Taaperoiden kuulumiset

Teidän tyttö on poikkeus meidän muiden taaperoiden joukossa. Joten nauti nyt Yxvaan :)
 
Kuulostaa ihan uskomattoman hyvältä yxvaan! :O :) ilmeisesti lapsenne on siis omassa huoneessaan? Toivotaan että hyvin jatkuukin :)

Meidän poika nukkuu varmaan kouluikään asti asti meidän välissä :D tuntuu jotenkin tosi työläältä ajatukselta mitkään omaan sänkyyn siirrot tai vieroittamiset... Huoh... Vaikka kovasti tässä miehen kanssa mietitään pojalle sitä omaa sänkyä. On vaan niin helppoa, kun poika on siinä lähellä, hän kun heräilee tavallisesti sen 3 kertaa yössä. Pinnasänkyyn ei enää siirretä, muttei päästä oikein yhteisymmärrykseen siitä, millainen sänky olisi pojalle hyvä. Minä haluaisin pojalle 80 cm jenkkisängyn/runkopatjan, joka olisi aluksi kiinni meidän sängyssä ja pikkuhiljaa voisi sitten siirtää kauemmas, kun yöt rauhoittuu. Mies taas haluaisi lastensängyn.
 
Joo omassa huoneessa on. Neljä kertaa on nyt viety nukkumaan uuteen sänkyyn ja aina sinne kerrasta jäänyt, äsken jäi itkemään kun ei ois halunnut vielä nukkumaan mutta ei tullut perään silti :O. Oon ihan varma, että palautusten aika tulee vielä, mutta nyt nautin näistä helpoista nukutuksista, ei paljon parempaan hetkeen voisi sattua kun viime yönäkin poika söi varmaan viidesti ja äitiä "vähän" väsyttää :D.
 
Hiljaista eloa täällä pidetty. Minäkään muka ehtinyt kirjoittelemaan :D Tai jos olisi ehtinyt, niin ei ole jaksanut. Tässä hieman päivitystä meidän arjesta...
Mä aloitin maanantaina uudessa työssä. Kivasti on lähtenyt käyntiin. Paikka vaikuttaa hyvältä ja työkaverit mukavilta :) Pojalla on mennyt hyvin päiväkodissa. Kuulemma syö hyvin, nukkuu hyvin ja touhuilee muiden lasten kanssa. Mitään puremis/tönimisjuttuja ei ole nyt ollut. *kopkopkop*. Yöt nukkuu pääosin hyvin. Kerran yössä herää ja tulee mun viereen nukkumaan. Menee nukkumaan n. Klo 20 ja herää 6-8 aikaan. Nukkumaan mennessä olen vielä vieressä istunut jolloin nukahtaa suht hyvin ja nopeasti. Yhdet päiväunet nukkuu, kestoltaan 1-1,5h. Potalla tai supistajalla käydään päivittäin useasti. Välillä tulee pissat, välillä ei. Poika syö hyvin! Ei juurikaan nirsoile. Suurinta herkkua on banaani, lihapiirakka, tomaatti, kurkku, kiivi, juustot ja erilaiset lihakastikkeet :) alkanut myös syömään salaattia. Ennen nyppi lautasen sivuun.
Sanoja tulee todella paljon ja matkii kaikki sanat perässä. Kaksi sanaisia lauseita tulee silloin tällöin. V-kirjainta ei osaa sanoa :D kivi on kipi ja kiva on kipa jne. R tulee voimakkaasti :D Entistä useammin leikkii yksikseenkin leluillaan, ei enään vain purkaa laatikon sisältöjä :) sormiväreillä tykkää tehdä maalauksia sekä piirrellä. Kirjoja luetaan päivittäin ja lempisatua erittäin usein :D terveenä ollaan nyt pysytty. Tosin päiväkodin ovessa oli eilenkin kolmen suora.... "Päiväkodissa oksennustautia, kihomatoja ja angiinaa" :D
Mitäpä muille ?
 
