Taaperoiden touhuilut, äitien kuulumiset :)

Oi ja voi mä sanon tota pientä miestä... tullut aikamoinen mielensäpahoittaja hänestä! Välillä naurattaa kun toinen niin herkkistelee mitä pienimmistä ja omituisimmista asioista. Itkuja on tässä viime aikoina väännetty esim. siitä kun mä kehtasin syödä oman palan leipääni, siitä että laitoin banaanin kuoret roskiin, tai siitä että kun hän haukkas leipää ni tais olla ihan väärää leipää kun piti alkaa itkemään niin että kyyneleet lens! Noh, hyvä että näyttää tunteensa. :D

On se jännä, neuvolassa ns. "uhkailtiin" puheterapialla ni eiköhän alkanu pojalta heti tulemaan huomattavasti enemmän sanoja! Taitaa tyyppi olla sitä mieltä, että ei tässä mitään terapiaa tarvita vaan vähäsen aikaa. :)
 
Hyvä kuulla Sultti, että on ruvennut puhetta tulemaan enemmän :)

Ihan mielenkiinnosta muuten, minkä kokoisia teidän lapsoset olivat 2v-neuvolassa? :) Meillä poika oli 91,5cm ja 13kg 350g.
 
Triina, paljon pienenpi jantteri oli 1vee neukussa? Ovatko pojat kasvaneet samaa tahtia? :)

Meillä on neuvola vasta 21.päivä. Hetki pitää siis ootella...
 
Mihinkä mun tekstin loppuosa on jäänyt? Hassu nysä viesti tullut :D

Tarkistin että meillä tää 2v olikin 86cm. Ja pienempi jantteri oli 77cm ja 10kg. Neuvolassa muutoin piti vähän potkia palloa ja rakentaa palikoita ja nimetä asioita kuvakirjasta. Se oli todella hassua kun poika on keksinyt niin monelle asialle oman nimen :D Se korostui siinä pienessä ajassa hirveesti. Ollaan tehty niinkuin neukkukin neuvoi, että ymmärtää saa, mutta itse täytyy käyttää asioiden oikeita nimiä ja merkityksiä.
 
Onnea Libra!! Mihin se sun laskettu aika asettuikaan? Onko synnytys vielä mietityttänyt?

Täällä on niin ihana talvi! Pojat ovat kuitenkin kovasti sairastelleet. Vanhempi tyyppi joutuukin nyt uuteen korvien putkitukseen. Samalla kitarisa nappastaan pois.

Hyvää isänpäivää kaikkiin perheisiin! Ja kiva kun keskustelu täällä on pysynyt mukavasti vilkkaana.
 
Hei missä vaiheessa nää taaperot voi siirtyä semmoiseen turvavyöistuimeen? 3 vuotiaana? Meillä siis kumpikin istuu edelleen turvaistuimissa selkä menosuuntaan.
 
Onnea Libra tytöstä!

Mietittiin ihan samaa, täs istuinasias ku ei muutenkaan autoilla. Mut joo, muistaakseen se oli just 3 vuotta? Mut enempi kyllä varmaan taaperon kokokin vaikuttaa.
Karpo näyttää tosi hassulta istuimessaan et siirrytään jo kohtpuoleen turvavyöistuimeen.

Meillä oli eka korvatulehdus 2 viikkoa sitten. Ei kyllä herraa pahemmin haitannut. Yhden päivän oli kuumeessa... :D ja siis hieman rauhallisempi.
Täytyy toivoo, ettei täst ala sit korvatulehduskierre...

Ja Triinan pienille paranemisia! :)
 
Oi että, onnea Libralle toisesta tytöstä :)

Triina, uskon, että se kitarisan poisto auttaa! Meillä loppui räkäisyys kuin seinään kun elokuussa tälle meidän lokakuiselta leikattiin ne!

3v taitaa juu olla se suositus turvavyöistuimeen.
 
Heinukka, kuinka teidän poju toipui siitä operaatiosta?
 
