin!
 
Syksyinen, mulla oli täsmälleen tuo sama epäusko! Ensimmäisen kerran koko todellisuus konkretisoitui kun tätä pikkuveljeä ultrattiin ihan viimeisellä raskausviikolla perätilan vuoksi. Siinä ultrassa jotenkin näkyi pojan kasvojen sivuprofiili ja hän oli aivan ilmetty veljensä. Herkistyin ihan täysillä ja tajusin, että siellä todella on mun lapsi!! Ihan järjetön fiilis oli. Ja siihen kesti about 40 viikkoa :D
 
Ccix, joo meillä poitsu syntyi täsmälleen laskettuna päivänä. Ehkäpä typy olisi samanlaista täsmällistä sorttia :) Niin ensi viikollahan (perjantai) se laskettu aika jo on, että ei tässä nyt huonoimmassakaan tapauksessa joudu kovin paljoa yli kolme viikkoa odottamaan. Luulin kyllä, ettei tätä lopun malttamattomuutta tulisi toisessa raskaudessa, mutta niin se silti vain nostaa päätään.. Nooh, sunnuntaina aloitan saunomisen ja vadelmalehtiteen kittaamisen, viimeksi sillä reseptillä meni 4-5 päivää syntymään :p

Triina, mullekin tuli ihan herkistyminen tosta sun viestistä..Odotan nyt entistä kovemmin omaa ahaa-elämystäni ja tuun kyl sit heti raportoimaan :)
 
Ccix ohhoh! Musta kuulostaa aika aikaselta, että jo 2-v nlassa saa lähetteen puheterapiaan.. :O En mä ainakaan koe, että tuohon ikään pystyisi rajaamaan sen, tarviiko puheterapiaa vai ei. Toisaalta toki hyvä, että haluavat tutkia ja auttaa.

Syksyiselle tsempit viime hetkiin!

Triina ja perhe on toivottavasti jo toipumassa taudista..
 
Vastavirrassa, onhan se aikaista! 2,5v taitaa olla se normi ikä, milloin kartotetaan tarvetta terapialle. Meillä ensisijaisesti hoitatäti oli sitä mieltä, et asiaan kannattaa puuttua (hällä kaikki hoitolapset on tässä iässä jo puhuneet) ja itsellä vaan kummittelee se tippuminen. Meillä neuvolatäti on onneksi sellainen, et ymmärtää yskän ja suostu jo sen lähetteen laittamaan.

Karkeasti arvioiden sanoja meillä on se parisenkymmentä ja öö... niistä äännetään oikein alle kymmenen. Mutta tyyppi on kyllä edelleen karpo ja höpöttää taukoamatta tai sit raivoaa. Laskeminen ja luetteleminen on edelleen kovassa käytössä, sanat vaan hukassa. Eilen kyllä tuli yy-kaa-koo ja oikeassa asiayhteydessä.

En siis oo mitenkään huolissani, mut hoitotätsyn mieleksi nyt tarkistellaan... ehkä just 2,5-3 vuotiaana ois vielä kovin heikkoa tuo sanojen kehitys niin kääntyisin puheterapian puoleen...
 
Ei tarvinnutkaan odotella pitkään! Täällä kainalossa tuhisee kohta viiden tunnin ikäinen pieni tytöntyllerö :) Painoa oli 3915g ja pituutta 51cm. Ihan kiva siis että hiukan etuajassa tuli, niin ei päässyt enää kasvamaan masussa lisää :grin

Synnytys kesti kokonaisuudessaan 7h ja ponnistusvaihe vain 6 min. Oli karseat 6 min, mutta ihanan lyhyt vaihe kuitenkin!
 