Eipä koputukset auttanut :D juuri kun pääsee kehumasta että ollaan terveenä pysytty, niin eilen iski silmätulehdus... Haettiin heti resepti tippoihin niin tänään on jo hyvät eikä rähmi enään :) eilen olivat niin rähmäiset ja turvonneet että hyvä kun auki pysyivät.
 
Moi Ronja ja muutkin jos teitä vielä on :D

Oli kiva kuulla teistä Ronja, mahtavaa että menee sulla uudessa työpaikassa hyvin ja pojalla tarhassa. :) mukava myös lukea tuosta kehityksestä.

Täällä "kotiäidin" arki jatkuu melko lailla samaa rataa, uutuutena tosin muskari kerran viikossa, poika on siitä todella innoissaan :) ei jaksa kylläkään kovin paljoa keskittyä laululeikkeihin, lähinnä liihottaa ympäriinsä, mutta kivaa tuntuu olevan. :D puheen kehitys on huimaa, nyt jo kolmisanaisia lauseita, ihanaa jutella ja kuunnella pojan juttuja ja huomioita :) meillä syöminen on vähän niin ja näin, maistelee kyllä kaikkea uutta, mutta määrät on tosi pieniä..
Ehkä 1-2 kertaa päivässä syö "hyvin". Poika haluaa rintamaito useita kertoja päivässä, varsinkin jos istahdan sohvalle, niin en saa hetken rauhaa :O välillä rajoitan, että ei enempää tms, mutta välillä en vain jaksa. Se tuntuu olevan pojalle kovin tärkeää... Ajatuksena on lopettaa imetys ensi elokuuhun mennessä, ettei sitten enää ole imetys kuvioissa kun menen töihin... Poika kun tulee hoitoon samaan paikkaan, niin voisi olla haasteellinen yhtälö.

Meillä on ollut jopa kaksi kokonaista yötä tässä kuukauden aikana ja muutama yhden herätyksen yökin, jee! :)

Kohta meidän vauvat on 2-vuotiaita, voitteko uskoa?! :O aika menee niin nopeasti...
 
Myös teidän kuulumisia Justiina mukava lukea ! :)
Meillä oli tänään vasu-keskustelu. Poika on reipas ja ehtiväinen päiväkodissa. Hoitaja kertoi että poika oli yksi päivä mm. ehtinyt heittää toisen lapsen pipon vessanpönttöön kun oli hetkeksi selkänsä kääntänyt :D puremiset ja tönimiset vähentyneet. Syö todella hyvin. Maitoa ei suostu päiväkodissa juomaan. Ei tosin juo oikein kotonakaan. Sovittiin että tarjoavat vettä. Välillä kuulemma heittää leipää lattialle ja kaataa maidot pöydälle... Muistaa aina kiittää nätisti ruuasta :)Sovittiin että jatketaan pöytätapojen harjoittelua sekä pottailua. Eli ihan kivasti sujuu.
 
Niin ja tosiaan. 2v synttäreitä pitäis pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan :eek: meilläkin synnytty alkukuusta... Apua.
 
Pakko tulla hehkuttaa että nyt kolme iltaa poika nukahtanut itseksiin ! 2-3 kertaa tullut sängystä pois, mutta sitten jäänyt nukkumaan. :) silmätulehdus ollaan myös taltutettu. Ja sitten ollaan harjoiteltu päivittäin ilman vaippaa olemista pieniä aikoja. Pitkät kalsarit jalassa ja on toistaiseksi pysynyt kuivana :)
 
Hyvää 2-vuotissyntymäpäivää kaikille marraskuisille!!! :love7

Meillä vietetään synttäreitä nyt tulevana viikonloppuna. 2-vuotisneuvola on vasta kuun loppupuolella. Olisi kiva tietää, miten täällä on muut kasvaneet. :)
 