Kiitos kiitos! :) Laskettu aika on maaliskuun loppupuolella. Ja kyllahan se synnytys mietityttaa jo, mutta silla on onneksi alku ja loppu ja niiden valissa maksimissaan pari paivaa. Tsemppaan silla itseani. :D Paljon enemman seka minua etta miestani mietityttaa, miten elama muuttuu sitten, kun on neiti taaperoiden taapero ja vastasyntynyt. Etta ei muuta kuin toivotaan, etta isosisko ottaa pikkuisen vastaan suht. kivuttomasti ja pikkutylleroinen on hyva syomaan, hyva nukkumaan ja tyytyvainen vauveli. :)

Olen sanonut kaikille, ettei ole valia kumpi tulee. Ja nyt kun tiedan, etta toinen tytto, meille iski nimikriisi. Pojalle olisi ollut (taas) heti se nimi ja tytolle ei paasta (taaskaan) yhteisymmarrykseen. Siis mieheni ehdottelee nimia, jotka minulle ovat ihan ehdoton nou nou eika hankaan lampene yhtaan minun ehdotuksilleni! Deja vu. Tassa sita taas ollaan, keksimassa toista nimea synnytyssalissa. :wink

Paranemisia kaikille sairasteleville! Meilla noihin korvatulehduksiin on muuten auttanut nenasuihke, se on ihan vain suolavetta ja tytto itse laittaa sita nykyaan. :)
 
Triina, tosi hyvin toipui! Kitarisojen leikkauksessa on se hyvä puoli, että ei tarvitse kuin sinä leikkauspäivänä syödä jäätelöä tai muuta kylmää ja seuraavana päivänä voi jo syödä normaalisti! Meillä poika ei valitellut leikkauksen jälkeen kertaakaan kipuja :) Nielurisat saattaa vissiin olla hiukan kipeemmät
 
Heipparallaa kaikille [emoji1] Täällä jotku vielä aktiivisia. Kiva.
Me ollaan säilytty vielä ilman kuumetta tms, saa nähä millon iskee...

Kotihoidossa Leevi vielä, ja tulee olemaan ainakin ens helmikuuhun asti. Ehkä alottelee osapäiväsenä ensivuonna, vähän auki vielä.

Täällä oli isänpäivänä 2v. synttäripäivä ja juhlittiin isolla porukalla lauantaina.
Neuvolassa mitoiksi tuli 90,5cm ja 12,9kg. Samoissa mennään, pitkä ja hoikka energinen pakkaus.
Tännekin odotetaan maaliskuulle et syntyisi Leeville pikkuveli. Jännää.

Kiva lukea kaikkien kuulumisia, hirveesti en tänne ehdi kirjoittelemaan ajatuksella. Mut käyn lukemassa teidän kuulumisia kuitenkin. [emoji4]
 
No, mutta kiva kuulla sinustakin Ps. I love you! Mä mietinkin sua nyt kun tää ryhmä taas aktivoitunut vähän. Ihan vaan pohdiskelin onkohan teille tulossa lisää vauvoja :) ja onhan niitä! Onnea kovasti!

Oon kyl vähän kateellinen noista kevätvauvoista! Ois ihana kokea sekin elo.

Meillä oli justiinsa vanhemmalla pojalla vatsatauti. Jännitän kovasti kuka oksentaa seuraavaksi. Inhottava tunne :/
 
Meillä oli poika 92,3cm ja 12,4kg, niinkun tuolla jo aiemmin kirjottelin. Oon kirjannut noita nlassa otettuja mittoja kasveseula.fi:n palveluun ja se kertoi, että pikkumies kasvoi 1-1,5v puolen vuoden aikana niin paljon, että sellainen kasvupyrähdys havaitaan vain noin 1% lapsista. Olin tosi yllättynyt palvelun tarjoamasta havainnosta, kun eivät neuvolassa sanonen mitään! :O Ja mielestäni tuo palvelu on kuitenkin aivan luotettava ja siellä on käytössä nuo uudet kasvukäyrät yms.