Onnea syksyinen sekä kaikille jotka jo olette saaneet toisen lapsen :Heartred Pikkusiskoni sai pienen pojan edellisen viikon lauantaina.
Voi olla että minäkin olen pian raskaana mutta vielä en tiedä. Mietin vasta mitkä olivatkaan raskauden ensioireet. Olisiko jollain tarkassa muistissa vielä ne ensioireet ennen plussausta? Jos olisin raskaana niin sitten tämä tulisi elokuussa 2017.
Minun pieni poika on todella suloinen. On jo kaksikielinen hollanti/suomi vaikka vähemmän puhuu kuin ymmärtää. Mutta on kiva kun voi jutella kaikesta jo pienen kanssa ja hän ymmärtää aina mitä sanon suomeksi :) Aamulla sanoo minulle aina Herää! Kirjoista tykkää paljon ja osoittelee myös paljon kuvia ja sanoo sanoja miten ne osaa. Yleensä tulee ensimmäinen tavu esim aurinko on au, apina on api jne. Toistelee myös paljon ja joku päivä sitten kun sanoin yhdelle italiaiselle ciao ciao niin pieni sanoi perässä tao tao. Oikein mukavaa vuodenloppua kaikille! Jos plussaan niin kuulette minusta varmaan taas enemmän.
 
Mmmustikka, kyllä mulla ihan ekat oireet on olleet kummassakin raskaudessa pahoinvointi ja unettomuus. Piti oikein miettiä,mutta nuo ne olivat. Unettomuus säilyi hyvin loppumetreille asti, ehkä muutamia parempia kausia lukuunottamatta. Mutta huono olo oli sen alkuajan hommia.
 
Joo, semmonen kunnon krapula olo... yyyh. Eto ja kaikki hajut ja maut voimistui. Karpon kohdalla mua pyörrytti alussa, siis jo paljon ennen (pari viikkoa) ku tiesin ees olevani raskaana :/

Mmmustikka tuu sit ihmeessä ilmoittelemaan uutisista! :)
 
Joo tulin jo katsomaan oletteko kommentoineet. Ihana kun olette vielä täällä aktiivisena. Minulla oli tässä ekassa raskaudessa todella vähän oireita niin siksi ihan pitää miettimällä miettiä voisiko tämä tai tämä olo kertoa raskaudesta. Ei ollut ollenkaan pahoinvointia. Saattoi olla ekassakin raskaudessa sama juttu mutta nyt tuntuu että ihan kuin ovulaatio-olo vain jatkuisi. Ovulaatio oli siis laskujeni mukaan viime torstaina ja sinä iltana oli myös actionia joten voi hyvin olla mahdollista että heti tärppäsi. Mutta vielä pitää antaa vähän ajan kulua ennen kuin käy hakemassa raskaustestin. Milloin aikaisintaan on teillä raskaudet näkyneet testissä? Kun tein viimeksi testin odotin siihen asti että kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja kun ei alkaneet tein testin. Nyt ei oikein jaksaisi vaan odotella niin pitkään :) Toisaalta siitä päivästä jäi kiva muisto kun plussasin silloin murmelinpäivänä 2.2.
 
Nopeesti ehdin välillä kirjoittaa :-D Mutta mulla ennen plussaa oli jo tunteet pinnassa. Itkin mm. Kaapo ohjelmalle... Etova olo. Mitäköhän vielä. Aika vähällä pääsin kyllä.
Ja kannattaa tehdä testi vasta kun kuukautisten pitäis alkaa, muuten ei välttämättä näy kunnolla ja sit saa olla tekemässä niitä useamman. Ja monestihan voi olla raskaana, mut tuleekin sit kuukautisten aikana pois, eikä edes olisi tiennyt asiaa... Mä tein viimeks varmaan pari-kolme päivää jälkeen, kun ajattelin ettei ikinä oo niin myöhässä ollut. :-)

Toivotaan et tärppäs ;-)
 
kiitos kommenteista :) Olisi kiva jo tietää tärppäsikö. Olen seuraillut omaa oloani onko jotain muuttunut ja ainakin minulla on suuri ruokahalu ja sitten myös ummetusta mitä yleensä ei ole. Ehkä nämä kaksi liittyvät toisiinsa..eli syön erilailla. Ostin tänään foolihappoa apteekista ja ajattelin, että sitä on varmasti ihan hyvä alkaa syödä päivittäin ihan kaiken varalta.
 
Takaisin
Top