Kiitos ja meiltä kanssa onnittelut kaksi vuotiaille taaperoille :Heartred Täällä on huomenna virallinen 2-v päivä ! Tänään piti olla juhlat, mutta me täytyi perua koska poika on kuumeessa :sad001 Nyt on taas ollut röhäisyyttä ja yskää kauheasti. Korvatulehduskin oli. Luultavasti laitetaan samantien uudet putket kun toinen jo lähtenyt irti ja toinen irtoamassa... Olipahan itsekin kipeänä viime viikolla. Ekaa kertaa kuuteen vuoteen oli kuumetta ja veto oli aivan pois. Onneksi pojan isä otti pojan kahdeksi päiväksi hoitoon niin sain lepäillä :) meillä neuvola kuun puolessa välissä. Laitan sitten mittoja tänne kun ollaan käyty.
 
Täältä kanssa onnittelut kaikille 2-vuotiaille ihanille pikkutaaperoille. :Heartred Paljon ei tänne tullut kirjoiteltua mutta päivittäin tuli teidän keskusteluja seurailtua. Meillä oli eilen synttärijuhlat ja huh ihanaa, että ne on jo ohi. Olivat sen verran rankat. Tyttö sai paljon ihania lahjoja :)
 
Meilläkin pikkumiehen juhlat onnellisesti ohi ja saldona toistakymmentä erilaista kulkupeliä :D siis pikku-autoja, traktoreita jne... ei meinannut poika malttaa mennä nukkumaan kun oli niin paljon uusia leluja :) on nuo juhlat ja varsinkin niiden valmistelu sen verran rankkoja, että täälläkin huokaistiin helpottuneena kun viimeiset vieraat lähti, vaikka mukavaa olikin :wink
 
Onko muiden 2-vuotiailla uhmaa? Meillä on ihan selvästi. Toki aina ollut melko temperamenttinen kaveri, mutta nyt tulee päivittäin hillittömiä raivokohtauksia pikku asioista, tai sellaisista mitkä ennen olisi vain naurattaneet tai joissa olisi alkanut pelleillä.

Tutista yritetään nyt eroon, onkin ollut viimeisen vuoden käytössä vain unilla ja lähinnä nukahtamisen hetkellä. Viime yö ja eiliset päikkärit mentiin ilman tuttia :) yö oli tosi levoton, heräämisiä oli vähintään 5... en osaa sanoa johtuiko tutin puutteesta vai esimerkiksi hampaista.
 
Meillekkin on uhma tullut yhtäkkiä tosi voimakkaana. Viikon aikana yksi päivä kun ei ole tullut uhmakohtausta. Se alkaa aina sellaisesta tilanteesta kun ei saa mitä haluaa (esim siitä kun haluaisi katsoa lisää piirrettyjä mutta siihen asetettu tietyt rajat). Silloin itkee, huutaa, heittäytyy lattialle, jos kädessä on tavaroita heittelee niitä yms. Selitän aina miksi asia ei mene tytön haluamalla tavalla, otan syliin ja yritän saada kiinnostumaan jostain muusta asiasta. Silti joka kerta kestää tietty aika että rauhoittuu. Aika hurjaa :hilarious:

Onneksi kuitenkin suurimman osan ajasta on oma iloinen itsensä. Puhe on kehittynyt viime aikoina paljon ja tulee jo neljän sanan pituisia lauseita.

Täällä tehdään hampaita just tällä hetkellä ja se aiheuttaa heräilyä öisin.

Tsemppiä Justiina tutista luopumiseen :)
 
"Kiva" kuulla että meidän poika ei ole ainoa uhmailija, Voikukka :D Meillä ne raivarit on just myös noista, jos ei saa tehdä jotain mitä haluaa, mutta myös ihan ihme jutuista ja aiemmin kivoista asioista, kuten hampaanpesusta ja pukemisesta. Teilläkin kuulostaa tuo puheenkehitys olevan suunnilleen samalla mallilla kuin meillä :) mukavaahan se on kuunnella toisen oivalluksia maailmasta.