Ps. I love you onnittelut täältäkin!

Libralle onnittelut tyttölupauksesta! Teillä tulee mies olemaan vielä pulassa perheen naisten kanssa.. :wink

Triina toivotaan, ettei tartu muihin tuo tauti! On kyllä sieltä pahimmasta päästä tuo.. :sad001

Kiva kyllä, että täällä jaksetaan edelleen suht aktiivisesti keskustella! :) Jotenkin tuntuu vaan päivät ja viikot kuluvan siihen tahtiin, ettei täälläkään tule käytyä läheskään niin usein kuin esimerkiksi joskus raskausaikana! :D
 
Ihanaa, onnea ps. Ioveyou!!!!

Ja yhdyn vastavirrassa:n onnitteluihin Libran tyttölupauksesta. Siinä on miehellä vahvatahtoisia naisia sitten kolmin kappalein saman katon alla :) Oletteko tulevalle isosiskolle vielä kertoneet pikkusiskosta?

Meillä esikoinen on sitä mieltä että pikkusiskon nimeksi tulee Pikkuveli :D Tosin mä vähän luulen ettei hän vielä ihan tajua siskon ja veljen eroa, heheh. Pitkään vielä oli rakenneultran jälkeen sellainen olo, että olisko tuolla sittenkin poitsu tulossa juurikin esikoisen kommentin ja raskauksien samankaltaisuuden vuoksi, mutta viikko sitten sain vielä ultrassa vahvistuksen typykästä. Huokaisin helpotuksesta, sillä meille on kertynyt jo nyt niin paljon vaaleanpunaista, etten tiedä mitä olisin sille kaikelle kamalle tehnyt :)

Tänään tuli täyteen rv 38+0 :eek: Mihin tää aika oikein hurahtaa??? Viikko sitten ultrassa sain täsmälleen saman painoarvion tästä kakkosesta kuin mitä esikoisesta eli 3.4 kg. Parin viikon päästä siis nelikiloinen... pitää toivoa, ettei mene hurjasti yliajalle.

Miten muuten teillä, joilla toinen on jo tupsahtanut maailmaan, tuliko aiemmin vai myöhemmin, kestikö synnytys vähemmän vai enemmän ja painoiko kakkosvauva enemmän vai vähemmän? Eeeeeeihän mulla synnytysasiat ole ollenkaan mielessä eeii :)
 
Mulla karpon kohdalla meni ikuisuus (latenssivaihe 2vrk), vaikka itsesynnytys kesti reilu 8 tuntia. Viikot oli 40+3.

Tytön kohdalla meni jostain ihme syystä käymään synnärillä ja sinne jäin. Kunnot supparit alkoi sit noin 19:30 ja tyttö pihalla 23:15. Voi elämä, et oli helppo synnytys verrattuna esikoiseen. Viikot 40+4.

Molemmissa synnytyksissä kalvot jouduttiin puhkaisemaan. Tytön kohdalla puhkasusta puoltuntia niin oli pihalla.

Molemmat samaa kokoluokkaa, karpo 3785/53 ja tyttö 4020/52.
 
Mun eka synnytys oli pitkä kuin taivas! Pitkittynyt latenssivaihe ja lopulta vielä 13h salissa. Mutta koin sen ponnistamisen helpoksi. Poitsu syntyi 40+1.

Toinenkin synnytys oli melko pitkä. Supistelut alkoivat aamulla viiden aikaan ja poika syntyi seuraavana yönä kolmelta. Mutta salissa oltiin tällä kertaa vain viitisen tuntia. Sairaalassa muutama tunti kauemmin. Poika syntyi 41+2. Jälleen kerran mun mielestä ponnistaminen oli lähes helpoin kohta.

Tsemppiä lähestyvään synnytykseen syksyinen!!

Me täällä podetaan vatsatautia koko poppoo. Inhottava tauti!
 
Takaisin
Top