Hampaidenpesu on kyllä ollut tosi haastavaa jo kuukausia; poika kiemurtelee ja juoksee karkuun, nauraa, yrittää repiä harjan pois ja puree hampaat yhteen ettei niitä pysty kunnolla puhdistamaan. Nykyään itkee ja yrittää kiemurrella pois sylistä, jäykistyy lankuksi ja huutaa :sad001 olen ollut havaitsevinani ainakin yhdessä poskihampaassa kellertäviä pisteitä ja mietin että onko ne reiän alkuja... :O järkyttävä huono-äiti-fiilis tuli. Mua niin pelottaa että tulee reikiä ja että se pistetään imetyksen piikkiin, vaikka oon varma että nuo tummentumat juontuu ihan siitä, että peseminen on vaikeaa... Oon nyt yrittänyt puhua tosi kivaan sävyyn hampaiden pesusta ja yhdessä muka jahdataan hammaspeikot ja huuhdellaan viemäriin.
 
Huutelen lokakuisista... kannattaa kokeilla sähköhammasharjaa (lapsille oma, vähän hellempi harjausteho). Meillä auttoi aivan käsittämättömän paljon! Poika pesee itse hampaansa, vähän tietty katon, et tulee kauttaaltaan pestyä.

Ostettiin pikkusiskolle oma vaihtopää... ja meidän vuosikaskin jo pesee sähköisellä harjalla :D vaikka hampaita vasta 8.
 
Kiitos vinkistä! :) olen sähköistä harkinnutkin, mutta en ole vielä uskaltanut ostaa. Poika vähän pelkää kaikkea kovasti ääntävää. Ois se kuitenkin varmasti tehokkaampi, kuin tuo nykyinen... Apteekissa oli muuten sellaisia harjoja, joissa vilkkui valo niin kauan kun hampaita pitäisi pestä, eli noin 2 minuuttia ja varren sisällä oli joku pikkuotus :) sellainenkin käynyt mielessä. Meillä kun pesut kestää keskimäärin 15 sekuntia, välillä ei sitäkään...
 
Piiitkästä aikaa tulee tännekkin kirjoiteteltua. Meillä 2v synttäreitä juhlittiin viime viikonloppuna. Tyttö oli kyllä juhlista täpinöissään :) Meillä ei vielä hirmuisen uhmaa ole, ei tule raivokohtauksia mutta osoittaa kyllä mieltään jos asiat ei mene niinkuin haluaisi. Todella hyvin söi pitkään itse lusikalla, mutta nyt tullut kausi ettei malta. Kotona syöminen takkuaa. Pphoitajalla syö hyvin, mutta kotona temppuilee pöydässä ja syö pieniä annoksia. Portailla sujuu hoidossa mahtavasti, menee vain yksi vaippa hoidossa. Kotona sit vaihtelevampi menestys, mutta tarrat olleet mieluinen palkinto kun ne saa sitten itse liimata pottaan :). 2v neuvola on vasta ensi viikolla, mutta mun neuvolakäynnillä vähän mittailtiin niin alle 86 neiti vielä näytti olevan. Hänhän on siis todella maltillisesti kasvanut niin pituudessa kun painossakin. Nyt on riesana tullut polven lukkoilu jota tutkitaan. Sukurasite kun on :/ Meille on tosiaan toinen lapsi tulossa tammikuussa ja nyt olisi vuorossa poika :) :Heartred Ihana saada molemmat. Toki jännittäähän se kun tytön kanssa kaikki on jo tuttua :D Omaa odotusta on varjostavat ystävän lapsen menetys. Se on lisännyt hurjasti omia pelkoja ja tietty suru on läsnä. Niin kovasti toivoo että voisi toiselle olla tukena mutta ymmärrän sen että olen hänelle nyt punainen vaate. Onneksi olen pystynyt tukemaan häntä viestien välityksellä.
 
Takaisin
Top